Skocz do zawartości

Prawidłowy czas nagrzewania silnika w E46 320d ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jasny gwint , 89 stopni ??? otwierać powinien się powoli od 60 stopni a przy 80 powinien być już na full :mad2: i jest obieg i jest Ok tak mi się wydaje jak robiłem kiedyś testy z różnych aut , sam termostat bez obudowy czy krućców
Opublikowano

No ale z tym chyba tak nie jest. Na obudowie termostatu wyskrobane ma 85 stopni. Jak pytałem w serwisie czy nie powinno mieć 88 to powiedział że zalezy od silnika. Czujka pomiarowa której używałem moze sie mylić max o 1 stopień.

Ale zauważyłem- studiując schemat że coś nie gra bo bez zaworów zwrotnych i jednym termostatem zawsze byłby otwarty!! no i znalazłem coś takiego:

Inny mój temat tez o termostacie

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

jesli masz odlaczony EGR to nie dziw sie, ze wolno sie nagrzewa...

a jesli nie to sprawdz jeszcze:

1. termostat od coolera spalin

2. webasto/dogrzewacz o ile to jeden z wczesniejszych modeli... lub

3. dogrzewacz elektryczny

Opublikowano

Problem rozwiązany. szkoda ze @maroek wczesniej nie zabrał głosu bo bym miał mniej sprawdzania :cool2: ale i tak :modlitwa: Ci. Faktyczmie to był termostat na EGR- cały czas otwarty na maxa- jak sie robiło ciepło (gotowałem w garnku) to sie przymykał- cos mu sie zupełnie popier.... :D

 

A ze w dieslu sa dwa termostaty to sie juz przekonałem. Ten mniejszy od EGR kosztuje w serwisie 105 zeta - rozwiązał mój problem. Dolot do niego jest ciepły odejscie zimne zanim sie cały silnik nie nagrzeje. Zeby było ciekawiej to silnik nie wiedzieć czemu jakby ciszej chodził- przynajmniej nie mam tego metalicznego stukania. To był luz w termostacie na EGR.

 

 

 

czas nagrzewania sie silnika teraz w porównwniu z tym co było jest extremalnie szybki- potwierdzam dane przedstawione przez kolegów wcześniej- coś koło tego powinno sie kręcić :cool2:

 

Wiec La Rocco- który termostat kupiłeś :D :D :D :?:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Witam ! Moj dzisiejszy test temp. silnika po nocnym postoju samoch. w garazu !

Temp. za oknem 16st., jechałem spokojnie do 2 tys. obr. na przemian miasto-trasa. Po przejechaniu 10km co zajeło mi 13minut wskaznik temp. stanoł dopiero w pionie !!!

Filon- gdzie jest ten drugi termostat, moze jakies foto poslesz :)

Ja kupiłem ten co pokazuje na fotce :

 

http://images25.fotosik.pl/85/d254251f0a189b6bmed.jpg

 

Ale dopiero we wtorek bede go wymieniał !

 

A tak na marginesie kiedy żaluzja Wam sie dopiero otwiera, u mnie jest praktycznie cały czas zamknieta :mad2:

Opublikowano
Nie wiedziałem o istnieniu dwóch termostatów w beemce :D taki temat powinien być podpięty pod wątek '' zrób to sam '' bo tego typu problemy z niedogrzaniem silnika są zapewne częste
Opublikowano

Nie mam jak wstawić zdjęcia bo mam komp po "refreshu" (prze zprzypadek nie wyniosłem gruba na pierwszy linuksowy tulko tradycyjnie do mbr-a wrzuciłem i sie po usunięciu ubuntu wykrzaczyło) i hasła poszły sie ....

Nie mam gdzie zrobić hostingu zdjęć chwilowo a właśnie mam małe prace w ogrodzie. Ten drugi termostat to taka grubsza plastikowa rurka z udpowietrzeniem po lewej stronie od zaworu EGR- nad srebrbą tubą. przykręconą na 4 imbusy (po 2 z każdej strony). zreszta rurek z odpowietrzeniem równoleglych i przykręconych do chłodniczki spalin nie ma tam wiele...

