Skocz do zawartości

E39 520 grzeje się, uszczelka pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam E39 520 z 97r silnik się grzeje po przejechaniu 3-4km wchodzi na czerwone pole, chyba do wymiany uszczelka pod głowica? ale czy napewno? czy trzeba planować głowice? samochód kupiłem w takim stanie ale jest duże przypuszczenie że był też przegrzany chyba ktoś pojechał sporo na tym czerwonym jakie mogą byc konsekwencje tego? czy jeszcze coś będzie trzeba wymienić? jakie mogą być orientacyjne koszty uszczelki robocizny?
Opublikowano

nie panikuj !!

 

 

masz to samo co mnie spotkało i tez myslalem o uszczelce ale koledzy z forum dali mi pare wskazówek i zamiast placic 1500tys zaplacilem 150 pln :D

 

Wymien obudowe termostatu ( nowa ASO 64 pln ) i przy okazji NOWY TERMOSTAT 55 pln. ODpowietrzyc układ prawidłowo i po klopocie.

Opublikowano

mnie lecialo zimne powietrze z nawiewu , waz byl twardy ale dalo sie go ugiac oraz woda w chlodnicy po odkreceniu korka wylewala sie strumieniami bo po zapaleniu auta od razu cisnienie rosło a wskazówka leciala na czerwone pole (ok 2 mnuty pracy motoru ). pozniej zauwazylem ze po odpaleniu silnika, takie pecherzyki powietrza wydostawaly sie z obudowy termostatu.

 

dojechalem do kolegi z przestojami co 15 minut aby motor wystudzic i calosc naprawy zajela mu 40 minut z odpowietrzeniem auta.

 

jezeli by ci poleciala uszczelka to moglbys miec olej jak majonez albo walilo by wodą z rury a uszczelka pada najczesciej jak sie przegrzeje silnik(ostra jazda, brak wody lub skąpa ilosc) a sama od siebie nie pada. najczesciej uszczelki padaja w tdsach.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
termostat jest ok, pompa wody ok, zdjęta głowica uszczelka w stanie idealnym, głowica sprawdzona na szczelność jest ok niewiem już co robić co to może być, że silnik się grzał? gdzie teraz szukac przyczyny?
Opublikowano

Po raz kolejny podobny problem, sprawdż albo wymień koniecznie wisco, miałem to samo w E36 i była to wiskoza, powinno byc okej, no chyba ze chłodnica zamulona totalnie to też może miec zły wpływ ale skoro uszczelka ok, termostat i pompa wody rowniez, to wiskoza stawiam na to koszt ok 300zł chyba jakos behr i przy okazji odpowietrzyj dobrze układ jeszcze raz.

PS mam nadzieje ze jak zdejmowałeś głowicę i uszczelka okej jest to założyłeś nową a nie starą :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To , że widziałeś , że wiatrak się kręci to nie znaczy , że visco działa.

Jeśli się tylko kręci siłą rozpędu a nie załącza na sztywno to jest do wymiany.

Jeśli silnik się rozgrzeje do wysokiej temperatury to visco się załączy i wtedy usłyszysz , że działa. Wiatrak robi niezły hałas.

Ale bez głowicy nie sprawdzisz.

A czy zanim dobrałeś się do głowicy to czy sprawdziłeś te sprawy o których tu ci wspomniano?

Zdejmowanie głowicy to ostateczność i ja bez wyraźnych objawów bym nie zdejmował.

A objawy to:

-woda w oleju

-olej w wodzie

-znikanie płynu bez widocznego wycieku

-pęcherze powietrza w zbiorniczku chłodnicy

-biały dym z rury nawet po rozgrzaniu

-bardzo twarde węże chłodnicy

Nie wiem czy są jeszcze jakieś ale bez takowych bym nie poruszył głowicy!

Ja stawiam na niedokładne odpowietrzenie układu chłodzenia

Albo samoistne zapowietrzanie z powodu nieszczelności

Pompa wodna.

Zamulenie układu preparatami do uszczelniania.

Visco.

Termostat

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.