Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie maleństwo w kole ma 52 litry, gazu wchodzi ok 43l.

Miejsca jeszcze trochę zostało, tak że jeszcze troszke wieksza butla powinna wejść.

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
powiedzcie mi czy ktos z was wymieniał juz membranki w parowniku???, i czy wymiana tych membran to wszystko czy jescze są jakieś wazne rzeczy ktore w parowniku sie starzeją????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam,

 

przy ostatnich cenach paliwa dostaje zajawki na temat LPG.....

 

Mam taki projekt i ciekawi mnie zdanie kogos kto ma doswiadczenie z LPG.

 

Otóz:

 

Mam silnik 3,5l z E32 na motronicu i chcialbym:

 

1. splanowac glowice tak zeby ze stopnia 1:9 otrzymac 1:11,5

 

2. zmienic Motronic na najprostrzy Jetronic z ruchomym aparatem zapl bez sondy L.

 

3. zalozyc osobna przepustnice na kazdy cyl (jak w M3)

 

A teraz LPG:

 

1. chcialbym zalozyc najprostrza instalacje srubowa

 

2. 1 parownik na 3 cyl (2 parowniki w sumie)

 

3. Malutki miser na kazdy cylinder

 

Pytania:

 

1. czy tak zaprojektowany system i przy tak splanowanej glowicy spowoduje wzrost mocy auta na LPG w porownaniu do etyliny?

 

2. czy to sie da wyregulowac?

 

3. czy bedzie odpalac na LPG (np zima) - chce calkiem zrezygnowac z etyliny (zbyt wielki stopien sprezania)...

 

za wszelkie konstruktywne info bardzo dziekuje....

Opublikowano
ustosunkuje sie tylko do odpalania, wiec mysle ze odpali, ale jezeli szybko parownik nie dostanie ciepłej wody to ci zamarznie parownik zgaśnie i klops (chyba ze ogrzewanie postojowe?), wystepuje to nawet po szybkim przełączeniu z etyliny na gaz podczas duzych mrozów. A z tymi mieszalnikami na kazdym dolocie do cylinderka to nie wiem czy znajdziesz takie małe mieszalniki i gdzie je wsadzisz???? jakieś gumy dolotowe zamiast kolektora?? No nie wiem, to pierw chyba musiało być przeliczone, bo raczej na oko tego nie ustawisz, ale powodzenia

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
A z tymi mieszalnikami na kazdym dolocie do cylinderka to nie wiem czy znajdziesz takie małe mieszalniki i gdzie je wsadzisz???? jakieś gumy dolotowe zamiast kolektora??

 

mieszalniki - po pierwsze mozna dorobic a po drugie jakie mieszalniki maja auta typu np seicento czy tico?

 

kolektor - z tym nie ma problemu, przepusnice od 2002 Tii na przyklad (M10 to to samo co M30) lub jak sie uda kupic caly kolektor od Mki (e24 lub E34) - w co watpie...

 

gdybam i szukam rozwiazan, wiec na razie mam same pomysly... i oczekuje krytyki tudziez podpowiedzi sensownych rozwiazan. Jak kogos to interesuje to wieczorem przesle link do strony z autem zasilanym LPG w podobny sposob jak ja chce zrobic....

 

dzieki za info....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktos wie gdzie mozna w odopowiednich cenach kupic parownik zeby byl dobry do 520 E34 M50. Moj w miare odbrze chodzi ale tylko na goracym silniku i zdaza sie ze gasnie na biegu jalowym. Na zimno mam wrazenie (w zasadzie pewnosc) ze silnik jest zalewany cieklym gazem, dobrze nie odparowanym, i gasnie, dopiero kiedy parownik jest juz bardzo goracy chodzi dosc dobrze, ale za silniczkiem krokowym musialem skrecic srubka bo przy mocniejszym wcisnieciu w gaz przy obciazonym silniku i po tym wrzuceniu na luz poprostu gasl. Dopiero zakrecenie tej srubki doprowadzilo ze duzo zadziej gasnie. Czyli prosty wniosek ze silnik jest zalewany, a parownik nie trzyma parametow. takie moje zdanie

A moze wystarczy zregenerowac czy to to samo, cyz nie warto sie bawic w regeneracje tylko kupic nowke????????

pozdrawiam

 

PS Wcześniej miałem 525 12V i nie było zadnych problemow z pacą na gazie jak był zimny, no chyba ze było -20 oC i zaraz przełaczyłem na gaz to poprostu parownik zamarzał. A teraz nawet jkak jest +20oC i silnik zimny to i tak nie bedzie chodziuł na gazie dopoki parownik nie bedzie gorący. Gazownik powiedział mi ze te 24V tak mają , ale cos mi sie nie chce wierzyć, czy wy w silnikach M50 tez tak macie ze na zimnbym silniku wam nie pracuje na gazie???

