Skocz do zawartości

O instalacjach gazowych


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Stoję przed dylematem zakupu bmw 3 e91 320d lub 320i z 2006r. Jak wiadomo w 320i siedzi tam 4 cylindrowy silnik o mocy 150kM. Jak bym się zdecydował na tego benzyniaka, to na pewno musiałbym założyć gaz. Jaką instalację polecacie do tego silnika (wiem ze sekwencja, chodzi mi o precyzyjniejsze wypowiedzi) a może się nie da w tym modelu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, mam E46 318 ci, silnik 1.9 benzyna 118 km.. przebieg 223 tys. rocznik 2000.

pytanie czy oplaca sie zakladac gaz, i jak ten silnik znosi instalacje i jaka sekwencja sie nalepiej sprawuje, teraz spala mi 9 l beny..... robie okolo 1600-2000 km miesiecznie - miasto- trasa mniej wiecej popołowie...., kalkuluje mi sie zakladanie instalacji, srednio auta zmieniam co 2-3 lata, wiadomo ze gaz tanszy, ale dochodza koszta kabli, swiec, filtrow, przegladow itp,. jakie jeszcze? no i co chwila czytam na forum, ze co chila cos komus na gazie pada, i musi zmieniac, dodatkowe koszty eksplotacyjne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, mam E46 318 ci, silnik 1.9 benzyna 118 km.. przebieg 223 tys. rocznik 2000.

pytanie czy oplaca sie zakladac gaz, i jak ten silnik znosi instalacje i jaka sekwencja sie nalepiej sprawuje, teraz spala mi 9 l beny..... robie okolo 1600-2000 km miesiecznie - miasto- trasa mniej wiecej popołowie...., kalkuluje mi sie zakladanie instalacji, srednio auta zmieniam co 2-3 lata, wiadomo ze gaz tanszy, ale dochodza koszta kabli, swiec, filtrow, przegladow itp,. jakie jeszcze? no i co chwila czytam na forum, ze co chila cos komus na gazie pada, i musi zmieniac, dodatkowe koszty eksplotacyjne....

 

Mam ten sam motor 1.9 118km automat , stag300 plus 12l trasa a do 16stu miasto :) aha i podobny przebieg miesieczny :)

E46 2000 r

1.8i

Steptronic

Full Opcja


ślicznotka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To ja też się od razu pochwalę. Miałem 325i 1992r która miała włożone wałki od Świątka z Bydgoszczy. Zmierzone na hamowni

przed:193,2

po: 209,1

Gaz sekwencyjny BRC. Przy ostrym "butowaniu" (5000 - 6000 obr.) nigdy mi nie wyszło więcej jak 17 litrów. A jak raz pojechałem na wycieczkę i jechałem totalnie delikatnie 80 - 100 km/h bez szarpania do wyszło 10 - 11 litrów.

I jeszcze ciekawostka: na Słowacji na gazie pojechałem 240km/h. Pewnie by dało radę więcej ale zabrakło odwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

stałem się właśnie uzytkownikiem X5 3.0si z 2008 roku, mimo zapewnień sprzedawcy ze auto mało pali jednak mi nie udaje się zejść ponizej 15 l/100km, w zwiazku z czym chciałbym zamontować instalację LPG, podobno silnik jest zaawansowany technologicznie i nie chciałbym popaśc w koszty i tarapaty po instalacji gazu , co koledzy uzytkownicy mogą polecić i gdzie w okolicy trójmiasta można zamontować taką instalację.

Z góry dziękuję za info

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego nie zamontujesz gazu bo silniki 3,0 si 272 ps to silniki na bezpośrednim wtrysku benzyny.Co prawda są na rynku instalacje do wtrysków bezpośrednich i miałem do czynienia z takimi autami na gazie, ale głownie jeżdżą to auta testowe.A tak naprawdę żaden z producentów instalacji nie da ci gwarancji,że wszystko będzie ok .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na to co napisał ted.s w dziale z X3

Mam silnik 3.0si z gazem .Polski sterownik firmy STAG 300-6 premim który komunikuje się ze sterownikiem silnika podczas pracy na gazie.To powoduj że niema żadnej różnicy czy jadę na gazie czy na benzynie.Średnie spalanie gazu to 13-14l.Nie warto oszczędzać na instalacji.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma absolutnie żadnego problemu montować gaz do silnika z bezpośrednim wtryskiem

problemem może być znalezienie warsztatu, który to zrobi, dobrze

 

 

AKTUALNIE NIE DA SIĘ zamontowac lpg do Bezpośredniego wtrysku w BMW (trwają prace)

Da się i to działa w samochodach służbowych AC.SA do silników FSI oraz TFSI

 

 

Kolego jeżeli masz silnik N53B30 to musisz jeszcze poczekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecę Ci warsztat, który jest gotowy podjąć się montażu lpg do tego silnika

 

Tak zamontować to nie jest żaden problem, ale dać pisemną gwarancję na silnik (a nie tylko na montaż) , że go instalka nie załatwi to już jest problem.No chyba że zrobi to warsztat nie świadomy istoty , a w razie by co jak będzie problem z motorem to wręczą polisę ubezpieczenia warsztatu i mają z głowy( a właściciel niech się martwi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem i jest dokladnie jak pisze lobo i robbi2708 na tą chwile BRC i STAG nie mają instalacji do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, słowo klucz BEZPOŚREDNI bo do wtrysku benzyny owszem mają, w BRC nie wiedzą kiedy będzie taka instalacja, a w STAGU kupili nową X5 i prowadzą badania i prace nad skonstruowaniem instalacji. Bedzie gotowa za okolo 6 miesięcy.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to zamontowaliśmy kilka aut na bezpośrednim wtrysku (mitsubishi,ford,vw).Auta te jeżdżą na instalacjach 4 gen. z komputerami firmy AEB (ZAVOLI,OMVL itd), są to auta znajomych i mogliśmy sobie na to pozwolić.Ford jeździ już 2 lata i ma przejechane ponad 131 tys km i jest wszystko ok ( i na pewno będzie :norty: )Ale jest w tym wszystkim pewien szkopuł.Trzeba dać klientowi pełną gwarancję, a jak to zrobić skoro producenci instalacji ich nie dają ,a jak na razie tylko się przechwalają możliwością przebudowy tych silników( głównie na targach gazowych).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dużo te 1.9 palą...

Ja mam w 1.8i gazownię opartą na stag 300+, hana2000 czerowne, zavoli zeta N i spala ok. 1l więcej niż benzyny (trasa ~8L lpg/100km, miasto 11).

 

Koszt instalki 3100pln. niby dużo, ale w porządnym zakładzie i bardzo porządnie zamontowana + wystrojona :)

Jeździ się... normalnie, nie czuć różnicy pomiędzy noPB a LPG. Wszystko działa elegancko.

 

Po założeniu gazowni poszedł w drobny mak króciec od chłodziwa (ten koło bloku silnika co to lubi puścić w M43B18 :) Teraz mam tam metalowy, ręcznie zrobiony przez gazowników (nie wypuścili mnie z warsztatu do czasu, aż wszystko będzie na tip top). Usterka raczej to zbieg okoliczności - tego przewodu i króćca nawet nie dotykali. Plastik po prostu ze starości był kruchy i po zwiększeniu obiegu chłodziwa nie wytrzymał ciut większego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.