Skocz do zawartości

Kolejne 320d 136KM po chiptuningu...tym razem nie udanym :-[


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Do rzeczy : autko 320d 136ps z grudnia 2000r. 124 tkm , przeplywka MTM 3 miesieczna, filtr powietrza po 8000km, wyczyszczony EGR i kolektor dolotowy , EGR odlaczony. Seria.

 

Postanowilem zrobic chipa ...a przynajmniej jego probe :) .

 

Jako firme wybralem kreatora mocy, bo jak na moje oko dawal najlepsze warunki . Wgrywaja soft v-techu przez zlacze w kabinie .

 

Seria wychodzila dzis raz 136/306 a raz 140/309 .

 

Najlepszy wykres serii :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/wykresy_bmw/seria140.jpg

 

Po wgraniu "standartowego" programu v-techu hamownia pokazala 144/359 oraz 146/359 w drugim pomiarze :duh: . Jako ze moc wyszla delikatnie rzecz ujmujac slabo, program powedrowal do vtechu na dodanie jeszcze jak to wlasciciel firmy ujal "+15% dawek" .

Po shamowaniu to samo ... 144/359 nm, wszystko identycznie .

 

Wykres najlepszy pomiar po chipie vs najgorszy pomiar serii :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/wykresy_bmw/seriavschip.jpg

 

Wyjechalem na chwilke na ulice z programem na 144/359 i nie czulem zadnej roznicy :duh: . Chodzilo mi glownie o to by autko po programie lepsze sie sprawdzalo w trasach, czyli jezdzie z duzymi predkosciami i obrotami ponad 3000 obr. . A jak widac na wykresie moment owszem urosl lecz w zasadzie tylko w przedziale 2000 a 3000 obr :mad2: .

 

Zrezygnowalem wiec z tego programu i Rafal z kreatora wrzucil z powrotem serie.

 

Teraz pytanie - dlaczego taka slaba moc ? :duh:

 

Ja osobiscie podejrzewam przeplywke MTM'a, ktora jeszcze nie dawno wychwalalem pod niebiosa :duh: :mad2: . Luke2001 z tego forum mial taka sama przeplywke w autku z 2001r. i takze u niego seria wyszla okolo 139/300 a po programie w diagtroniku raptem 147/340 . :mad2: . Wiec widze w tym WYRAZNA analogie :? .

 

A wy co myslicie na ten temat ?

 

Mialem org. przeplywke boscha ktora mi padla o numerze 0 928 400 314 .

 

Na deser wykres innej 320d 136 z 99r. ktora robil kreator (moja seria test1, test 2 to inna 320d po chipie, a test 4 ta sama "inna" 320d seria) :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres2/wykresy_bmw/chip158.jpg

 

 

Prosze o komentarze . :mrgreen:

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Ojjj ...

 

Luke2001 z tego forum tez chcial program do takiego samego autka jak moje - 320d 136PS, 01r., przeplywomierz rowniez MTM . Seria u niego wyszla 139/300 , a po programie max jaki udalo sie osiagnac to 147/340 (diagtronik - tam to robil, doszedl do wniosku ze to pompa wtryskowa nie daje rady) .

 

Nie widzisz tu jakies analogii ? Bo ja ja widze wyraznie . (u mnie przypominam 140/309 seria, a program 146/359 przeplywka mtm rowniez) .

 

Pozatym 2 "sztukami" nie widzialem 320d 136 slabszej od 150KM po programie, i z kolei nie widzialem serii mocniejszej od 138KM :idea: .

 

Wg mnie to nie wina lipnego fachowca, a czego innego ...wg mnie przeplywki MTM .

 

Mexyk, lepiej sprawdz czy masz na pokladzie u siebie przeplywke org. boscha o nr 0 928 400 314 :) .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Nie wiem po co wkładacie jakieś wynalazki MTM czy inne.

Najlepiej auta sprawdzają się na seryjnych podzespołach + program i koniec.

Żadne filtry stożkowe, strumienice, przepływki i pierdoły.

 

Skoro podejrzenie pada na przepływkę MTM to podmień się na chwilę z kimś kto ma dobrą przepływkę ori i zweryfikuj wynik na hamowni.