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Powiedzcie mi czy są jakieś przeciwskazania zeby załozyć wiekszy parownik. 100kW jest tylko 10 zł tanszy od 140kW a 140KW w przeliczeniu to 190 PS. ja mam 150 fabrycznie ale ten 100kW ma około 140 PS. Są przeciwskazania aby zainstalować większy parownik??????

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Powiedzcie mi czy są jakieś przeciwskazania zeby załozyć wiekszy parownik. 100kW jest tylko 10 zł tanszy od 140kW a 140KW w przeliczeniu to 190 PS. ja mam 150 fabrycznie ale ten 100kW ma około 140 PS. Są przeciwskazania aby zainstalować większy parownik??????

 

Wsadzaj większy. Spali Ci samochód troszkę więcej, ale za to możesz go tak wyrególować, że będzie miał taką samą moc na benzynie jak i na gazie.

Alexjej to co chcesz robić to troszkę będzie Ciebie kosztowało. Nie lepiej jest założyć instalację wtrysku gazu ? Nic nie będzie strzelać, a jak założysz dobre parowniki i wtryskiwacze to nic nie starcisz mocy.

Opublikowano
ee wiecej chybe nie bedzie palił, bo to ze ma 140KW to jego maxymalna wydajność i mocniejszy tez nie bedzie bo to zalezy od miksera, i ograniczeniach powietrza z nim zwiazanych, powiedzcie mi czy ktos z was sam wymieniał parownik, bo za wymiane chca 60 zł a niektorzy 100, jedni odradzaja BRC, mam kompa LOVATO, a drodzy odradzaja lovato bo ma zamale parowniki i doradzaja LANDI. Juz sie gubie, teraz ma BRC parownik a komp LOVATO, dlatego myslałem o BRC parowniku taki jaki jest tylko troche wiekszy

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Podobno BRC jest jednym z lepszych parowników. Nie polecam Lovato. Miałem Lovato, a wcześniej Zawoli, drugi był o wiele lepszy. Ale teraz jakbym musiał to założyłbym BRC
Opublikowano
kupiłem Parownik i załozyłem go, czekam az ostygnie silnik zeby nie było zaduzych roznic temperatury tak porfilaktycznie, ale zauwazyłem cos dziwnego a minowicie, ten stary to tej cewki przy parowniki do plusa miał carny kabelek i dodatkowy szedł na obudowe parownika. Natomiast w mowym czarny był podłaczony do minusa i przykrecony do obudowy. Poporostu naodwrot i teraz juz nic nie wiem, czy podłaczyc tak jak było w starym czy podłoczyć jak jest w nowym. Wynikało by z tego ze zamiana biegunów nie ma znaczenia czy tak????????. Prosze o pomoc

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

No i wymieniłem i faktycznie wszytskie niedomagania na ciepłym silniku były powiazane z parownikiem. Na szczeście sam go montowałem bo zwrociłem uwage ze tam gdzie powinna wchodzic ciepła woda do parownika to był odpływ a gdzie wylot tam wlot i woda nie stała w parowniku tylko omywała go delikatnie i bardzo wolno sie rozgrzewał.Apropo zamontowałem ten 140 KW czyli do samochodów 190 PS. Bezmyślni mechanicy pewnie tak podłaczyli i tak był jezdzony przez 65 tys km, takze stary parownik moze jescze jest dobry a moze juz trzaba zregenerować go. Bede miał na zapas. teraz czekam niecierpliwie na ranek zeby sprawdzic jak chodzi samochod na zimno. Taka pierdółka moze cżłowieka do nerwicy doprowadzic. Ach jak przyjemnie na gazie jezdzi sie. teraz jescze regulacja i na piwo;) Dam znać czy z rana wszystko chodzi jak nalezy.

pozdrawiam

 

(następny dzień)

No i potwierdzam ze wszystkie niedomagania na zimnym silniku takze zniknęły. Super pracuje, takze dobrego nosa miałem.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

W parowniku jest sruba do regulacji obrotow.

 

Czy reguluje sie obroty na zimnym silniku czy na rozgrzanym i ile obrotow ustawic?

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Tak można nazwać te śrubke ale ona tak naprawde służy do regulacji czułości reduktora jeśli układ stabilizacji biegu jałowego jest OK tzn. nabenzynie gada na zimnym i ciepłym a na gazie nie trzyma wolnych obrotów na zimnym to przyszedł już czas na wymiane parownika lub jego regeneracje Ja polecam wymiane! Bo czasem można zjeść zęby na takim po wymianie membran :wink: OBROTY REGULUJEMY NA CIEPŁYM SILNIKU!!!
Opublikowano

Witam, :idea:

Zaraz po zakupie auta, miałem problem z najprostrzą instalacją gazową w E34 520i 89r. Osiadały zawory, w wyniku czego, z braku luzu auto nie paliło na wszystkie gary. Dokonywałem regulacji zaworów aż skończyło się wychylenie na mimośrodzie i regulacja przestała być możliwa.

