Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj tak z czystej ciekawości zaintersowałem się osobiście instalacjami gazowymi a raczej wiedzą jaką posiadają mchanicy montujący te instalacje.

Aż przykro o tym mówiż ale 8 na 10 mechaników próbowało mi wmówić ,że mam 4 cylindrowy silnik ( psiadam E39, 2.0l.) i ,że BMW to taki niezawodny sprzęt ,że każdą instalkę można zamontować nawet te najprostrze.

Morał tego jest taki, że na jakiś czas rezygnuję z montowania instalacji , bo jeżeli tacy magicy mają mi montować gaz to ręce opadaja!

 

Pozdro dla wszystkich.

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

witam

mam e-36 z 1.6m43 wiem ze mało pali bo 9l po miescie ale chciałbym ja zagazowacbo duzo jezdze a nie wiem jaka instalacja byłaby najlepsza i cenowo przystepna ewentualnie gdzie mozna podjechac z okolic sląska i zagłebia :cool2:

Opublikowano

Witam.

 

Potrzebuje pomocy odnośnie silniczka krokowego w LPG.

 

czytałem kilka postów o tym że odłączacie.

 

może mi ktoś udzielić instrukcji co do tego odłączenia?? czy wyjąć go całkiem czy tylko kable odłączyć.?? prosiłbym też o poradę jak pożniej srubka ustawić gaz.

 

i co mi da odłączenie tego silniczka??

 

z góry ..podziękował :modlitwa:

Opublikowano

dorzucę i swoje spostrzeżenia na temat gazu LPG:

 

Założyłem instalacje sekwencyjną KME dokładnie 13 miesięcy temu, od tamtego czasu wymieniłem raz filtr od gazu teraz chce zrobić to ponownie oprócz tego nie wiem co to instalacja ...fakt że spalanie jest dość wysokie ale przy 3L V8 20 litrów przy dynamicznej jeździe myślę, że do zaakceptowania. Reakcja na dodanie gazu prawie identyczna z benzyną. A kieszeń się cieszy;p

 

Także polecam wszystkim anty-gazownikom jak i zwolennikom ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A ja mialem gaz w "etce". Porazka. Gasl kiedy chcial. Na benzynie nie ma tych problemow. Aczkolwiek to nie byla wina bezposrednio gazu bo po jezdzie na gazie i przelaczeniu na benzyne gasl przez jakies 300km. Potem spokoj. Teraz mam nadzieje ze nie bedzie takich cyrkow. Instalka I generacji. Silnik M20B27
Opublikowano

mam mały problem z gazem :( mam e30 is. ostatnio do gazu I gen założyłem blos miedzy przepływke i przepustnice ale słyszałem ze gdy jest przepływka klapkowa powinin być miedzy filtrem a przepływka, czy to prawda?

z powodu dużej liczby strzałów przed założęniem blos otworzyłem na maksa przepływke i ja odłaczyłem czy to ma wpływ na spalanie?

 

prosze o wasze rady. z góry dzieki

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja u siebie w w m40b16 mam blosa miedzy przepływką a przepustnicą i jest ok. Na benzynie napewno nie bedzie chodził tak jak powinien z odpiętą przepływką, nie wykluczone ze wzrośnie spalanie
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam

mam e-36 z 1.6m43 wiem ze mało pali bo 9l po miescie ale chciałbym ja zagazowacbo duzo jezdze a nie wiem jaka instalacja byłaby najlepsza i cenowo przystepna ewentualnie gdzie mozna podjechac z okolic sląska i zagłebia :cool2:

:nienie: :nienie: WITAM KOLEGUW MAM E36..316 M43 POSADAM INSTALACJE GAZOWO PONAD3 LATA SPOCZONTKU JEZDZIŁEM CO TANKOWANIE DO SERWISU USTAWIAC OBROTY BO MIAŁ ALBO WYSOKIE ALBO STSZELAŁ LUB GAS NIE DAWAŁO SIE JEZDZIC BYŁO TSZEBA REGULOWAC REDUKTOR PEWNEGO RAZU ZNAJOMY POWIEDZIAŁ ZEBYM ZAJERZDZAŁTANKOWAC TYLKO U JEDNEGO SPSZEDAWCY I USTAWIC GAS OD TAMTEJ PORY JERZDZE NORMALNIE BEZ PROBLEMU PONAD 2.5 ROKU OSONGI MA RUWNIESZ DOBRE NA GAZIE JDZIE 197KM.PALI 10 LIT.GAZU NA BENZYNIE RUWNIESZ TA SAMA SZYPKOSC ........JNSTALACIA MARKI...REDUKTOR .OMVL...ZAWUR GAZU .OMVL.WIELO ZAWUR..TOMASETTO..PSZEŁONCZNIK/CENTRALKA...KME..UKŁAD ELEKTRYCZNY..KME....JESTEM BARDZO ZDZIWIONY TYM CO PISZECIE NA TEMAT JNSTALACI.W BMW :D :D :D :D :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:
Opublikowano

