Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

DON przykro mi ze po raz drugi ktos Cie "ozenil" w auto w stanie kolekcjonerskim..

 

pytanie co ów kolekcjoner zwykł kolekcjonować :twisted:

Edytowane przez stones1

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
No i fajnie - każdy dodał swoje 3 grosze i można zamknąć wątek już!

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

Don Słuchaj nie patrz na to co Ci mówił kolo od którego kupiłeś auto badz czego Ci nie mowi. Jak nie wiesz jaki masz olej kieruj się rozumem i rozsądkiem czyli...

 

skoro nie masz pewności na jakim oleju jeździło auto wywal stary olej i stary filtr oleju i zalej auto PÓŁSYNTETYKIEM wg mnie najlepiej MOBIL1

dlaczego dlatego ze akurat pracuje w przemyśle i mam stały kontak z rożnymi olejami od smarnych po hudrauliczne za kilkadziesiąt tysięcy i rozmawiałem juz z niejednym fachowcem ale wracając do tematu i żeby nie przedłużac. nie zalewaj fukll syntetykiem gdyż ma substancje myjące i generalnie nic ci sie nie stanie ale.... strzeżonego Pab Bóg... reszte sobie dopisz

 

jak bedziesz potem znów zmieniał możesz zalać Full syntetykiem.

 

ja zawsze tak robiłem u siebie i silnik mi chodzi jak marzenie

 

a dalsze wlewanie oleju czy pol czy full syntetyk to zadecyduja o tym rozne czynniki albo kasa albo ilośc ile ci wezmie oleju może nic nie bierze jak bedziesz mial jakies pytanie pisz na meila moze bede w stanie pomoc

 

aha... jeszcze taka mała ściąga ;)

 

SAE 10W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3-98 / B3-98

 

SAE - klasa lepkosci oleju im niższa liczba przed W tym niższa temp stosowania oleju np 5W = -35*C; 10W=-30*C

Natomiast im wyższa liczba za litera W (oleje letnie) tym w wyższych temperaturach moze byc olej stosowany i odpowiednio 40 = +40*C

 

API: SJ/CF - API American Petroleum Institute jest to klasa jakości oleju w przypadku SJ/CF jest to olej do benzyniaka do diesla byloby oznaczenie CD/SF

pojawiaja sie jeszcze oznaczenia EC lub ECII (Energy Conserwintg i ENERGY COBNSERWING II) oznacza to ze olej przeszedl pomyslnie badania w API i wzorcowy silnik zuzyl odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym i odpowiednio ECI - 1,5% mniej paliwa; ... ; EC II - 2.7% ... itd.

 

nastepna ważna informacja przy doborze oleju to wskaznik lepkosci oleju- okresla zmianuy jego lepkosci w funkcji temperatury. Jwest on wielkoscia bezwymiarowa ( czyli nie posiada jednostki SI) a wylicza sie go na podstawie lepkosci kinematycznej wyznaczonej w 2 temp 40*C i 100*C

generalnie im wyzszy tym lepiej wysokojakosciowy olej ma go juz powyzej 130:) ( np MOBIL 1 Rally Formula 5W-50 API-SJ/CF EC wskaznik lepkosci = 184)

 

kolejny temperatura plyniecia - jest to najnizsza temp w ktorej olej zachowuje jeszcze swoja plynnosc

 

i ostatni liczba zasadowa TBN Total Basic Number - jest to jeden z najwazniejszych parametrow. Charakteryzuje on zdolnosci myjaco - dyspergujace oleju. upraszczajac jest miara detergentow w oleju Im wieksza TBN tym lepsze sa wlasnosci myjace i neutralizujace kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju napedowego. Im wieksza zawartosc siarki w paliwie, tym wieksza powinna byc liczba zasadowa oleju. Oleje do DIESEL'i powinny miec wyzsza TBN ze wzgledu na ciezsze warunki pracy.

 

Myśle ze to wam pomoże w klasyfikacji i doborze oleju

 

 

Reasumujaz OLEJ ZACZYNAMY OGLADAC I CZYTAC OD TYLNEJ ETYKIETKI A NIE PRZEDNIEJ wszystkie te informacje sa z tylu opakowania.

 

 

chyba wszystko mam nadzieje ze pomoglem choc troszke.

 

POZDRAWIAM.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Spox moja klapa też zeżarta a oryginał, nie słuchaj głupot tylko jeździj i "tankuj" :) (a propos ciekawe ile Ci pali w automacie.)

Pozdro

Opublikowano
Jak kilku z Was wie - od kilku dni chodziłem wokół pewnej 523i Touring i... dziś kupiłem!

 

Jeszcze tylko akcyza, recykling, VAT 24, tłumaczenia, rejestracja, ubezpiecznie i mogę śmigać !

 

aha, jeszcze olej, filtry, może coolant, pióra wycieraczek, amory z tyłu bo na przeglądzie tech nie wysżły za dobrze ....

 

Maszyna sprawdzajaca amortyzatory to sciema!!!

 

W bmw kombi czy sa nowe czy stare zawsze pokazuje ze sa do wymiany!!

Najlepij to kiwnij samochod i zobacz czy sa sztywne!! Nie twierdze ze nie sa padniete! Ale jak zalozysz nowe to jedz sobie spradzic na maszyne:D takze tu cie przestrzegam bo mozesz dobre amory wymienic!!

Tomek
Opublikowano
Ja powiem wam jedno nigdy nie kupię używanego auta w Polsce a zwłaszcza w komisie !!! Złodziejstwo cwaniactwo i kombinatorstwo to niestety dewiza naszych rodaków. Kumpel kupował BMW w komisie w Krakowie i pyta gościa jaki przebieg bo nie było napisane, na co pan komisant odpowiedział a jaki by pan chciał proszę przyjść jutro to taki będzie :mrgreen:

P:jawdrop:

 

witam

musze sie nie zgodzic;). ja swoje e34 kupilem w komisie niedaleko domu w Bialysmtoku. kupilem w maju tego roku za 9tys i naprawde jestem zadowolony. jak na razie wymienilem tylko olej. mialem male problemy z gazem to fakt ale chwilowo. 2 razy tez mialem problemy z odpaleniem jak stala dlugo niedotykana, ale mialem malo paliwa w zbiorniku, poza tym pompa ma prawo sie zurzywac. tak wiec nic nie jest regola..

pzdr

Opublikowano

Witam wszystkich.Po piersze chciałem obalić teorie ze jak sie kupuje samochód w komisie to musi byc on zły.Ja kupiłem swoja 528iA w komisie w Rzeszowie i nie mam z niż żadnych problemów...juz "na dniach" bedzie rok czasu jak ją mam i póki co dokładam to niej tylko regularnie na olej filtry i świece.Samochód w bardzo dobrym stanie,a wpadł mi w ręce przypadkowo bo tankowałem samochód na stacji w Rzeszowie jadąc z myślą po e38 a ona stała w komisie obok.Spodobała mi sie kupiłem ją,chodź żałuje ze nie pojechałem zobaczyć tej e38.

 

DON jeśli w Twojej 523 przebieg jest już zbliżony do 300tys(jak ktoś wspomniał) to moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu lać syntetyk.Wlej castrola półsyntetyk i będzie wszystko ok.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.