Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
.......... a moja pali w miescie 14,5 a na trasie przy 120km/h pali niecale 11l co ty na to

 

automat i 14,5 l w mieście :shock: coś mi się nie chce wierzyć, tankujesz do pełna i sprawdzasz ? Wg producenta na PB on pali ok 17l w mieście.

 

Moja 730 obecnie w mieście żłopie tak ok 22/24l gazu i jeżdżę raczej oszczędnie. Nie wiem ile na benzynie ale sądząc po tym jak szybko znika benzynka na samym odpalaniu i przejechaniu gdy jest zimny ok 0,5/0,7 km dla rozgrzania silnika to nie sądzę by było to 14,5 l.

moja to nie automat a manual a sprawdzam to lejac za kazdym razem pod korek

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

To coś ci dużo pali. Z tego co pisał np. Marcin750 to przy spokojnej jeździe 750 w mieście spalała ok.22/24 gazu.

 

Nie zapominaj, że ten samochód ma nie tylko wyglądać ale jeszcze jeździć jak na 188 km pod maską przystało. Z tego co pamiętam to Marcin750 napisał też, że jadąc swoim 750!!! 190 km/h zbliżał się już do kresu jego możliwości mój 190 jedzie na czwartym biegu a mam ok 112 koni mniej pod maską.

 

Zużycie 22/24 gazu zimą w mieście na raczej krótkich dystansach 4 km do pracy 8 H stania i powrót to norma przy instalce I generacji. Na sekwencji spalił by napewno mniej.

 

A co do zużycia w mieście to przytoczę dane z prospektów BMW (które ostatnio namiętnie kupuję :wink: ): dla 730/735/750 - 16,3/16,8/19,8 mowa o benzynie oczywiście.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

1.Czytałem dużo na forum o tym że zmiana miksera, na mikser o większej średnicy lekko poprawia osiągi zagazowanego auta. Chciałem zapytać jak poznać jaki mam mikser i jaki ewentualnie można zamontować

 

2. Czy możecie polecić w moich okolicach jakiś dobry warsztat od gazu(regulacja, konserwacja itp.)

Opublikowano

Może spalanie byłoby mniejsze, gdyby automat szybciej wrzucał 4-kę, teraz czasami decyduje sie na to dopiero przy 3500 obr/min, na benzynie już przy 2-2,5 tys.

Czy coś można na to poradzić :?: :?: :?:

 

Nie wiem jak to jest w BMW z automatami bo manuala mam, ale miałem automata w mercedesie 124 i tam momen zmiany biegów regulowało się linką które szła od linki przepustnicy do skrzyni biegów i poprzez skrócenie lub wydłużenie tej linki skrzynia widziała mocniej lub mniej wcisnięty gaz i odpowiednio do tego zmieniała biegi przy odpowiednich obrotach. Czyli jak linka była dłuższa to skrzynka widziała lekko wcisniety gaz a co zatym idzie wrzucała wyższy bieg wcześniej a jak krótsza linka to skrzynka widziała mocno wciśniety gaz i ciągnęła obrotami wyżej do zmiany biegu. Tyle ze to była skrzynia bez elektroniki, tylko hydraulika.

 

A wytłumaczenie czemu na gazie zmienia bieg później to to ze silnik na gazie jest poprotu słabszy i aby uzyskać ten sam efekt przyśpieszenia wciskamy więcej gaz i skrzynia biegów odczytuje to ze ma poxniej wrzucić bieg bo chcemy lepszych przyspieszeń.

oczywiście to na chłopski chłopski rozum, ale jak to jest w rzeczywistości trzeba zapytać bardziej zaawansowanych w budowie automata

 

Sądzę, że masz rację, bo późniejsze wrzucanie czwórki jest najczęściej pod górkę i z dużym obciążeniem (4 osoby).

Trudno, przy skrzyni na pewno nie będę grzebał.

Opublikowano
Niewiele przy skrzyni zrobisz , jast elektrohydrauliczna. Zmianą biegów steruje komputerek.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
Co to jest wariator? :?

 

Urządzenie zmieniające kąt wyprzedzenia zapłonu przy zasilaniu gazem, przeważnie zwiększa kąt wyprzedzenia. Silniki nowszych generacji są wyposażone w czujniki spalania stukowego i sterownik sam ustala kąt wyprzedzenia zapłonu dopasowując się do paliwa.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
Co to jest wariator? :?

 

Urządzenie zmieniające kąt wyprzedzenia zapłonu przy zasilaniu gazem, przeważnie zwiększa kąt wyprzedzenia. Silniki nowszych generacji są wyposażone w czujniki spalania stukowego i sterownik sam ustala kąt wyprzedzenia zapłonu dopasowując się do paliwa.

No to już wiem dzięki.