Fitam koleguf

:shock: :shock: :shock: :shock:

Dzięki Adam3 :modlitwa:

Najpierw nie zwróciłem uwagi ale po twojej uwadze ..........kurfa bes jaj prafie sie bosikałem....... :clap:

 

tomek4411- jesteś moim idolem jak nie fanem

Opublikowano

To moj drugi post na temat instalacji gazowej w BMW, poprzednio mialem E30 1.6 + gaz BRC IIgen. Przez ponad rok uzytkowania tego autka nie mialem najmniejszych problemow z ta instalacja, czy to zima czy lato smigalo sie az milo. Przez caly ten okres nie mialem nawet jednego strzalu i sadze ze gazownik mial pojecie co robil, chlopina dobrze sie spisal.

 

Od kwietnia 2007 mam E34 520i24V z Vanosem, tutaj tez sie nie zastanawialem nad zalozeniem gazu, poniewaz kolektor jest plastikowy postanowilem odrazu zalozyc sekwencje. Instalacje mam STAG 300, jak dotad zero problemow, leje i jade.Od 2 czerwca zrobilem na gazie ponad 20tys km.Spalanie na trasie okolo 11l w miescie nie liczylem dokladnie ale nie ma to wiekszego znaczenia dlamnie, poprostu jest taniej niz na PB.Odkad jezdze na sekwencji uwazam ze szkoda sobie zawracac glowe instalacjami II gen. ojciec ma Audi C4 z gazem IIgen po ostatnim strzale rozwalilo mu kolektor ssacy, dodatkowe koszta, strata czasu i nerwow, dlatego osobiscie sadze ze jesli gaz to tylko sekwencja.

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I ja dołożę swoje 3 grosze. Miałem już kilka samochodów z zasilaniem gazowym (FSO, Audi 80, Lanos i teraz BMW 320i). Jeśli chodzi o dwa pierwsze posiadane przeze mnie modele, miały zainstalowane najprostsze zasilacze gazowe (gaz z węża ze śróbką + elektrozawór na przewodzie paliwowym), jak przystało na auta gaźnikowe. Wszystko funkcjonowało prawidłowo i bezawaryjnie (oprócz padających pomp paliwa i dziurawiących się o puste komory pływaków). Potem, przy Lanosie, zainstalowałem urządzenie oparte o sondę Lambda. Wszystko działało prawie przez miesiąc a potem ... rozczarowanie :twisted: wystrzały jak w westernie, wiecznie popalone filtry powietrza i rozwalona puszka filtra (mimo anti-boomu). Pierwsza myśl - uszkodzenie urządzenia. Na szczęście osoba instalująca gaz okazała się zawodowcem (Wałbrzych) i, co na początku wydało mi się niedorzeczne, winą obarczone zostały przewody wyskiego napięcia i świece. Wymieniłem ww. elementy na nowe i wszystko wróciło do normy :idea: . Problem ten powtórzył się też w przypadku BMW i również przyczyną były przewody i świece. Odtąd, zawsze gdy mam pod maską western, wymieniam te elementy i sprawa wraca do normy. Dzieje się to najczesciej po zimie (wydaje mi się, że za sprawą wilgoci). Poza tym jazda na gazie jest korzystnie odczuwana przez mój portfel, do osiągów się przyzwyczaiłem, a nawet wydaje mi się, że jazda na gazie jest przyjemniejsza (większa elastyczność silnika). Takie są moje doświadzcenia z gazem. A może ktoś wie ile może spalać 320i/89? Pozdrawiam

 

 

hej..

jesli mozna zapytac to jakiej firmy instalacje masz teraz w bmw??????? i czy sprawia jakies problemy czy nie?????????

