Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wtrysk bezpośredni to inaczej wielopunkt...

Nie takie znowu bardzo nowoczesne .....

a z tego co widze dużo tu aut 10 - letnich i starszych jest w uzytkowaniu forumowiczów....

400 konnych ?

czy kolega nie podszedł do tematu za mało obiektywnie ?

 

odnosnie odparowania gazu.

Przede wszystkim gaz podawany w stanie płynnym do komory spalania ma dużo wższą temperaturę niż ten w IV generacji gdzie podawany jest w stanie lotnym. Dzieki temu (stan ciekły) silnik nie chodzi tak jak na zimnym silniku (czyli na ssaniu ....). gaz rozprowadzany jest w całym cylindrze równomiernie i nie musi być tak bogarty jak w przypadku gazu w stanie lotnym. Dzięki temu spalanie spada. Dodatkowo, nadmiar gazu jest cofany z powrtotem do zbiornika gazu a nie dopalany niepotrzebnie lub oddawany do kolektorów, co skutkuje wybuchem.

 

A kalorycznośc gazu jest wyższa .... - udowodnione, i z tym się nie będę spierał ...

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Qwet, chcesz powiedzieć, że V generacja spala jednoczesnie PB i LPG ?
BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Onaro to zupełnie nie tak.

Wtrysk wielopunktowy to, w odróżnieniu od pojedynczego wtryskiwacza przed przepustnicą, umieszczenie oddzielnego wtryskiwacza na każdy cylinder. Może to być wtrysk pośredni albo bezpośredni, oba są wielopunktowe.

Druga rzecz, instalacja gazowa V generacji to nie jest wtrysk gazu do komory spalania, tylko do kolektora, przez wtryski gazowe wkręcone w kolektor ssący - zupełnie identycznie jak w przypadku IV generacji z tą różnicą, że gaz jest ciekły.

Gaz wtryskiwany w fazie ciekłej ma dużo NIŻSZĄ temperaturę, bo odparowując mocno się schładza i dzięki temu silnik zasysa chłodniejszą, bardziej gęstą mieszankę, co skutkuje minimalnym wzrostem mocy i momentu w porównaniu do IV gen.

Nie rozumiem jak to nie chodzi jak na zimnym silniku, jak na ssaniu? Ssanie to było w żuku, a temperatura zasysanej mieszanki nie ma nic do tego. Dalsza część postu to wydumane teorie nie mające miejsca w praktyce.

 

No i na koniec:

Qwet, chcesz powiedzieć, że V generacja spala jednoczesnie PB i LPG ?

Nie Onaro, chcę powiedzieć coś zupełnie przeciwnego. Przeczytaj dokładnie co pisałem w poprzednim poście.

Opublikowano
Onaro to zupełnie nie tak.

Wtrysk wielopunktowy to, w odróżnieniu od pojedynczego wtryskiwacza przed przepustnicą, umieszczenie oddzielnego wtryskiwacza na każdy cylinder. Może to być wtrysk pośredni albo bezpośredni, oba są wielopunktowe.

Druga rzecz, instalacja gazowa V generacji to nie jest wtrysk gazu do komory spalania, tylko do kolektora, przez wtryski gazowe wkręcone w kolektor ssący - zupełnie identycznie jak w przypadku IV generacji z tą różnicą, że gaz jest ciekły.

Gaz wtryskiwany w fazie ciekłej ma dużo NIŻSZĄ temperaturę, bo odparowując mocno się schładza i dzięki temu silnik zasysa chłodniejszą, bardziej gęstą mieszankę, co skutkuje minimalnym wzrostem mocy i momentu w porównaniu do IV gen.

Nie rozumiem jak to nie chodzi jak na zimnym silniku, jak na ssaniu? Ssanie to było w żuku, a temperatura zasysanej mieszanki nie ma nic do tego. Dalsza część postu to wydumane teorie nie mające miejsca w praktyce.

 

No i na koniec:

Qwet, chcesz powiedzieć, że V generacja spala jednoczesnie PB i LPG ?

Nie Onaro, chcę powiedzieć coś zupełnie przeciwnego. Przeczytaj dokładnie co pisałem w poprzednim poście.

 

 

i teraz komu wierzyć. Ty piszesz, że gaz musi przejśc w stan lotny w kolektorze ssącym, a informacje znalezione na google mówią co innego...

