Skocz do zawartości

Sterownik Abs 1 265 950 001


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Postanowiłem opisać swoje doświadczenia w tym temacie, być może komuś pomogę.

 

Objawy - Zaraz po zapaleniu samochodu lub w trakcie jazdy zapalały mi się kontrolki ABS i ASC (równocześnie). W tym momencie przestawały działać obydwa systemy. Czas działania / niedziałania rozkładał się mniej więcej 50/50.

Podczas wilgotnych dni było lepiej.

 

Diagnostyka wykazała uszkodzony czujnik obrotów lewego przedniego koła. Wymiana nie pomogła, co mnie raczej nie zaskoczyło po sprawdzeniu końcówki numeru sterownika.

 

Kupiłem sterownik oznaczenia Bosch 1 265 950 001 - jest on przykręcony do pompy ABS znajdującej się po lewej stronie w komorze silnika - element nr 2 %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/157801_p.png

 

Najtaniej można go dostać w sieci Intercars lub Fota. Cena detaliczna około 2000, z dobrym rabatem za 1300zł.

 

Teraz wymiana - nie wystarczy fizycznie zamienić nowego na stary. Aby zaczął działać należy podjechać do elektronika i "coś tam poustawiać" . Trwa to dosłownie chwilę.

 

Od tego momentu cieszymy się sprawnym ABS i ASC. Po przetestowaniu auta z nowym sterownikiem zauważyłem że w czasie kiedy ten uszkodzony działał "poprawnie" ASC włączał się znacznie częściej niż teraz i dławił auto podczas próby dynamicznego ruszenia.

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Postanowiłem opisać swoje doświadczenia w tym temacie, być może komuś pomogę.

To chyba jakas epidemia.

Ja rowniez mam chyba zwalony ten element. Wg katalogu to: 34526769862, chyba Boschowskie oznaczenie jest bardzo podobne.

Ps. Nie wiesz co elektronik robil po wymianie? Moze po prostu kasowal bledy?

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wprowadzał jakieś ustawienia - jestem na 100% przekonany że trzeba to zrobić by zaczęło działać - znajomy robił to samo wcześniej w swojej e39 i sama wymiana nie pomogła. Na pewno nie chodzi o kasowanie błędów.
Opublikowano
Ja właśnie wczoraj wróciłem z Poznania od magika , który mnie zdziwił swoją wiedzą muszę przyznać bo wydawało mi się że już coś wiem , ale tak czy siak polecam warto było zrobić te 700 stówek, cenowo rewelacja jak ktoś potrzebuje kontakt na pw
Opublikowano
Jak się ma te 700 stówek do tematu?

 

No że przeleciałem 700 kilosów z Wawy żeby naprawić pompe , ale warto

 

dodam że jak jest w e39 błąd 112 na kompie czyli lewy przód to na 99% pompa

Opublikowano
Wprowadzał jakieś ustawienia

Czy ktos moze potwierdzic, ze po wymianie elektroniki od pompy trzeba jeszcze cos 'programowac'?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

ja tak z innej beczki sie zapytam czy jest gdzies opisane albo ktos na szybko mnie uswiadomi jak czatajac numer czesci idzicie cos dobrac do tego. Chodzi mi o przyklad z tego tematu

Diagnostyka wykazała uszkodzony czujnik obrotów lewego przedniego koła. Wymiana nie pomogła, co mnie raczej nie zaskoczyło po sprawdzeniu końcówki numeru sterownika.
Opublikowano

Jeszcze kolene pytanko,

znalazlem oferte na naprawe sterownika za 500 PLN z 6cio miesieczna gwarancja. Jak myslicie czy warto? Co w takim sterowniku wysiada?

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znajomy próbował naprawiać swój - niestety pomogło ale na krótko.

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany to załatwię nówkę Boscha z gwarancją cena 1300zł (faktura VAT) +50zł dla kolegi ze sklepu.

Opublikowano

Jeśli ktoś jest zainteresowany to załatwię nówkę Boscha z gwarancją cena 1300zł (faktura VAT) +50zł dla kolegi ze sklepu.

A mozesz dowiedziec sie o cene 1 265 950 002, wg moich wiadomosci ten sterownik jest tanszy.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Jeśli ktoś jest zainteresowany to załatwię nówkę Boscha z gwarancją cena 1300zł (faktura VAT) +50zł dla kolegi ze sklepu.

A mozesz dowiedziec sie o cene 1 265 950 002, wg moich wiadomosci ten sterownik jest tanszy.

 

Z końcówką 02 nie pasuje do 01 , a jezeli chcesz żeby pasował to mozna zmienić wiązki elektryczne itd. trochę roboty , ale nie warto tak samo się sypią jak 01. Osobiście nie polecam nowej bo za jakiś czas znowu się wysypie i problem wróci jak ktoś się zna to wie że "piętom Ahillesa" w e39 są sterowniki pomp abs

 

ps.formicz daj mi czas do czwartku to jak napisałem na pw dam Ci namiary i dożywotnią gwarancje będziesz miał za 800stówek

 

pozdarwiam

Opublikowano
Na sterowniku (odkrecilem ta czarna czesc) mam 0 265 900 001, wg katalogu powinno byc tak jak pisalem, ale jest taki numer wiec takiego szukam.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Przerabiałem też sprawę sterownika 001. Po wymianie na nowy (1500zł BOSCH) trzeba się udać do ASO w celu zaprogramowania kontroli trakcji. Słyszałem, że magicy rozwalają sterownik i poprawiają połączenia lutowane. :roll2: ponoć pomaga, ale nie wiem na 100%
Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mozesz dowiedziec sie o cene 1 265 950 002, wg moich wiadomosci ten sterownik jest tanszy.

