Skocz do zawartości

Prawidłowy czas nagrzewania silnika w E46 320d ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie ! Mam pytanie do wszystkich posiadaczy E46 320d. A mianowicie ile czasu i kilometrów zajmuje Wam nagrzanie silnika do prawidłowej temp. ( az wskazówka stanie w pionie ) po nocnym postoju samochodu ??? Domyslam sie ze mam walniety termostat, bo mi potrzeba na to przejechania ok. 15km przy spokojnej jezdzie i oczywiscie przy obecnych temp. za oknem jakie teraz mamy ! Zaluzje mam sprawna wiec zostaje termostat, ale chce to jeszcze porównac z Waszymi wynikami zanim zdecyduje sie na jego wymiane ! Bardzo prosze o wasze opinie na ten temat za co z góry dziekuje ! Pozdrawiam
Opublikowano

Niestety nie wyjaśnie problemu, mało tego zamieszam troszkę :D

Miałem problem z temperaturą tzn. nie zawsze trzymał wskazówkę na wprost . Wymieniłem termostat i jak załąpie temperaturę to już trzyma idealnie ale.... tak jak wcześniej nie nagrzewał mi sie jak dojechałem do pracy to teraz ledwo załapie pion przed praca a dzisiaj jak było zimniej nie doszedłem do temperatury optymalnej! Do pracy ma 14 km!!!

Termostat mam nowy z serwisu!

 

Zastanawiam sie czy nie bez znaczenia jest fakt ze zaraz po odpaleniu mam praktycznie trasę- żadnych świateł - jeden znak stop i raz pod pracą światła :D Może jak piszecie że po 4-5 km nagrzany to piszecie w mieście?? 5km w mieście (Poznaniu) rano zajmuje mi czasami nawet 30 minut. Ja do pracy jadę może 15 minut. A wiec czy ilość kilometrów jest adekwatna. Poza tym na trasie pęd powietrza może schładzać silnik- żaluzje sprawdziłem i działają- na zimnym zamknięte.

Jest jeszcze taka opcja że nowy termostat mam uszkodzony :?:

 

Tak wieć u mnie jest tak jak u LaRocco- czy Ty też masz trase? po odpaleniu. Może trzeba oceniać po czasie jazdy też a nie samych kilometrach??

Lepszym wyznacznikiem mogłoby być ocenienie po ilu minutach chłodnica robi sie letnia- poprzednio po 3 minutach od odpalenia po całej nocy postoju. Teraz nie sprawdzałem- bo za późno wstaje i od 3 tygodni spóźniam sie notorycznie do pracy :)

Może Ci którym sie szybko nagrzewa sprawdzą z uprzejmości :wink: czy po 5 minutach od odpalenia zimnego czuć zmianę temperatury na chłodnicy, albo wężu?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Ja jade rano przez miasto, stoje na 2 swiatłach, ale jak dojade na miejsce wskaznik nie jest nawet w połowie "drogi" do pionu. A latem aby zaluzja sie otwarła musi byc niezły upał !!! W taka pogode jak teraz jest praktycznie ciagle zamknieta. Zamowiłem juz termostat, mam nadzieje ze nie beda to wywalone pieniadze :mad2: Po jego wymianie opisze rezultaty, mam nadzieje ze bedzie wszystko Ok. Pozdrawiam
Opublikowano

wydaje mi się że max 4-5 km a i to za dużo

Czesto mi brakuje fajek rano , jadę pod kiosk 1,5 kilometra i już wskazówka zbliża sie do pionu a jak go złapie to go trzyma , jak potem ok 7 rano zostawię auto a ok 12 ruszam to jeszcze jest ciepły bo wskazówka nie leży całkiem - masz coś nie tak

Opublikowano
Dziś rano:

temp: 11°C,

rodzaj drogi: pół miasta pół trasy,

przejechane: 7km,

w czasie: 8 minut,

ogrzewanie: 18°C dmuchawa na minimum,

Po powyższym wskazówka w pionie.

 

chyba też cos długo , muszę u siebie sprawdzić ale ja pewnie jak i każdy normalny użytkownik auta z T - piórko na gazie zanim nie minie wskazówka niebieskiego pola - zobaczę u siebie

Opublikowano

No to co? mam zje... nowy termostat?

Ja po 15 km i 15 minutach- cały czas trasa (ok 80 km\h sie kulam na zimnym) mam prawie pion- powiedzmy pion. Termostat wymieniałem z 3 tygodnie temu :!:

A czy po odpaleniu i nap 3,4 minutach jakaś temperatura na chłodnicy jest u Was? Wydaje mi sie ze temp. na chłodnicy powinna być dopiero jak wskazówka będzie miała max- bo jaki jest sens wcześniej otwierać obieg????

