Skocz do zawartości

Bordcomputer, OBC, kody błędów, test zegarów - dla opornych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, znowu muszę Was poprosić o pomoc, tym razem w sprawie komputera. :modlitwa:

 

Wiem że to częsty motyw, ale przeszukałem całe Forum (i jeszcze jedno) używając słów kluczowych jak w temacie i znajdowałem wypowiedzi zakładające że czytelnik wie "co do czego" albo dotyczące w ogóle innych modeli auta/komputera... :?

Dodam że dotąd miałem bardzo niewiele do czynienia z BMW (z czego najwięcej z E24 :lol: ).

 

Ale do rzeczy: jak wiemy w E38 można jakoś "zrobić" żeby powiedział nam co mu dolega ;) . No i chciałbym żeby ktoś łopatologicznie objaśnił mi jak się do tego zabrać krok po kroku.

 

Wiem że czasem są komunikaty na wyświetlaczu pod zegarami, ale czasem jest mowa o jakichś kodach numerycznych (ludzie na forach zamieszczają całe spisy z objaśnieniami).

Czy te pierwsze wychodzą z Bordcomputera a drugie z CarSoftu po podłączeniu laptopa?

Jest też resetowanie kodów błędów, jak i po co się to robi?

 

Ponadto widziałem zdjęcia testu zegarów. To osobny temat, czy wiąże się z tamtym? Co to sprawdza i jak to wywołać?

 

Słyszałem też że bywał "mały" i "duży" komputer (ten pierwszy chyba bez funkcji diagnozy). Ale jak jest nawigacja (wprawdzie tylko 4:3), to chyba komputer będzie "duży"?

 

Więc reasumując: co mam zrobić żeby oglądając auto wyciągnąć jak najwięcej informacji? :?:

 

Będzie to E38 z lipca 1996, silnik M62, ma nawigację (małą, 4:3).

Opublikowano
Panowie, znowu muszę Was poprosić o pomoc, tym razem w sprawie komputera. :modlitwa:

 

Wiem że to częsty motyw, ale przeszukałem całe Forum (i jeszcze jedno) używając słów kluczowych jak w temacie i znajdowałem wypowiedzi zakładające że czytelnik wie "co do czego" albo dotyczące w ogóle innych modeli auta/komputera... :?

Dodam że dotąd miałem bardzo niewiele do czynienia z BMW (z czego najwięcej z E24 :lol: ).

 

Ale do rzeczy: jak wiemy w E38 można jakoś "zrobić" żeby powiedział nam co mu dolega ;) . No i chciałbym żeby ktoś łopatologicznie objaśnił mi jak się do tego zabrać krok po kroku.

 

Wiem że czasem są komunikaty na wyświetlaczu pod zegarami, ale czasem jest mowa o jakichś kodach numerycznych (ludzie na forach zamieszczają całe spisy z objaśnieniami).

Czy te pierwsze wychodzą z Bordcomputera a drugie z CarSoftu po podłączeniu laptopa?

Jest też resetowanie kodów błędów, jak i po co się to robi?

 

Ponadto widziałem zdjęcia testu zegarów. To osobny temat, czy wiąże się z tamtym? Co to sprawdza i jak to wywołać?

 

Słyszałem też że bywał "mały" i "duży" komputer (ten pierwszy chyba bez funkcji diagnozy). Ale jak jest nawigacja (wprawdzie tylko 4:3), to chyba komputer będzie "duży"?

 

Więc reasumując: co mam zrobić żeby oglądając auto wyciągnąć jak najwięcej informacji? :?:

 

Będzie to E38 z lipca 1996, silnik M62, ma nawigację (małą, 4:3).

 

 

 

witam

 

 

po pierwsze to nie przykładaj do tego za wielkiej wagi bo pewnie na kompie nic nie zobaczysz bo pixeli już nie ma :)

 

zacznij od oględzin samochodu pod kątem bezwypadkowości i korozji (ranty drzwi,listwy i klapa bagażnika), jak to jest ok to obejrzyj wnętrze- przetarcie kiery , gum na pedałach i foteli oznacza przebieg m.w . > 300.000

odpal auto - jak usłyszysz jakis gong to pewnie jakis błąd na kompie - od pierdołek typu przepalenie żarówki jak i to poważnych czyli np. awaria skrzyni - ale i tak pewnie nic nie zobaczysz bo pixele mogą byc wypalone

lepiej było by sie podpiac pod kompa, odczytac kody usterek jezeli sa, zrobic reset i dopiero wtedy odczytac czy jkakies bledy sie nie pojawiają

 

duzo wiecej uwagi poswiecilbym na sprawdzenie skrzyni (czy nie szarpie,wyje itp),zawieszenia i czy temperature trzyma na środku :)

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

No tak, pixele to znany temat :)

 

O tych innych rzeczach to mniej więcej wiem, myślałem że coś jeszcze da się wyciągnąć z komputera pokładowego (podpiąć do laptopa nie będę miał okazji :? ).

 

A ten test zegarów czemu służy? Tylko sprawdza sprawność liczników/kontrolek? Jak to zrobić?

Opublikowano

Żeby uzyskać troche więcej informacji o swoim samochodzie, w tym miedzy innymi wykonać test zegarów, trzeba odblokować komputer pokładowy. Robisz to przyciskając dłużej prawy przycisk na liczniku przy kluczyku przestawionym na pozycje zapłonu, do momentu, aż pojawi się napis Test 1. Następnie przyciskasz go tak długo, aż wyskoczy na wyświetlaczu Test 19. Sumujesz pięć ostatnich cyfr numeru nadwozia, wstukujesz tę cyfrę lewym przyciskiem na liczniku/tym od kasowania kilometrów/ i... możesz startować silnik. Komputer masz odblokowany.

Pozdrawiam

PS. Kody błędów będą przydatne tylko przy łączeniu przez OBD...

Opublikowano

Tylko tych podstawowych, typu: RDC inaktiv, Abblendlicht, Bremslicht, Reifenpanne links, itd...

Żeby odczytać np. błędy pracy silnika, trzeba połączyć się przez OBD...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.