Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
Jakie ssanie, o czym wy mówicie? Przecież macie silniki na wtrysku wielopunktowym :duh:

 

Gdyby instalacja nie wyrabiala to rzeczywiście przechodziłby na Pb powyżej pewnych obrotów, ale właściciel przed chwilą napisał, że po odłączeniu pompy benzyny silnik osiąga pełną moc na gazie.

 

Ja w moim 330Ci ustawiłem przejście na LPG przy 15 stopniach, teraz zimą leję benzyny 10 litrów co dwa miesiące, przejeżdżam 1000km w miesiącu. Latem nie lałem nic - rano odpala od razu na gazie.

Ja wczesniej tez tak mialem. Zmienilem wtryski i teraz minimum musze miec ustawiona temp przelaczania na 23st, bo nizej przerywa. Jak jest spory mroz to nawet przy tych 23st potarfi czasem przerwac.

Opublikowano

Witam

mam pytanie w silniku m52b28 mam słaba instalacje gazową ( reduktor Tomaseto artic miedz 6mm wtryski valtek) przy zakupie wiedziałem ze ona nie ogarnia full mocy nawet sprzedajacy o tym mówił i dodał ze jeździł na niej delikatnie to wyrabiała, Auto na niej chodzi ładnie cignie do końca ale czuć juz wtedy uboga mieszankę.próg wyłaczenia (0,4 bar )

Ja zrobiłem na niej 15tys od zakupu jeźdzac na gazie max do 3.5 tyś. Zawsze jak chce poswirowac to benzyna i ogień

I zastanawiam sie czy robic ta instalke bo jak wyliczyłem żeby ogarniała to musze ponad 1000zł wrzucić żeby do odcinki szła.

więc pytam sie was czy delikatna jazda z głową szkodzi silnikowi na mało wydajnej instalacji ?? Wydaje mi sie że nie ponieważ cicnienie raczej nie spadnie poniżej tolerancyjnej granicy do 3,5tyś ? na gazie 140 tez nie przekraczam

czekam na opinie

pozdr

Opublikowano

Mysle że masz racje bo czasem na wolnych nie pracuje aksamitnie na benzynie owszem. Ale mam kumpla co jeździ 6cyl BMW i cały czas tylko valteki

A jakie by sie nadały oprócz HANY bo jak na razie mnie ceną zabijają mam kompa STAG 300

pozdr

Opublikowano

Valteki są złe z wielu powodów. Przede wszystkim niesymetria, nawet wychodzące z fabryki mają już rozjazdy. Te rozjazdy szybko się zwiększają wraz z przebiegiem, tak że kalibrację/regenerację musisz robić maksymalnie co 10tys.km. Kolejna rzecz to brak stabilności pracy poniżej 4ms, czyli kłopoty ze strojeniem przy małych obciążeniach, problemy z pracą przy niskiej temperaturze itp.

 

Masz do wyboru kilka rodzajów. Hana, Barracuda, Matrix, LR Med i jeszcze kilka innych. To są i tak tanie wtryskiwacze. Jak cena hanek cie zabija to musisz jeździć na śmieciowych wtryskach, ale pamiętaj że wtedy zabije cie cena głowicy jak powypalają się zawory.

Opublikowano

A czy z wypaleniem zaworów to nie przesada ?? zgodził bym sie 100% jeśli bym krecił pow 4 tyś a przy delikatnej jeździe chyba tak się nie wypala??

Powiedzmy cena średnia. To kto kupuje te drogie?? Bo jesli by mnie było zawsze stać na PB to NIGDY LPG

pozdr

Opublikowano

wiciuR6 - kiedyś ktoś mądry napisał - na LPG warto oszczędzać, ale przy dystrybutorze, dopiero po założeniu porządnej instalacji, nie przed - różnica cenowa pomiędzy słabą a dobrą instalką to zaledwie kilkaset złotych, nawet na 6 garów, czyli coś, co zwróci Ci się w 2-3 miesiące, może szybciej nawet

 

u siebie mam Hana, polecano je na forum no i przede wszystkim polecał je mój dobry kumpel i świetny gaziarz (Pitec), reszta gratów też jest raczej z wyższej półki (no oczywiście jak na mój malutki motorek, bo przecież nie ma sensu tam pchać instalacji za 4 koła); o Valtekach praktycznie każdy wypowiada się niepochlebnie, a jedynie instalatorzy je polecają, bo wiedzą że za rok najpóźniej przyjedziesz na regulację

 

to samo z za słabym parownikiem - co Ci po nim jak nie możesz 3.500 RPM przekroczyć?

