Skocz do zawartości

Pytanie E38 czy S-klasse ????


<t>Mercedes S-Klasse W140 S420 czy BMW E38 740</t>  

38 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie co byscie wybrali BMW e38 4.0 czy Mercedesa S-klasse S420?? Mam dylemat ktory samochod jest lepszy w osiagach i ma wiecej miejsca w srodku??Moge kupic od znajomego Mietka ale nie wiem czy nie bede zalowal ze nie wzielem BMW?? Prosze o porade.

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Opublikowano

Merc 4,2 ma 279KM,a E38 4,4-286.Podejrzewam że skoro S jest cięższa będzie miała gorsze osiągi,wyższe spalanie itp.Co do miejsca w środku..tu podejrzewam,że górą będzie W140.W Mercach często padały automaty i z początku miały problemy z elektryką.BMW ma tańsze części.

Poza tym-sugerując się Twoim podpisem-"BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!! " wybór jest prosty ;) . Po 1sze przy kupnie sugerowałbym się stanem auta,a nie tym od kogo jest.

Ja wziałbym BMW.

Trudny wybór patrząc "neutralnie",weź to co Ci się bardziej spodoba,czym Ci sie lepiej jeździ itp...

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Mialem okazje pojezdzic W126 500SEL i W 140 300TD. Te auta maja zupelnie inny charakter niz BMW, mi akurat calkiem przypadl :wink: W W140 miejsca jest podobnie jak w e38.

 

Mam dylemat ktory samochod jest lepszy w osiagach

 

Zecydowanie 740 jest szybsza. Nawet duuuzo szybsza niz S420. Troche danych: BMW 740 4,4 przyspiesza do 180km/h w 21,3s., a sporo mocniejszy W140 500SE przyspiesza do 180km/h w 24,4s. S420 bedzie miala jeszcze gorszy wynik... Ja jednak przy zakupie S klasy nie kierowalbym sie osiagami, tylko komfortem, bezpieczenstwem i prestizem, ktorych w S-klasie nie brakuje. Sam mysle ze niedlugo stane przed takim wyborem i narazie sklaniam sie do W140 :D

Opublikowano

jezdzilem pol roku s 600 z 92 roku, auto jest wielkie i rzeczywiscie robi wrazenie dopoki nie zajrzysz do srodka. tam jest po prostu biednie w porownaniu z bmw 750 ktorym mam przyjemnosc jezdzic teraz, w mercu przelaczniki sa jakby z zeszlej epoki, stylizacja wnetrza jakas taka toporna, drewienka takie h.ujowe jakby plyta pazdzierzowa i od razu widac ze auto ma 15 lat. a jak ma jeszcze czarna skore to az przykro tam wsiadac. z przymrozeniem oka mozna powiedziec ze w mercu byla tylko paskudna klima, paskudne radyjko i elektryczne sterowanie szyb/podgrzewanych foteli.

skrotem - w bmw mam jasna skore, piekny wyswietlacz z funkcjami do sterowania navi, telefonem, radiem, komputerem, telewizja, ladnie wkomponowany telefon fabryczny, rozbudowana klime z ladnymi wyswietlaczami, steptronika, edc, czujnik deszczu i parkowania,lusterka fotochromowe skladane, wszystko tak wyglada swiezo jakby auto mialo 5 lat. a jak sie to wszystko swieci w nocy! nawet przyciski w kierownicy, to jest jak w samolocie, tylko bmw oferuje takie doznania. i ten dzwiek 12 cylindrowego silnika w bmw jest niesamowity - niemal bezglosny a jednoczesnie zdradzajacy swoje mozliwosci po dodaniu odrobiny gazu - niczym szum nadciagajacego huraganu, nie da sie tego po prostu opisac!! do tego szerokie felgi z rantem budza strach i uznanie, wystarcza 18 calowe a wybor jest ogromny do bmw.

merca w140 porownywal bym raczej do bmw e32 (nie jezdzilem e32 nigdy wiec mnie nie zjedzcie ale wyglada tak samo staroswiecko i odstraszajaco)

e38 to jest po prostu inna mysl, inna technologia, inna rzeczywistosc widoczna w codziennym uzytkowaniu. takie jest moje zdanie

