Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszytkich ja z takim pytankiem mam na liczniku juz 220tys kilometrów mojej bmw 520 i koles który sprzedawał i bryke mówił ze jezdzi na pół syntetyku a chciał bym wymienic olej teraz nie wiem czy wlac pół syntetyk czy mozna juz przejsc na mineralny,i jeszcze jedno widziłałem na allegro takie filtry powietrza z takiego samego tworzywa jak stozkowy ale pasuje on zamiast orginalnego co myslicie o tym bendzie to cos lepiej jezdzic.Dzienki pozdawiam wszytkich :D :D
Opublikowano
Witam wszytkich ja z takim pytankiem mam na liczniku juz 220tys kilometrów mojej bmw 520 i koles który sprzedawał i bryke mówił ze jezdzi na pół syntetyku a chciał bym wymienic olej teraz nie wiem czy wlac pół syntetyk czy mozna juz przejsc na mineralny,i jeszcze jedno widziłałem na allegro takie filtry powietrza z takiego samego tworzywa jak stozkowy ale pasuje on zamiast orginalnego co myslicie o tym bendzie to cos lepiej jezdzic.Dzienki pozdawiam wszytkich :D :D

 

BMW to nie Ursus czy Zetor. Silniki tej marki pracują na syntetyku lub półsyntetyku. Moja 520i jeździła przy 360tys na półsyntetyku Valvoline MaxLife 10W40. Co do filtrów - mówisz zapewne o "sportowym" wkładzie filtra powietrza. IMHO zbędny wydatek, poza lepszym samopoczuciem właściciela pojazdu nie zrobi nic chyba, że masz w garażu hamownię na której będziesz widział przyrost momentu obr. o 3 Nm :D Jeżeli już musisz kupić tę wkładkę to kup firmy K&N - jest szansa, że będzie w jakiś sposób filtrowała powietrze, w przeciwieństwie do podróbek z allegro.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

hmm..nikt ci nie odpowie jak to jest....Oleje mineralne sa teraz wysokiej jakosci ..... Powiem tak - w 2.0 24v mam polsyntetyk Valvoline , i nie ma wyciekow....Chociaz ostatnio po wymianie z Mobil1 zatarlo mi pompe oleju oraz rozciekl sie simmering na wale.....Moze zbieg okolicznosci? - ale watpie....Pouszczelnialem wszystko...wymienilem pompe...i jest dobrze....Natomiast w drugiej mam 2.5 12v , i jezdze na mineralnym....castrol...highmillage ...silnik zyleta....wzorowa kompresja...wszystko jak sie nalezy...jestem pewien ze jakbym terazwlal pol.syntetyk to by lalo wszystkimi mozliwymi dziurami:D......Wogole w niej mam problemy z wyciekami ale nie jest tragicznie....hmm moze powiem tak : m50 - polsyntetyk , m20 - mineralny :) bo m20 wszystkie maja grubo ponad 250 tys :)

 

a m50 moze zdarzyc sie z oryginalnym przebiegiem.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Minerał to lać do URSUSÓW jak już ktoś napisał.

Silniki BMW nie powinny widzieć nigdy w życiu oleju mineralnego - mimo że mają po kilkanaście już lat to i tak konstruktorzy wzięli pod uwagę ich pracę na olejach syntetycznych lub półsyntetycznych.

A to że przedmówcy puścił simering czy padła pompa oleju od MOBILA półsyntetycznego - nie oszukujmy się: ten olej jest najczęściej podrabianym olejem a to że opakowanie wyglądało na oryginalne nie świadczy o oryginalności oleju. Pracuję w tej branży i uwierzcie mi że nie jeżdzę ani na MOBILU ani na CASTROLU. Poczciwy GOLF III ma ponad 300tys km i jezdzi na 5w40 a moja bimka ma też coś w podobie a śmiga na 10w40. Co ciekawe - do żadnego z aut nie dolewam oleju między wymianami :8)

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
no sluchaj.... pewnie tak....aczkolwiek nie rowny olej olejowi :) ....m20 spokojnie mozna zalac mineralem.....jak ma ponad 300tys. Nic mu sie zlego nie stanie....Skoro mowisz ze konstruktorzy zlozyli silnik pod pol i syntetyk to po co produkuja oleje mineralne pow. 150 000 :) nad nimi tez pracuja inzynierowie...to nie sa oleje slonecznikowe. Pozdrawiam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano

Oj bliżej im do słonecznikowego niz do silnikowego :wink:

Oczywiście że silnik bedzie chodził na oleju mineralnym - ale różnice da się odrazu odczuć w nizszych temperaturach. Silnik smarownay olejem syntetycznym bądz półsyntetycznym szybciej osiagnie pełne smarowanie po uruchomieniu - o łatwiejszym odpaleniu auta nie wspominając.