Na początku tego tematu prZeczytałem że dzięki niemu można dostosowywać samemu dynamikę samochodu na ekonomik, sport i automatyczną, mogge się dowiedzieć w jaki sposób i czy jest to możliwe np w czasie jazdy, czy trzeba podnosić maskę i coś przestawiać właśnie tam?

Bo z tego co mi mówili goście u których zakładałem LPG to można dostosować to spalanie przez podłączenie komputera i zmiane programem - chodzi mi tu o podpięcie Laptopa z odpowiednim programem, ale czy można to w jakiś sposób samemu w stosunku do danej sytuacji zmieniać?

Będę wdzięczny za odpowiedź na tak długie pytanie :lol:

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
to ja moze sie pochwale tylko ze zalozylem od e36 2.0 instalacje na wtrysku i chodzi jak narazie bardzo ladnie :)
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Na początku tego tematu prZeczytałem że dzięki niemu można dostosowywać samemu dynamikę samochodu na ekonomik, sport i automatyczną, mogge się dowiedzieć w jaki sposób i czy jest to możliwe np w czasie jazdy, czy trzeba podnosić maskę i coś przestawiać właśnie tam?

Bo z tego co mi mówili goście u których zakładałem LPG to można dostosować to spalanie przez podłączenie komputera i zmiane programem - chodzi mi tu o podpięcie Laptopa z odpowiednim programem, ale czy można to w jakiś sposób samemu w stosunku do danej sytuacji zmieniać?

Będę wdzięczny za odpowiedź na tak długie pytanie :lol:

 

No tak wiele to od tego urządzenia bym nie wymagał. Po prostu przyspieszenie zapłonu, ponieważ gaz spala się dłużej. Tyle.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

No to ja teraz jeszcze coś o technice opisze. Rozmawiałem z kumplem, który zakłada gaz do samochodów. Odnośnie nawiercania otworów w kolektorze dolotowym na wtrysk sekwencyjny gazu, to nie odkręcają kolektorów chyba, że nie ma podejścia (ale to naprawde rzadkie przypadki na 1000 może ze 2 odkręcali). Jak kolektor jest plastikowy to nie ma problemu, jak metalowy to mówią, że po 10km przeczyszczą się i opiłki wylecą. Podobno ktoś miał problem tylko z jednym autem, więc wzieli na hol i ciągneli chyba ze 2 km (ale to nie robił mój znajomy tylko ktos inny, inny zakład). Wtedy nie ma takiego sprężania w silniku i wydmuchało.

 

 

Onośnie wtrysku ciekłego gazu to tłoki i głowice mogą pękać (różnica temperatur), ale tylko jak ktoś źle zamontuje instalacje. Wtrysk musi być pod odpowiednim kątem zamontowany. Trzeba mieć do tego odpowiednie mapy. Więc jak ktoś chce taką instalkę to trzeba wybrać dobry zakład.

Opublikowano
A przepraszam, do tych 10 tkm nie zmasakruja te opilki gladzi cylindrow? A propos instalacji na ciekly gaz, czy ktos moze cos takiego na forum montowal?
Opublikowano
A przepraszam, do tych 10 tkm nie zmasakruja te opilki gladzi cylindrow? A propos instalacji na ciekly gaz, czy ktos moze cos takiego na forum montowal?

 

Mówiłem że wypadną po ok 10 kilometrach nie tysiącach :D . Poza tym zawsze kolega mówił, że auto gdzie montują sekwencyjny wtrysk gazu, testują. Najpierw parę km co by opiłki wypadłu. Póżniej jeszcze troszkę jeźdzą żeby dobrze wyregulować gas.

Opublikowano
mam maly problem z e-30 318 m-40 88r, mianowicie na trasie pali mi 13l/100km nie przekraczajac 120km/h , oczywiscie chodzi o GAZ , u gazownika bywalem co drugi dzien , nie sa w stanie ustawic twierdza ze to wina auta a nie instalacji gazowej :( przelanczajac na benzyne przy 120km wskaznik pokazuje mi spalanie w granicach 8-9l , sam niewim co robic , :?: zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem TPS poniewaz podczas podlanczania stwierdzili ze w tych autach to nie dziala no i oczywiscie sprawdzali przy rozpietej kosyce czy cos wykazuje na przewodzie , strata mocy jest bardzo wyczuwalna na oko oklo 30% :shock: niekiedy gdy sie podlacza do gazu to ejst poprawa spada spalanie iwzrasta moc prawie do normalnej , ale to jest tylko przez jeden dzien puzniej wraca koszmar , :( baraciak ma sierre 2l 135KM przy 190km/h spala max 11l/100km zakladal mu ten sam gazownik , co robic , jesli pojade do innego gazownika strace gwarancje , pozdrawiam idzieki za pomoc dan
Opublikowano

Kolej na moje 3 grosze. 2 lata temu kupilem 93 e32 V8. Przejechalem okolo 30000 km na benzynie i w trasie srednio palila 10l w miescie 12-13l.

