Skocz do zawartości

wymiana tulei wahliwych - geometria


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc,

 

czy przy wymianie tulei wahliwych robi sie geometrie?

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
teoretycznie jeśli wiesz że przed ich zużyciem było dobrze to w trakcie wymiany nie powinno się nic zmienić ale zaś z drugiej strony to jedna oś kosztuje 35zł (geometria)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wczesniej bylo raczej ok, nie zauwazylem problemow

 

mi powiedzieli 150 zl za "pelna" geometrie - a pelna jak rozumiem, to rowniez przednia os, w tym przypadku niepotrzebna

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

buja tylem, zachowuje sie niestabilnie w kolejnach - szczerze mowiac ja wymieniam to troche na czuja, objawy mam jw., amory wykluczam, wahacze sa ok

 

poczytalem troche w necie, wychodzi, ze takiej objawy sa wlasnie przy tulejach wahliwych

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Niedawno wymieniałem taką tuleje po jednej stronie ale powiem szczerze ze gdyby mi mechanik nie pokazał ze faktycznie nadaje sie juz do wymiany(po podniesieniu koła wystarczy chwycic koło i poruszac w gore i w dół)to bym nigdy nie domyślił sie,bo po wymianie nie czuje kompletnie zadnej róznicy.Co sie zaś tyczy geometrii przed wymianą zmieniałem koła na nowe a ze stare oponki miały objawy zle ustawionej geometrii to podjechałem i ustawiłem a po wymianie tej tulei pojechałem jeszcze raz zeby sprawdzic czy nadal wszystko jest wporzadku i okazało sie ze trzeba jeszcze raz ustawiac takze chyba warto podjechac i skontrolowac po wymianie

pozdrawiam

tylko potwierdzam cos co ktos kiedys powiedzial a mianowicie:to auto naprawde zaraża!!!!!!!
Opublikowano

Dodam tylko żeby przy wymianie robić to w zakładzie który zna sie na żeczy tzn. zwrotnice sa aluminiowe wystarczy raz przyłożyć młotkiem i po zwrotnicy / mechanik to sie nie przyzna że spieprz../ , dlatego polecam mechanika który "wie o co chodzi", geometria nie zaszkodzi na naszych drogach to można ustawiać co tydzień

 

a zapomniałem dodac że jak zwrotnica się uszkodzi to jest luz i bicie przechodzi na wał , który szybko będzi do regeneracji / ta guma przy dyfrze, zapomniałem jak to si nazywa/

 

pozdrawiam

Opublikowano

wymieniałem tulej i powiedzieli że nie trzeba geometrii robić,

trzeba nastomiast przy wymianie drążków kierowiczych czy też ich końcówek, oczywiście nigdy nie zaszkodzi zrobić geometrii.

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano

jak są luzy to słychać takie pojedyńcze stuki jak się hamuje i jak się przyspiesza coś jak szklana butelka w bagażniku by luzem latała i dobijała raz do przodu a raz do tyłu

BONO popytaj po stacjach ale za oś nie powinno być więcej niż 35zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
BONO popytaj po stacjach ale za oś nie powinno być więcej niż 35zł

 

stolyca, wszystko jest drozesze, warsztat, w ktorym to bede robil zawsze byl drozszy od sredniej, cokolwiek sie znaja, minimalizuje ryzko, ze cos spartola...

Edytowane przez Bono

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

no mi też w wawie zaśpiewali 150 zł

w norauto jest chyba taniej ale raczej bym tam nie jechał...

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano

w katowicach mamy 'BOMA' jest to hurtownia opon ale są tak dobrzy że mają na miejscu stanowiska do geometri (oprucz tych do wymiany opon) omegą byłem u nich i chciałem tylko przód to 35zł ale szpec znalazł że z tyłu też jedno koło do korekty to skasowali 60zł

jak warsztat ma komputer to nie spieprzą nic bo jak wprowadzi Twoje dane to sam na monitorze widzisz co jest na czrwono a co na zielono jedynie kierownica choćby nie wiem jak się starali to zawsze wyjdzie krzywo

Opublikowano
=jak warsztat ma komputer to nie spieprzą nic bo jak wprowadzi Twoje dane to sam na monitorze widzisz co jest na czrwono a co na zielono jedynie kierownica choćby nie wiem jak się starali to zawsze wyjdzie krzywo

 