Zresztą najlepiej jest spojrzeć w książkę obsługi pojazdu - jedynie w maluchu zalecają lać 15w40 (pewnie też w polonezie i duzym fiacie) ale z którego roku jest ta konstrukcja!!!

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
no sluchaj.... pewnie tak....aczkolwiek nie rowny olej olejowi :) ....m20 spokojnie mozna zalac mineralem.....jak ma ponad 300tys. Nic mu sie zlego nie stanie....Skoro mowisz ze konstruktorzy zlozyli silnik pod pol i syntetyk to po co produkuja oleje mineralne pow. 150 000 :) nad nimi tez pracuja inzynierowie...to nie sa oleje slonecznikowe. Pozdrawiam.

 

Odwracając kota ogonem: Po co kupować drogie semi i full syntetyki skoro można silnik zalać mineralną frytulą i też będzie chodził jak lala :twisted:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Odwracając kota ogonem: Po co kupować drogie semi i full syntetyki skoro można silnik zalać mineralną frytulą i też będzie chodził jak lala :twisted:

 

Huehue dobre z tą frytula....temat oleju do samochodu to temat rzeka :D...Najlepiej byloby sie dostac do takiej fabryki i zobaczyc co robia i dlaczego klamia :D.....Pozdrawiam wszystkich....

 

A co do uruchomienia silnika na mineralnym napewno jest ciezej...gdyz jest gestszy....ale Jesli chodzi o kompresje to na pewno jest odwrotnie :) , im gesciej tym szczelniej...im szczelniej tym mocniej :D..bauhaha

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Opublikowano
Minerał to lać do URSUSÓW jak już ktoś napisał.

Silniki BMW nie powinny widzieć nigdy w życiu oleju mineralnego - mimo że mają po kilkanaście już lat to i tak konstruktorzy wzięli pod uwagę ich pracę na olejach syntetycznych lub półsyntetycznych.

A to że przedmówcy puścił simering czy padła pompa oleju od MOBILA półsyntetycznego - nie oszukujmy się: ten olej jest najczęściej podrabianym olejem a to że opakowanie wyglądało na oryginalne nie świadczy o oryginalności oleju. Pracuję w tej branży i uwierzcie mi że nie jeżdzę ani na MOBILU ani na CASTROLU. Poczciwy GOLF III ma ponad 300tys km i jezdzi na 5w40 a moja bimka ma też coś w podobie a śmiga na 10w40. Co ciekawe - do żadnego z aut nie dolewam oleju między wymianami :8)

 

Nie ma co tragizować, jeżdżę już ze dwa lata na mineralnym Texaco i jest git.

Jak powstawały pierwsze e34 to o olejach syntetycznych mało kto wtedy słyszał.

Opublikowano
Ja wlałem mineralny BP po kupnie autka, bo nie wiadomo, co było wlane. Tylko tyle, że ja mam stare poczciwe M30 i lekko ponad 300 tyś na liczniku ile ma na prawdę, kto to wie :mrgreen: Do M5x minimum wlałbym półsyntetyk.
Opublikowano
sam zrobiłem nim 50tys. od samego początku lałem minerał, dopiero teraz jak wlałem półsyntetyk Valvoline MaxLife to codziennie z każdymi dziesiątkami kilomertów słychać i czuć jak zmiena się praca silnika. na minerale wydawał z siebie takie dźwięki żeszkoda gadać (wtedy myslałem że poprostu silnik zarżnięty), co do zużycia oleku to niewiele mogę powiedzieć bo prejechałem na nim 300km, ale prędzej spadł9o niż wzrosło.
Opublikowano
no i moc auta zupełnie inna, poprostu wysokie obroty to bajka w porównaniu tego co było, półsyntetyk zawsze bedzie lepszy od minerała, minerał to możesz zalać jak masz zarżnięty silnik i na drugi dzień go sprzedajesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.