Opublikowano
jezdzilem pol roku s 600 z 92 roku, auto jest wielkie i rzeczywiscie robi wrazenie dopoki nie zajrzysz do srodka. tam jest po prostu biednie w porownaniu z bmw 750 ktorym mam przyjemnosc jezdzic teraz, w mercu przelaczniki sa jakby z zeszlej epoki, stylizacja wnetrza jakas taka toporna, drewienka takie h.ujowe jakby plyta pazdzierzowa i od razu widac ze auto ma 15 lat. a jak ma jeszcze czarna skore to az przykro tam wsiadac. z przymrozeniem oka mozna powiedziec ze w mercu byla tylko paskudna klima, paskudne radyjko i elektryczne sterowanie szyb/podgrzewanych foteli.

skrotem - w bmw mam jasna skore, piekny wyswietlacz z funkcjami do sterowania navi, telefonem, radiem, komputerem, telewizja, ladnie wkomponowany telefon fabryczny, rozbudowana klime z ladnymi wyswietlaczami, steptronika, edc, czujnik deszczu i parkowania,lusterka fotochromowe skladane, wszystko tak wyglada swiezo jakby auto mialo 5 lat. a jak sie to wszystko swieci w nocy! nawet przyciski w kierownicy, to jest jak w samolocie, tylko bmw oferuje takie doznania. i ten dzwiek 12 cylindrowego silnika w bmw jest niesamowity - niemal bezglosny a jednoczesnie zdradzajacy swoje mozliwosci po dodaniu odrobiny gazu - niczym szum nadciagajacego huraganu, nie da sie tego po prostu opisac!! do tego szerokie felgi z rantem budza strach i uznanie, wystarcza 18 calowe a wybor jest ogromny do bmw.

merca w140 porownywal bym raczej do bmw e32 (nie jezdzilem e32 nigdy wiec mnie nie zjedzcie ale wyglada tak samo staroswiecko i odstraszajaco)

e38 to jest po prostu inna mysl, inna technologia, inna rzeczywistosc widoczna w codziennym uzytkowaniu. takie jest moje zdanie

no to chyba zostaniesz zjedzony!!!!! :evil:

fakt że e38 jest nowsze od e32 ale nie porówno wnętrza e32 do W140 bo tam zegary są wciąż takie same jak w Mercedesie 124 z 85 roku i ta konsola środkowa niemal pionowa i płaska , z zewnątrz bardzo S W140 mi się podoba zwłaszcza dwódrzwiowa ale w środku tragedia :mad2:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Chyba przesadzacie z tą archaicznoscią W140,moim zdaniem auto dużo bardziej reprezentatywne niże E32 czy E38,nikt tego nie katuje jak to bywa w przypadku BMW,no i z zewnątrz robi kolosalne wrażenie napewno dużo większe niż E38 nie ujmując temu modelowi,gdybym miał pieniążki to powiem szczerze wybór mocno skomplikowany,serce podpowiada E38 ale umysł zdecydowanie za W140,dla Mnie ten sam problem co między Serią 8 a Mercem R129 :mrgreen:

 

A jak ktoś uważa że wnętrze jest brzydkie w Mercedesie to niech spojrzy na to i może mu sie odmieni:

To wnętrze z CL500

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img260.imageshack.us/img260/8691/800pxmercedescl500wytrbcz6.jpg

A tutaj tył z W140 S500

http://img204.imageshack.us/img204/8752/mercedess500w1401pd4.jpg

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
no i co z tyłu wogóle się nie różni od e38 a przód tutaj bym się spierał bo znalazłeś wersje z kokpitem opszytym skórą a typowe W140 z drewnem na konsoli środkowej i swoimi archaicznymi przyciskami nie robi zbyt dobrego wrażenia...... :?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Oj tam czepiacie sie Mercedesa ze w srodku wyglada jak Mercedes;) Ja bym wolal posluchac o eksploatacji bo urban legend o W220 mowi ze "to juz nie to co kiedys" i ze poprostu sa to psujace sie buble ktore pochlaniaja duzo kasy na naprawy. Jak to sie ma do rzeczywistosci?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Eska jest ok ale nie ma tego czegoś co ma siedemsetczterdziestka :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Witam mam pytanie co byscie wybrali BMW e38 4.0 czy Mercedesa S-klasse S420?? Mam dylemat ktory samochod jest lepszy w osiagach i ma wiecej miejsca w srodku??Moge kupic od znajomego Mietka ale nie wiem czy nie bede zalowal ze nie wzielem BMW?? Prosze o porade.