Pierwsza informacja zmnaleziona przez google po wpisaniu V generacji lpg mówi to co mówi:

 

http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/systemy-lpg/V-Generacja-Sekwencyjny-wtrysk-gazu-w-fazie-cieklej,artykul,6006.html

 

Jak się do tego odnieść ?

Tu jest pokazane i wytłumaczone, że ciekły gaz jest podawany przez wtryskiwacze do komory spalania.

 

Reasumujc twoją wypowiedź kolego szanowny (nie żebym szukał możliwości ośmieszenia kogokolwiek). Po wejściu V generacji tylko w niewielu silnikach można było zastosować takie rozwiązanie. Dlaczego ?

Dlatego że instalacja wymaga założenia nowych wtryskiwaczy....

Więc gdzie kolektor ssący a gdzie wtryskiwacze. cała zaleta V generacji nad IV polega własnie na tym by w postaci ciekłej wtłoczyć gaz a nie lotnej.

 

A przeszukując dalej linka, którego podałem dowiesz się, że rezygnacja z paliwowego układu (mam na myśli zbiornik PB), wcale nie jest fantazją ....

 

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Ty piszesz, że

Tu jest pokazane i wytłumaczone, że ciekły gaz jest podawany przez wtryskiwacze do komory spalania.

 

A tutaj dokładny cytat ze wspomnianego artykułu

Gaz jest wtryskiwany w pobliżu zaworów dolotowych w stanie ciekłym i odparowuje dopiero w kanałach dolotowych silnika.

 

A na rysunku z artukułu widać wyraźnie, że gaz jest wtryskiwany przez oddzielne wtryskiwacze gazowe do kolektora ssącego.

 

Jeszcze raz - w przypadku instalacji gazowej IV generacji gaz podawany jest przez wtryskiwacze gazowe kilka centymetrów od zaworów ssących, praca całej instalacji odzwierciedla pracę wtryskiwaczy beznynowych (symuluje) wtryskiwaczami gazowymi tak, że dawkę paliwa nadal kontroluje ECU beznynowy i nawet "nie wie" że silnik pracuje na gazie. W instalacji gazowej V generacji gaz podawany jest przez wtryskiwacze gazowe kilka centymetrów od zaworów ssących - dokładnie tak samo jak w przypadku IV generacji, jednak konstrukcja wtryskiwaczy jest troszkę inna z racji innego stanu skupienia paliwa LPG. Sposób sterowania wtryskiwaczy gazowych V gen jest identyczny jak IV gen - wszystkim steruje ECU benzynowy. Jedyna różnica między instalacją IV a V gen to brak reduktora i pompa gazu w jego miejscu.

 

Jak to w niewielu silnikach można zakładać V gen? Przecież gaz V generacji można założyć do starej omegi albo poloneza, bo już one miały sekwencyjny wtrysk benzyny...

 

Oczywiście, już nawet starego fiata 125 z instalacją I generacji można uruchomić z samego gazu, tak samo w przypadku II, III, IV, a nawet V generacji, można uruchomić nawet zimny silnik z samego gazu. Owszem, jest możliwość całkowitego pozbawienia samochodu zasilania benzynowego (zlikwidowanie zbiornika, przewodów, a wtryskiwacze benzynowe zastąpić zaślepkami) ale na pytanie dlaczego nikt tego nie robi każdy może odpowiedzieć sobie sam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Stałem sie szczęśliwym nabywcą BMW E46 318i 143 KM, 2002 rok.

Chcę założyc do niej instalację gazową. Po przeczytaniu wątku mam już taki mętlik w głowie, że nie wiem jakich części użyć :? Co mżecie mi polecić do mojego auta w przedziale cenowym 2000- 3000zł?

Znalazłem gdzies w necie, żeby wybrać jeden z tych reduktorów: Skorpion ST, Zavoli Zeta S, KME Gold, LR IG1 MAGG, Magic III Compact.

Takie wtryskiwacze: Valtek 34, Matrix HD344, Hana H2000.

Doradźcie.

Opublikowano

Skorpion ST odpada ze względu na pływające ciśnienie w zależności od ilości gazu w butli, temperatury, pory dnia, wilgotnosci, nasłonecznienia itp

 

Magic III Compact jest problematyczny, wiele się słyszy o rozerwanych chłodnicach, wybuchających wężach od wody, bo reduktor pierdnął w układ chłodzenia. Podobno już to poprawili w nowych wypustach, ale lepiej nie ryzykować. Poza tym zacierający się tłoczek, skoki ciśnienia, niestabilność temperaturowa itp.

