Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jakie usterki najczesciej trapia webasta w e39 ?

Umnie webasto dzialalo bez zarzutu ale ostatnio cos je bolacego trapi, jak ustawie czas to zaczyna cos pracowac (dzwiek z pod maski) ale nie stety klimatronik sie nie wlancza a na zegarku webasta pokazuje, ze webasto chodzi. Wylaczam webasto i wlaczam rencznie i klimatronik zaskakuje ale po jakiejs chwili klimatronik sie wylacza i tylko znowu slychac jakies dzwieki z pod maski (predzej tak nie bylo). Nie mam zadnego problemu z webastem kiedy silnik jest juz rozgzany, elegancko sie wlancza i wylacza.

Nie mam zielonego pojecia co moglo sie popsuc, raz jak sprawdzalem wlaczylo sie prawidlowo (na zimnym silniku) i dzialalo jak nalezy.

 

Co do tempomatu to raz mi dziala raz nie, ale chcialem sie zapytac czy regula jest, podczas jazdy na tempomacie auto spala wiecej? U mnie roznica w spalaniu jest widoczna, ponad 1litr wiecej.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do tempomatu to raz mi dziala raz nie, ale chcialem sie zapytac czy regula jest, podczas jazdy na tempomacie auto spala wiecej? U mnie roznica w spalaniu jest widoczna, ponad 1litr wiecej.

 

pozdrawiam

 

zupelnie nie rozumiem, dlaczego mialby spalac wiecej na tempomacie, wg. mnie spala mniej, bo utrzymuje stala predkosc, gwaltownie nie przyspiesza... roznicy w spalaniu jednak nie zauwazam

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

W tdsie moja noga jest lepsza niz tempomat, juz sie przezwyczailem do optymalnego operowania pedalem gazu. U Was moze spalac mniej dlatego, ze jest wiecej mocy i silniczek pracuje swobodniej.

U mnie jak wlacze tempomat to odrazu widac na ekonomizerze o jedna kreske wiecej.

pozdr

Opublikowano
Witam,

Nie mam zadnego problemu z webastem kiedy silnik jest juz rozgzany, elegancko sie wlancza i wylacza.

Nie mam zielonego pojecia co moglo sie popsuc, raz jak sprawdzalem wlaczylo sie prawidlowo (na zimnym silniku) i dzialalo jak nalezy.

 

Webasto słuzy do ogrzewania na postoju, więc przy ciepłym silniku samoczynnie napewno się nie włączy, a ręczne włączenie jest tylko stratą paliwa, gdyż ciepła pod maską nie brakuje. Przy zimnym nie odpalonym silniku po włączeniu webaso słychać szum (jest to normalne) i czuć wylot spalin za przednim kołem od strony kierowcy.

Z tego co kojażę u mnie po włączeniu webasto włącza się klimatronik (wskazania ustalonej temp.), nie jestem do końca pewny bo nie miałem potrzeby jeszcze go włączać.

Jeśli chcesz się upewnić czy webasto działa to włącz go na postoju w zimny dzień poczekaj 10 min i wsiądź do samochodu - powinno być w nim ciepło. Ja jeszcze tego nie prubowałem więc nie wiem do końca czy mi działa.

A tak przy okazji, to nie jestem pewien czy mam seryjne Webasto, bo mam do niej osobną książkę obsługi (newet po polsku) i instrukcję instalacji. Do tego jest programowalny pilot zdalnego uruchamiania i ręczny włącznik webasto na desce rozdzielczej pomiędziy uchwytami na napoje. A jak u Ciebie jest??

 

Co do spalania na tempomacie to nie w każdych warunkach ekonomizer wskazuje rzeczywiste spalanie. Z mojego doświadczenia ekonomizer w TDSie wskazuje niskie spalanie, gdy rozpędziny samochód o 10 km/h od zamierzonej (np. do 130) i następnie puścić pedał gazu aż prędkość spadnie do 120 i ją utrzymujemy. W takich warunkach ekonomizer wskazuje mniej niż by się przyśpieszyło do 120 i tą prędkość urtzymywało, tak jak to robi tempomat.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano

U mnie sterownik webasta jest umieszczony w podlokietniku za ta jakby zaluzja od strony recznego i nie wiem czy jest oryginalnie zamontowane bo webasto jest umieszczone z lewej strony kolo skrzyni biegow. Ja wiem jak dziala webasto tylko nie wiem czemu sie samo wylacza po np. 5-10min. Jeszcze dokladnie to sprawdze bo musze siedziec w samochodzie i widziec co sie dzieje, a nie ze przychodze i jest zimno w aucie.

 

pozdr

Opublikowano
jak jest skrzynia automatyczna to tempomat nie wpływa za wiele na spalanie ale w manualnej to można się zdziwić na niekożyść bo jak nie zredukujesz to on za wszelką cenę chce utrzymać prędkość (pod górę) a może to zrobić tylko dawkowaniem paliwa a i jadąc z góry jak sam prowadzisz to po zdjęciu nogi z gazu (na biegu) komputer całkowicie odcina paliwo a przy tempomacie nie ! zresztą wszyskie elementy podnoszące komfort podnoszą też spalanie
Opublikowano

To gdzie mieści sie sterownik (część stacjonarna) to sie nie zastanawiałem i nie wiem gdzie jest. Dzisiaj użyłem webasto, bo dni są coraz zimniesze, ale siedząc w środku samochodu nie używając pilota. Tak więc po ręcznym uruchoniemiu ogrzewania przez chwilę było słychać tylko pracę urządzenia grzewczego, a po 10s włączył się klimatkonik uruchamiając nawiew powietrza i sam regulował prędkością wentylatorów. Dlatego też sądzę że webasto u mnie jest seryjne, bo zintegrowane jest z klimatronikiem. Po nie całych 10 min było już w środku przyjemnie ciepło.

U Ciebie wyłącza się po tak krutkim czasie, może dlatego, że tak jest ustawione na pilocie.

Jabyś był zainteresowany to prześle Ci fotki polskiej instrukcji obsługi.

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano

Ja nie stety nie mam pilota. Ale nie wiem czy webasto w ogole moze sie wloaczyc bez climatronika, u mnie sie zalacza climatronik.

A tak wogole im wiecej bajetow w starszych autach tym wiecej klopotow.

Ciesze sie, ze nie mam full opcji bo by mi milion nie wystarczyl na naprawy.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.