Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właściwie jestem za 530, właściwie wszystko za nią przemawia

 

- wygląd ( bardziej mi się podoba )

- osiągi porównywalne

- zużycie paliwa

- fotele komfort

- podobno ma bardziej komfortowe zawieszenie tyle, że jeździłem tylko na run flatach, co zdecydowanie nie podobało mi się

- układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny ( choć różnice nie są wielkie )

 

pozostaje w zasadzie pytanie o quattro vs napęd tylny w zasadzie na suchej nawierzchni nie ma problemu ale zimą to już inna bajka - chyba

ciekaw jestem na ile te wszystkie systemy są w stanie ujarzmić tylny napęd

 

Nic to wkrótce porównam sobie do A6

Opublikowano

A zadaj sobie pytanie, ile czasu w roku leży na drodze śnieg? 1.5 tygodnia? czy 2 tygodnie? Podkreślam, NA DRODZE, nie na polach, w lasach, co nas podczas prowadzenia auta mało interesuje. A zbyt duża pewność siebie na śliskiej nawierzchni też może się źle skończyć, bo w momencie hamowania wszyscy są równi bez względu na napęd... Po prostu w zimie trzeba zachowywać ostrożność i tyle, a jak na drodze jest "szklanka" to żaden napęd ci nie pomoże.

 

Moim zdaniem 4x4 to można brać, jak sie śmiga w bardziej zimowym, górzystym kraju. U nas trochę mija się z powołaniem. Wykorzystasz go prze 2 tygodnie w roku, a przez cały rok auto będzie mieć nieco gorsze osiągi i więcej palić, wiec czy to się opłaca? Jak dla mnie NIE.

Opublikowano

Pojeździj A6 to będziesz miał porównanie.

Ja bym brał A6 głównie ze względu na wygląd zewnętrzny i napęd.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
No i teraz jest dylemat, jezdziłęm 740d dzisiaj i to jest jedyny samochód który przypadł mi do gustu w ostatnim czasie, silnik miękko i cicho pracuje, wspaniałe przyspieszenia, komfort pomimo 19'' hmm teraz to jest dylemat
Opublikowano

To teraz już pomieszanie z poplątaniem ;)

 

Wszystko zależy ile $ chcesz wydać na samochód.

Wiem że BMW ma ofertę używek z Niemiec po kadrze pracowniczej i rzeczywiście 7 są w bardzo dobrych cenach - lepszych od 5tek.

Tak więc jak masz odpowiednią gotówkę to 7 może być Twoja.

 

Osobiście jednak uważam że 5 i a6 są fajnymi zgrabnymi samochodami dla osób młodszych i ja osobiście bym się ku tej klasie kierował.

Opublikowano
No i teraz jest dylemat, jezdziłęm 740d dzisiaj i to jest jedyny samochód który przypadł mi do gustu w ostatnim czasie, silnik miękko i cicho pracuje, wspaniałe przyspieszenia, komfort pomimo 19'' hmm teraz to jest dylemat

 

Hehe to sprawdź A8 4.2 TDI.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
miałałem 530d i A6 3.0 TDI 4x4, miałem A8 4.0TDI i sporo latałem 740d. teraz mam 535d. najwydodniejsze i najbardziej ekonomiczne jesli chodzi o spalanie to 740d, dziwne ale prawdziwe, najbardziej zbajerzone Audi A8 ale pali jak smok i ma takie jakies kiepskie zawieszenie jak wszystkie audi. ja jak wsiadam do BMW to sie jakos lepiej czuje ale sam nei wiem co lepsze. BMW ma o wiele lepszy system kontroli trakcji DSC, audi ma strasznie kulawy, nawet na zimówkach w zime mozna wpasc w rów. podsumowując jak lubisz BMW i chcesz wygodnie to 740d, jak sportowo to 530 lub najlepiej 535D. BMW mają zajebi.... zawieszenie nie do wyklepania i mniej palą. fotele w obu tylko komfort, sportowe są ładne ale nie tak wygodne. w audi za to bardzo mi sie podoba komputer MMI i srodek, fotele sport i komfort mega wygodne. A8 4.0 i 4,2 mega szybkie. w sumei najlepiej polatac troche tym troche tym, ja mam taka zasade.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano

czyżby 530d więcej paliła niz 740d ? już wiem, ze 530d to nie to pod względem komfortu,

 

teraz pozostaje tylko pośmigać audikami.