 

Zavoli Zeta S, KME Gold jak najbardziej okej, nawet Silver starczy

 

LR IG1 MAGG (nawet nie musi być MAGG do twojego silnika) - chyba najlepszy wybór jeśli chodzi o jakość - klasa sama w sobie, jeden z najbardziej bezawaryjnych i trwałych reduktorów, ciśnienie ustawiasz 1.00bar za pięć lat sprawdzasz i masz 1.00bar. Niestety cena zabija, na twoim miejscu wybrałbym jakiś tańszy np AC R-01

 

Wszystkie wtryskiwacze które wymieniłeś się nadają, jedynie Valteki typ 34 mimo że rewelacyjne, są niestety mało wydajne - będziesz musiał ustawić wysokie ciśnienie gazu jeśli masz ochotę jeździć do odcinki. Ja zaproponuję jeszcze jedną opcję - listwa LR Med. Możesz założyć dowolne z nich.

Opublikowano

Qwet dziękuję za odpowiedź, czyli z tego co podałem dobry był by taki zestaw: Zavoli Zeta S lub KME Silver lub AC R01 i wtryskiwacze jakieś z tych podanych.

A co byś powiedział na taki zestaw: AC R01 250KM, STAG 4 Plus, HANA H2000 czerwone ?

Rozmawiałem dzisiaj z gazownikiem i polecał mi BRC, wszystko z montażem 2900zł.

Już nie wiem co wybrać :mad2:

Opublikowano

Nie ma uzasadnienia dla montowania AC R01 250, skoro AC R01 150 obsłuży twoje auto do samej odcinki, zarówno ciśnieniowo jak termicznie.

 

HANA 2000 czerwone lub zielone, różnica taka że czerwone na trochę wyższym ciśnieniu.

 

BRC odpuść, jest dość droga a nie jest lepsza od twojego zestawu, poza tym ciężko znaleźć dobrze zamontowane BRC.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chcesz aby silnik ci wysuszył na wiór?

Na tym form jest niejaki, danielcx, jemu silnik się już szuszy od gazu, niedługo to mu skrzynia też sie wyszuszy od gazu.

Nie wiem, po co wam gaz, trzeba było disla sobie kupić :mrgreen:

Opublikowano

Jak by ktoś chciał poczytać wywody tego osobnika to może przeczytać. Podobno ma auto co ma 6 parowników gazowych które są zamontowane w podłodze pod tylną kanapą i nie ma w nich płynu chłodzącego, dlatego dodatkowo chłodzą mu auto.

 

Zresztą... jak ktoś ma czas może poczytać komedię viewtopic.php?f=75&t=218618&start=240

 

Polecam :mrgreen:

Opublikowano
Jak by ktoś chciał poczytać wywody tego osobnika to może przeczytać. Podobno ma auto co ma 6 parowników gazowych które są zamontowane w podłodze pod tylną kanapą i nie ma w nich płynu chłodzącego, dlatego dodatkowo chłodzą mu auto.

 

Zresztą... jak ktoś ma czas może poczytać komedię viewtopic.php?f=75&t=218618&start=240

 

Polecam :mrgreen:

Ja nie mam 6 parowników, tylko sąsiad.

A wiesz że moje V12 pali w trasie 11-12 ? czystej benzyny ;)

Daniel, wszystko jest dla ludzi, nie mówie że nie, ale gaz to najgorsze zło jakie może być.

1. Wyszusza silnik już po 100km

2. Niszczy skrzynie biegów, bo wchodzi intensywna ciecz.

3. Problemy z sondą lambda, podaje złe paramterty i często, auto potrafi spalić wiecej gazu niż benzyny.

4. Jak wystrzeli, to przedziurawi maske, koszt u blacharza około 150 zł zwyż.

5. Parownik zamarza zimą.

6. Niszczy świece.

7. Blok pęka już po 100 tyś.

8. Przepustnica wysiada.

9. Przepływomierz wysiada.

10. Panewki się przekrecają.

11.Olej robi się lepki.