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Filon- chyba mamy cos nie tak :cry2: 15km to zdecydowanie za duzo ! Jak pisałem wczesniej, zamówiłem termostat i to oryginał, bede go miał jutro lub w piatek wiec po jego załozeniu bede wiedział cos wiecej ! Ale teraz to zaluzje mam ciagle zamknieta, wiec napewno cos jest nie halo ! Musiał bym wyjechac na sahare aby sie otwarła :) Pozdrawiam
Opublikowano
ok 9 jadę do banku 2 km , napiszę gdzie sie znajdzie u mnie wskazówka po tych 2 kilometrach ale wyjść na pewno wyjdzie poza niebieskie pole tylko ile to nie wiem , pamiętam żeby sprawdzić ile km potrzebuje do pionu i sprawdzę to na pewno ale nic specjalnie - przy okazji jedynie
Opublikowano

Jestem , więc po kolei ;

Auto stoi w blaszaku nieocieplonym ale z rana po odpaleniu termometr wskazywał tam 4 stopnie - nie rozgrzewałem auta tylko wyjazd w miasto - zero korków i świateł , po ok 1,5-2 kilometrach wskazówka opuszcza niebieskie pole - potem miałem 3 postoje po 10 minut na ogólnie 7 kilometrach - wskazówka temperatury osiągnęła u mnie pion po ok 6,5 kilometra jazdy spokojnej bez korków i świateł i potem utrzymuje go idealnie

Więc może ja mam cos nie tak ?? bo dość szybko łapie pion.

mam zalane Castrol Antifreeze NF - koncentrat mieszany 50/50 z wodą destylowaną

Opublikowano
Miałem to samo co Ty w 330Ci i o wymianie termostatu teraz po 3 km mam wskazówke w pionie, a dodatkowo przed wymiana miałem jeszcze taki objaw ze nawet jak stałem w korku i temperature miałem na srodku to jak wyjechałem za miasto i jechcałem spokojnie to zaczynała spadać temperatura do 1/3...termostat z obudowa w ASO po rabatach dawałem chyba 180 pln
Opublikowano

No to chyba mamy z LaRocco coś nie tak. Wprawdzie po wymianie termostatu wskazówka jak załapie pion tak go trzyma ale dojscie do pionu nie jest takie jak powinno. Niebieskie pole opuszcza mi po 2 km- ok 2 minuty mi to zajmuje. Samochód stoi pod chmurką odpalam - czekam z 15 sekund i jadę. Więc do niebieskiego pola jest OK. tak samo jak u Was. Ale od niebieskiego do kreski białej (nie pion) zajmuje mi kolejne 6-7 km i tyle samo minut! Żaluzje mam zamknięte cały czas.

Dzisiaj po drodze nawet sie zatrzymałem i sprawdzałem :D

Po 12 kilometrach miałem letnią ale nieznacznie chłodnicę i letni lekko wąż opisany na rysunku jako (sam nie wiem jaki tam ma numer) ten gruby koło 1.

Wąż odchodzący z chłodnicy gruba 4 był zimny. Wniosek z tego byłby taki, że termostat jest zamknięty :?: Żaluzje zamknięte :!: No to dlaczego nie chce sie nagrzać :?: :?: :?:

Wstawiam link do rysunku Układ chłodzenia

 

Tak sobie patrzę jeszcze na rysunek i MOZE KTOS WIE :?: jaki jest obieg cieczy, tzn. jak powinny zachowywać sie (temperatura) rurka 12 i 11 oraz 7. Czy na zimnym przed osiągnięciem 90 stopni mogą a nawet powinny nabierać temperatury. Gruba 4 z pewnością nie. Moze ktoś kto zna sie na tym rzuciłby wiecej światłą na tę sprawę. Byłbym wdzięczny. Nie chcę jechac do serwisu i połowy silnika wymieniać- stwierdza ze stare węze i na nowe zmienią :D po 2 stówy za sztukę! :)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Chłodnica jest obudowana taka skrzynką z czarnego plastiku. Plecy skrzynki- czyli miedzy chłodnicą a silnikiem są te żaluzje. Działają na podciśnienie- czarny cienki wężyk koło zbiorniczka wyrównawczego. Możesz te żaluzje przydusić ręką i zobaczysz ze sie ruszają.

 

Dzwoniłem do serwisu- diagnoza dlaczego słabo grzeje 450 zeta. Mi tez słabo. Za taką popierdółke 450 złotych!!!

Z diagnozą termostatu czy nie uszkodzony też 450 zeta, czyli taniej nowy kupić niż ten diagnozować i reklamować :D

 

Czy jest ktoś na tyle oblatany zeby opisać mi zasadę działania układu chłodzenia? Może jest tam jeszcze jakiś zawór co przepuszcza? Może na nagrzewnice coś przepuszcza a nie powinno?

Pomacałbym :) węże z rana po odpaleniu i złapał chama co sie za szybko nagrzewa :D :D :D a wówczas wiedział bym gdzie jest ZONK

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

taki maly tescik dzisiaj rano

 

godzina: 07:07

temperatura na dworze wedlug komputera: +2,5 C

droga do pracy 6,5 km

Po przejechaniu 4,5 km wskazowka w pionie (czyt. 90 stopni).Czas przejazdu 10 min w tym ok. 2 min stania na parkingu. Jazda tylko do 2 tys obr! dopoki nie dojdzie do pionu...

