Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Czyli tak reduktor AC R01 150KM to koszt 220zł. Teraz pytanie co z tymi wtryskiwaczami. Duzo trochę ich jest. Hana H2000 typ B ? 82zł/szt. Niby drogie nie są ale kurcze na szesc cylindrów to już trochę będzie. Ile taki gazownik może wziąć za montaż ?
Opublikowano

qwet, nie sa tak dobre jak hana, ale m50 powinno na nich pojechac. Ja mam hanki i nie zaluje, ale jak ktos nie ma kasy, to lepiej zmienic na regi niz brnac w valteki.

 

Sad_madman, co do ceny montazu to pytaj konkretnie gazownika. Niestety same hanki to nie wszystko. Potrzebujesz jeszcze listwy np rail, troche wezykow, opasek zaciskowych itp. Generalnie duperele, ale to zawyza cene. Kolektor nalezy zdjac do nawiertow (no chyba ze masz dobrze nawiercone, jak z 5 centymetrow powyzej wtryskow to nie :P ). Stare dziury po wkretkach trzeba zaslepic i to tak, zeby nie przeszkadzaly w przeplywie powietrza. Generalnie jest troche roboty. Ode mnie gazownik za zmiane wtryskow i reduktora (zgodnie ze sztuka) policzyl 2 lata temu 300 albo 400 zl (nie pamietam), ale wszystkie czesci byly kupione oddzielnie i wierz mi, ze bylo tego duzo wiecej niz wtryski reduktor :P Takie duperele zawyzaja cene i musisz sie z tym liczyc.

Opublikowano
przede wszysktim jednak pamiętajmy, że oszczędzamy przy dystrybutorze, a nie montażu doborze części; tak, wiem, E34 młode i drogie nie jest, więc głupio by było żeby sama gazownia kosztowała powiedzmy 1/3 auta - ale dołożenie 200-300 zł żeby naprawdę porządnie było szybko się zwróci, i poprzez bezawaryjność i poprzez jeszcze niższe spalanie, a R6 stety niestety coś tam wypić musi, chyba że dziadkujesz za kierownicą ;)
Opublikowano

postanowiłem, że muszę założyć gaz do swojej Lalunii.

Rozmawiałem dzisiaj z gazownikiem i zaproponował mi coś takiego:

-reduktor KME Gold

-wtryski Valtec, barracuda

-sterownik agis

-butla jaka tylko wejdzie w koło

-wlew pod klapką

2 lata gwarancji lub 50k km

cena ok. 3300zł

 

co o tym myślicie?

Opublikowano

a cóż to za lalunia? jaki motor?

 

Valteki - ble

buttla - napisz jakie auto; do E46 włazi taka na 52 l gazu netto (czyli plus trochę luzu jeszcze masz)

 

3300 zł to chyba na 6 garów już?

Opublikowano
Valteki odpusc, baracudy jak najbardziej ok. Fajnie jak by byly pojedyncze na krotkich wezykach. Sterownik to ja bym proponowal jakis popularny, zeby kazdy gazmen go ogarnal, a nie przywiazywac sie do warsztatu. Stag 300 isa2, KME Diego G3, Tech 316- to serwisuje kazdy zaklad. Dopytaj czy zdejmuja kolektor przy montazu, inaczej nie sa w stanie go dobrze nawiercic.
Opublikowano

inny warsztat

 

sterownik stag 300 isa2

wtryski Hana 2000

reduktor KME Gold, ACR 01

zbiornik w koło

wlew pod klapkę

3900zł

 

wszystko to samo tylko wtryski inne

ACW 01

3600zł

 

reg fast

3400zł

 

jak to oceniacie?

Opublikowano

Ja nie miałem takich problemów. A jak mi się gaz keidyś przełączał na benzynę to znaczyło, że czas zrobić porządny przegląd instalacji, bo to znak, że coś się już zużyło i tyle. Najwiekszy problem to chyba znalezienie dobrego fachowca, który zajmie się tym i naprawdę wymieni tą część, która jest zużyta, a nie zacznie ściemnaić, że pół instalacji do wymiany.

 

Ja narazie trafiłem na jednego uczciwego fachowca.

Opublikowano
Wiesz, standardem w instalacjach LPG sa [bAD] wtryski, za slaby reduktor i do tego spopany montaz. Mozna poprawic, zeby bylo dobrze albo bardzo dobrze, zalezy na ile stac klienta :)

 

 

u mnie cały czas problemem są wtryski... niestety, czy to znak, że cała instalacja jest spaprana czy tylko złe wtryski?

Opublikowano
czy nie sądzicie że instalacja gazowa w bmce to profanacja tego auta?

Pewnie że profanacja. Skoro kogoś stać na prawie 10-letnie BMW z przebiegiem 200.000 km za 25.000 zł to oczywiście musi być go stać na wydawanie 1000 zł na noPb żeby przejechać te 1500 km miesięcznie. Swoją drogą to diesel to też nie do BMW. Diesle do ciężarówek, księża na księżyc, maski do gazu, pasta do zębów, a prawdziwe BMW, oczywiście tylko R6, to wyłącznie na benzynie, wahaczach Febi, myte bezdotykowo na myjni topless. Inne to nie BMW. Właścicieli zagazowanych beemek, turbodizli i małych gejowskich benzynek w typie R4 albo nie daj boże jakiś kompaktów, należy komisyjnie usuwać z forum i piętnować publicznie jako niegodnych.

