Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam E39 530d automat z 2001 roku

i moje pytanie, czy któryś z kolegów zwiększał liczbę KM i NM

jeżeli tak to jakie opinnie i na co zwracać uwagę podczas tuningowania

i gdzie to można zrobić w Warszawie

słyszałem, że dobrze i profesjonalnie robi Masters Tuning

ale czekam na wasze opinnie

 

Zbyszek

Opublikowano

Na co zwracać uwage?? Żeby nie przedobrzyć:)) Zwróć szczególną uwage czy auto bardzo kopci po chipie i na wykres, ma być jak najrówniejszy bez zadnych małych ugięć w całym jego paśmie(wiadomo prostej kreski nie będzie:) ale jak zauważysz jakies duże skoki tzn. ze cus jest nie tak), największy moment powinien być kolo 2400obr, ale różnie to bywa, każde auto inaczej się chipuje.

Ja po chipowaniu swojej narazie jestem zadowolony. Polecam warsztat na Mineralnej. Chłopak dostaja program pod Twoje auto, min. minimalizując kopcenie, bo wiadomo, że po chipie zawsze auto będzie troche wiecej kopcic.

Opublikowano
wskoczyło już 260tys, ale to jeszcze malutko na ten silniczek, jeśli masz podobny orginalny przebieg to mozesz smiało robic chipka. Masz automata??
Opublikowano

jaki koszt twojego chipowania?

 

mam automata 530D z przebiegiem 184tys [oryginalny] i se waham bo slyszalem ze skrzynie padaja

 

pozdrawiam,

Darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

niektórzy robią tuning na automacie i niby jest oki, ale w wiekszości przypadków niestety kończy sie to problemami ,ze albo szarpie ,nie zmienia biegów tak jak powinno,albo skrzynia pada....

 

ktos kiedys na forum podawal parametry wytrzymałościowe skrzyń i wyszło na to że nie wytrzymują momentu,bo fabrycznie sa juz robione prawie na styk......

 

z myslą o chipowanku 6 miechów szukalem manuala............

i ta chwila sie zbliża... :mrgreen:

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano
sory chlopaki ze sie wcinam ale o co chodzi z tymi padajacymi skrzyniami ???? czy w 530 D jest inna skrzynia niz w 540 ???? ja mam steptronika i nie nazekam a tu odradzacie chlopakowi .... o co chodzi ?

De' sant de' Salvadore

Idąc na śmierć śmieję się

Opublikowano
sory chlopaki ze sie wcinam ale o co chodzi z tymi padajacymi skrzyniami ???? czy w 530 D jest inna skrzynia niz w 540 ???? ja mam steptronika i nie nazekam a tu odradzacie chlopakowi .... o co chodzi ?

 

Też tego do końca nie rozumiem,bo np.w moim klekocie o 115Hp i 220Nm jest skrzynia 4Hp-22 taka sama jak w M535i więc nie rozumiem dlaczego po podniesieniu mocy w dieslu ta skrzynia ma nie wytrzymać :?: skoro pracuje z dużo mocniejszym silnikiem w eMce,chociaż faktycznie te niutony mogą być dla niej niebezpieczne tzn.za dużo może ją zabić,bo wątpię żeby M535i miało ich więcej niż podkręcony diesel :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Nie chodzi o sama moc ale o moment, moment roznie do ponad 500 Nm, nie wiem jaki jest w 540i czy w innych autach, ale ktos twierdzil, ze skrzynie tego nie wytrzymuja.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Nie chodzi o sama moc ale o moment, moment roznie do ponad 500 Nm, nie wiem jaki jest w 540i czy w innych autach, ale ktos twierdzil, ze skrzynie tego nie wytrzymuja.

 

otóż to!! Dzisiaj rozmwiałem z chłopaczkiem ktory chipował moja 530d i powiedział ze na automata nie ma reguły. Ale radzi aby chipowac tak w granicach 470-480Nm. Choc mowi ze chipowal pare beemek które jeżdżą z wiekszym momentem w automacie i do tej pory nikt mu reklamacji nie składał, wiec może nie jest tak źle. Moim zdaniem dużo też zalezy jak ten moment będzie sie rozkładal w zakresie calych obrotów, a to już ma obowiązek skonfigurowac ten kto zmnienia oprogramowanie i je dostroić tak zeby wpływało jak najmniej na skrzynie.

Na waszym miejscu chipował bym do 480Nm, zwracając uwage na wykres momentu, żeby nie było za dużego nagłego skoku w maxie momentu, a poźniej dużego spadu. Wtedy skrzynia dostaje po dupie. Ma być w miare łagodnie ukształtowany wykres.

Opublikowano

Też tego do końca nie rozumiem,bo np.w moim klekocie o 115Hp i 220Nm jest skrzynia 4Hp-22 taka sama jak w M535i więc nie rozumiem dlaczego po podniesieniu mocy w dieslu ta skrzynia ma nie wytrzymać :?: skoro pracuje z dużo mocniejszym silnikiem w eMce,chociaż faktycznie te niutony mogą być dla niej niebezpieczne tzn.za dużo może ją zabić,bo wątpię żeby M535i miało ich więcej niż podkręcony diesel :wink:

 

 

Jaki model BMW miałeś na myśli? M5 czy 535i?

 

Faktem jest, że "kiedyś" robiono lepsze skrzynie tzn wytrzymalsze....