Wtedy będzie wiadomo co jest grane.

Opublikowano

A czy czegoś nie pokręcili z wykresami???

 

Zauważ załamanie monentu pomarańczowego -1 (Twoje). Jak to możliwe że ta inna w serii wykres (roż 4) ma OK natomiast po chipie ma załamanie Identyczne jak Twoje pomarańczowe- porównaj z zielone 2???

Coś mi tutaj nie pasuje.

 

Prównuje z moim wykresem- wprawdzie nie mam tak głądkiego wykresu i jest dosyć nierówny- poszarpany w zbliżeniu- ogólnie nie najgorzej.

jak to możliwe ze na starcie moment Ci spada znacznie??? W serii było dużo lepiej. Może tandetnego gotowca Ci wsadzili? Proponuje inny warsztat i inne programy!

Poza tym patrzac na przełamania wykresów na wiekszych obrotach powiedziałbym że zielony to zchipowany pomarańcz a nie róż!!

 

Czy na kreatora mocy juz ktos kiedyś nie narzekał- raczej tak!!!!!!!

Teraz sobie przypominam ze wykres komuś coś upiększyli chyba- tak.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Nie wiem czy wiesz ale V-tech delikatnie mówiąc nie ma najlepszej opinii w środowisku ... ludzie chwalą CompSport, Masters lub TTC ...

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Opublikowano

Ile turbina dmucha w peak`u ?? w serii i po programie ??

 

Jesli seria wychodziła zdrowo, całkowicie wykluczyłbym przepływkę. IMHO program - gotowiec........ot co.

Masters raczej nie będzie chciał poprawiać po kimś roboty, więc poleciłbym Tobie diagtronika. "Mineralną" sobie tez odpuść.......ale to tylko moje skromne zdanie.

Warto tez profilaktycznie sprawdzić wydech, czy przypadkiem nie jest zapchany katalizator.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Mowilem, zebys pojechal na Mineralna :nienie:

 

Właśnie jedz tam, z czystym sumieniem moge polecic. Wczoraj chipowalem tam swoja 530D, chlopaki wiedza o co chodzi i potrafia dobrze doradzic. Po pierwsze nie wgrywaja gotowego softu tylko dostrajaja konkretnie do Twojego auta i widzisz co się dzieje, min dlatego aby autko po chipie nie kopcilo! Jest dużo czynnikow które maja wpływ na parametry po chipie. Właśnie tak jak u Ciebie, może być to przepływka, albo mogą być juz słabe wtryski, turbo, nie oznacza to wcale, że w serii bedzie źle. Jedna 320d da sie lepiej zchipować a druga slabiej. U mnie było podobnie, przy większym programie auto już ostro kopcilo. Tydz temu chipowali podobna 530d i tamta nie kopcila na minimalnie wiekszym programie od mojego. Naszczęscie u mnie winna jest turbinka, którą pany pseudo regenarotory dali hu....owąą. Za tydzien wkładam troszke wieksze turbo i zobaczymy co z tego będzie. :lol:

 

Wszyscy jezdza do vtg, Kreatora mocy, Mastersa. Chyba za duzo 1/4 mili sie naogladaliście:)) Tak z ciekawości ile ci krzykneli za chipa w kreatorze??

Opublikowano

Kat to to nie jest na bank bo seria by wyszla mocno z pupy a jest bardzo okej :) .

 

Przeplywka- niby mozna pomyslec to samo, ale przypadek Luka i moj polaczony razem mnie nurtuje :worried: .

 

W poniedzialek jade z kreatora z org. przeplywka Boscha ...we'll see . :)

 

Kreator mocy (tj. kremator :liar: ) za program bierze 1450 zl, a jak ktos sie targuje to staje na 1200 zl :mrgreen: .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
520 Nm.......ahhhhhhhh

Można sie rozmarzyć :D :D :D

 

No powiem szczeze ze fajnie fajnie ,morda sie cieszy :lol:, ale te 520nm to już na pograniczu ryzyka:) A wszyscy wiemy czym to może sie skończyc:) (nie myśleć o turbinie bo to mały pikuś) Odpukaccc...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jednak tak wyszlo ze org. przeplywki Boscha nie udalo mi sie zdobyc na test (sprawnej i z takim samym numerem :cry2:). Wiec nadal mam MTMa ...

