Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam pytanko odnosnie tarcz hamulcowych ile powinny wytrzymać km (po jakim przebiegu wymienialiście).Mam komplet ATE tarcze i klocki przejechałem juz 30tysi na tym zestawie :shock: bez wymiany klocków a zaznacze że mam automata.Wizualnie tarcze maja juz próg.Dziwi mnie ten przebieg na jednych klockach.W poprzedniej wytrzymywały okolo 10tysi a była w manualu.

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam.Mam pytanko odnosnie tarcz hamulcowych ile powinny wytrzymać km (po jakim przebiegu wymienialiście).Mam komplet ATE tarcze i klocki przejechałem juz 30tysi na tym zestawie :shock: bez wymiany klocków a zaznacze że mam automata.Wizualnie tarcze maja juz próg.Dziwi mnie ten przebieg na jednych klockach.W poprzedniej wytrzymywały okolo 10tysi a była w manualu.

Pozdrawiam

 

Ja na klockach robię 80tys W mojej poprzedniej 525TDS wymieniałem tarcze po210tys. nigdy wczesniej nie były wymieniane.

Opublikowano
wg programu Autodata cyt: minimum disc thickenss [ventilated] - 20,4 mm

 

pozdr

A ile maja nowki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na klockach robię 80tys W mojej poprzedniej 525TDS wymieniałem tarcze po210tys. nigdy wczesniej nie były wymieniane.

 

trudno mi uwierzyc, aby tarcze w e39 wytrzymaly 210k km... oczywiscie wszystko zalezy od stylu jazdy i miejsca, gdzie sie jezdzi (autostrada, miasto), mimo wszystko 210k km to ogromny przebieg jak na tarcze w takim ciezkim samochodzie

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie po przebiegu 60 tys. km nadal jest na fabrycznych tarczach, ale już jest niezły 'rowek'

 

... i to w usa (jak rozumiem), gdy zadko trzeba hamowac z 200km/h...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja na klockach robię 80tys W mojej poprzedniej 525TDS wymieniałem tarcze po210tys. nigdy wczesniej nie były wymieniane.

 

trudno mi uwierzyc, aby tarcze w e39 wytrzymaly 210k km... oczywiscie wszystko zalezy od stylu jazdy i miejsca, gdzie sie jezdzi (autostrada, miasto), mimo wszystko 210k km to ogromny przebieg jak na tarcze w takim ciezkim samochodzie

 

Też się dziwiłem gdy mechanik w warsztacie po wyjęciu starych stwierdził iż są to oryginały od nowości.Fakt że jak je zobaczyłem to mi włos dęba stanoł.

Tarcze te leżą u mnie na pokaz jak można efektywnie je wyjechać do końca. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano

ja jezdze 2,5 roku tym egzemplarzem ,pierwsze wymienilem zaraz po kupnie,cały komplet przód i tył ,cały zestaw ATE,tylne mam do dzisiaj,przednie musiałem wymieniac po ok.50 tys,byłem mocno zdziwiony ze zkonczyły sie tarcze i klocki z przodu po tym przebiegu,wiec pomyslałem ze Ate to syf i załozyłem delphi tarcze i trw klocki,tarcze musiałem reklamowac po tygodniu bo strasznie biły przy hamowaniu,reklamacje uznano i założyłem trw ,teraz jest niezle ale klocki czasami popiskują przy lekkim hamowaniu a to dla BMW nie przystoi ale muszę je zjezdzic

Pozdro

Opublikowano
... i to w usa (jak rozumiem), gdy zadko trzeba hamowac z 200km/h...

Zgadza się. Z tym, że ja jeżdżę dużo po mieście, więc cały czas tylko przyspieszanie i hamowanie. Jeśli ktoś się dużo turla po autostradach i nie uskutecznia panicznego hamowania, to pewnie pojeździ dłużej. Czyli tak jak pisałeś... "zalezy od stylu jazdy i miejsca". W moich warunkach wyciągnąć 210 tys. km z jednego kompletu tarcz jest nierealne.

Opublikowano

Z doswiadczenie Ojca- przez ostanie 15 lat mial tylko nowe, dobrej klasy (wielkosc 3er/5er), no niestety nigdy BMW (raz tylko w 99 prawie kupil 530dA) wymiania tarcze po ok. 100-120 tys. km, jazda 60% trasa/miasto 40%.

 

Ale to jak wczesnie zostalo powiedziane bardzo indywidualna sprawa, mozna jezdzac np. MB 600 SEL W140 ostro po miescie wymianiac co 40 tys. :mrgreen:

Opublikowano

Coś mi sie wydaje że te tarcze ATE nie nadaja sie za bardzo do e39 lub źle trafiłem.Na początku byłem zachwycony ale teraz lipa.Po 30tys zeby tarcze wymieniac to troche zwała.W tej chwili wygladaja tak ze zanim sie skończą nowe klocki to bedzie trzeba wymieniać tarcze ,stawiam ze tarcze wytrzymaja max 40tys.Fakt że mam automata ale jeżdze normalnie bez szaleństwa mam włączony profil rodzinny :D .

Pozdrawiam

Opublikowano
Tarcze ATE to badziew! kupowałem już 2 razy nowe zestawy i właśnie po 20-30 tyś były pokrzywione. Teraz kupiłem Zimmerman sport i jest super. Niestety mam klocki ATE które piszczą niemiłosiernie.
Opublikowano (edytowane)
Tarcze ATE to badziew! kupowałem już 2 razy nowe zestawy i właśnie po 20-30 tyś były pokrzywione. Teraz kupiłem Zimmerman sport i jest super. Niestety mam klocki ATE które piszczą niemiłosiernie.

A ile juz przejechales na tych tarczach??Czy to sa te z linku cena 260 za szt http://moto.allegro.pl/item250137480_tarcze_hamulcowe_zimmerman_sport_super_cena_.html już powienien działać

Pozdrawiam

Edytowane przez Łosiowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.