 

miałem s-ke w140 s500 i aktualnie posiadam dwie 750 więc mam bezpośrednie porównanie

 

plusy w140

 

+ zabezpieczenie antykorozyjne - duzo lepsze niz w e38 - rdza w niebitym mesiu nie ma prawa występowac w e38 jest róznie jak sami wiecie

+ komfort jazdy zdecydowanie lepszy w mercedesie - jak prowadziłem mesia miałem wrażenie ze prowadze statek

+ wiecej miejsca w środku mam w140

+ duzo prosciej kupisz niezajezdzone w140 niz e38

+ większa trwałość zawieszenia

 

plusy e38

+ sportowe prowadzenie - tutaj jest gigantyczna róznica

+ wystrój srodka szczególnie wersje z navi i obszyte skórą (750)

+ lepsze osiągi

+ większa dostępność zamienników częsci - szczegolnie zawieszenie

+ mniejsze zyzycie paliwa mesiu v8 500 - miasto min 25 litrów , bmw 750 v12 - 21,2 imesiu musi jezdzic na pb 98

 

 

ale obydwa auta sa naprawde super , mesiu szczególnie w wersji coupe wygląda zabójczo . ideałem jest mieć i ito i to - do czego dąże i Tobie też tego życzę.

 

pozdrawiam

 

 

p.s.

a ha co do wad w140 - to mi padła pompa sterująca dociąganie drzwi - podbno częsta rzecz - niestety nie było jej w zamienniku a nowa wtedy w serwisie (2002 rok) kosztowała mnie ok 3000 zł,oprócz tego przez rok - bo tyle miałem w140 nic sie nie działo - tyle lać i jezdzic.Miałem tez wrażenie że jakość spasowania wnętrza jest lepsza w mesiu - nic nie trzaszczało i nie pukało a w bmw cos mi puka z okolic bocznych słupków :(

Opublikowano
w bmw cos mi puka z okolic bocznych słupków :(

Mam ten sam problem-ale on leży najprawdopodobniej w drzwiach a nie słupkach.

A co do Merca hmmm fajne autko ale BMw 740 i S420 to dwie różne bajki

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano
kazy producent stara sie dostosowac auta do swoich klientow, w140 bedzie napewno bardziej komfortowy, e 38 szybsze, wykonanie niestety przyznam dla meska, wypas dla bmw, dlamnie deska w mesku jest cudowna i odrazu rozpoznaje gwiazde nawet po malym detalu, powiem tak, w tej chwili chcialbym miec s-ke na pare dni, a na codzien e38 :-)
www.auto-optima.pl
Opublikowano
kazy producent stara sie dostosowac auta do swoich klientow, w140 bedzie napewno bardziej komfortowy, e 38 szybsze, wykonanie niestety przyznam dla meska, wypas dla bmw, dlamnie deska w mesku jest cudowna i odrazu rozpoznaje gwiazde nawet po malym detalu, powiem tak, w tej chwili chcialbym miec s-ke na pare dni, a na codzien e38 :-)

 

każde z tych aut jest w swoim rodzaju - choć trzeba przyznać że oba są fantastyczne i były liderami w swoich klasach w latach 90.Oba były i są zresztą moimi marzeniami motoryzacyjnymi - 750 - tki juz mam teraz czas na w140 najlepiej coupe :) - srebrne z niebieską skórą :)

 

pozdrawiam

i życzę wszystkim takich dylematów :)

Opublikowano

S klass ma tylko dwie zalety: Gwiazda na masce i komfort. Sylwetka przypomina mi tę baletnicę z reklamy operatora "Play", wnętrze to jak kopia "klina", wrecz archaiczne, toporne, a wskaźniki to normalnie "bieda edition" no iten klasyczny mercedesowski drążek... Zawieszenie czesto wysypuje sie ze wzgledu na dużą masę i stan naszych dróg! Swojego czasu śmiano się, że ten samochód dobrze sprzedaje sie tylko w krajach arabskich i USA, dlatego nastepca miał juz sylwetkę dużo smuklejszą, bardziej dynamiczną! NA doba sprawe wyglada jak C-klass na sterydach.

Przyznam sie, zę przed zakupem E38 wcześniej nie mieliśmy BMW, ale Ta generacja MErca nie wchodziłą w Gre, lubie po prostu dynamiczne piekne sylwetki, wiec jak juz to właśnie "7", A8, lub S po 98, to naprawde łądne autka, ale każdy kładzie nacisk na inne walory:)

Opublikowano

Dla mnie E38 to najladniejsza siodemka, jaka do tej pory byla produkowana.

Kiedys mialem W126 i myslalem o zakupie W140, ale jezeli ktos lubi bardziej dynamiczna jazde, to nie ma porownania.

No i cos jest w tym, ze Niemcy mowili o W140 'luksusowa wersja czolgu Leopard' ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Gdzies czytałem że Niemcy produkują auta w ten sposób, że kiedy wybuchnie wojna można zamontować na nich wieżyczkę i od razu jechać na front. Merc pasuje nawet do niej.
Opublikowano

No i cos jest w tym, ze Niemcy mowili o W140 'luksusowa wersja czolgu Leopard' ;).

