Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi tam moja Is-ka pali dalej tyle co paliła czyli 13L lpg i tyle. nizależnie czy latam 180 czy 120... tyle musi sobie wciągnac i już..przyzwyczaiłem się do tego.Ale tak jak kolega xylometazolin zamierzam się niedługo na 6 cyl... i tez 2500..

 

sporo, sporo, mi tyle 325 pali, masz sekwencje czy cos prostszego??

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja powiem tak : prowadzilem kolegi 318IS E36 coupe w automacie to w porwnaniu z moja 320d E46 to byl mul :roll: ...wcale w sumie nie odczuwalem tych 140KM, czulem jakby autko mialo ze 110KM ... (jechalo podobnie jak moje poprzednie autko peugeot 406 1.8 16v 112Km) . Automat, wiec dzwiek jak odkurzacz :x . Spalanko wg kolegi 11-13 l gazu (wtrysk sekwencja) , ostra jazda.

 

Bylem tez wozony przez innego kolege 320i E36 w sedanie i z fotela pasazera powiedzial bym ze to autko ma z 2.5l conajmniej :jawdrop: . Silnik wydawal sie byc b.agresywny i mocny . Wg kolegi spalanko na poziomie 12-13 l benzyny przy mieszanej, dosyc energicznej jezdzie. Dzwiek poezja, z zewnatrz jak stalem na chodniku a on odjezdzal to powiedzial bym ze to jakis silnik 3.0 R6. :jawdrop: .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ja powiem tak : prowadzilem kolegi 318IS E36 coupe w automacie to w porwnaniu z moja 320d E46 to byl mul :roll: ...wcale w sumie nie odczuwalem tych 140KM, czulem jakby autko mialo ze 110KM ... (jechalo podobnie jak moje poprzednie autko peugeot 406 1.8 16v 112Km) . Automat, wiec dzwiek jak odkurzacz :x . Spalanko wg kolegi 11-13 l gazu (wtrysk sekwencja) , ostra jazda.

 

Bylem tez wozony przez innego kolege 320i E36 w sedanie i z fotela pasazera powiedzial bym ze to autko ma z 2.5l conajmniej :jawdrop: . Silnik wydawal sie byc b.agresywny i mocny . Wg kolegi spalanko na poziomie 12-13 l benzyny przy mieszanej, dosyc energicznej jezdzie. Dzwiek poezja, z zewnatrz jak stalem na chodniku a on odjezdzal to powiedzial bym ze to jakis silnik 3.0 R6. :jawdrop: .

 

pozdr.

piotrek

 

To zeczywiscie ten is to byl mul jakis. w tym stanie auta jaki mam łykam 2.0 swoim isem. Ale by bylo, odkurzacz wciaga 3.0 r6 :roll2:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

 

sporo, sporo, mi tyle 325 pali, masz sekwencje czy cos prostszego??

 

coś prostszego :duh: II generacja, i nie jestem za bardzo z tej instalki zadowolony. Co do mojego spalania...po części i to duuużej części wiem że to wina gazu, stacji w moich okolicach.oszukują . pisałem o tym w dziale spalania/uwaga na te... itd...

jak tankowałem gdzie indziej, to wyszło mi max 11L LPG, a najmniej ok 9L. a nogę mam ciężką i mogę sobie wciskać ile chce a ona i tak w pechowej 13 siezamknie :norty:

Opublikowano
tam masz gdzies po drodze bp jak sie nie myle, tam spróbuj, pozdro
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

bp, orlen, statoil, .... i wiele innych...próbowałem na wielu...nie wiem czy w okolicy i w tym idiotycznym mieście jest jakas zmowa tych idiotów ze stacji czy jak bo wszędzie oszukują na LPG tak samo.

a poznałem sie w taki sposób że pojechałem do sąsiedniego miasta(40 km od mojego) po swoja kobietę i postanowiłem zatankowac. na BP.. i jak nigdy jak tam zatankowałem to wychodziło mi 10L/100..a usiebie jak tankuje czy to bp czy orlen czy inne draństwo w tym zapyziałym mieście to...13...i tak na przemian..tu zatankuje 13, tam 10... coś w tym jest no nie??