 

W koncu Rafal z kreatora wgral jakis b.mocny podobno program i wyszlo 146 KM i 370 Nm (wykresu nie mam, ale generalnie identyczny jak byl) . Na hamowni lekkie dymienie ponad 4000 obr.

 

Moment wyszedl okej jak dla mnie :mrgreen: , ale moc juz nie :duh: .

 

Wlasciciel kreatora mowil ze moze to byc wina "zapieczonej kierownicy na turbinie" (wnoskuje to na podstawie tego ze moment spada juz ponad 2300r. a porownujac to do wykresu innej 320d 136 powienien jeszcze ciagnac sie kawalek spoory plasko z praktycznie max. wartoscia. do okolo 3000 obr.) .

 

Mowil ze moze wystarczy nasmarowac i rozruszac owa kierownice na turbinie.

Moze mi ktos powiedziec jak sie do tego zabrac ?

 

wklejam pogladowy rys. z realoem zebyscie mieli na czym pokazywac :mrgreen: :

 

http://img69.imageshack.us/img69/6350/74vb2.png

 

http://img146.imageshack.us/img146/9421/133lc0.png

 

 

z gory wielkie dzieki

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Jak w serii możesz osiągnąc 150 km\h to trudno mówić o zapieczonej kierownicy turbo! A gdyby sie zacinała to wszystkie pomiary nie byłyby takie same. Z zawieszoną i nie byłyby inne.

CAŁY CZAS OBSTAJE przy tym ze te pierwsze wykresy co pokazałeś są zamieszane, bo nie jest możliwe żeby 2 różne samochody jeden w serii drugi po chipie miały miały IDENTYCZNE załamania na charakterystyce (800-1200rpm).

Co do samej kierowniczki przymierzałem sie do czyszczenia w Octavi TDI ale ostatecznie okazało sie że plastik czy egr sie złamał i mie robiłem tego.

Z opinii innych użytkowników wynikało że trzeba na chama poruszać, zalać też jakimś smarowidłem.

Ale tam efektem zapieczonej kierowniczki zawsze był masz 130-140 km\h.

Jeśli są skoki mocy to mogłoby oznaczać ze sie zacina ale jak notorycznie po programie masz małą moc to chyba jednak nie to.

p.s. możesz podac linki bo foto mi sie nie wyświetla?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Jak w serii możesz osiągnąc 150 km\h to trudno mówić o zapieczonej kierownicy turbo! A gdyby sie zacinała to wszystkie pomiary nie byłyby takie same. Z zawieszoną i nie byłyby inne.

CAŁY CZAS OBSTAJE przy tym ze te pierwsze wykresy co pokazałeś są zamieszane, bo nie jest możliwe żeby 2 różne samochody jeden w serii drugi po chipie miały miały IDENTYCZNE załamania na charakterystyce (800-1200rpm).

Co do samej kierowniczki przymierzałem sie do czyszczenia w Octavi TDI ale ostatecznie okazało sie że plastik czy egr sie złamał i mie robiłem tego.

Z opinii innych użytkowników wynikało że trzeba na chama poruszać, zalać też jakimś smarowidłem.

Ale tam efektem zapieczonej kierowniczki zawsze był masz 130-140 km\h.

Jeśli są skoki mocy to mogłoby oznaczać ze sie zacina ale jak notorycznie po programie masz małą moc to chyba jednak nie to.

p.s. możesz podac linki bo foto mi sie nie wyświetla?

 

Filon, moje auto na hamowni mialo ciagl taki sam ksztal wykresow (i po programie i przed) , tylko wartosci max sie zmienialy .

 

Cos mylisz wykresy w pierwszym poscie :oops: ...na ostatnim wykresie jest tylko jakas inna 320d 136ps takze ktora wyszla kreatorowi na 158/376 .

 

Fotki sa na imageshack, a wziete z realoem . Ja je widze tutaj, a jesli Ty nie to looknij na realoem "turbocharger" i "vaccum control" - bo te tu wkleilem :)

 

No tak ...wylko pytanie - gdzie jest ta owa kierownica na turbinie ? :mrgreen: Sorki za moze glupie pytanie ale ja nie wiem :oops: .

