Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dylemat wybró BMW 530d vd Audi A6 3.0 tdi quatro roczniki 2005

 

No własnie co wybrać, plusy i minusy obu samochodów szczególnie zależy mi na opinii które jeździły/użytkowanły oba samochody

 

Który ma lepsze osiągi, który lepuej się prowadzi i który ma bardziej komfortowe zawieszenie ??

Opublikowano

Przede wszystkim mówimy tu o dwóch różnych napędach.

W BMW masz napęd na tył a w Audi na cztery.

Jeżeli brać pod uwagę tylko napędy to ja bym poszedł w Audi.

Śmigałem quatro i prowadzi się znakomicie. Nie tylko mowa o zimie ale także latem dostarcza wielu przyjemnych wrażeń.

Wg mnie napęd quatro swietnie sprawuje się na polskich drogach - dziury wybierane są znakomicie - praktycznie ich nie czuć.

Nic nie jest w stanie praktycznie wybić cię z obranego toru jazdy.

A zimą wiadomo - z tylnym napędem trzeba umieć sobie radzić a quatro jest w stanie wybaczyć więcej kierowcy.

 

Co do reszty to już kwestia gustu, stanu technicznego obu aut oraz ceny.

BMW mi się bardziej osobićie podoba ale quatro w 3.0 jest wg mnie lepsze.

 

Elo.

Opublikowano

jeden i drugi to swietne auto, Quatro to legenda i na pewno swietne 4x4 . . . ale ja wole naped na tyl :mrgreen:

 

 

 

wybral bym E60, nie tylko ze wzgledu na naped . . . ma charakter i klimat, ktorego Audi nie ma :nienie:

 

 

ma to "cos" za co kochamy BMW i tyle.

Opublikowano

ok wiem, że to ryzykowne zadawanie takiego pytania na forum BWM ale jednak pierwszy głos poszedł na Audi.

 

Do wyboru samochody praktycznie o takim samym wyposażeniu, przebiegu itd. tego akurat nie biorę pod uwagę zadając pytanie.

 

Bardzo podoba mi się 5 ale wnętrze już trochę mniej ale z kolei

ten konkretny model ma fotele komfort - najlepsze co moze być na rynku, te wszelkie komforty z audi czy mb są jak fotele standardowe porównując do tych z bmw

 

chodzi mi bardziej o napęd, zdaję sobie, ze napęd 4x4 jest fajny zimą a tył już nie bardzo szczególnie przy automacie dużej mocy i potężnym momencie.

 

A co do tych silników, który lepszy który cichszy i wreszcie który jest bardziej komfortowy ?

Opublikowano

Jeździłem 530dA e60 i prowadziłem też Audi A6 2006, jednakże 2.0tdi.

 

Jeśli chodzi o wnętrze, to wygrywa bezsprzecznie bmw-po prostu wnętrze ma charakter, tak jak i bryła auta. Audi było przebogato wyposażone (bmw też),ale prawdą jest, że fotele komfort w bmw biją wszystko inne na głowę. Wykończenie wnętrza w obu autach na najwyższym możliwym poziomie, zaobserwowałem jednak,że nie wszystkim odpowiadają listwy wykończeniowe z aluminium w bmw. Nadwozie bmw jak już wspominałem też robi lepsze wrażenie, ma styl, a audi to ohydnie nudna bryła.

Nie zniechęcaj się systemem iDrive-jeśli radzisz sobie z obsługą komórki i choć w minimalnym stopniu komputera, to po chwili dostrzeżesz, że iDrive to genialna sprawa!

218KM (tą wersją jechałem) w 530dA to zapas mocy i momentu w zupełności wystarczający (w mojej opinii aż nad to) na polskie "drogi". Kickdown dostarcza takich wrażeń, że banan na twarzy gwarantowany :cool2: O silniku audi nie mówię, bo z 3.0tdi nie miałem styczności.

Układ kierowniczy to poezja, każda nierówność na drodze jest przez kierowcę wyczuwana i każdy ruch kierownicą przekłada się na przewidywalną reakcję samochodu. Moim zdaniem układ kierowniczy w bmw jest o wiele lepszy niż ten w audi.

Jeśli obawiasz się napędu na tył, to muszę Cię uspokoić, bo DSC czuwa nieustannie. Wiadomo, że 4x4 daje komfort psychiczny w zimie,ale dsc w tylnonapędowym bmw pozwoli Ci skupić się na tym co ważne. Bez obaw!

