Skocz do zawartości

Kupuje 525d, potrzebuje opinii znawcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogladalem dzisiaj BMW 525d z 2002roku. Przez godzine robilem wszystkie rzeczy, ktore znalazlem na tym i innych forach. Wszystkie testy pozytywnie, wszystko chodzi fajnie, ale...

 

No wlasnie, podczas jazdy zaobserwowalem znaczne opoznienie na wcisniecie gazu. Jak jade dynamicznie (>3000obr) wszystko gra, samochod ma kopa, ale jak ciagne od nizszych obrotow (np. 2000obr) lub podchamuje troche na piatce do 100km/h i nacisne z powrotem gaz to potrzeba mu 1-1,5 sekundy zeby zaczac przyspieszac i robi to przez pierwsze kilka sekund bardzo emigmatycznie (niezaleznie od predkosci - czy to jest 50km/h czy 100km/h, probowalem na biegach 3, 4 i 5 - zawsze to samo).

 

Zauwazylem tez, ze po przekreceniu kluczyka nie zapala sie dioda silnika i pozniej podczas jazdy tez sie nie swieci.

 

Auto serwisowane w ASO, ma pelny komplet kluczy, starszy czlowiek sprzedaje, bo mu zona kupila na 30-ta rocznice slubu nowe 530d. Przebieg ma 193tys. km., wlasciciel niewiele wie poza tym, ze nic sie nie dzieje z autem i ze serwisuje w ASO to wszystko jest ok. Wyglada na bardzo zadbane, zauwazylem, ze po lewej z przodu silnika sa wymienione rurki aluminiowe oraz wentylator wyglada na nowy.

 

Oprocz tego po lewej stronie z przodu jest rura plastikowa polaczona z taka gumowa (tak na oko maja z 10-12cm) i ta gumowa jest bardzo luzno zalozona i brak na niej paska sciagajacego. Jak podloze reke obok niej (kolo lewej lampy) to jak silnik pracuje czuje wyrazne "dmuchanie" powietrza.

 

To BMW wyglada i prowadzi sie super, ale zbil mnie ten brak reakcji na gaz. Moj PassatTDI (110KM) to przy tym rakieta (dotkne pedal gazu i leci do przodu).

 

Szukalem na forum i w necie, ale nie znalazlem dokladnie takiego uszkodzenia. Jedyne sugestie mowily o AFM (Air Flow Meter - czujnik masy powietrza), pompowtryskiwaczach lub pompie paliwa. Silnik dosc ladnie wchodzi na obroty, jednak ponizej 3000obr robie to wyraznie wolniej niz moj TDi.

 

Jako poczatkujacy aspirant BMW prosze: podpowiedzcie co i jak, czy to normalne, czy cos nie tak, czy jechac sprawdzic do ASO, a jak tak to co sprawdzic?

Opublikowano
hej jest to normalny objaw w BMW. Niestety jest tak ze reakcja na gaz jest po chwili. W E60 juz troche poprawiono ten problem ale nie jest to zadną usterką
Opublikowano

moze ten luz na rurze to od doladowania i puszcza powietrze bokiem ale nie wiem dokladnie czy o ta rure chodzi - proponowalbym zrobic prosty test:

 

otworz maske i popros o przygazowaanie do ok 2,5 tys obrotow i trzymanie tak przez kilkanascie sekund, sprawdzisz czy ktoras z rur nie puszcza powietrza nie swiszczy za mocno ...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Mam 3,0D i nie widzę opuźnionej reakcji na gaz.Zbiera sie pięknie już od 1000obr.Opisany objaw miałem w TDSie bo ten ciągnoł dopiero od 2000.
Opublikowano
Mam 3,0D i nie widzę opuźnionej reakcji na gaz.Zbiera sie pięknie już od 1000obr.Opisany objaw miałem w TDSie bo ten ciągnoł dopiero od 2000.

 

Ogladalem tez 530d i on tego wlasnie nie mial, zbieral sie ladnie od niskich obrotow i czuc bylo moc w nim drzemiaca w pelnym zakresie. Ale na biegu jalowym tak trzasl, ze sie nie dalo wysiedziec (doslownie, az drzwi sie otwieraly i zamykaly) wiec sobie go odpuscilem (gosc mowil, ze BMW tak ma).

