Skocz do zawartości

Po osłabnięciu akumulatora - jakieś zabezpieczenie??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Krótkie wprowadzenie:

Przez ostatnie 3 tygodnie moje autko (E34 jak w podpisie) jest uwięzione w garażu, bo wciaż robi się nowy dojazd kostkowy. Używamy tylko Tigry'sa mojej Ani stojącego na ulicy, a ja odpalam moje E34 co 2-3 dni tylko do zagrzania się silnika. Mimo to akumulator oczywiście słabnie, a dzisiaj już wyraźnie powoli kręcił rozrusznikiem podczas uruchomienia.

W każdym razie moje pytanie dotyczy takiego zdarzenia:

Dzisiaj po wyłączeniu silnika, chciałem zamknąć autko i okazało się że centralny zadziałał wszędzie tylko nie w drzwiach od strony kierowcy. Tam trzpień obniżał się leciutko (nie za pomocą siłownika tylko klucza) i drzwi były zamknięte.

Przy otwieraniu, także drzwi kierowcy - trzpień lekko do góry, bez użycia prądu, a reszta normalnie - elektrycznie. Aha - po ok. sekundzie od otwarcia - samo wszystko się zamyka (oprócz drzwi kierowcy, bo te zamykają się tylko "unplugged" po przekręceniu klucza w pozycję zamknięcia)

Nie wiem, czy zrozumiale opisałem tą sytuację, ale nie jest takie łatwe.

W każdym razie, zastanawiam się, czy to może włączył się jakiś system, który chroni przed pełnym zamknięciem wszystkiego (razem z drzwiami kierowcy) w sytuacji kiedy samochód odnotował sobie jakiś niski poziom naładowania akumulatora. Może przy słabym akumulatorze trzpień w drzwiach kierowcy nie jest elektrycznie ściągany w pełni na dół, żeby pozostać w pozycji, w której klucz bez prądu pociągnie go umożliwiając dostanie się do autka jak akumulator padnie całkiem.

 

Podkreślam: trzpień od drzwi kierowcy zniża się leciutko przy zamykaniu, ale na pewno nie przy pomocy prądu (obniża się w tempie przekręcania klucza, a przy otwieraniu tak samo tylko, że do góry) I tylko w ten sposób drzwi kierowcy się zamykają/otwierają.

Aha - trzpienia nie da się ręką docisnąć w normalną pozycję zamknięcia (siedząc w środku), a jedynie poruszać w tym małym zakresie - mimo to, te małe ruchy powodują jednoczesne normalne elektro-zamykanie/otwieranie innych zamków.

 

Czy ktoś z Was wie o takim działaniu zamka centralnego przy słabnącym akumulatorze? Czy to jest normalne, czy coś się zepsuło i już tak będzie nawet po naładowaniu akumulatora??

 

P.S. To byłoby dla mnie nawet mądre, żeby trzpień od drzwi kierowcy nie był opuszczany siłownikiem w normalną pozycję zamknięcia, z której nie dało by się potem wrócić w pozycję umożliwiającą otwarcie przy braku prądu.

 

Pozdrawiam, marek.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
chyba akumulator jest już na tyle słaby że nie jest go już wstanie zamknąć poprawnie , jak miałem problemy ze znikającym w nocy prądem to rano po odgłosie centralnego zamka wiedziałem czy zapala czy nie
Opublikowano

Po tym jak silnik popracował sobie na postoju (przez ok. 20minut - do zagrzania) - przy ponownym odpalaniu rozrusznik kręcił prawie normalnie. Czy moze być tak, że on zapamiętał, że wcześniej miał akumulator "na pograniczu" wystarczającej mocy do odpalenia, czy otwarcia i teraz postępuje wg jakiegoś trybu awaryjnego??

 

Może nawet po naładowaniu akumulatora będzie trzeba go zresetować, żeby działał normalnie??

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Samo zagrzanie da efekt tylko przez chwile, najlepiej jest przejechac kilkadziesiąt kilometrów. Ale skoro stoisz to możesz akumulator doładować.