 

Ja slyszalem jeszcze lepsza odmiane tego: pokojowa wersja czolgu :mrgreen:

Ps w ankiecie zaznaczylem "e38 740". Dalbym glos na Mercedesa gdyby bylby to S500 :wink:

Opublikowano
W Mercach często padały automaty i z początku miały problemy z elektryką

O automatach szczerze mówiąc słyszałem opinie dokładnie przeciwne - że są nie do zarżnięcia (o ile się je szanuje). BTW: te skrzynie produkował BorgWarner.

 

a przód tutaj bym się spierał bo znalazłeś wersje z kokpitem obszytym skórą a typowe W140 z drewnem na konsoli środkowej i swoimi archaicznymi przyciskami nie robi zbyt dobrego wrażenia......

Nie do końca. Ani deska ani konsola środkowa nie są tu obszyte skórą - po prostu taki beżowy plastik, bardzo dobrej jakości zresztą. Drewno jest w każdym W140, w tym na zdjęciu też (przyjrzyj się... :) )

Przyciski są archaiczne, to fakt. Tak samo jak zegary z ich podświetleniem. Bardzo irytujące :mad2:

 

Ja bym wolal posluchac o eksploatacji bo urban legend o W220 mowi ze "to juz nie to co kiedys" i ze poprostu sa to psujace sie buble ktore pochlaniaja duzo kasy na naprawy. Jak to sie ma do rzeczywistosci?

To prawda, często słyszy się że Mercedes strasznie zjechał ze swojej kiedyś legendarnej niezawodności. Profesjonalne publikacje/testy nowych aut raczej to potwierdzają.

Jeśli chodzi ostarsze, to przed kupnem W126 słyszałem o nim same pozytywy i dziś z doświadczenia mogę to potwierdzić. O W220 opinia jest jaka jest. Natomiast W140 pochodzi chyba dokładnie z "okresu przełomowego", bo w środowisku "Mercedesiarzy" zdania o nim są bardzo podzielone... :)

 

Z drugiej strony pytanie czy E38 jest trwalsze? Zwłaszcza z silnikiem M60, który szczególnie się nie wsławił i szybko został zastąpiony M62?

 

Osobiście miałem 560SEC i do dziś się zastanawiam czy by nie kupić jego następcy - czyli W140 coupe. To świetne samochody wg mnie.

Tym co mnie głównie powstrzymuje jest "dziadkowaty" wizerunek marki, no i brak tylnych drzwi (a limuzyna już mi się tak nie podoba).

Nigdy nie kupiłbym jednak ani 420 ani 600. Moim zdaniem 500 to idealne wyważenie osiągów i kosztów jak dla W140.

Opublikowano
Witam mam pytanie co byscie wybrali BMW e38 4.0 czy Mercedesa S-klasse S420?? Mam dylemat ktory samochod jest lepszy w osiagach i ma wiecej miejsca w srodku??Moge kupic od znajomego Mietka ale nie wiem czy nie bede zalowal ze nie wzielem BMW?? Prosze o porade.

 

Zadałeś pytanie z gatunku trudnych. Oba auta - zarówno W140 jak i E38 są samochodami wyjątkowymi i wybór jest trudny.

 

Większy i to znacznie w środku jest W140. Szczególnie widać to na fotelu kierowcy. Ja tu jestem dobrym miernikiem - bo mam takie gabaryty swej skromnej osoby, że naprawdę do niewielu aut się mieszczę.

Oczywiście do E38 mieszczę się swobodnie, ale większy zapas mam w W140.

 

Co do osiągów - nie wypowiem się, bo ten element nie ma dla mnie istotnego znaczenia (jeżdzę emerycko), ale wydaje się, że lepsze kopyto ma BMW zakładając zblizone pojemności motorów.

 

W140 natomiast jest na pewno lepiej zabezpieczony antykorozyjnie - gdyz o ile na bezwypadkowej E38 czasem (rzadko) można jakieś rdzawki spotkać - to na W140 w stanie oryginału - jest to niemożliwe.

 

Co do designu obu aut - E38 ma o wiele nowocześniejszą linię wzorniczą, wizualnie jest zdecydowanie lżejsza i bardziej zwinna. W140 to sprzęt ciężki nie tylko wagowo (pusty dwie tony) ale także ciężko wygląda w odbiorze optycznym.