Opublikowano

Naprawdę bardzo wiele zależy od silnika w kwestii spalania no i umiejętności jazdy i uwzględniania ekonomizera podczas jazdy.

 

Posiadam dwa auta:

 

E36 320i Sedan 91 rok silnik 220 tys stan auta idealny olej półsyntetyk przy wymianie oleju olej jest jak nowy i nic go nie ubywa

 

oraz

 

 

E36 323i Coupe 95 rok silnik 130 tys stan auta idealny olej pełen syntetyk po chip tuningu 189 KM ostatnio wymienione sondy lambda i założone świece Denso irydowe, co prawda oleju jeszcze nie wymieniałem ale jak na razie nie zaobserwowałem najmniejszego jego ubytku i po 4 tysiącach ostrej jazdy olej jest jak nowy.

 

To pierwsze auto po mieście bierze około 10 litrów spokojną jazdą na trasie 8 litrów (90-130). Agresywna jazda na authobanie non stop 160-220 spala 10 litrów

 

To drugie auto po mieście bierze 10 litrów spokojna jazda do 12 jak wciskam. Na trasie (trasa dosyć kręta przez wioski) przy prędkości w miarę stałej 80-100 i oszczędzaniu hamulca potrafi spalić 7 litrów aczkolwiek to męczarnia a nie jazda, sądzę ze przy drodze szybkiego ruchu i stałej prędkości 80-100 zeszło by nawet na 6.9 litra, ponieważ na tej trasie przez laski i wioski jednak musiałem czasami w zabudowaniach przyhamować albo wlec sie za kimś. Przy normalnej jeździe 90-130 pali 8,5 litra. Na autostradzie jadąc 140-190 czasami 230 km/h potrafi spalić 10,5 litrów.

 

 

Napisałem ze jeszcze nie zmieniałem oleju w tym drugim aucie bo mam dopiero od niedawna ten silnik w aucie zrobiłem na nim ze 3 tys może 4. Silnik jest po przebiegu 130 tys jeżdżony jeszcze na pełnym syntetyku przed zakładaniem chipa był sprawdzany na hamowni i miał tyle ile fabrycznie powinien mieć. Zmieniłem w nim obydwie sondy lambda i założyłem świece irydowe. Przed zmianą sond jedna siadła i spalał mi wtedy po mieście 11-14 litrów a na trasie typu autostrada i prędkości 160-190 do 12 litrów a jak jechałem max 137 km/h to spalał 14 litrów.

 

Zmieniłem odrazu dwie sondy bo dowiedziałem sie co nie każdy wie albo nie bierze pod uwagę ze żywotność sondy współczesnej podgrzewanej to 100-160 tys km i po tym przebiegu nawet jak komputer pokazuje ze jest sprawna ona przekazuje odczyty z opóźnieniem wiec de facto jest niesprawna co wpływa na podwyższone spalanie paliwa i może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora

 

 

Dodam że obydwa silniki są w idealnym stanie, w tym drugim są nowiutkie sondy lambda świece irydowe sportowy stożek i chip

 

Wcześniej miałem silnik zakatowany który brał mi oleju 1litr na 1000 km. Ogólnie miał wycieki z rożnych jego miejsc i był słaby na dolnym zakresie obrotów. Spalanie oczywiscie miał większe znacznie od obecnego ale rozpędzał sie do tej samej prędkości maxymalnej. Po wymianie oleju już po kilku tysiącach był mocno brudny mimo ze dolewałem po 3 litry świeżego co 3 tys. Przed samą wymianą pobił rekord wypił 2,5 lira na 1700 km

Opublikowano

co prawda oleju jeszcze nie wymieniałem ale jak na razie nie zaobserwowałem najmniejszego jego ubytku i po 4 tysiącach ostrej jazdy olej jest jak nowy.

Ja sie wcale nie czepiam :roll2:

A co do sondy faktycznie ja tez se chyba wymienie dla pewnosci bo auto ma na liczniku 180 naprawde pewnie wiecej a sonda wyglada na orginalna jeszcze, a mowie w ciemno bo na kompie ani razu jeszcze nie bylem.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

Przy sondach Siemensa wysokoomowych (tytanowych) jej uszkodzenie nie jest sygnalizowane nierówną pracą silnika itd. Jedynie zwiększa sie zużycie paliwa.