Tak samo przypadło mi do gustu zawieszenie w bmw. Jest sztywniejsze i wspaniale reaguje w zakrętach, nie ustępując komfortem miękkiemu audi.

 

Pamiętaj,że audi z napędem quattro i prawie identyczną mocą może mieć gorsze osiągi od bmw (będzie cięższe). Będzie też zużywało więcej paliwa (o ile ma to dla Ciebie znaczenie).

A na koniec poczytaj sobie ten artykulik pamiętając, że takie elementy oceny jak stylistyka, czy wnętrze to odczucia subiektywne(zwróć uwagę,że we wszystkich najważniejszych statystykach wygrywa bmw).

 

http://auto.gazeta.pl/auto/1,71360,3404177.html

 

Mam nadzieję, że jakoś naświetliłem temat (choć stronniczo-tego nie da się uniknąć).

 

Pozdrawiam i życzę udanego wyboru!

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

znam ten artykuł z gw

osiągi podobne zużycie paliwa też

ale ten napęd

może jeszcze jakieś opinie

do tej pory jeździłem 750 i wiem co znaczy napęd na tył w zimie

miałem też systemy

względy estetyczne mają drugorzędne znaczenie

a moze jakieś testy porównawcze w sieci

nic w zasadzie nie znalazłem oprócz ww

Opublikowano

hmmmm,ciężki wybór ,bo dotąd zawsze byłem maniakiem audi/vw

,fakt faktem audi wytoczyło ciężkie działo przeciw e60, i musze przyznać że miałbym problem z wyborem,technicznie raczej stawiałbym na audi,ale jest jakies takie za spokojne.....

jak patrze na e60 to poprostu cisnienie mi rosnie ,adrenalina skacze na samą myśl o jeżdzie,więc.........

 

......nie ,jednak wybrałbym e60 !!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

pozdro

Ja chcieć,prosić o wiedzy...
Opublikowano

powiem tak 530 też jakoś lepiej mi się widzi stylistycznie ale technicznie

szczególnie w konfrontacji z tym quattro bardzo bardzo ciężko

 

jestem ciekaw czy te obecne systemy elektroniczne są w stanie zapanować zimą nad tylnym napędem

a i latem którego lepiej się prowadzi oba mają raczej twardą charakterystykę

Opublikowano

Samochody porównywalne cenowo i jakościowo.

Wnętrze trochę na plus dla BMW ale wygląd zewnętrzny i napęd zdecydowanie Audi.

Nie myśl nawet o xDrive bo to jest wielka pomyłka.

Kupuj A6 (pod warunkiem że 4X4) i się nie zastanawiaj.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Nie myśl nawet o xDrive bo to jest wielka pomyłka.

 

Dlaczego X-Drive to, twoim zdaniem, pomyłka? Ja słyszałem z kolei, że to świetny, b. zaawansowany tech. napęd. Kiedyś był taki zimowy test samochodów - wersje z napędem na 1 oś i te same modele tylko AWD. Pierwszy był 4Matic MB a 2-gie miejsce ex aequo Quattro i X-Drive.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Samochody porównywalne cenowo i jakościowo.

Wnętrze trochę na plus dla BMW ale wygląd zewnętrzny i napęd zdecydowanie Audi.

Nie myśl nawet o xDrive bo to jest wielka pomyłka.

Kupuj A6 (pod warunkiem że 4X4) i się nie zastanawiaj.

 

xDrive w E60 to jest wielka pomyłka? Możesz rozwinąć? Bo z tego co się orientuje, to w bezpośrednim teście xDrive okazał się lepszym napędem od quattro. I bardzo dużo E60 sprzedaje się z tym napędem, wiec nie wiem dlaczego to ma być, jak to nazwałeś, "wielka pomyłka". Podaj jakieś sensowne argumenty, bo pierwszy raz spotykam sie z podobną opinią.

Opublikowano
kumpel przywiozl z Holandii E60 530D rocznik 05, 178tys przebiegu, w pelnym M pakiecie,na felach 18' od M6 . autko kosztowalo go 100tysiakow pln . Ja bym sie nie zastanawial :cool2: Autko kosmos. Choc sam w tej chwili pomykam MTMem,to bez namyslu wybralbym bete. :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:
Opublikowano

moze zeby troche wyluzowac...

