Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam takie pytanko dotyczace BMW e38 mianowicie ktora wersja silnikowa jest najbardziej optymalna do tego samochodu,mam na mysli wersje benzynowa jak tez diesla.Prosze o podpowiedz.Dzieki
Opublikowano

kurde, co trzeci post na tym forum jest taki sam... :roll: Szukasz ekonomi? Szukasz mocnego silnika? "Bardziej optymalne"-to baaardzo szerokie pojęcie, zależy co przez to rozumiesz, sprecyzuj, a ktoś Ci podpowie...

 

Ja uważam V12 za optymalny :mrgreen:

I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano

czesc!

 

tak najbardziej optymalne -hahah ale do czego jakiej jazdy w jakim terenie?

 

tak jak juz ci kolega napisal - sprecyduj pytanie dokladniej!

 

ja osobiscie jezdze wiekszosc po miescie i do pracy wiec mam 2.8silnik

 

oczywiscie bez gazu

 

jesli masz zamiar wiekszosc czasu spedzac w trasie to polecil bym ci cos wiekszego

niemniej prawie 200kony silnik 2.8 calkiem niezle sobie daje rade w poloczeniu z manualnom skrzyniom jest w miare osczedny :cool2:

Opublikowano
kurde, co trzeci post na tym forum jest taki sam... :roll: Szukasz ekonomi? Szukasz mocnego silnika? "Bardziej optymalne"-to baaardzo szerokie pojęcie, zależy co przez to rozumiesz, sprecyzuj, a ktoś Ci podpowie...

 

Ja uważam V12 za optymalny :mrgreen:

ja uwazam ze slowo optymalny jest jednoznaczne no ale moze nie mam racji,a jesli co trzeci post jest taki sam to moze zarzucisz linka do chocby jednego i nikt nie bedzie sie musial rozpisywac.pozdro

Opublikowano

ja uwazam ze slowo optymalny jest jednoznaczne no ale moze nie mam racji,a jesli co trzeci post jest taki sam to moze zarzucisz linka do chocby jednego i nikt nie bedzie sie musial rozpisywac.pozdro

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61682 <-tu proszę bardzo jeden

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=11197&highlight=jaki+silnik+e32

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56204&highlight=jaki+silnik+e32

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=56566&highlight=jaki+silnik+e32

 

Chesz jeszcze jakieś linki?? :roll:

Jeśli chcesz, by Ci doradzono-proszę 5.4 V12-to moim zdaniem najbardziej "optymalny" silnik..

I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

dla mnie najbardziej optymalny była moja 730 V8

 

dlaczego :

 

bo właścieciel w Niemczech był zasobnym emerytem z przedmieść Monachium (miał 75 lat)

 

bo nie miała wypadku

 

bo była zagazowana sekwencją

 

bo była w manualu ( objadę każdą 735 w automacie )

 

ale gdyby nie to wszystko co powyżej - kupiłbym 4,4 w manualu :wink:

 

Pozdro

MarioBigRed

Opublikowano

zgadzam się,

kazdy ma inny model i każdy ma inną opinię,

mi pasuje 3.0 benz, automat, bo taki mam,

spalanie 11,7-12,5, zależy jak jadę, oczywiscie po mieście, z lekką traska po drodze,

prowadzi się super,

ale przytomna uwaga, zależy jaki silnik i jaką skrzynię się trafi,

jak trafisz złoma to żadne porady ci nie pomogą, będziesz zły że to nie tak, że tamto nie tak,

proponuję, nie nastawiaj się na wielkośc silnika, tylko określ przedział, - albo 2,8 - 3,5, lub 4l do 5.0 i tyle,

i szukaj najlepszego modelu w przedziale,

spalanie jest drugorzędne,

pozdro,

ps a tak na marginesie, to tych tematów o silnikach, jaki wybrac itd, jest na prawdę sporo,

e 38 jest najlepsze... po prostu
Opublikowano

Zależy o co chodzi z tym optymalnym doborem - o spalanie czy koszty serwisowania?

Wg mnie najpierw należy sobie zadać pytanie czy stać nas na ewentualne remonty i części eksploatacyjne do silnika widlastego (np 2 komplety kabli WN, większą ilość świec,2 pompy paliwa,2 rozdzielacze , 2 listwy wtryskowe...), jak i większe koszty robocizny. Jeżeli nie jest się pewnym czy poradzimy sobie z większym obciążeniem naszego portfela to pozostaje nam rzędówka. Po ustaleniu na co nas stać - V-ka czy R - dobieramy sobie silnik z danego rodzaju pod względem spalania i ewentualnie osiągów,choć spalanie ważniejsze bo w mieście nigdy nie wykorzystamy większego potencjału naszej maszyny. Co do wyboru skrzyni to raczej lepszy będzie automat - mniejsze prawdopodobieństwo że kiedyś znajdziemy film w internecie z naszym autkiem jak to cudownie paliło gumy :duh: :evil: Oczywiście pewnie znajdą się i tacy pseudo kierowcy co próbują palić gumę w automacie,ale po takim "zabiegu" szybko się zorientujemy że ze skrzynią jest coś nie tak - np mają tylko bieg wsteczny,szarpią przełączając biegi itp. :roll:

 

Moim zdaniem słowo "optymalny" nie jest wcale takie uniwersalne. Jego definicję określamy na podstawie zasobności naszego portfela :roll:

Opublikowano (edytowane)

dzieki Bushvalk za linki ale wiekszosc o e 32

chcialem sie dowiedziec ktory silnik byscie mi doradzili 3.5v8 manual czy jesli v8 to lepiej 4.4automat a moze 3.0.bo do v12 sie nie przymierzam(narazie) :modlitwa:

Edytowane przez Grubers
Opublikowano

Chyba tylko ten jest właściwy.

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3548968

 

I nikt mi nie powie, że nie jest optymalny.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

A tak nieco bardziej na poważnie, to najprawdopodobniej 740iA jest najbardziej optymalna. Stosunkowo oszczędna, osiągi prawie jak 750iA, dużo niższe od 750iA koszty serwisu, zwykle mają bardzo bogate wyposażenie, no i chyba najbardziej popularna wersja, co daje duży wybór przy zakupie.

A co do Alpiny B12 5.7, to również jak najbardziej jest optymalna. :norty: Nawet mogę się pochwalić, że niedawno kupiłem silnik takiej Alpiny (nr ser. 16, prod. '95). Tak całkiem przypadkiem, ma się rozumieć... :liar:

Jan

Opublikowano
Przy rocznych przebiegach w granicach 20tys. km Alpina z powodzeniem mogła by służyć do codziennej jazdy, jeżeli ktoś robi więcej to niestety zostaje 740, albo 730d, w zasadzie to są 2 najbardziej optymalne opcje. Przejedź się jednym i drugim to sobie wyrobisz zdanie który samochód spełnia Twoje oczekiwania. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Nie koniecznie M62 ze steptronikiem to piękna sprawa i spalanie da się przełknąć, silnik tańszy w serwisowaniu niż diesel i łatwiej znaleźć egzemplarz z rozsądnym przebiegiem. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

co by nie bylo to te V8 zawsze spala powyzej 16 litrow....

 

wiec jesli zalezy ci na taniej jezdzie to 728i lub 730d 430Nm z tym ze ten drugi wystarczajaco przyspiesza 8,9sek.. a jesli ci ktos mowi ze v8 pali mniej to nieprawda...nie mylmy tylko pojec..mi chodzi o realne spalanie po miescie,a nie wiosce kilku setnej...licz sie tez z tym ze jesli masz taka 7 serie to chyba nie kupujesz jej po to zeby jezdzic 60km/h lub 90....po to jest bmw zeby szybko jezdzic...a szybko w v8 znaczy okolo 20l...w R6 diesel max to 12l 728 troche wiecej...

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
nareszcie jest cos na temat ktory napisalem a nie tylko ze taki temat juz byl.Dzieki chlopaki.a moze ktos cos napisze o silniku 3.5 v8 :?: :modlitwa:
Opublikowano
co by nie bylo to te V8 zawsze spala powyzej 16 litrow....

W takim razie polecam diagnostykę silnika. Moja 740iA paliła średnio ok. 14 l, a w zakorkowanym mieście potrafiła zejść do 12.5 l.

a szybko w v8 znaczy okolo 20l...

Nie wiem, co robisz z tym samochodem. 20 l ciężko mi było przekroczyć 750iL E32. Średnie zużycie w mojej 740iA (E38) chyba nigdy nie wzrosło ponad 20 l. Chyba, że mówisz o spalaniu chwilowym, to zupełnie inna bajka.

w R6 diesel max to 12l 728 troche wiecej...

Czyli prawie 17 l.

Jan

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam 730 z 94 roku 230000 km przebiegu, pomimo tego lata jak marzenie lepiej niż nie jeden nowszy :D . Uważam, że od 3 litrów w górę wszystkie silniki są optymalne. 725 tds to trochę takie toczydełko. Kiedyś jechałem 728 i nie ma porownania do 730 prawdę mówiąc byłem zaskoczony na minus.
Opublikowano
co by nie bylo to te V8 zawsze spala powyzej 16 litrow....

no to się kolego mylisz

 

po to jest bmw zeby szybko jezdzic...a szybko w v8 znaczy okolo 20l...w R6 diesel max to 12l 728 troche wiecej...

a ja gwarantuje ze jak zaczniesz gonic 740i oraz 728i to 740 spali Ci mniej :twisted:

rozpedz oba te auta do 210km/h 740i dopiero sie rozgrzewa i delikatnie wciaga paliwko a 728i bedzie juz w gornych zakresach obrotow z dosc duzym spalaniem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.