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
taki maly tescik dzisiaj rano

 

godzina: 07:07

temperatura na dworze wedlug komputera: +2,5 C

droga do pracy 6,5 km

Po przejechaniu 4,5 km wskazowka w pionie (czyt. 90 stopni).Czas przejazdu 10 min w tym ok. 2 min stania na parkingu. Jazda tylko do 2 tys obr! dopoki nie dojdzie do pionu...

 

 

pozdrawiam

 

i tak powinno być , nawet bez tego 2 minutowego stania . a już myślałem ,że tylko u mnie tak szybko staje w pionie :twisted2:

Opublikowano

Wprawdzie temat postawił LaRocco ale ja sie podłączyłem MOCNO :D za co mam nadzieje nie ma żalu.

Dzięki za testy bo to wskazuje ze mam kiszke :x

Dzisiaj sie przemogłem wcześniej wstałem odpaliłem silnik i sobie pomacałem...węże :) No i ten po lewej stronie koło zbiornika spryskiwaczy- rura odchodząca od chodnicy- nagrzewał sie juz po 4 minutach, chłodnica też.

Poza tym jak duszę zimny wąż dolotowy do chłodnicy to czuje jak ciecz przechodzi do węża wychodzącego z chłodnicy ale przez termostat a nie chłodnice- na lekko ciepłym czułem z której strony jest cieplejszy jak nim "popowałem"

Wniosek- termostat kaput! Ale że był nowy. No i jestem w kropce.

 

CZY KTOS WIE JAK ZAREKLAMOWAC TERMOSTAT- JAK UDOWODNIC ZE JEST ZEPSUTY- ZEBY 2 TYGODNIE NA ODPOWIEDZ NIE CZEKAć?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
sprawdż go pierw , daj do garnuszka z wodą i podgrzewaj , ma byc zamknięty a gdy temp. wody wzrośnie na ok 80-90 stopni czyli okolice wrzenia powinien sie otworzyć na maxa - od 60 stopni powinno być widać jak zaczyna się otwierać - wtedy jest OK , zanim zareklamujesz upewnij się i zrób taki test
Opublikowano

Coś mi w serwisie przebąkiwali że tak sie kiedys sprawdzało a teraz są inne typy i taki test nie jest adekwatny! Z tym ze w moim przypadku juz pewnie na zimnym ma przelot lekki. Zastanawia mnie jeszcze ten metaliczny odgłos z termostatu jak węże ściskam- coś jakby tam luźnego było- a nie powinno!!!!

 

Chyba faktycznie rozkręce i zobacze co i jak! Jak rozwiąze problem nie omieszkam poinformować szanownych forum'owiczów co by na przyszłośc było mniej zmartwień a te istniejące szybko sie rozwiązywało :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Mam juz ten termostat ( oryginał z ASO, cena 180zł ), dla nie wtajemniczonych tak to cudo wyglada :

 

http://images25.fotosik.pl/85/d254251f0a189b6bmed.jpg

 

Niestety mechanik ma czas dopiero we wtorek, tak wiec z wymiana musze jeszcze poczekac :(

FILON- pisałes ze jak sciskasz waż to w termostacie słychac metaliczny odgłos ! Uspokoje Cie, ja jak tym swoim z ASO potrzęse to tez w nim cos lata, tak wiec widocznie tak ma byc !!! Pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie rozkręciłem termostat- tzn wykręciłem go- zajmuje to max 30 minut.

No i kurna nic w nim nie lata? Skąd ten odgłos dochodził jak węże ściskałem to bladego pojęcia nie mam, ale co gorsze...... termostat jest kurna zamknięty! Otworzył sie dopiero w temp.89 stopni (mam miernik z sondą temperatury) jak ostygnie ni chu chu nie przedmucham czyli niby jest OK!

 

Analizowałem schemat działania i doszedłem do wniosku że musi byc jeszcze gdzieś jakiś zawór- nie wiem czy nie w tej puszcze przy chłodnicy. No bo poprzez ten układ chłodzenia spalin robiłby sie obieg w chłodnicy z pominięciem termostatu!!! Wprawdzie tam sa wezyki cienkie ale wystarczyłoby na skuteczne schładzanie jeszcze zimnego silnika!

 

Pytam raz jeszcze więc..... Czy ktoś wie jak działa układ chłodzenia a 320d na podstawie zamieszczonego schematu

 

LaRocco- jak masz godzinkę czasu i ochotę to wrzuce Ci foty plus instrukcja i masz wymieniony termostat. potrzebujesz imbus 6, torx 25, 13 nasadkową i 10 z cienkim przedłużeniem (z 10 centymetrów).

Oczywiście byłbym rad gdybyś sie odezwał po wymianie- czy coś lepiej?

U mnie termostat jak najbardziej jest OK ale długo sie nagrzewa. wprawdzie jak sie nagrzeje to trzyma co by dodatkowo swiadczyło o sprawności termostatu.

 

U mnie po wykręceniu termostatu nic w nim nie grucha- tak na marginesie

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.