 

auto masz fajne (sam chętnie bym E46 zamienił na E39 hehe) więc nie ma sensu go męczyć, nawet jak nie planujesz być z nim na stałe; odrobina pecha i będziesz miał niedługo wypaloną głowicę, a sam wiesz ile to kosztuje; nawet jak będziesz odsprzedawał auto to lepsze graty Ci się zwrócą; autem z LGP zapewne zainteresuje się ktoś, kto nie jest jej wrogiem (teksty typu: stać Cię na BMW, to musi Cię stać na noPb odpadają hehe), a taki ktoś też sprawdzi co tam masz, i jak zobaczy Valteki na marznącym reduktorze to myślisz co zrobi?

Opublikowano

Czyli wychodzi ze juz do wymiany mam te Valteki trudno bede jeździł na benie tym bardziej ze teraz mało jeźdze

A czy te beda ok ??

http://moto.allegro.pl/barracuda-3cyl-kme-esgi-stag-lpgtech-agis-br123p-i2998027870.html

Do staga 300??

Dlaczego nie przekraczam 3,5 tys bo nawet jak bede miał najlepsza instalację która ma lepsza wydajność niz silnik potrzebuję zawsze wykresy z hamowni sa gorsze na LPG (przebieg mocy momentu). Potwierdzone u kolegów z nawet na V8 nie tylko BMW ale MB i Audi, Jaguar. Po zakładane po dwa reduktory sztywnie cienienia i tak LPG jest gorsze !

Takie jego fizyczne właściwości nic nie poradzimy.

pozdr

Opublikowano

O Barrakudach nie powiem, bo nie wiem, nie śledzę tematu aż tak blisko.

 

Ale jeśli chodzi o moc / wydajność silnika na LPG to przy dobrej i dobrze założonej oraz zestrojonej instalacji różnice powinny być pomijalnie małe, rzędu 1-2%, na korzyść noPb. W praktyce nie powinno być w ogóle czuć różnicy. Także myślę, że poradzić tu sporo można - a jak 1 albo nawet 2 reduktory nie dają rady, to należy dać inne albo pokombinować, i dobry gazmen musi to ogarnąć.

Mimo że mikry ten mój silniczek, to na autostradzie licznikowe 210 kmh robi (no męka już jest wtedy hehe, ale kilka razy udało mi się 1 macha przekroczyć, oczywiście na LPG, więc trudno mówić o spadku mocy).

 

Spróbuj poszukać info albo załóż temat na LPG-forum - tu jest kilka osób b obeznanych w temacie (i nie jestem oczywiście jedną z nich hehe), ale tam praktycznie każdy siedzi w gazie i na pewno pomogą Ci problem rozwiązać. Jeśli jesteś z Wlkp to chętnie Cię skieruję do magika. Jak z Wawy i okolic to też jest tam niezły kolo, również na Śląsku są miszczowie, więc na pewno ktoś się znajdzie. Nie trać ducha :)

Opublikowano

Barracuda dobra opcja, ale nie kupuj w listwie. Znacznie lepiej jest je montować pojedynczo przy samych nawiertach.

 

Przy prawidłowo wystrojonej instalacji na dobrych podzespołach różnica mocy Pb - LPG jest całkowicie nieodczuwalna. Moja 330Ci na LPG osiąga nawet ciut więcej mocy niż na Pb98 ;) Gaz jest lepszy od benzyny - ma wyższą wartość oktanową i wyższą wartość energetyczną (MJ/kg) od benzyny.

Opublikowano

Moim zdaniem założenie gazu w dzisiejszych czasach to nei problem, gorzej jest podczas jakiś usterek, gdzie albo nikt nie potrafi naprawić, albo zdzierają kasę za głupotę. Mój znajomy trafił w Zielonej Górze na bardzo przyzwoitego człowieka, który sie zajmuje gazem i dawał mu nowe części do jeżdzeniea dopóki nie znajdą co to jest i okazało się, że to była głupota.

 

Ja niestety takiego szczęścia nie miałem i zapłaciłem 450zł za cos co u tego gościa pewnie kosztowało by 100zł. Może znacie kogoś kto w Poznaniu zajmuje się porządnie i uczciwie naprawą instalacji gazowej?

Opublikowano
czy nie sądzicie że instalacja gazowa w bmce to profanacja tego auta?

Pewnie że profanacja. Skoro kogoś stać na prawie 10-letnie BMW z przebiegiem 200.000 km za 25.000 zł to oczywiście musi być go stać na wydawanie 1000 zł na noPb żeby przejechać te 1500 km miesięcznie. Swoją drogą to diesel to też nie do BMW. Diesle do ciężarówek, księża na księżyc, maski do gazu, pasta do zębów, a prawdziwe BMW, oczywiście tylko R6, to wyłącznie na benzynie, wahaczach Febi, myte bezdotykowo na myjni topless. Inne to nie BMW. Właścicieli zagazowanych beemek, turbodizli i małych gejowskich benzynek w typie R4 albo nie daj boże jakiś kompaktów, należy komisyjnie usuwać z forum i piętnować publicznie jako niegodnych.