Podzczas wyjazdu do zakopca spalila 17-18 l (zima, gory, i jazda na maxa). W 2004 zalozylem gaz, lambda komputer etc. Po 4 miesiacach auto sprzedalem bo milem go serdecznie dosc. Zadnych wybuchow, falowania, gasniecia czy czegos podobnego. Chodzi o spadek mocy. Po 2 latach na benzynie przyzwyczilem sie do 218 KM. Na gazie byla kompletna lipa. Nadal jechal 230km/h ale powyzej 4500 obr nic juz sie nie dzialo. Spalal min 16 w trasie i okolo 20 w miescie, wiec oplacalnosc tego interesu spadla, spodziewalem sie 15 litrow w miescie. Jak juz napisalem , auto sprzedalem i kupilem 740 ke ktorej nie bede gazowal.

Po wrazeniach z 730 nie widze w tym sensu. Taka jest moja opinia

Opublikowano
Kolej na moje 3 grosze. 2 lata temu kupilem 93 e32 V8. Przejechalem okolo 30000 km na benzynie i w trasie srednio palila 10l w miescie 12-13l....

A jaka to była instalacja - "zwykła", czy wtrysk ?!

Domyślam się, że "zwykła".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Po 4 miesiacach auto sprzedalem bo milem go serdecznie dosc. Zadnych wybuchow, falowania, gasniecia czy czegos podobnego. Chodzi o spadek mocy. Po 2 latach na benzynie przyzwyczilem sie do 218 KM. Na gazie byla kompletna lipa.

 

to musiala byc zwykla instalka a nie wtrysk, u mnie na wtrysku chodzi dokladnie tak samo na gazie jak na benzynce (zmierzone osiagi stoperkiem do 100 na gazie sa nawet o 0.2s lepsze - ale tu akurat podejrzewam blads pomiaru)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
No właśnie o to mi chodzi. Polacy (i nie tylko) "ładują" byle instalacje do V8 i dziwią się, że im źle chodzi. Porządna instalacja gazowa, dobrze dobrana do silnika, przeważnie nie sprawia kłopotu. Wg "dobrych" zaleceń to nawet do 6-cyl. powinno się dawać tylko wtrysk ..., a już o V8, czy V12 nie mówię ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Chciałem sie spytać gdzie najlpiej załozyć gaz. Chcialem przeznaczyc na to gora 3 000. Tylko chcialbym aby owa instalacja byla zlozona profesjonalnie i aby taki sam byl serwis. Z góry dziękuje jeśli ktoś da mi sprawdzone namiary. Zaznaczam ze jestem z warszawy. Ile wogole mniej wiecej pali 325 93' E36. Dopiero go kupilem a raczej pryzwiozlem z niemiec. Wiec jedynie gdzie nim jezdilem to krotka jazda probna i przeglad. nie ma gdzie bez tablic a na nie muse jeszcez poczekac pare dni.

Pozdrawiam

Opublikowano
Chciałem sie spytać gdzie najlpiej załozyć gaz. Chcialem przeznaczyc na to gora 3 000. Tylko chcialbym aby owa instalacja byla zlozona profesjonalnie i aby taki sam byl serwis. Z góry dziękuje jeśli ktoś da mi sprawdzone namiary. Zaznaczam ze jestem z warszawy. Ile wogole mniej wiecej pali 325 93' E36. Dopiero go kupilem a raczej pryzwiozlem z niemiec. Wiec jedynie gdzie nim jezdilem to krotka jazda probna i przeglad. nie ma gdzie bez tablic a na nie muse jeszcez poczekac pare dni.

Pozdrawiam

 

Już kiedyś o tym pisałem, ale powtórze. Dobry zakład jest w Ursusie, wjazd od Alej Jerozolimskich przy sklepie EMMA.

Zakładałem tam gaz i chodzi bez zarzutu, serwis także bezproblemowy, ale u mnie ogranicza się tylko do przeglądów :D :wink:

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano
Instalacje masz albo II generacji za max ok. 2200-2400zł (2400 to już z bajerami - wskaźnikiem poziomu gazu, zbiornik toroidalny itp., więcej to już jest za drogi instalator) lub wtrysk (IV generacji) - dobra instalacja min. ok. 5000-5500zł. W zasadzie to do takiego silnika to powinien już być wtrysk, ale ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
W zasadzie to do takiego silnika to powinien już być wtrysk, ale ...

 

...ale jak chcemy ciąć koszty, to będzie jeździła i na instalacji za 2200. Przyznam jednak, ze trzeba dopilnować montażu i ustawienia, by później nie ponosić wcześniej zaoszczędzonych kosztów... :)

pozdrawiam

Prezes


Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka & •Malutka

Opublikowano
... ale już nie ciąć poniżej ok. 2000zł. i nie rezygnować z instalacji na kompie i silniku krokowym - to już w BMW powinno być (z resztą jak i w każdym innym wtryskowym silniku). Ale o tym już było ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.