I to tylko najważniejsze przykłady zła, jakie macie w BMW, a już nie wspomne, o przegrzewaniu się silniku na gazie.... jazda na gazie to nie jazda :wink:

Opublikowano
1. Wyszusza silnik już po 100km

Bzdura. W ogóle co to znaczy wysusza? Woda wyparowuje z chłodnicy? :cool2:

 

2. Niszczy skrzynie biegów, bo wchodzi intensywna ciecz.

Co ma rodzaj paliwa do skrzyni biegów? Jaka intensywna ciecz? - przed chwilą mówiłeś że wysusza :mrgreen:

 

3. Problemy z sondą lambda, podaje złe paramterty i często, auto potrafi spalić wiecej gazu niż benzyny.

A ty wiesz w ogóle jak działa sonda lambda? I jaki rodzaj parametru podaje?

Spalanie LPG jest zawsze 15% większe objętościowo bo gaz ma mniejszą gęstość.

 

4. Jak wystrzeli, to przedziurawi maske, koszt u blacharza około 150 zł zwyż.

W sekwencyjnym wtrysku LPG ryzyko strzału jest takie jak na benzynie. Przedziurawi maskę??? Może w ogóle rozsadzi samochód na kawałki. Miałem forda escorta z instalacją mieszalnikową i przez uszkodzony układ zapłonowy gaz mi strzelał przynajmniej raz dziennie - nawet PLASTIKOWY kolektor to wytrzymywał.

 

5. Parownik zamarza zimą.

Jak lejesz wodę zamiast borygo to zamarza... razem z silnikiem.

 

6. Niszczy świece.

Nie niszczy świec - powoduje tylko problemy jeśli masz niesprawny układ zapłonowy.

 

7. Blok pęka już po 100 tyś.

Mój stary ford Escort miał 10 letnią instalację gazową I generacji, wiecznie katowany, przejechał na instalacji 300tys km i jeździ do dziś u mojego kolegi. Blok nie pęknie, ale w mniej wrażliwych silnikach może spowodować wypalenie zaworów wydechowych ALE TYLKO WTEDY GDY MIESZANKA STAJE SIĘ UBOGA - dlatego tak ważny jest właściwy dobór podzespołów instalacji i prawidłowe wystrojenie.

 

8. Przepustnica wysiada.

Co ma rodzaj paliwa do przepustnicy?

 

9. Przepływomierz wysiada.

Co ma rodzaj paliwa do przepływomierza?

 

10. Panewki się przekrecają.

Moment obrotowy silnika na LPG praktycznie nie wzrasta, więc nie rozumiem jak może to wpływać na zużycie panewek.

 

11.Olej robi się lepki.

Tylko tyle że śladowe ilości LPG które dostają się do oleju momentalnie odparowują, w przeciwieństwie do benzyny która dłużej pozostaje w oleju.

 

...a już nie wspomne, o przegrzewaniu się silniku na gazie....

EGT na LPG jest wyższe może 2-3%... A sam silnik nie wytwarza więcej ciepła.

 

jazda na gazie to nie jazda :wink:

Hamownia mówi coś zupełnie przeciwnego :)

 

 

Ogólnie kolego, zabobony siejesz aż uszy więdną. W dzisiejszych czasach nikt w duchy nie wierzy.

Opublikowano

Nie mam co powtarzać, zawsze możesz wejść w odpowiednie działy i poszukać co napisałem.

Znam się na tym, tobie się tylko tak wydaje, a tak naprawde wywaloną uszczelke masz lub oring na 100% :)

W dzisiejszych czasach nikt już nie wierzy w cuda ''jeżdzisz taniej'' Chyba że na benzynie z Carefoura :mrgreen:

Opublikowano

Nie wydaje mi się - wszystko jest potwierdzone - moc jak na benzynie nawet ciut więcej, na kompie zero błędów i adaptacje paliwowe jak na benzynie, spalanie też standardowo 15% większe. Co do awarii o których mówisz, nie ma żadnych objawów na to wskazujących.