 

Też tak myślę. Z naładowaniem nie ma problemu. Przede wszystkim zajmuje mi głowę, czy takie zachowanie centranego zamka to jakiś tryb awaryjny.... czy awaria? :-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

nie będzie to awaria tylko (gdzieś to ostatnio pisało) palenie silnika ze słabym akumulatorem w pierwszych minutach jeszcze bardziej wyczrpuje akumulator i faktyczne ładowanie zaczyna się dopiero gdzieś po 20-30 minutach pracy silnika

a swoją drogą to w garażu nie zamykam auta bo jak złdziej już wejdzie do garażu to ma całą noc na złamanie zbezpieczeń ale wrazie (odpukać) pożaru ... sam reszte rozumiesz

kiedyś to ludzie nawet kluczyki zostawiali w stacyjce

Opublikowano
Tam chyba istnieje jakis system automatycznego ryglowania, ale z czym sie to je? Nie zawracaj sobie głowy, ładuj aku i wtedy sprawszisz czy wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

Dzięki Wam za odpowiedzi Dajan i Adalbert. Trochę mnie uspokoiliście, że prawdopodobnie to będzie tylko problem rozładowanego akumulatora.

Z tym zamykaniem drzwi autka w garażu, to może też przestanę zamykać :-) Mam nadzieję, ze myszy nie łapią się klamek (głównie przed nimi zamykam :)

 

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Jakby ktoś jeszcze coś wiedział i chciał się tym podzielić, to proszę pisać. Jak naładuję akumulator, dam znać jak działa zamykanie.

A tak na marginesie - trzy tygodnie nie jeżdżenia moim kochanym E34 jest baaaaardzo trudne do zniesienia. W tym Aniowym Tigrysie jest jakiś sportowy wydech (pozostałość po poprzednim właścicielu) - głowa mnie boli po 10 minutach, ale mogę zatkać uszy, bo Ania prowadzi Tigrysa).

Pozdrawiam, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ja Cię trochę postraszę ;) Miałem podobną sytuację u siebie, aż w końcu padła klamka (nie dało się kompletnie otworzyć drzwi kierowcy, ale tylko od zewnątrz - ciągnęło się za klamkę, normalnie chodziła ale drzwi zachowywały się jakby samochód był zamknięty). Mam nadzieję, że Ciebie to nie czeka.

 

PS. Też utrzymuję swój w wersji 100% genuine ;) Popieram!

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
tak w kwestii slabego aku,to nie wiem czy pozostawienie auta na wolnych obrotach w czyms pomoze.przecierz regulator napiecia do czegos musi sluzyc...
Opublikowano

Witam ponownie.

Dzisiaj po całym dniu ładowania akumulatora nastąpiła zmiana w działaniu zamykania/otwierania mojego autka - na szczęście na lepsze.

Do pełnego naładowania jeszcze daleko, bo mam akumulator 75-tkę, ale wieczorem rozruszałem trochę zamykacz przy otwartej szybie, stojąc na zewnątrz i kręcąc kluczem jednocześnie. Po chwili wszystko zaczęło działać. Może w wyniku powiększającego się prądu lepiej działają styki po drodze do siłownika drzwi kierowcy?...

Mimo optymistycznych akcentów dopuszczam jednak do głowy myśl, że może kończy się już jakiś element w mechanizmie centralnego zamka przy drzwiach kierowcy... Zobaczymy co będzie dalej. Teraz działa :-)

 

Dzięki za zainteresowanie się tematem, pozdrawiam Was wszystkich, marek.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
wez jeszcze i popsikej czymś te styki w wtyczce łączącej drzwi z karoserią , jest to bardzo wrażliwe miejsce u mnie było tak że z pilota wszystko się otwierało a drzwi kierowcy musiałem kluczykiem , zadzwoniłem do poprzedniego właściciela a on się śmieje i mówi to nie awaria tylko auto długo nie było otwierane to ta wtyczka nie łączy
Opublikowano

aaaaaaaaa widzisz. kto wie?? rzeczywiście, w ostatnich trzech tygodniach przecież rzadko otwierałem drzwi. Spróbuję zerknąć w miejsce tej wtyczki, może utrwalę dobre działanie.

Dzięki, pozdrawiam.

 

___________________________

Witam, po dłuższym czasie w tym wątku. (dzisiaj: 27 październik 2007)

Chcę dodać, że zaraz po pełnym naładowaniu akumulatora problem całkowicie zniknął i od wtedy wszystko bardzo dobrze w kwestii, którą opisałem. Otwiera się i zamyka błyskawicznie i bez czegokolwiek niepokojącego

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.