 

Tak jak pisałem nawet jeżeli komputer nie pokaże uszkodzenia sondy kwalifikuje sie ona do wymiany jeżeli jej przebieg jest większy niż 160 tys. Producenci podają ze właściwe działanie współczesnych sond podgrzewanych to 100-160 tys km. potem częstotliwość wysyłanych impulsów o składzie mieszanki jest opóźniona i w wyniku tego mimo ze jest sprawna dla komputera diagnostycznego auto pali wiecej

Opublikowano

Zalezy czy to sonda do silnika M52 czy silnika M50

 

 

Jeżeli do silnika M52 to w serwisie 706 zł na allegro NGK/NTK nawet za 199 zł

Sonda Tytanowa całkiem inne działanie zakres od 0-5V

 

Jeżeli do silnika M50 to w serwisie nie wiem a na allegro tez gdzieś w tych pieniądzach. sonda bardzo popularna zwykła cyrkonowa od 0-1V bardzo popularna. Jezeli ta sonda jest popsuta to oprócz dużego spalania paliwa silnik pracuje nierówno

Opublikowano

wiesz wydaje mi sie ze tak jak w M52 czyli dwie na każdym kolektorze jedna. Chyba ze w M52 sonda zamontowana jest już w zejściu sie dwóch kolektorów w jeden

 

Jeżeli komputer pokazuje ze jest sprawna to technicznie jest ok tylko teraz trzeba sprawdzić oscyloskopem jak szybko puszcza impulsy lub na jakimś specjalnym stanowisku boscha tak czytałem nie znam sie na tym dokładnie,. zamieniłem obydwie bo przebieg już był po za normą.

Opublikowano

Może chodzić dobrze, a jednak będzie słabszy niż mógłby być i będzie palił więcej niż powinien.

 

Tak jak powiedziałem sonda może funkcjonować i silnik będzie chodził równo ale będzie funkcjonowała wadliwie. Producent pisze ze sondy powinno sie co 30 tys sprawdzać i czyścić., bo jeżeli jest zaklejona nagarem tez będzie źle działała. I tak obecne sondy podgrzewane maja duży przebieg te produkowane kiedyś miały tylko 40 tys

Opublikowano
Może chodzić dobrze, a jednak będzie słabszy niż mógłby być i będzie palił więcej niż powinien.

 

Tak jak powiedziałem sonda może funkcjonować i silnik będzie chodził równo ale będzie funkcjonowała wadliwie. Producent pisze ze sondy powinno sie co 30 tys sprawdzać i czyścić., bo jeżeli jest zaklejona nagarem tez będzie źle działała. I tak obecne sondy podgrzewane maja duży przebieg te produkowane kiedyś miały tylko 40 tys

No ta a jak kiedys dopytywalem sie czy czyscic sonde to ludzie pisali ze to tak jak by chciec czyscic rure tlumika od srodka :mad2: ze te z ogrzewaniem same sie czyszcza bo wypalaja nagar czy cos nie pamietam i odpuscilem.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
no faktycznie, i tak chcialem ja kiedys na zapas wymienic wiec teraz mam podstawe ;p ale jak kiedys siedzialem w temacie to czytalem ze jak sie ma ta popularna wersje czyli 4 kable chyba wystarczy uniwersalna ngk/ntk za 100zl i przelozyc koncowke ze starej i git.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano

... 180 - 200km / h po trasie ... jak czytam tego to strach w oczach...

no i przy tym spalanie niskie... samochód 16 lat... tak to jest... kupić wciskać gaz i jechac...

Jednak nie ma się co dziwić że jest tyle wypadków jak są ludzie tak nieodpowiedzialni...

 

mniejsza z tym każdy uważa inaczej...

