Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kilka razy zaobserwowałem rzecz dziwną- mianowicie jadę sobie np 80 km/h na IV biegu i nagle czuję coś jakby silnik nie ciagnął (brak reakcji na pedał gazu), redukuje na III i potem znowy na IV i jest ok.

dodam, ze mam popmpę wtryskowa zakwalifikowaną do regeneracji - jak myslicie, czy to pompa sie czasami zawiesza?

  • Moderatorzy
Opublikowano
kilka razy zaobserwowałem rzecz dziwną- mianowicie jadę sobie np 80 km/h na IV biegu i nagle czuję coś jakby silnik nie ciagnął (brak reakcji na pedał gazu), redukuje na III i potem znowy na IV i jest ok.

dodam, ze mam popmpę wtryskowa zakwalifikowaną do regeneracji - jak myslicie, czy to pompa sie czasami zawiesza?

 

Prawdopodobnie pompa chwilowe utraty mocy są objawem jej ostatnich dechów...

Opublikowano
kilka razy zaobserwowałem rzecz dziwną- mianowicie jadę sobie np 80 km/h na IV biegu i nagle czuję coś jakby silnik nie ciagnął (brak reakcji na pedał gazu), redukuje na III i potem znowy na IV i jest ok.

dodam, ze mam popmpę wtryskowa zakwalifikowaną do regeneracji - jak myslicie, czy to pompa sie czasami zawiesza?

moze sie myle ale mi sie wydaje ze 80k/h to chyba za mało obrotów na piąty bieg jakie są wtedy obroty silnika??
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano

pisałem o IV biegu a nie o V, chociaz na trasie zdarza sie ze jedzie sie 80na V, tds jest elastyczny- zauwazyłem jednak, ze szwankująca pompa bardzo zmniejsza u mnie elastyczność- potrafi szarpać na niskich obrotach ...

niestety oswajam sie powoli z myslą o rychłej regenaracji pompy w serwisie boscha

Opublikowano
moze sie myle ale mi sie wydaje ze 80k/h to chyba za mało obrotów na piąty bieg jakie są wtedy obroty silnika??

 

Witam,

A jak koledze sie wydaje poco sie jezdzi dislem. Dislem mozna na prostej jechac 60 na piatce i jest ok. Niektore disle (e60, e80) maja 6 biegow.

tds przy 80km/h ma jakies 1200rpm i nie ma problemu (aby nie bylo gorki).

 

Odnosnie tematu to jak jest pompa do regeneracji to nie ma sie co zastanawiac tylko zregenerowac. Ciezko bedzie odpowiedziec na to pytanie wiedzac, ze pompa zle daje.

Jest to najprawdopodobniej wina pompy, choc przy takich objawach powinna ci sie zapalic kontrolka dde. Napraw pompe i w tedy bedzie mozna rozmawiac.

Sebos nie zauwazylem, masz chipa moze to on cos namieszal, moze jakis wtrysk czasami nie daje.

Tak czy inaczej mialem cos posobnego i to byla wina pompy.

 

pozdr.

Opublikowano
moze sie myle ale mi sie wydaje ze 80k/h to chyba za mało obrotów na piąty bieg jakie są wtedy obroty silnika??

 

Witam,

A jak koledze sie wydaje poco sie jezdzi dislem. Dislem mozna na prostej jechac 60 na piatce i jest ok. Niektore disle (e60, e80) maja 6 biegow.

tds przy 80km/h ma jakies 1200rpm i nie ma problemu (aby nie bylo gorki).

no to jak ty tak jezdzisz to powodzenia :mad2: .przecierz ty go zamęczysz jak kiedys będziesz rozbierał silnik to popatrz na tuleje cylindra jakie będziesz niał wyjechaną :cool2:
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano
Ja miałem taki sam problem ze przy 140 nagle jakby coś odcinało paliwo i z ciekawości zajrzałem do baku i okazało się ze sitko był bardzo zapchane . Tam jest takie duże sitko lub może być małe w tym dzyndzelku co wystaje z pompki. przeczyść i powinno pomóc
Opublikowano
z ropedzaniem sie nie ma problemu do 200 idzie jak rakieta- niedawno wymieniałem pompe paliwa i sitko jest nowe- także na bank pompa wtryskowa
Opublikowano

kacza

 

80km/h na piatym biegu w 530d to jak najbardziej, nawet przyspieszenie ma i mozna wyprzedzac a sama jazda b ekonomiczna to samo zrobic w benzynie to juz troche problem i tym oraz innymi paroma rzeczami rozni sie diesel od benzyniaka.....