 

Myslisz, ze to moze byc cos nie tak z silnikiem? Czytalem, ze aby to sprawdzic to najlepiej na kompa, ale sama diagnostyka w UK kosztuje £350 :shock:, wiec wolalbym nie jechac na darmo jak to moze byc cos powaznego.

Opublikowano
Rozumiem, że chodzi o automata bo w manualu powinien zbierać się bez zwłoki.

 

To jest manual wlasnie. I strasznie zle mi z tym bylo, bo lubie jak auto mnie slucha od razu, a nie po kilku sekundach.

Opublikowano
moze ten luz na rurze to od doladowania i puszcza powietrze bokiem ale nie wiem dokladnie czy o ta rure chodzi - proponowalbym zrobic prosty test:

 

otworz maske i popros o przygazowaanie do ok 2,5 tys obrotow i trzymanie tak przez kilkanascie sekund, sprawdzisz czy ktoras z rur nie puszcza powietrza nie swiszczy za mocno ...

 

Na tyle na ile umialem wykonalem ten test. No i nic nie swiszczy, slychac tylko uderzenia tlokow i taki maly szum z przodu. Kolo rury to powietrze leci (chociaz tez mysle, ze chyba bardziej zasysa) mniej wiecej tak samo caly czas.

 

Facet powiedzial, ze sprobuje dzisiaj podjechac do ASO i wyjasnic dlaczego dioda od silnika sie nie zapala przy przekreceniu kluczyka. Sam mowi, ze tego nigdy nie zauwazyl.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Myślę że jeśli autko jest zadbane i bezwypadkowe to mozna je łyknąć a ze względu na wadę trochę utargować.

Powodem słabego zbierania sie może być turbina lub przepływomierz a koszt ich naprawy(wymiany) nie jest kosmiczny.

Opublikowano

mam 525d i nie mam zadnego opoznienia. no moze niewielkie wynikajace z redukcji biegu w automacie.

co prawda w oryginale wysoka zaskakuje turbina ca 2000 rpm, ale nie ma to zadnego znaczenia dla tego silnika. ciagnie zawsze tak samo rowno. to po prostu zasluga 6 garkow. jesli chodzi o diode DDE to fakt ze sie nie swieci moze co najwyzej oznaczac, ze ktos ja odlaczyl, bo nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem przepalenia. na Twoim miejscu wybralbym sie na diagnostyke do ASO, poniewaz wskazane przez Ciebie wymienione elementy swiadczylyby o rozbieraniu przodu.

DIESEL POWER
Opublikowano
mam 525d i nie mam zadnego opoznienia. no moze niewielkie wynikajace z redukcji biegu w automacie.

co prawda w oryginale wysoka zaskakuje turbina ca 2000 rpm, ale nie ma to zadnego znaczenia dla tego silnika. ciagnie zawsze tak samo rowno. to po prostu zasluga 6 garkow. jesli chodzi o diode DDE to fakt ze sie nie swieci moze co najwyzej oznaczac, ze ktos ja odlaczyl, bo nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem przepalenia. na Twoim miejscu wybralbym sie na diagnostyke do ASO, poniewaz wskazane przez Ciebie wymienione elementy swiadczylyby o rozbieraniu przodu.

 

Czesc, dzieki za info, samochod wlasnie wrocil z ASO. Otoz po podlaczeniu do kompa i analizie stwierdzili, ze wszystko jest w idealnym porzadku i umowili mnie na piatek na usuniecie usterki ... wymiany zarowki :shock:

 

Czyli co, czepiam sie? A moze (przyzwyczajony do TDi) nie umiem nim jezdzic?

Opublikowano

Tak to wyglada:

 

http://www.pienio.com/silnik.jpg

http://www.pienio.com/przod.jpg

http://www.pienio.com/tyl.jpg

http://www.pienio.com/wnetrze.jpg

 

Coraz bardziej jestem "za", jestem umowiony z gosciem, ze dzisiaj mu dam odpowiedz. Zanim go wezme chcialbym, zeby zrobil ta diode (zaoferowal, ze moze tez spuscic z ceny, ale chyba lepiej, zeby on to zrobil prawda?).

 

Cos oczywistego przeoczylem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.