 

Wyposażeniowo zaś obu tym autom nie powinno brakowac niczego. To są samochody kosztujące w swoim czasie (jako nowe) grubo ale to grubo ponad 100 tysięcy marek - więc o wypas producent zadbać musiał bo zasobny klient byle czego nie toleruje.

Elektryka, klimatroniki, skóry, pamięci, domykania, podwójne szklenie szyb - znajdziesz i w jednym i w drugim.

Aczkolwiek należy zauwazyć, że jest możliwe spotkanie W140 bez klimy i ogolnie niesamowicie zbiedzonej (co prawda takie widziałem jako 3.2 benzyna czyli najmniejsze), a biedną E38 znaleźć wydaje się nieco trudniej.

 

Co wybrać - nie wiem. Mnie się podobaja oba te auta, każde ma coś innego co przyciaga.

Kiedyś chciałem kupić W140 S300Turbodiesel ale zorientowawszy się, że ponizej 15 tys euro nie ma co podchodzić - odpuściłem sobie.

Opublikowano
odnosnie osiagów propnuje kliknąć w link poniżej:

 

http://uk.youtube.com/watch?v=5CHjiRuZ2Zc

 

 

Ciekawe dlaczego BMW 750i kosztowało nowe 130 000DM, a MB CL600 225 000DM. Odpowiedz jest prosta:

 

 

ponieważ BMW 750 jest lepsze od MB 600. :cool2:

 

No i co ten filmi pokazuje??? Chyba to, ze jest masa szybszych, mniejszych, ładniejszych i lepiej brzmiących aut!

Zresztą co ma 750i do CL600??? Tu w szranki staje 850CSi, może te ceny i osiągi porównasz, a spróbuj postawić obok dwa autka, to Cl będzie jak kopciuszek...

Zresztą od kiedy cena staje sie wyznacznikiem lepszosci...

Frank widzę, że sekundy mają dla CIebie ogromne znaczenie, jednak jeden samochód aby dotrzymać kroku potrzebuje piłowania i wyciskania ostatnich soków i maksymalnej koncentracji, a w drugim kierowca bezstresowo przyciska pedał gazu. Wszystko zalezy od tego czego oczekuje kierowca od swojego auta :cool2:

Opublikowano
dzis przejechal obok mnie czarny mercedes w 140. w srodku siedzialo dwoch dziadow pod szescdziesiatke w garniturach. wlasnie dla takich ludzi jest to auto - dla dziadkow ktorzy nie rozumieja istnienia takich rzeczy jak nawigacja, czujnik deszczu czy parkowania. mercedes spoznil sie z modelem 140 jakies 10 lat. na pewno w latach 80 robilby wrazenie ale nie dzis. chcesz sie ozenic to od razu kupuj merca w 140 i nie licz na rychly rozwod bo nikt nie bedzie chcial go odkupic gdy Ci sie znudzi, albo bedzie dawal polowe wartosci auta. to jest auto ktore fajnie sie oglada ale nie posiada. jak stoi na ulicy to kazdy powie o niezla bryka, ale zeby ktos chcial tym jezdzic... to trzeba miec sentyment starego dziada. popatrzcie jakie auta jezdza - ludzie kupuja np. nowego peugeota 306 za 50 tys a jakos nie lapia sie za mercedesa w 140 bo to jest po prostu stary trup dla starego p.ierdziela. i to wszystko w tym temacie.
Opublikowano

Przetestuj oba :idea:

Wybież to,które bardziej się spodoba.

 

Osobiście uważam,że W 140 ma to coś w sobie/dostojność/elegancję i nawet te nowsze S-ki mogą się schować/za bardzo okrągłe/.

Bardziej podoba mi się w 140 przed liftingiem.

Long to już całkiem poezja.

Opublikowano

Panowie spinacie sie filmikami i danymi z katalogu, a co to ma do rzeczywistosci.... Wystarczy, ze licznik jak w każdym aucie zawyża, albo kołą sa innej średnicy czy szerokosci i Wasze wyliczenia szlag trafia...

Dodam, że E38 to u nas rodzinne auto, ja poruszam sie osobiscie mniejszym, wiec jestem obiektywny, w przeciwienistwie do właściciela CL-a, ktory widać chełpi się swoim pojazdem i jego osiągami.

PAmietajcie panowie, ze zawsze znajdzie sie auto szybsze, ładniejsze i droższe, wiec troche wiecej powsciagliwosci. Zresztą skoro uważasz 740d za ślamazarne auto to widać, ze za dużo CI sie wydaje...

BArdzo przepraszam za zasmiecanie tematu, postaram sie poprawić :hand:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.