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie, nie chce zakładać nowego tematu. Mam E39 520i 99r. Jaki jest realny koszt instalacji. Gazownik pytał mnie czy mam elektroniczną przepustnicę czy mechaniczną bo od tego zależy koszt instalacji. W przypadku mechanicznej 3000zł , elektronicznej 4000zł. Poradźcie coś, może ktoś w okolicy W-wy ma kogoś zaufanego
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
chcialbym zakupic e36 najlepiej cabrio , z silnikiem 1.8 115 KM i chciałbym sie poradzic czy nadaje sie do niej zwykły gaz?? Czy konieczna będzie sekwenacja ( z tego co sie zorientowalem to do 2,0 150 KM tylko sekwencje) a czy ten silnik 1.8 115 KM będzie dobrze chodził na zwyklym gazie?? (moze ktoś zna ceny takiej instalacji?)
Opublikowano
:8) Miałem BMW 316i Compact! na benzynie palił mi 7 na trasie i 9 -10 na mieście! Po założeniu gazu (sekwencja) palił tak samo przez kolejne 3 miesiące jednak z czasem wzrosło do 14-15 litrów w mieście (ekonomicznie jeździłem) i 10 na trasie! Do tego zaczął dziwnie pracowac na zimnym silniku! Słyszałem że gaz do 4 cylindrowych silników a szczególnie do is powoduje różne problemy. Ja nie byłem zadowolony z tego połączenia. Natomiast kolega ma 323 i coupe e36 i w tym samym miejscu zakładał gaz i jest bardzo zadowolony! Więc chyba bardziej pasuje do 6 cylindorwego silnika ! :8) pzdr
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam

mam e-36 z 1.6m43 wiem ze mało pali bo 9l po miescie ale chciałbym ja zagazowacbo duzo jezdze a nie wiem jaka instalacja byłaby najlepsza i cenowo przystepna ewentualnie gdzie mozna podjechac z okolic sląska i zagłebia :cool2:

:nienie: :nienie: WITAM KOLEGUW MAM E36..316 M43 POSADAM INSTALACJE GAZOWO PONAD3 LATA SPOCZONTKU JEZDZIŁEM CO TANKOWANIE DO SERWISU USTAWIAC OBROTY BO MIAŁ ALBO WYSOKIE ALBO STSZELAŁ LUB GAS NIE DAWAŁO SIE JEZDZIC BYŁO TSZEBA REGULOWAC REDUKTOR PEWNEGO RAZU ZNAJOMY POWIEDZIAŁ ZEBYM ZAJERZDZAŁTANKOWAC TYLKO U JEDNEGO SPSZEDAWCY I USTAWIC GAS OD TAMTEJ PORY JERZDZE NORMALNIE BEZ PROBLEMU PONAD 2.5 ROKU OSONGI MA RUWNIESZ DOBRE NA GAZIE JDZIE 197KM.PALI 10 LIT.GAZU NA BENZYNIE RUWNIESZ TA SAMA SZYPKOSC ........JNSTALACIA MARKI...REDUKTOR .OMVL...ZAWUR GAZU .OMVL.WIELO ZAWUR..TOMASETTO..PSZEŁONCZNIK/CENTRALKA...KME..UKŁAD ELEKTRYCZNY..KME....JESTEM BARDZO ZDZIWIONY TYM CO PISZECIE NA TEMAT JNSTALACI.W BMW :D :D :D :D :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop:

 

 

Zarabisty text co wy chcecie od goscia przeciez on jest z net-u :mrgreen:

Diesel Forever x5
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jestem na tym forum po raz pierwszy. Bardzo mi miło.

Co do gazu - mam 528 i wcześniej 318. Obydwie bez zarzutu pracowały na LPG (może dlatego, że mamy własny zakład?). Co do cen, to u nas instalacja kosztuje - do 4 cyl. 1550 zł ze zbiornikiem w koło i od 1900 do 2100 sekwencja ze zbiornikiem w koło, 6 cyl - 2250-2750. To nie prawda, że 6 lubią gaz bardziej niż 4. Nie ma wiekszej różnicy. Problem z bmk-ą jest taki, że czasami lubi falować na wolnych obrotach, szczególnie na instalacji mieszalnikowej. Poza tym zachowuja się poprawnie, jeżeli macie porządek z kablami i świecami )miesyalnikowa=, pryz sekwencji ten problem odpada. Pozdrawiam i sluze pomoca!