 

 

co do 1.8 is i 2.0 ...

koszty są porównywalne... a isa spala mniej wiecej tyle samo ( przy takiej samej jezdzie )

a to że 2.0 przy 200 spala mniej jak 15... to można w bajki włożyć i zamknąć głeboko dla dzieci...

i jaki by nie był... choćby olej był klarowny przez 50 tyś km... i stan był igła ( po 16 latach ;) )

mam e38 z pasji... pozatym jeszcze 2 inne samochody , jeden prawie nowy... jestem na forum bmw i nigdy nie chwale ponad wszystko , jakie to moje jest super...

najgorzej jak ktoś kupi sobie e36 ... e30 ... i jest w nim zakochany po uszy ... i sam nie wierzac w to co mówi chwali ją jaka to ona jest super,

..." oleju nie bierze grama; mało pali; nie psuje sie;kupiona od pierwsze własciciela itp... ;

oczywiście nie jest to do wszystkich... ale niektórzy lekko przeginają traktując swoje ( nie ma sie co oszukiwać ) leciwe samochody po 10 - 20 tyś zł ... jako igiełki z salonów...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Rafal_W_wa

 

Jesteś niedowiarkiem i proszę cię tylko o to ze jeżeli z czymś sie nie godzisz to nie oskarżaj ludzi o herezje.

 

To ze czegoś nie doświadczyłeś (nie widziałeś na oczy) nie znaczy ze tak nie jest.

 

moja 320i przy stałej 200 km/h pali max 12 a 323i przy stałej 235 km/h na silniku dorzniętym 14 litrów (obecnie z nowym silnikiem tego nie sprawdziłem jeszcze ale w niedziele sprawdzę może)

 

 

Jeszcze jedno: Mój samochód ma 12 lat a mogę sie założyć z tobą ze jest w lepszym stanie niż Twój (oczywiscie nie mam na myśli tego prawie nowego) i to ze ma 12 lat nie odbiega w niczym stanowi technicznemu auta kilku letniemu

 

Jest moim zamiłowaniem i wyniósł mnie już ze 40 tys. Jeżeli cię to razi ze są tutaj pasjonaci którzy wolą mieć auto starsze i o nie dbać mimo, że czasami kosztuje ono więcej niż nowe to zmień forum.

 

Jestem świadomy ze mógłbym mieć za te pieniądze być może E46 M3 ale świadomość tego ze mam auto w stanie igła jak z salonu i mało spotykane w takim wyposażeniu wystarczy mi.

Opublikowano
a to że 2.0 przy 200 spala mniej jak 15... to można w bajki włożyć i zamknąć głeboko dla dzieci...

 

Zresztą po co miałbym ściemniać ?. Jak ?Silnik po kupieniu auta brał mi ogromną ilość oleju tez to pisałem na forum. Bo po to ono tutaj jest aby dzielić sie swoimi spostrzeżeniami. I jeżeli wiem ile wlewam benzyny do swoich aut a ktoś bezczelnie pisze mi ze to bajki to szlak mnie trafia

  • Członkowie klubu
Opublikowano
moja 320i przy stałej 200 km/h pali max 12 a 323i przy stałej 235 km/h na silniku dorzniętym 14 litrów

Jak to sprawdzasz?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

mam e38 z pasji... pozatym jeszcze 2 inne samochody , jeden prawie nowy... jestem na forum bmw i nigdy nie chwale ponad wszystko , jakie to moje jest super...

najgorzej jak ktoś kupi sobie e36 ... e30 ... i jest w nim zakochany po uszy ... i sam nie wierzac w to co mówi chwali ją jaka to ona jest super,

..." oleju nie bierze grama; mało pali; nie psuje sie;kupiona od pierwsze własciciela itp... ;

oczywiście nie jest to do wszystkich... ale niektórzy lekko przeginają traktując swoje ( nie ma sie co oszukiwać ) leciwe samochody po 10 - 20 tyś zł ... jako igiełki z salonów...

 

No tak a Ty jesteś Bogiem bo masz e38

Tak ciężko w to uwierzyć że ludzie kupujący e30 czy e36 chwalą je i są w nich zakochani po uszy?

To już drugi podobny post z Twojej strony i podobnie Cię ludzie pojechali więc daruj sobie takie głupie komentarze :duh:

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.