Opublikowano
kacza

 

80km/h na piatym biegu w 530d to jak najbardziej, nawet przyspieszenie ma i mozna wyprzedzac a sama jazda b ekonomiczna to samo zrobic w benzynie to juz troche problem i tym oraz innymi paroma rzeczami rozni sie diesel od benzyniaka.....

my tu kolego piszemy o 525TDS kture ma troche mniej koników.Pozatym tds tez będzie szedł 80km/h na piątym biegu i przyspieszenie będzie mniał ale to jest nie wskazane dla silnika bo sie go strasznie obciąza.
na volta core el can na volta core el lievore
Opublikowano
kacza ---> masz disela czy benzyniaka ? Zapewniam Cie ze 80 km/h na V dla TDS'a jest również prędkością na bezpieczne wyprzedzanie i na spokojna ekonomiczna jazdę. Napewno 530d ma lepszego kopa - to nie podlega dyskusji
Opublikowano
no to jak ty tak jezdzisz to powodzenia :mad2: .przecierz ty go zamęczysz jak kiedys będziesz rozbierał silnik to popatrz na tuleje cylindra jakie będziesz niał wyjechaną :cool2:

 

Ty chyba nigdy niejezdziles turbo dislem, Tds jest do tego stworzony. Dzisiaj zobaczylem ile dokladnie jest obrotow przy 80km/h, 1600rpm.

Zobacz na charakterystyke silnika, jest calkiem inna niz w benzynie. Przeciez nie musze chyba tlumaczyc. Co do 3.0d to jest podobna sytuacja tylko ta jednostka to wiadomo "wymiata".

Tds sie zameczy jak sie bedzie jezdzilo w granicach 4000rpm w zwyz.

Do jednego masz racje zameczyl bym go jak bym jechal z taka predkoscia na V biegu pod gore (pewnie nawet bym nie dal rady).

Wiem, ze mozna sie doczepic gdzie ja tak jezdze (80km/h), jezdze taka predkoscia do pracy, wyzsza predkosc na tej drodze to smierc.

 

Co do pytania Sebosa, to wydaje mi sie, ze skonczy sie na wymianie nastawnika pompy bo to on najczesciej pada. Mi wymienili nastawnik i problem znikl, pompiaz powiedzial, ze pompa jest w bardzo dobrym stanie, sekcje wygladaja jak nowe. Jezeli mu wiezyc to tds jest bardzo dobra konstrukcja moj ma przebieg grubo ponad 300tys km i jest ok.

Mozna teraz w Polsce kupic nie drogo nastawnik cena jak podaja inni to ok 1500zl. Mi kiedys w boshu zaproponowali 2200zl.

pozdr

Opublikowano
wole dac pompe do regeneracji w boschu- to sa ich pompy i dają gwarancję. mam nadzieje,że po tym zabiegu jazda stanie sie bardziej przyjemna
Opublikowano
moze sie myle ale mi sie wydaje ze 80k/h to chyba za mało obrotów na piąty bieg jakie są wtedy obroty silnika??

 

Witam,

A jak koledze sie wydaje poco sie jezdzi dislem. Dislem mozna na prostej jechac 60 na piatce i jest ok. Niektore disle (e60, e80) maja 6 biegow.

tds przy 80km/h ma jakies 1200rpm i nie ma problemu (aby nie bylo gorki).

 

Odnosnie tematu to jak jest pompa do regeneracji to nie ma sie co zastanawiac tylko zregenerowac. Ciezko bedzie odpowiedziec na to pytanie wiedzac, ze pompa zle daje.

Jest to najprawdopodobniej wina pompy, choc przy takich objawach powinna ci sie zapalic kontrolka dde. Napraw pompe i w tedy bedzie mozna rozmawiac.

Sebos nie zauwazylem, masz chipa moze to on cos namieszal, moze jakis wtrysk czasami nie daje.

Tak czy inaczej mialem cos posobnego i to byla wina pompy.

 

pozdr.

 

o zgrozo przy braku mocy faktycznie pali sie przez chwile kontrolka DDE :mad2:

Opublikowano

Musisz pojechac na kompa. Napewno wykaze blad. Jezeli bedziesz mial blad o oznaczeniu "Delivery kontroler" to jest wina pompy. U mnie wystraczylo wymienic nastawnik i problem znikl. Podejzewam, ze u ciebie tez to bedzie nastawnik, a co do regeneracji to jak masz sekcje w pompie zdrowe to lepiej jej nie ruszac. 1 na 10 zregenerowanych jest dobra. Powiedzial mi to gosc, ktory regeneruje pompy w boshu i nie tylko. Ja sam nie wiem co o tym myslic, tak naprawde to tylko zostaje regeneracja bo cena nowej to wiadomo.