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
:8) Miałem BMW 316i Compact! na benzynie palił mi 7 na trasie i 9 -10 na mieście! Po założeniu gazu (sekwencja) palił tak samo przez kolejne 3 miesiące jednak z czasem wzrosło do 14-15 litrów w mieście (ekonomicznie jeździłem) i 10 na trasie! Do tego zaczął dziwnie pracowac na zimnym silniku! Słyszałem że gaz do 4 cylindrowych silników a szczególnie do is powoduje różne problemy. Ja nie byłem zadowolony z tego połączenia. Natomiast kolega ma 323 i coupe e36 i w tym samym miejscu zakładał gaz i jest bardzo zadowolony! Więc chyba bardziej pasuje do 6 cylindorwego silnika ! :8) pzdr

 

Kolego ja mam IS i mialem identyczne objawy (wzrost spalania, zaczal slabo jezdzic, bujac na zimnym a pozniej gasnac) ale po 7 miesiacach od zalozenia LPG. Powodow bylo troche.

 

1. Zalozyli mi Valteki 1ohm (nie malo to prawa jezdzic)

2. W ciagu 9 miesiecy rozlecial mi sie reduktor Zavoli Zeta N (padla membrana wywalalo gaz podcisnieniem.

3. Brodny silniczek krokowy

4. Padla mi sonda (pewnie dlatego ze jezdzilem na zle ustawionej i dobren instalacji)

5. Mialem za male dysze 1,9

 

Od tygodnia jestem pod ogromnym wrazeniem jak moj IS smiga. Wczesniej osiagal 195 max. a teraz na 4 biegu lapie odcinke czyli jakies 185 chyba.

 

1. Przerobilem Valteki na 3ohm

2. Zalozylem taki sam reduktor jak mialem (byla umowa ze jak nieda rady to doplacam do Skorpiona ST i bede mial wymiane gratis.

3. Wyczyscilem silniczek

4. Zalozylem sonde od E39 (przerobilem wtyczke) stara byla jak grzechotka.

5. Rozwiercilem dysze do 2,4

 

Spalanie mialem w trasie mialem 13l na 100

Po wymianie gratow trasa 140km predkosc 100-140 12l

Spalanie na 100 8,5l Normalnie w szkoku jestem.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Ja mam 318i i założyłem sekwencje Zenit.Hula jak na razie bardzo dobrze,ale mam pytanie do użytkowników tej instalacji tego typu a mianowicie:Czy można odpalić jakimś sposobem auto na samym gazie? Mechanik mówił że nie. Znam jednak "polską myśl techniczną" i że Polak potrafi stąd moje pytanie.Przydało by się gdyby pompę paliwa diabli wzięli lub stało się cokolwiek innego z układem Pb.Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja mam takie pytanie. Podobno w autach będących dotychczas zasilane benzyną, gdy chce się założyć instalacje gazową to trzeba wlać jakąś domieszkę. Odnosi się ona chyba do oleju ażeby wypłukać cały nagar, który osiadł w silniku przez cały okres eksploatacji. Sprowadza się to do tego, że jeśli założę gaz to ten nagar potrafi się oderwać i rysować wszystko w środku. Wiecie jak nazywa się ten olej albo jak go stosować ?
Opublikowano
Pierwsze slysze, jaki nagar ? To sie tyczy raczej olejow jak chcesz przejsc z mineralnego na syntetyk. A przeciez komora spalania niema stalego polaczenia z olejem.
Opublikowano
Jest taki dodatek do oleju. Miałem golfa GTI III założyłem gaz i wtedy się zaczęło później zaczął kopcić trochę i się okazało to co wyżej pisze.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

zamierzam kupic 318 z gazem z 94 roku ale nie wiem co to za gaz,w pierwszym poscie tez nie za bardzo wiedzialem ktora to generacja poniewaz wlasciciel powiedzial mi ze jak to on sie wyrazil "to juz ta lepsza instalacja,ale jeszcze nie sekwencja silnik musi sie rozgrzac do 40 - 50' i wtedy automatycznie przelacza sie na gaz" a o tym nie bylo mowy w pierwszym poscie wiec nie wiem jaka to instalacja,czy muglby mi ktos to powiedziec,ponizej daje fotke spod maski,wiem ze niewiele tam widac ale moze jednak ktos sie zorientuje mniej wiecej co to za instalacja:

http://images38.fotosik.pl/253/5345b70298d76f42m.jpg

 

1 generacja LPG

 

Instalacje gazowe I generacji.