 

Ale głoś herezję głoś... im więcej ludzi zniechęcisz tym niższy będzie popyt i ceny na stacjach :)

Opublikowano

Silnik M54B30

 

Instalacja gazowa

Reduktor Landi Renzo IG1 Super Maggiorato - bardzo wydajny ciśnieniowo i termicznie, dwustopniowy, obsłuży realnie aż 250 koni

Wtryskiwacze HANA 2000 niebieskie

Sterownik STAG 300 ISA2

Rura miedziana od butli 8mm

Dwa równoległe filtry fazy lotnej, włókno szklane

Wężyki wtryskiwacz-kolektor bardzo krótkie, poniżej 5cm

Kompensacja ciśnieniowa rozdzielaczy wtryskowych

Strojenie na drodze z sondą OBD, ręcznie wykonana pełna mapa korekcji czasu wtrysku po obrotach silnika, temperaturze, ciśnieniu itp.

 

Montaż i strojenie wykonałem sam. Nie ufam gazownikom - większość z nich to partacze.

Opublikowano

Nie wiem czy wiesz, ale dyskutujesz z 16 latkiem :duh:

 

Wiesz, że to właśnie on proponuje jednemu forumowiczowi sekwencję z blosem? :mrgreen:

 

Jego zdaniem parowniki chłodzą wnętrze auta które ma je 6 gdzieś z tyłu w aucie. To jest zwykły forumowy troll. Na poprzedniej stronie masz zresztą link. Dzieciak wie o samochodach to co z forum wyczytał i tyle...

Opublikowano

Daniel napisałem już do Admina on się tobą zajmie, zresztą nie tylko ja :wink:

Do V12 taki gaz,musi byc sekwencja z dodatkiem blosa.

Opublikowano

Czym ma się zająć? :mrgreen: Chyba tobą i zaśmiecaniem każdego wątku. Tak jak z wskazówką od temp i dzięki tobie gość silnik przegrzał dwa dni temu :duh:

 

Qwert jak ma się robienie samemu instalacji bez wymaganych uprawnień? Pytam z czystej ciekawości bo chyba u nas wg prawa nie da się zrobić tego legalnie i zalegalizowac nie da.

Opublikowano
Tak jak z wskazówką od temp i dzięki tobie gość silnik przegrzał dwa dni temu :duh:

 

Co? Pokaż mi ten temat bo tego nie widze :mrgreen:

Opublikowano
To temat o instalacjach gazowych a nie o twoich głupotach. Zresztą przed tym jak tutaj napisałeś żebym ci napisał to odpisałem na forum e34 o tym przegrzaniu tak więc cie nie rozumie :mad2: ty chyba siebie samego nie rozumiesz :mad2: .. Koniec bez sensownego OT wątek jest przydatny dla ludzi co montują LPG
Opublikowano

Homologację na butlę wystawia gazownik za symboliczną kwotę, także wtedy możesz wbić instalację do dowodu. Nikt nie będzie robił problemów jeśli masz już LPG w dowodzie, możesz śmiało sobie grzebać pod maską.

 

Silnik M70B50 jest dość prosty i można go łatwo zagazować bez konieczności stosowania szybkich wtryskiwaczy. Nie muszą być nawet wydajne - to tylko 25 koni z cylindra, poradzą sobie najmniejsze HANA 2000 - czarne. Tylko tyle że muszą być 2 reduktory bo moc już dość spora.

 

Co do instalacji sekwencyjnej z BLOSem - to jest po prostu absurd :mad2: Skąd taki pomysł??? :duh:

Opublikowano
Homologację na butlę wystawia gazownik za symboliczną kwotę, także wtedy możesz wbić instalację do dowodu. Nikt nie będzie robił problemów jeśli masz już LPG w dowodzie, możesz śmiało sobie grzebać pod maską.

 

Silnik M70B50 jest dość prosty i można go łatwo zagazować bez konieczności stosowania szybkich wtryskiwaczy. Nie muszą być nawet wydajne - to tylko 25 koni z cylindra, poradzą sobie najmniejsze HANA 2000 - czarne. Tylko tyle że muszą być 2 reduktory bo moc już dość spora.

 

Co do instalacji sekwencyjnej z BLOSem - to jest po prostu absurd :mad2: Skąd taki pomysł??? :duh:

Do V12 hahaha, nie szłyszalem takich glupot w życiu, ten silnik nie przyjmuje gazu w żadnej formie TAK BYŁO JEST I BĘDZIE.

V12 to nie R6, gdzie wkładasz tani gaz i jedziesz max 120 , bo więcej wystrzeli, mowa o gazie zwykłym.

Hammana to tylko zielone do silników V. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.