Co ty opowiadzasz zmieńn warsztat , ja napisze że ustawienie zbieżności i geomertii to jedno, a właściwe ustawienie geometri to zupełnie inna bajka ja mam w Wawie jedno miejsce gdzie robię i nigdzie nie pojadę / ostatnio musiałem bo była niedziela a w sobote zmieniłem koła i musiałem w trase jechać w niedziele itd.. to zrobiłem gdzie było otwarte komputer wszystko cacy mam wydruk wszystko na zielono i potem w poniedziałek robiłem tuleje pływające i dla spokoju jeszcze raz geometrie i okazało się że było ustawione bez senu / a czułem to w trasie bo mnie woziło /, a wniedziele skasowali mnie na 200 stuwy kierownica była prosto nie zciągało, a jednak

dodam tyle że niepoleca szczególnie gumiaża na łodygowej pierszy po zjaździe z radzymińskiej / cały na żólto/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mistrzu, co to za miejsce? ile skasowali za wymiane tulei? ode mnie biora 80 zl/szt

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
mistrzu, co to za miejsce? ile skasowali za wymiane tulei? ode mnie biora 80 zl/szt

 

W Markach warsztat Tomasza Rawskiego , nie wiem ile za gumy biorą bo robili mi jeszcze hamulce itd.. zapytam sie ich jutro , ale naprawde sie znają przynajmniej na e39 to na 100% , albo jak chcesz to sam się zapytaj 604-516-461 8-19

 

pozdrawiam

Opublikowano

mistszu1

ja zakładałem że jak wszystko co było wybite Bono ma wymienione to geometria może zrobić w warsztacie co ma komputer do ustawiania z odpowiednim do modelu programem

no ale to faktycznie cza być 'mistrzem' by pierw robić geometrie a dopiero po tym regenerować zawieszenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

i po zabawie... okazalo sie, ze nie tuleje wahliwe powodowaly bujanie tylu tylko jeden wywalony lacznik stabilizatora... wymienilem 2 + na wszelki wypadek teleje wahliwe + tarcze + klocki... jestem lzejszy o sporo kasy, no ale nikt nie mowil, ze freude am fahren nie kosztuje

 

pozdr na weekend

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
mistszu1

no ale to faktycznie cza być 'mistrzem' by pierw robić geometrie a dopiero po tym regenerować zawieszenie

 

Kolego napisałeś to z takim sarkazmem że napisze Ci tylko tyle że czytać po Polsku to może i umiesz ale rozumienie tekstu 0 . Napisałem że zapiołem nowe opony i miałem trase 500km , bałem sie że mi opony pościna bo i 200km/h czasami trza przycisnąć i dlatego zrobiłem geometrie , nie chodzi o 200zł jak kupujesz opony za 2000tysie

 

pozdrawiam

Opublikowano

mistszu1 - pisza i kasuja i znowu pisza i znowu kasuja ale tekst ostateczny jest taki : PRZEPRASZAM MASZ CAŁKOWICIE RACJĘ NIE DO MNIE NALEŻY KRYTYKOWAĆ CIĘ ZA TO ŻE STANEM TECHNICZNYM SWOJEGO AUTA INTERESUJESZ SIĘ DOPIERO PRZED DŁUŻSZĄ TRASĄ

Pozdrawiam Damian

Opublikowano
mistszu1 - pisza i kasuja i znowu pisza i znowu kasuja ale tekst ostateczny jest taki : PRZEPRASZAM MASZ CAŁKOWICIE RACJĘ NIE DO MNIE NALEŻY KRYTYKOWAĆ CIĘ ZA TO ŻE STANEM TECHNICZNYM SWOJEGO AUTA INTERESUJESZ SIĘ DOPIERO PRZED DŁUŻSZĄ TRASĄ

Pozdrawiam Damian

 

Oj Damian ja Cię nie przegadam , skąd ty wiesz że stan auta inetresuje mnie dopiero przed dłuższą trasą , czy znasz mnie ? czy oceniasz mnie według swojej osoby ???

 

pozdrawiam

Opublikowano

fajnie że jesteś "normalny" i można z Tobą troszka po przeginać ! teraz to wiem że jesteś OK !

Jeszcze raz szczerze pozdrawiam ! Damek :cool2:

Opublikowano
fajnie że jesteś "normalny" i można z Tobą troszka po przeginać ! teraz to wiem że jesteś OK !

Jeszcze raz szczerze pozdrawiam ! Damek :cool2:

 

Dlatego tylko tak pisałem bo również wyczułem że kolega jest cool i możemy sobie na luzie popisać, szacuneczek i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.