 

Przeznaczone są do montowania w samochodach z zasilaniem gaźnikowym. Jest to najprostsza instalacja niewymagająca instalowania prawie żadnych sterowników elektronicznych.

Elementy układu LPG I generacji:

instalacja LPG pierwszej generacji

o 1 Wlew gazu

o 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem

o 3 Przełącznik benzyna gaz

o 4 Elektrozawór gazu

o 5 Mikser(mieszalnik)

o 6 Reduktor(parownik)

Powiększ (640x480px, 38,4KB)

 

 

 

 

2 generacja LPG

 

Instalacje gazowe II generacji.

 

Przeznaczone są do montowania w samochodach z katalizatorem i sondom lambda. Ich budowa jest zbliżona do układów generacji I. Dodatkowymi elementami są elektroniczny Układ Sterujący, który na podstawie sygnałów z sondy lambda reguluje skład mieszanki, oraz attuator (regulator przepływu). Attuator jest elementem wykonawczym Układu Sterującego. Zadaniem attuatora jest sterowanie ilością gazu zasysanego przez silnik poprzez mikser.

Elementy układu LPG II generacji:

instalacja LPG drugiej generacji

o 1 Wlew gazu

o 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem

o 3 Przełącznik benzyna gaz

o 4 Elektrozawór gazu

o 5 Mikser(mieszalnik)

o 6 Reduktor(parownik)

o 7 Katalizator z sondą lambda

o 8 Układ sterujący

o 9 Attuator(regulator przepływu)

 

 

 

 

 

3, 4 generacja LPG

 

Instalacje gazowe III i IV generacji.

 

Instalacje tej klasy przeznaczone są do instalowania w samochodach z wielopunktowym wtryskiem paliwa. W rozwiązaniu tym mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje tuż przed zaworem ssącym. W zależności od ilości powietrza napływającego do cylindra w okolice zaworu ssącego podawana jest przez wtryskiwacz benzyny ściśle określona ilość paliwa.

Podstawowym wyznacznikiem instalacji gazowych do wtrysku wielopunktowego jest zachowanie zbliżonego do oryginalnego, miejsca powstawania mieszanki gazowo-powietrznej. Ponadto gaz powinien być podawany przez wtryskiwać o podobnej charakterystyce do wtryskiwacza benzyny.

W grupie tych układów mamy kilka rozwiązań:

 

o

 

Nadciśnieniowe doprowadzenie gazu z jednomiejscowym centralnym sterowaniem.

Brak wtryskiwacza. Gaz jest doprowadzany do każdego cylindra osobna przez rozdzielacz.

Elementy układu LPG III generacji:

instalacja LPG trzeciej generacji z zasilaniem nadciśnieniowym

+ 1 Wlew gazu

+ 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem

+ 3 Przełącznik benzyna gaz

+ 4 Rozdzielacz gazu

+ 5 Refulator składu mieszanki

+ 6 Reduktor(parownik)wraz z elektrozaworem

+ 7 Sonda lambda

+ 8 Sterownik

 

 

 

 

 

Wtrysk gazu z jednomiejscowym centralnym sterowaniem

Centralne podawanie gazu przez wtryskiwacz. Doprowadzenie mieszanki do każdego cylindra zrealizowane przez rozdzielacz.

o

 

Wtrysk z oddzielnym wtryskiwaczem gazu na każdy cylinder

Osobny wtryskiwacz na każdy cylinder. Wszystkie wtryskiwacze podają tą samą ilość gazu.

o

 

Sekwencyjne wtryski gazu.

Rozwiązanie podobne do poprzedniego z tą różnicą, że ilość gazu jest dobierana indywidualnie dla każdego cylindra. Sekwencja otwierania wtryskiwaczy gazu jest sczytywana z oryginalnej sekwencji wtryskiwaczy benzyny.

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.