Działo się tak dlatego, iż materiał z którego wykonane są gniazda zaworowe i zawory nie sprawdza się przy spalaniu mieszanki gazowej - jest za miekki. ( stąd powiedzenie "beemki nie lubią gazu") .

DO WSZYSTKICH KTÓRZY MAJĄ PODOBNY PROBLEM:

-dać zrzucić głowice, nabić nowe gniazda zaworowe przystosowane do gazu, zmienić zaworki choć nie wszystkie. (najczęściej dostają zawory na 3 i 4 cylindrze )

Koszt takiej imprezy to ok. 1400 zł, nie mało ale zapewniam, że warto. Efekt niesamowity. Auto idzie jak żyleta z fabryki i wszystko jest tak jak być powinno. :!: 8)

Pozdrawiam

Żyj z pasją !
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
załozyłem parownik BRC 140 KW czyli do 190 PS i spalanie mam takie same jak miałem. Troche sam porególowałem i trasa to od 10.5 do 12 literkow a miasto, hmmm, ale do 17 dochodzi

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam pytanko odnośnie gazu a dokładniej instalacji, jaką założyć. furka to e36 325 24V plastikowy kolektor.Zważywszy na kasę bazuje na II generacji nie znam się dobrze, więc każda podpowiedź mile widziana. Jestem w trakcie wyboru instalacji i z różnych mi proponowanych chyba najbardziej odpowiada mi instalka II generacji BRC . instalator proponuje gwizdki na kolektor i zabezpieczenie przepływomierza.

Pytanko czy ktoś taką użytkuje , jak ona się sprawuje, czy gwizdki się nie rozszczelniają, jak ze strzelaniem ,jakie przybliżone spalanie gazu i najważniejsze, na co zwrócić uwagę, o co się pytać żeby ktoś mnie nie zrobił w....

Za wszelkie podpowiedzi z góry wielkie dzięki....

E36 325i
Opublikowano

Witam czytam wasze posty i chce naświetlic wam moją przygode z gazem mam bmw e34 z silnikiem 2,5 24v przy instalacji gazu wybrałem warsztat z Wrocławia który chwaliło dużo osób a następnym powodem przez który go wybrałem było to że szef sam miał takie autko czyli wie o nim wszystko, zdecydowałem sie założyć instalacje z komputerem po założeniu i przejechaniu pierwszych 30 km czar prysł, strzały co skutkiem był brak hamulców nierówna praca itd z autka zrobił sie wrak.

Rano wizyta w warsztacie diagnoza albo świece albo jedna z cewek wysokiego , wizyta u diagnosty (250 zł) wymiana jednej cewki (100 zł używana ) strzały znikły a osiągi auta z mocy 192 ps spadły na oko 70 ps totalna porażka później kombinacje z mixerami roztaczanie zamawianie nowych większych palników i nic ! spalanie nawet 32 l i spowrotem strzały

Ostateczna deska ratunku albo wtrysk gazu albo użycie wynalazku pokazywanego w telewizji przez pana mieszkającego koło mojej miejscowości każdy na forum brnie w zwiekszanie średnicy palnika a wynalazek który otrzymaliśmy zmniejszał cały dolot powietrza na około

2-3 cm to z ust szefa warsztatu miało nie chodzic ale po instalacji i podłaczeniu do komputera autko wkrecało sie na wysokie obroty jak burza a w praktyce jest świetnie auto ma kopa nie strzela a spalanie to podam taki odnośnik autostrada prędkośc 120-180 km/h 13 litrów gazu

CO WY NA TO :D

Opublikowano
Ciekawi mnie bardzo co to jest za wynalazek. Za niedługo będę stał przed problemem wyboru nowej instalki bo ta co mam kończy swój żywot. Ma już 7 lat i nie chce mi się inwestować w pojedyncze elementy. Jak wiele osób tu bywających mam dylemat, wstawić instalke II generacji czy z wtryskiem. Różnice cenowe są duuże.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Ten wynalazek to mixer jest tak zkonstruowany że gaz płynący wydostaje sie w środku mixera a nie jak we wszystkich innych bokami wynalazca twierdzi że wszystkie mixery produkowane przez fabryki są wadliwe bo gaz docierający do tłoka jest z jednej jego strony niezdąża sie zmieszac z powietrzem ,przy wybuchu nacisk jest na jedną strone tłoka dlatego auta mają problemy jego wynalazek miesza tak gaz z powietrzem że mieszanka dostająca sie do tłoka jest dobrze wymieszana i odpala sie na całym tłoku identycznie jak paliwo dlatego silnik jest bardziej elastyczny a co do spalania to po podaniu mieszanki na cylindry to gaz z jego mixera sam sie nie wydostaje jak jest w innych mixerach a tym samym mniej pali,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.