Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze witam wszystkich forumowiczów bo to mój pierwszy post na tym forum. Od niedawna stałem się (jak narazie) szczęśliwym posiadaczem BMW 528i E39 niestety przed faceliftingiem :cry: . Generalnie jestem zadowolony z autka ale pojawił się mały problem. Mianowicie wymieniłem tarcze i klocki z przodu i od tego czasu samochod wpada w drgania przy hamowaniu. Najpierw stwierdzilem że dam im trochę czasu na dotarcie się to może przejdzie - nie przeszło. Przejechałem od wymiany jakieś 600km. Rozebrałem wszystko jeszcze raz żeby sprawdzić i okazało się że tarcza jest idealnie prosta jedna i druga, klocki też wyglądają na równomiernie zużyte. No i nie wiem o co chodzi. Objawy są nastepujące: samochód wpada w drgania TYLKO przy hamowaniu i TYLKO w zakresie prędkości 120 - 140 km/h. Z tym że drgania nie występują przy tej prędkości jeżeli hamulec nacisnę naprawdę mocno. Przy każdej prędkości powyżej lub poniżej tego zakresu - cisza. Naprawdę skończyły mi się pomysły co to może być jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to to że po prostu klocki są beznadziejne i w jakiś sposób powodują drgania. Tylko dlaczego akurat w takim zakresie prędkości a nie w innym ? Dodam że koła odpadają bo obie opony są nowe i wyważone co nastąpiło z tydzień przed wymianą hamulców i przez ten tydzień nic sie nie działo. Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja już zgłupiałem.

 

Jeszcze jedno bo zaraz napewno ktoś spyta. Firma tarcz i klocków jest taka sama ale ja osobiście nigdy wcześniej się z nią nie spotkałem APEC. Niestety byłem zmuszony skorzystać z tego produktu ponieważ na chwilę obecną jestem w Irlandii a tu niestety trudno o jakieś normalne zamienniki. A do ASO się nie wybieram. Z drugiej jednak strony wiem że produkty tej firmy są najbardziej popularne na rynku zamienników w tym kraju i jakoś ludzie na nich jeżdżą i nie narzekają więc nie wiem co to może być.

 

Jeszcze raz witam wszystkich i mam nadzieję że was nie zanudziłem na dzień dobry tymi wywodami ale naprawde mnie to w.......wia bo nie wiem co to jest.

Z góry dzięki za rady

Opublikowano

pierszy raz slysze o tej firmie ...

 

proponowalbym w przyszlosci cos porzadnego jak na hamulce przystalo np firme ATE/textar

 

moze sproboj wymienic najpierw same klocki na np textar a jak sytuacja sie nie zmieni to jednak raczej te tarcze sa pokrzywione moze tak minimalnie ze nawet tego golym okiem nie widac lecz przy jezdzie szybsej to wychodzi...

Opublikowano

No nie wiem, też mi to wygląda jednak najbardziej na krzywe tarcze (może tylko jedną, ale jednak). Był na forum całkiem nie dawno temat toczenia tarcz nawet bez wyciągania z samochodu - z tego co pamiętam, chodziło właśnie o skuteczne usunięcie bicia.

Może to Ci pomoże??

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61244

pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jesli to nie tarcze to prawdopodobnie tuleje wahaczy

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT51&mospid=47546&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

Element nr 5

No tak ale te tuleje wyglądają jak nowe a poza tym trochę by było dziwne jakby się zużyły od razu po wymianie hamulców

 

Też byłbym pewien że to tarcze żeby nie to że jak tylko je założyłem to od razu tak się działo - a przecież nówki z pudełka, a po drugie sprawdzałem je ostatnio z zewnątrz i z wewnątrz ani nie wyglądają na krzywe ani nawet po przejechaniu palcem nie czuć jakichkolwiek choćby minimalnych nierównosci

Opublikowano

Takiej krzywizny nie wyczujesz wzrokowo, czy dotykowo. W tym wątku, który podałem Ci wcześniej jest napisane, że niektóre firmy zalecają przetoczenie (dla lekkiego skorygowania) nowych tarcz. Poza tym nigdy nie wiadomo, co dzieje się z taką tarczą "noname" wtedy kiedy jest silnie rozgrzana. Właśnie przy wysilonym hamowaniu można najwięcej dowiedzieć się jakiej jakości się ma tarcze czy klocki.

pozdrowienia.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Witam wszystkich !Mialem bardzo podobne objawy Przed ok ,po wymianie na tarcze Brembo klocki Juridy zaczelo szarpac kierownica w granicach100-140km/h.Dzieki szanownym kolegom z naszego forum po wymianie przedewszystkim"element nr 5 ",oraz cale kompletne koncowki drazka kierowniczego (lewy,prawy).Problem przestal istniec kompletnie na calym zakresie predkosci .528i 1999 Pozdrawiam! :clap:
Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Opublikowano
wizualnie "element nr 5" wyglada dobrze,ale wewnatrz jest porozrywany przynajmniej tak bylo u mnie
Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.