Gaz to zUo, przez duże U. Włosi i Holendrzy, jak równiż Skandynawowie to jeszcze więksi zbrodniarze bo oni, mimo że ich stać bardziej niż wąsatego Janusza w Kubotach, leją LPG do beemek żeby jeszcze więcej oszczędzać. Chamy!

 

i j.w. - Pitec :cool2: robił mi instalację i ogólnie mocno siedzi w bawarkach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy nie sądzicie że instalacja gazowa w bmce to profanacja tego auta?

Pewnie że profanacja. Skoro kogoś stać na prawie 10-letnie BMW z przebiegiem 200.000 km za 25.000 zł to oczywiście musi być go stać na wydawanie 1000 zł na noPb żeby przejechać te 1500 km miesięcznie. Swoją drogą to diesel to też nie do BMW. Diesle do ciężarówek, księża na księżyc, maski do gazu, pasta do zębów, a prawdziwe BMW, oczywiście tylko R6, to wyłącznie na benzynie, wahaczach Febi, myte bezdotykowo na myjni topless. Inne to nie BMW. Właścicieli zagazowanych beemek, turbodizli i małych gejowskich benzynek w typie R4 albo nie daj boże jakiś kompaktów, należy komisyjnie usuwać z forum i piętnować publicznie jako niegodnych.

Gaz to zUo, przez duże U. Włosi i Holendrzy, jak równiż Skandynawowie to jeszcze więksi zbrodniarze bo oni, mimo że ich stać bardziej niż wąsatego Janusza w Kubotach, leją LPG do beemek żeby jeszcze więcej oszczędzać. Chamy!

Napisz to na swoim forum E46 :cool2: Na pewno spotkasz się z miłym zaskoczeniem :norty:

Przecież Ty masz "MAŁĄ GEJOWSKĄ BENZYNKĘ W TYPIE R4" i Ciebie trzeba usunąć komisyjnie z forum i publicznie piętnować jako niegodny. :norty: :norty: :norty:

Opublikowano
czy nie sądzicie że instalacja gazowa w bmce to profanacja tego auta?

Nie wiem dlaczego ludzie mają takie niskie mniemanie o gazie. Do BMW gaz też jest dobry,byla nie była to instalacja mieszalnikowa bo wtedy jest to profanacja.

 

Takie pytanie mam.

http://img593.imageshack.us/img593/3732/gazk.jpg

 

Od czego jest ten króciec bez wężyka ? Ostatnio pojechałem na wymianę oleju i filtra powietrza, no i skasowanie przy tym inspekcji. Problem pojawił się chwilę później ponieważ na biegu jałowym samochód zaczął mi na LPG falować w zakresie 1800-2000 rpm, pojechałem od razu do gazownika ale oczywiście go nie było. Wieczorem zauważyłem, że z tego króćca wydobywa się gaz. Wróciłem do domu gdzie bratu mówiłem aby tam zobaczył, gaz już nie uciekał tym króćcem i do dnia dzisiejszygo nie ucieka (w poniedziałek planuję jechać do gazownika) a a obroty są teraz w normie. O co tutaj chodzi ?

Opublikowano
To by mogło być rozwiązania skąd bierze mi się "powietrze" w układzie chłodzenia. Dwa miesiące temu wymieniałem pompkę elektryczną wody a teraz znowu hałasuje.
Opublikowano
Na lpg forum nie chca patrzec nawet na te reduktory. Jeszcze pol biedy jak jestes swiadomym kierowca. Daj pojezdzic zonie to wroci bez plynu chlodniczego i uszczelki pod glowica :P Twoj redek wyglada na dosyc leciwy wiec pewnie i tak czekala by go regeneracja. Jesli bylbys zainteresowany, to w weekend wyciagam swojego AC R01 150km i bede chcial go sprzedac. Do Twojego auta bylby nawet "z gorka". Reduktor jeszcze na gwarancji, po serwisie w AC (mam dowod zakupu i dowod naprawy, chyba wymiana czesci gazowej). Jak jestes zainterewosany to PW :)
Opublikowano

Może napiszę od początku. Miałem kupić sobie motocykl crossowy ale skończyło się na tym, że zakupiłem BMW e34 M50B20 Vanos z sekwencją. W momencie zakupu mało mnie interesowało oprócz tego, że samochód miał klimę, gaz sekwencyjny oraz przyzwoitą cenę. Jednak po jego zakupie mój świat się zmienił i bardzo polubiłem to autko. Chciałbym dla niego jak najlepiej. Niestety dopiero teraz zainteresowałm się instalacją gazową jaka w niej siedzi. No i okazuje się, że nie błyszczy. W skład instalacji wchodzą:

- zbiornik KMBF Kopeć 80l

- KME Diego G3

- reduktor widoczny na powyższym zdjęciu

- wtryski MagicJet

 

Poczytałem i wychodzi, że dwa ostatnie elementy są do wymiany. Polecicie coś czy na forum lpg z tym należy lecieć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.