 

Czekam na dalsza pomoc :oops: .

 

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cos mylisz wykresy w pierwszym poscie :oops: ...na ostatnim wykresie jest tylko jakas inna 320d 136ps takze ktora wyszla kreatorowi na 158/376 .

 

Dla wyjaśnienia -test (ten opis na niebieskim tle):

1 czyli pomarańczowy wykres Twoja w serii

2 czyli zielony wykres inna pp chipie

4 czyli rózowy wykres inna w serii

dobrze Cie zrozumiałem?no to wykresy są popier... dolone :D

 

No to jak to sie dzieje ze inna po chipie ma takie same załamania jak twoja w serii (dolne obroty) a ta niby chipowana w serii tego załamania nie ma? To co chip sie zmutował na podobieństwo twojej serii? JAK?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

@tudm :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img47.imageshack.us/img47/9821/2539424221ls0.jpg

 

Moglbys dokladnie zaznaczyc na tym obrazku czym mam poruszac i gdzie nasmarowac ? :mrgreen:

 

@Filon:

 

Juz nie wiem jak Ci to wytlkumaczyc :cry2: ...tam sa 3 "hamowania" na tym wykresie, 1szt. moja seria i 2 szt. innej 320d przed i po chipie ...moj wykres momentu ma kolo 2000 obr taki wyrazny szczyt i potem spada wyraznie , a ta druga 320d przed i po chipie ma tam bardziej plaski przebieg ..

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
@Filon:

Juz nie wiem jak Ci to wytlkumaczyc :cry2: ...tam sa 3 "hamowania" na tym wykresie, 1szt. moja seria i 2 szt. innej 320d przed i po chipie ...moj wykres

:mad2:

Z natury jestem yroszke uparty. jak sobie coś ubzduram to da sie to wybic mi z głowy ale logicznie argumentując :)

A jakim kolorem jest Twój wykres opisany :?: Prosze znajdź jeszcze troszkę cierpliwosci i odpisz na te pytanie :)

@TUDM foto nie widzą zeby było archiwalne :wink: Specjalnie dla kolegi wymontowałeś czy jak :?: :jawdrop: :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img144.imageshack.us/img144/5515/chip158gr6.jpg

 

:mrgreen: :mrgreen:

 

:cool2: :cool2: :cool2:

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

No i proste pomieszali cos z wykresami :!: :!: :!:

A nie mówiłem :!:

Czerwień i zieleń to na bank charakterystyka tego samego silnika!!! a róż jest od innego :!:

Spójrz na to załamanie przy 1200 rpm. Nikt mi nie wmówi ze INNY samochód po chipie nalge cudownie załapie takie same nietypowe spadki jak TWÓJ w serii ma :!: :!: :!:

Nawet charakterystyka NIBY innych silników (Twoja seria i inny po chipie) w wyższych zakresach obrotów są tak podobne jak od jednego silnika!!! Cuda zdarzały sie 2000 lat temu i nic nie wskazuje żeby Tobie też sie przytrafiło :D :D :D

PRZEMYSL----- PRZEANALIZUJ----- ZMIEN FIRME TUNINGOWA :D co tuninguje jeszcze cos ponad wykresy np. silniki !!!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Nie wiem Filon, mi na tym wykresie nic nie "smierdzi" :oops: :? .Wszystko wg mnie OK.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

No to dlaczego Twój wykres jest BLIŹNIACZO podobny do tego po chipie (a juz nie do tego samego przed chipem)?

 

Wcale nie chcę Ci rzucać kłód pod nogi czy jak- albo wykazywać swoją rację. Zebyś źle mnie nie zrozumiał. Po prostu te wykresy z takim opisem nie pasują jak na mój gust, z powodów wcześniej podanych. Te fajki na dół pochodza od tego samego silnika a według Twojego opisu od różnych.

 

Boże dawno z nikim tak długo nie mogłem dojśc do porozumienia i wyjaśnić kto sie myli..... mam nadzieje ze sie jeszcze nie irytujesz? :D :D :D

Pozdrowionka

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.