Opublikowano
Rozważałeś może zakup auta innej marki, czy to wybór tylko pomiędzy Audi a BMW?

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

Teoretycznie z niemieckiej "świętej trójcy" poza MB nie pozostaje nic innego. Gdyby się zagłębić to można jeszcze dorzucić do koszyczka Jaguara, 300C, Volvo, Saab'a, - to też jest segment premium.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Nie wydaje mi się żeby Jaguar czy Volvo były "teoretycznie" z segmentu premium. To chyba właśnie VW chciałby się tam przebić co (jak udowadnia Phaeton z aspiracją zaistnienia w klasie lux) nie jest rzeczą łatwą.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

Dla mnie są "teoretycznie" jest tylko jedna nie niiemiecka marka, która może być rozpatrywana.

 

Nie ryzykowałbym z tymi twierdzeniami z Phaetonem. Może znaczek na maskce nie dodaje mu prestiżu ale poza tym stoi na poziomie wielkiej trójki a Jagi mają jednak zaległości, co do volvo nawet nie wypowiem się bo chyba lepiej już kupić nowe mondeo

Opublikowano
Dla mnie są "teoretycznie" jest tylko jedna nie niiemiecka marka, która może być rozpatrywana.

 

Możesz zdradzić co to za marka? :wink:

 

Nie ryzykowałbym z tymi twierdzeniami z Phaetonem. Może znaczek na maskce nie dodaje mu prestiżu ale poza tym stoi na poziomie wielkiej trójki

 

Ja nie twierdziłem, że to tech. zły samochód - pod tym względem jest super (np. klima)! Po prostu za taką kasę za samochód wszyscy idą do salonu Audi, BMW albo MB (wyniki sprzedaży o czymś świadczą). Choć gdybym chciał zachować dyskrecję to też kupiłbym Phaetona - wszyscy pomyślą, że śmigam Passatem (starym).

 

a Jagi mają jednak zaległości, co do volvo nawet nie wypowiem się bo chyba lepiej już kupić nowe mondeo

 

Jaguar - owszem, co do Volvo to bym polemizował. :D

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Dla mnie są "teoretycznie" jest tylko jedna nie niiemiecka marka, która może być rozpatrywana.

 

Możesz zdradzić co to za marka? :wink:

 

Lexus? :wink:

Opublikowano
czyżby 530d więcej paliła niz 740d ? już wiem, ze 530d to nie to pod względem komfortu,

 

teraz pozostaje tylko pośmigać audikami.

 

Mój starszy ma 730d i w mieście w granicach 11 litrów pali.

Zależy oczywiście od stylu jazdy.

W trasie zszedł ostatnio do 6,7 ale to była jazda katorżnicza czyli 100 120 po autostradzie a tym się tak wolno nie da jeździć :twisted:

Wg mnie tak koło 9-10 trzeba liczyć.

 

Tak czy siak już sie pogubiłem bo już w sumie nie wiem czym się kierujesz wybierając samochód: ceną, marką, wielkością auta czy w końcu silnikiem i osiągami.

Opublikowano

7 demka jak najbardziej jest ok mam jednak dwa zastrzeżenia

 

jest nieco przyduża jak na moje potrzeby

 

i najważniejsze za rok będzie to już stary model :(

 

mam jeszcze 750 i wiem jak trudno utrzymać ją na oblodzonych mazurskich drogach po których jeżdżę codziennie stąd moje zainteresowanie 4x4

 

moje priorytety to komfort osiągi i ekonomika

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Podobny dylemat ma mój ojciec.

Do wyboru:

nowe Audi A6 3,0 TDI quattro tiptronic lub

roczne BMW 530d z automatem przebieg 20tkm

 

Fakt BMW ma lepsze wyposażenie i nieco niższą cenę, ale ciężko wybrać.

 

mam taki sam dylemat :lol:

z tą różnicą, że BMW tylko w manualu.

 

Podzielam jednak obawy autora tego wątku. Zbyt dużo czytam w ogłoszeniach o wymianie silnika w 530d i to mnie mocno zastanawia. Choć ostatnio na motor-talk.de wyczytałem, że 3.0 TDi też nie jest święte ! I bądż tu mądry :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.