Gaz to zUo, przez duże U. Włosi i Holendrzy, jak równiż Skandynawowie to jeszcze więksi zbrodniarze bo oni, mimo że ich stać bardziej niż wąsatego Janusza w Kubotach, leją LPG do beemek żeby jeszcze więcej oszczędzać. Chamy!

 

i j.w. - Pitec :cool2: robił mi instalację i ogólnie mocno siedzi w bawarkach

 

 

Gratuluję podejścia do sprawy, nie ma to jak otwarte nastawienie do sprawy....

Opublikowano

albo jesteś jeszcze większym prześmiewcą niż ja, albo nie zauważyłeś na czym jeżdżę ;)

 

ale chyba jednak przebiłeś mnie pod względem jeronii i drwiństwa :8)

Opublikowano
Jeżeli bym bawił się w wymiane wtryskiwaczy to jednak muszę trochę zainwestować i wyczaić jakiegoś dobrego gaziarza bo myślę, że w okolicy mi tego jednak dobrze nie zrobią. Musiałbym najpierw zobaczyć gdzie jest kolektor nawiercony, bo jeżeli trzeba bygo wiercić ponownie jak jest wcześniej wspomniane to zapewne akcję zmiany wtryskiwaczy oddalę w czasie.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie ..

Widze że albo watek umarł, albo nie jesteście na bierząco.

Co myślicie V generacji. Widziałem, że chyba tylko jeden forumowicz o tym wspomniał.

 

Z tego co się już dowiedziałem, to gaz ma większąkalorycznośc niż PB - i to fakt bezdyskusyjny. Po drugie, w instalacjach V generacji gaz nie jest pompowany do parownika własnym ciśnieniem, które powstaje wskutek przejścia w stan lotny, a dodatkową pompą umieszczoną w butli gazu. po trzycie w V generacji nie ma parownika. Po czwarte gaz dostarczany jest do komory spalania w stanie płynnnym, czego skutkiem jest brak niskiej temperatury gazu. Po wtóre .... i tu uwaga ... zbiornik paliwa można pdłączyć. A więc od uruchomienia silnika pracuje on wyłącznie na gazie. Koszt instalacji do 6 cylindrówki to około 7 00 zł, bo to nowinka.

I w końcu po wtóre, też w ramach nowinek .... jeszcze pół roku temu instalację tę można był ozalożyć tylko do aut ze stajni VW ale po 2005 roku. Dzisiaj oferta jest szersza.

Wypowie się ktos na ten temat ?

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

V generacja jest z mysla o silnikach z wtryskiem bezposrednim. Gaz jest wtryskiwany w stanie cieklym do silnika przez wtryski pb, do 4 wtrysk to benzyna, wiec baku pb nie mozna sie pozbyc. Konieczne jest wtryskiwanie pb zeby schlodzic i przesmarowac wtrysk, inaczej by sie zapiekl. Wtryskiwanie w fazie cieklej ma taka wade, ze gaz musi jeszcze odparowac, co dzieje sie w cylindrze a nie jak w IV generacji w parowniku. Ceny faktycznie spadly, ale V gen ma sens do nowoczesnych silnikow oraz do bardzo mocnych aut. Piszac o mocnych samochodach mam na mysli takie powyzej 400 koni, bo slabsze z wtryskiem posrednim da sie zagazowac IV generacja.

 

Osobiscie uwazam, ze V generacja biorac pod uwage koszt gratow i montazu oraz spore zuzycie PB (w stosunku do IV gen) slabo sie oplaca... Ja puki co wolalbym szukac auta z silnikiem o posrednim wtrysku i nie pchac sie w "wynalazki", ktore moga nam przyspozyc klopotow wiecej niz oszczednosci. Takie zapieczone wtryski benzynowe za darmo nie sa...

 

A co do kalorycznosci to lpg ma mniejsza niz PB, dlatego dobrze wystrojona instalka pali ok 10% wiecej gazu niz benzyny. LPG jest za to bardziej odporny na spalanie stukowe- cos jak by mial wiecej oktanow, ale przy gazie inaczej sie to okresla.

Opublikowano
theded zupełnie nie tak. Instalację V generacji można zakładać do wtrysku pośredniego i bezpośredniego, tak samo jak instalację IV generacji. Jedyna różnica między nimi to brak reduktora i pompa gazu w jego miejsce, gaz jest wtryskiwany w fazie ciekłej przez oddzielne wtryskiwacze gazowe. Wtryski benzynowe fakt pracują wszystkie, ale podają znacznie mniej benzyny niż normalnie, a resztę uzupełnia LPG. A odparowywanie gazu dopiero w kolektorze ssącym i cylindrach to ZALETA, a nie wada. Oczywiście nie ma związku między instalacją V generacji a wtryskiem bezpośrednim, można założyć IV generację do wtrysku bezpośredniego albo V generację do wtrysku w kolektor. Spore zużycie Pb w przypadku V generacji? Bzdura, właśnie IV generacja musi sie nagrzać reduktor zanim przełączy, a w V gen tego nie ma. A co do kalorycznosci to lpg ma mniejsza niz PB tylko w ujęciu objętościowym, na jednostkę masy wychodzi odwrotnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.