Dolot może sie robic i powinien ciepły ale rurka cienka która wychodzi na dole powinna być zimna. UWAZAJ jak bedziesz badał temperature na właczonym silniku- palce przesuwasz o 3 centymetry za daleko i masz po nich wspomnienie :nienie:

Chłodnica prze ten nieszczelny termostat niepotrzebnie chłodzi. wprawdzie te wężyki są ciensze ale skutecznie nie pozwalają dogrzac silnika! Sprawdzone empirycznie :-). Wymontowany i zimny powinien być zatkany. Demontaż zajmie ci nie wiecej niż 3 minuty- potrzebny imbus i nie zgub przy zdejmowaniu metalowych uszczelek- w kszatałcie rombu\deltoidu.

 

Upgrade do postu :D

Kilka postów wcześniej dałem link do układu chłodzenia- na tym schemacie rurka oznaczona numerem 11 (góra rurki na rysunku) wchodzi właśnie do omawianego termostatu

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Witam Wszystkich "Niedogrzanych" :-) Wczoraj wymieniłem termostat ( ten głowny ) bo ponoc jest jeszcze jak pisał Filon drugi w dieslu który chyba mam wyruchany bo po wymianie tego PRAWIE zadnej poprawy ( przy dzisiejszej temp. po południu ok.14st. silnik do osiagniecia prawidłowej temp. potrzebował przejechania 7km. ) Jak sprawdzic Panowie ten drugi termostat który jest na tej stalowej tubie, abym znowy nie wywalił kasy w bołoto :mad2: Ale pojawił sie umnie bardziej powazniejszy problem :( Opisze go jako nowy wątek: "Problem z wykręceniem świec żarowych" :mad2: Czytajcie na głownym forum ! Pozdrawiam
Opublikowano

Co do świec nic nie pomoge.

Jak chodzi o ten drugi termostat to najlepiej go wykręć!

Zlokalizowałes go pod maską?

Jak w niego dmuchniesz na zimnym ma być ZAMKNIETY!

Możesz jeszcze ostrożnie macać węże- jeden przychodzi drugi to odpływ. jeden ma byc lodowaty rano, drugi letni- ciepły- goracy. Może czasami np przy 30 stopniach przepuszczaj juz.

UWAGA NA PALCE!!! Bo naprawdę blisko do paska!!! Poćwicz na wyłączonym silniku :-)))

Dzisiaj było zimno rano a po 1 km zeszło z niebieskiego pola a po 2,5 biała kreska. 4,5 był max- może wcześniej ale znowu przegapiłem :-))).

 

Co ciekawe w ASO cene mają 105 zeta a skasowali 100. Zawsze jak coś u ich kupuje to cena swoje a oni parę złotych ZAWSZE w dół? Miłe ale DZIWNE!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Tak Filon- wiem juz gdzie on jest, jak na termostat to malutkie to cudo :) W sobote bede miał wiecej czasu to sie tym pobawie, jak sie nie odezwie to znaczy ze niemam juz czym pisac na klawiaturze :cool2: Pozdrawiam!!! Ps. A z tymi swiecami to Ci mówie porazka, komp wykazał ze sa spalone dlatego podjołem sie ich wymianie u mech. bo inaczej nawet bym nie wiedział ze świeczki sa padniete bo autko pali bez poroblemu ( niema mrozu )- narazieeeee... a zima powoli sie zbliza !
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
mam podobny problem termostat padl ale tez niewiem ktory bo jak czytam ten watek to dwa sa :duh: Pozatym widze ze sporo ludzi wymienialo ja jestem zielonyu w mechanice sam.to moze ktos zapoda fotki jak przeprowadzic ta operacje albo chociarz jakis opisik byloby milo pozdr!
  • 1 rok później...
Opublikowano
u mnie dokładnie ten sam objaw. Wymieniłem więc termostat (bo podobno w BMW b. często pada). Niestety nie pomogło ale po wymianie termostatu EGR to inna rozmowa, samochód staje do pionu po 2-3 km ;) dla osób lubiących pogrzebać w "sam naprawiam E46" jest dość dobrze temat rozpisany.
Opublikowano
wskazowka sie zabardzo nie kierujcie, w ukrytym menu jest dokladna temp i powinna byc 88-92 stopnie jakies max 5-10 min w zaleznosci od obciazenia silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.