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Też tego do końca nie rozumiem,bo np.w moim klekocie o 115Hp i 220Nm jest skrzynia 4Hp-22 taka sama jak w M535i więc nie rozumiem dlaczego po podniesieniu mocy w dieslu ta skrzynia ma nie wytrzymać :?: skoro pracuje z dużo mocniejszym silnikiem w eMce,chociaż faktycznie te niutony mogą być dla niej niebezpieczne tzn.za dużo może ją zabić,bo wątpię żeby M535i miało ich więcej niż podkręcony diesel :wink:

 

 

Jaki model BMW miałeś na myśli? M5 czy 535i?

 

Faktem jest, że "kiedyś" robiono lepsze skrzynie tzn wytrzymalsze....

 

Miałem na myśli M535i :twisted: ani nie M5 ani 535i :roll2: bo chyba nie chcesz mi udowodnić że nie było M535i :lol: :lol:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skrzynia gm w 530d ma 18% zapasu na moc

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Też tego do końca nie rozumiem,bo np.w moim klekocie o 115Hp i 220Nm jest skrzynia 4Hp-22 taka sama jak w M535i więc nie rozumiem dlaczego po podniesieniu mocy w dieslu ta skrzynia ma nie wytrzymać :?: skoro pracuje z dużo mocniejszym silnikiem w eMce,chociaż faktycznie te niutony mogą być dla niej niebezpieczne tzn.za dużo może ją zabić,bo wątpię żeby M535i miało ich więcej niż podkręcony diesel :wink:

 

 

Jaki model BMW miałeś na myśli? M5 czy 535i?

 

Faktem jest, że "kiedyś" robiono lepsze skrzynie tzn wytrzymalsze....

Miałem na myśli M535i :twisted: ani nie M5 ani 535i :roll2: bo chyba nie chcesz mi udowodnić że nie było M535i :lol: :lol:

 

 

Masz zpewnie na myśli "E12 535i: zmodyfikowany przez M GmbH na specjalne życzenie klientów", ale po długich poszukiwaniach nie spotkałem sie z oznaczeniem "M535i".

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Też tego do końca nie rozumiem,bo np.w moim klekocie o 115Hp i 220Nm jest skrzynia 4Hp-22 taka sama jak w M535i więc nie rozumiem dlaczego po podniesieniu mocy w dieslu ta skrzynia ma nie wytrzymać :?: skoro pracuje z dużo mocniejszym silnikiem w eMce,chociaż faktycznie te niutony mogą być dla niej niebezpieczne tzn.za dużo może ją zabić,bo wątpię żeby M535i miało ich więcej niż podkręcony diesel :wink:

 

 

Jaki model BMW miałeś na myśli? M5 czy 535i?

 

Faktem jest, że "kiedyś" robiono lepsze skrzynie tzn wytrzymalsze....

Miałem na myśli M535i :twisted: ani nie M5 ani 535i :roll2: bo chyba nie chcesz mi udowodnić że nie było M535i :lol: :lol:

 

 

Masz zpewnie na myśli "E12 535i: zmodyfikowany przez M GmbH na specjalne życzenie klientów", ale po długich poszukiwaniach nie spotkałem sie z oznaczeniem "M535i".

 

To słabiutko szukałeś,zresztą wystarczy wejść na realOEM. i zobaczyć sobie http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&series=E28&body=Lim&model=M535i&arch=1

że M535i istnieje(i jak zauważysz jest to osobny model i oznaczenie nie 535i ani M5),jest to model E28 jeszcze wyprodukowany przed właściwym M5 :wink: Jak chcesz się dowiedzieć więcej to polecam BMW Trends za sierpień,jest tam bardzo ładnie opisana historia M5 :cool2:Pozdrawiam

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
NIE rób żadnych modyfikacji , zacznij od skrzyni przy kick downie jest z turbiny przy redykcji taki wysoki moment, że w dieslach w e39 mieli skrzynie, a to z piątaka i to bez tuningu
Opublikowano

Też tego do końca nie rozumiem,bo np.w moim klekocie o 115Hp i 220Nm jest skrzynia 4Hp-22 taka sama jak w M535i więc nie rozumiem dlaczego po podniesieniu mocy w dieslu ta skrzynia ma nie wytrzymać :?: skoro pracuje z dużo mocniejszym silnikiem w eMce,chociaż faktycznie te niutony mogą być dla niej niebezpieczne tzn.za dużo może ją zabić,bo wątpię żeby M535i miało ich więcej niż podkręcony diesel :wink:

 

 

Jaki model BMW miałeś na myśli? M5 czy 535i?

 

Faktem jest, że "kiedyś" robiono lepsze skrzynie tzn wytrzymalsze....

Miałem na myśli M535i :twisted: ani nie M5 ani 535i :roll2: bo chyba nie chcesz mi udowodnić że nie było M535i :lol: :lol:

 

 

Masz zpewnie na myśli "E12 535i: zmodyfikowany przez M GmbH na specjalne życzenie klientów", ale po długich poszukiwaniach nie spotkałem sie z oznaczeniem "M535i".

 

To słabiutko szukałeś,zresztą wystarczy wejść na realOEM. i zobaczyć sobie http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&series=E28&body=Lim&model=M535i&arch=1

że M535i istnieje(i jak zauważysz jest to osobny model i oznaczenie nie 535i ani M5),jest to model E28 jeszcze wyprodukowany przed właściwym M5 :wink: Jak chcesz się dowiedzieć więcej to polecam BMW Trends za sierpień,jest tam bardzo ładnie opisana historia M5 :cool2:Pozdrawiam

 

 

Muszę powiedzieć,że zaskoczyłeś mnie ta informacją. Nigdy nie interesowałem się E28 - najstarsza piątka, o której mam pewne informacje to E34. Nie spotkałem się wcześniej z modelem przedstawionym przez Ciebie, zapewne ze względu na mała ich ilość :mrgreen:

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.