 

Kolega sprawdził 1 265 950 002 i przesłał mi taką informacje:

 

Ten sterownik jest niedostępny - nie znajduje się w rejestrze materiałów podstawowych - już go nie produkują

Opublikowano (edytowane)

Kolega sprawdził 1 265 950 002 i przesłał mi taką informacje:

 

Ten sterownik jest niedostępny - nie znajduje się w rejestrze materiałów podstawowych - już go nie produkują

 

Kolega sprawdził 1 265 950 002 i przesłał mi taką informacje:

Odkrecilem moj sterownik i okazalo sie, ze to jest 0 265 900 001:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//kosmetyczki.net/tomek/abs_e39a.jpg

 

Koszt takiego jest tez chyba cos kolo 2000 zl.

W jaki sposob na 100% otwierdzic awarie tego ukladu?

Edytowane przez fomicz

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

1. Jak na diagnostyce nie ma połączenia z komputerem ABS

2. Jeżeli nie świecą kontrolki jak silnik jest zimny, a po czasie się zapalają

Marzysz o 4 kólkach?? Kup sobie 2 rowery !!
Opublikowano

Kolega sprawdził 1 265 950 002 i przesłał mi taką informacje:

 

Ten sterownik jest niedostępny - nie znajduje się w rejestrze materiałów podstawowych - już go nie produkują

 

Kolega sprawdził 1 265 950 002 i przesłał mi taką informacje:

Odkrecilem moj sterownik i okazalo sie, ze to jest 1 265 900 001:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//kosmetyczki.net/tomek/abs_e39a.jpg

 

Koszt takiego jest tez chyba cos kolo 2000 zl.

W jaki sposob na 100% otwierdzic awarie tego ukladu?

 

Spokojnie napewno nie 2tysie a wogóle to numery pompy maszv nabite na pompie abs wię i bez odkręcania wiadomo jaka pompa

Opublikowano
1. Jak na diagnostyce nie ma połączenia z komputerem ABS

2. Jeżeli nie świecą kontrolki jak silnik jest zimny, a po czasie się zapalają

A wszyscy twierdza, ze gdy jest w Carsofcie blad 'czujnika ABS lewego, przedniego kola'. Ja taki blad mialem i po wymianie czujnika nic sie nie zmienilo. Przez jakis czas po nocy kontrolki nie palily sie, zapalaly sie po chwili, aktualnie kontrolki swieca sie caly czas.

 

Ponizej jeszcze fotka pompy ABS:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//kosmetyczki.net/tomek/abs_e39b.jpg

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Ja u siebie sam wymieniałem ten sterownik, nic nie musiałem przeprogramowywać i od pół roku mam już spokój z asc i abs. Też mi na kompie pokazywało uszkodzony czujnik przy kole. Tylko odkręcasz stary i przykręcasz nowy. Z tego co wiem przeprogramowywać trzeba jak zakładasz sterownik z inną końcówką np nie 001 tylko 002.
Opublikowano
Witam,

mam ten sam problem ze sterownikiem...nie wiecie czy po naprawie rowniez trzeba na nowo ustawiać sterowniki??

Po naprawie na pewno nie trzeba programowac.

Ten Twoj z Allegro ma troche malo opinii i zadna z nich nie dotyczy naprawy pompy :(

 

Ta osoba rowniez miala aukcje naprawy za 500 PLN z 6cio miesieczna gwarancja.

http://moto.allegro.pl/show_user.php?uid=324195

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja u siebie sam wymieniałem ten sterownik, nic nie musiałem przeprogramowywać i od pół roku mam już spokój z asc i abs. Też mi na kompie pokazywało uszkodzony czujnik przy kole. Tylko odkręcasz stary i przykręcasz nowy. Z tego co wiem przeprogramowywać trzeba jak zakładasz sterownik z inną końcówką np nie 001 tylko 002.

 

Pisząc "nowy" masz na myśli nówkę ze sklepu czy używany sterownik?

 

Przykręcenie nowego ze sklepu nie pomogło (oczywiście sterowink o tych samych numerach) - należało ustawić kilka parametrów na kompie i dopiero wtedy zaczęło działać prawidłowo. Sprawdzone na 2 samochodach! Jeśli ktoś nadal twierdzi że nie trzeba nic robić, poza przekręceniem, z fabrycznie nowym sterownikiem to nie będę polemizował - przekonacie się sami. Przypominam że piszę o nowiutkim sterowniku z pudełka.

 

Po naprawie własnego na pewno nie trzeba tego robić.

 

Koszt nowego 1 265 900 001 to tak jak pisałem około 1300zł - mogę załatwić oryginał Boscha - rok gwarancji + faktura.

 

Na allegro kiedyś była osoba która naprawiała za 500zł i dawała 6 miesięcy gwarancji.

W moim przypadku naprawa pomogła ale na bardzo krótko - nie naprawiałem u tej osoby z allegro.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.