 

Nie rozumiem tego porownania... jak mozna porownywac naped na 1 os do napedu 4x4 ? porownaj takie same rodzaje napedow... bo to jak porownywac silnik diesla z benzyna... albo 1.6 do 3.0

 

napedy 4x4 sa napewno na takim samym poziomie... i nikt nie odstaje... to jest za wysoka czolowka zeby dawac komus fory...

 

nastepna sprawa... ze jezeli naped na tyl byl by tak oczywiscie zly napewno bmw zmienilo by ten aspekt... powiem jak juz nie raz na tym forum nie ujmujac nikomu... sa ludzie o wiekszej inteligecji... patrz inz BMW... ktorzy maja setki testow badan i lat praktyki....

 

wiec nie mozna skreslac auta bo ma tyli naped... ludzie mowimy o swiatowej czolowce producentow samochodow...

 

a tak pod koniec... nie zyjemy w skandynawi... czy w alpach... wiekszosc nas jezdzi po zwyklych drogach gdzie zimy ostatnim czasy sa bardzo "lajtowe"

 

a na brak mozgu i lod na drodze... nie pomoze nic...

 

do tego zawsze trzeba przeliczyc koszty... zadaj sobie pytanie ile cos Cie bedzie kosztowac jak padnie w Audi ? w takim napedzie...

 

Bo ludzie czesto kupia napala sie... a pozniej klapa bo nie ma jak tego utrzymac... albo trzeba plakac jak cos padnie... - nie mowie tu o Tobie ale ogolnie... tak jak ogolnodostepny jest Twoj post...

 

ja powiem 535d wymiata....

Opublikowano

Porównanie jest proste,

 

cenowo, przy porównywalnym wyposażeniu jest podobna

 

skoro mają być nieporównywalne pownieważ 4x4 ma oczywistą przewagę to logiczne jest że wybór powienien paść na quattro

 

Wczoraj jezdziłem 530d i wrażenie są .... mieszane

 

spodziewałem się nieco więcej, wprawdzie przyspieszenie ma całkiem całkiem to jednak słychać cały czas klekot diesla,

 

dodam że samochód miał runflaty i o komforcie na naszych drogach można zapomnieć, jest gorzej niż myślałem, aż się zastanawiam jak można sprzedawać za taką kasę samochód który tak trzęsie

 

no i jeszcze jedno... wydawało mi się ze to przypadłość tanich aut ale i z tego modelu dobiegały delikatne skrzypienia z tapicerki ( samoch, 100 tys przebiegu )

 

poza tym samochód ok ale jakoś nie mam teraz przekonania

 

w sobotę spróbuję a6 i zobaczymy

a moze 730d "tylko to co najlepsze jest wystarczające" szkoda tylko ze za rok nowy model

Opublikowano
"Konflikt" się zaostrza, więc może niedługo pojawią się takie reklamy. Sam jestem ciekaw, choć myślę że M5 objedzie RS6.

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

Na papierze A6 ma lepsze osiągi od BMW ale różnice nie są duże.

Co do X-Drive to miałem okazję go porównać z Imprezą. Nawierzcznia - jekko wilgotny asfalt, droga dość kręta. BMW 330xd i mocno wysłużona Impreza GT (z tego co pamiętam to '97 rocznik). Wyposażenie, komfort i silniki zupełnie inne ale samo prowadzenie samochodu zdecedowanie na korzyść japońskiego staruszka.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

kimi - myślę, że powinnieneś się przejechać obydwoma samochodami i sam zdecydować co Ci bardziej leży. Nie jeździłem A6, 530d troszkę - zdecydowanie za mało żeby ci powiedzieć coś konkretnego. Audi zjadło zęby na napędzie 4x4 i na pewno jest świetny, BMW jest super dynamiczne.

Pytaniem jest czy zależy Ci na PRZEMIESZCZANIU SIE z punktu A do punktu B czy JEźDZIE z punktu A do punktu B. W pierwszym przypadku wybierzesz Audi, w drugim BMW. Tak myślę.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano
Wybór pomiędzy tymi autami zależy chyba bardziej od osobistych preferencji niż faktycznej przewagi jednego nad drugim. Dla mnie zawsze największym dylematem było, czy kupić terenówkę, czy coś co się dobrze prowadzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.