pozdr

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
MAM TAKI SAM PROBLEM ,DODAJE GAZU NA WYSOKIM BIEGU WCZASIE JAZDY LUB NAWET ZARAZ PO ZMIANIE BAIGU I PRZEZ MOMENT JAKIEŚ 3-SEKUNDY BRAK MOCY. :mad2:
Opublikowano
MAM TAKI SAM PROBLEM ,DODAJE GAZU NA WYSOKIM BIEGU WCZASIE JAZDY LUB NAWET ZARAZ PO ZMIANIE BAIGU I PRZEZ MOMENT JAKIEŚ 3-SEKUNDY BRAK MOCY. :mad2:

 

jeśli podczas tej dziury zapala się kontrolka DDE to pompa wtryskowa do regeneracji - problemy opisywane w w tym poście po regeneracji pompy w boschu ustąpiły jak ręką odjął, no i samochód odzyskał elastyczność, zero szarpania.

Opublikowano
MAM TAKI SAM PROBLEM ,DODAJE GAZU NA WYSOKIM BIEGU WCZASIE JAZDY LUB NAWET ZARAZ PO ZMIANIE BAIGU I PRZEZ MOMENT JAKIEŚ 3-SEKUNDY BRAK MOCY. :mad2:

 

Naruszasz pkt. 4, cz. II Regulaminu BKP. :nienie:

Proponuję zapoznać się z treścią Regulaminu i stosować zapisane tam zasady.

Naruszanie Regulaminu kończy się ostrzeżeniem. :police:

Opublikowano

Witam zarejestrowałem sie na tym forum żeby właśnie zapytać o ten problem...

 

U mnie nie zależnie od wysokości biegu oraz prędkości, podczas dłuższej jazdy przy podobnej prędkości lub podczas przyspieszania występuje tak jakby odcinka dostaw ropy :cry:

 

Z tym że pompa wtryskowa jest prawie na 100% dobra.

Samochód odpala bez problemu obojętnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny oraz nie ma żadnych śladów "pocenia się" urządzenia

 

A kontrolki DDE też nie dostrzegłem...

Opublikowano

Koszt regeneracji pompy zależy od jej stanu, ja swoją oddałem do boscha (czasami brak reakcji na pedał gazu + zapalająca się kontrolka dde) i ku mojemu zaskoczeniu podliczyli mnie tylko na 650zl (+500zl za wyciągnięcie jej w serwisie, włożenie i ustawienie dawki).

ps.Na fakturze miałem wśród napraw "zawór magnetyczny", ktoś wie, co to w ogóle za część? Robiłem kilka innych rzeczy przy okazji i dlatego nie wiem, czy to się tyczy pompy, czy nie.

Opublikowano
chwilowy brak mocy może stanowić również wtrysk sterujący i to od niego bym zaczął - nie od pompy - mój stary E34 nie chciał się zbieraqć jak był nagrzany - przyczyna tkwiła w wiskozie i w chłodnicy - później padł wtrysk po wymianie było ok(dodam ze samochód 525td|85 kw| miał prawie 500000 km i nigdy pompa nie była ruszana, naprawiana, ani kręcona). Do chwilowego braku mocy może być 100 innych przyczyn, a zanosić pompe odrazu do naprawy i płacić to jest coś nie chola - nawet i w boshu oni kase zainkasuja bo po to są, a pojakimś czasie może się okazać że znowu długo odpala i znowu pompa !!!???
www.trofea-sport.pl
Opublikowano
Koszt regeneracji pompy zależy od jej stanu, ja swoją oddałem do boscha (czasami brak reakcji na pedał gazu + zapalająca się kontrolka dde) i ku mojemu zaskoczeniu podliczyli mnie tylko na 650zl (+500zl za wyciągnięcie jej w serwisie, włożenie i ustawienie dawki).

ps.Na fakturze miałem wśród napraw "zawór magnetyczny", ktoś wie, co to w ogóle za część? Robiłem kilka innych rzeczy przy okazji i dlatego nie wiem, czy to się tyczy pompy, czy nie.

 

 

 

Płacisz, a nie wiesz za co ??? Zawór magnetyczny odłącza dopływ paliwa do silnika

www.trofea-sport.pl
Opublikowano

Byłem w serwisie i po podpięciu pod kompa wyskoczyło:

"Mech. Dawkowania/pompa wtrysk. Odchyłka regulacji"

 

Podczas odcinek dostaw ropy nie wyskakuje mi żaden komunikat ani nic się nie zapala.

 

Czy w tym przypadku to na pewno pompa?

 

Byłbym wdzięczny za jakieś namiary na serwisy gdzie robiliście naprawy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.