Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, proszę się nie śmiać ale miałem do czynienia tylko z klasycznymi automatami...Naprawde nie wiem...

W opisach aut na przemian żongluje się tymi nazwami a ja mam mętlik.

Czym różni się tiptronik od steptronik (c czy k na końcu?)

który lepszy?

jak rozpoznać go w aucie np. ze zdjęcia okolic lewarka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakbyś poszukał to byś znalazł, było już nie raz. W skrócie- to samo tylko różne nazwy handlowe- step to BMW a tip to Audi.

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepraszam,ale skoro juz zahaczyłam o ten temat to;byłam niemal pewna,że steptroniki to starszej generacji skrzynie a te nowe to tiptroniki. :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Tiptronic – rodzaj automatycznej skrzyni biegów. Kierowca oprócz możliwości jazdy w trybie automatycznym "D", ma do dyspozycji tryb manualny. W trybie manualnym zmiana biegów następuje w trybie sekwencyjnym, czyli kolejno bez możliwości omijania poszczególnych biegów. Skrzynie tiptronic montowane są w samochodach wielu firm, m. in. Audi, VW, Porsche czy Skoda

 

Ponadto tiptronic używany jest w języku potocznym do określania innych automatycznych skrzyni biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów stosowanych przez konkurencyjnych producentów.

 

Tiptronic® jest zastrzeżoną nazwą towarową, a jej właścicielem jest firma Porsche, która udzieliła licencji dla firm takich jak Volkswagen czy Audi.

 

Inne rozwiązania zbliżone do Tiptronic firm konkurencyjnych:

 

* Acura: SportShift

* Alfa Romeo: Selespeed

* BMW: Steptronic

* Hyundai: Shiftronic

* Infiniti: Manual Shift Mode

* Jaguar: Bosch® Mechatronic

* Lexus: E-Shift

* Mercedes-Benz: TouchShift

* Mitsubishi: Sportronic

* Opel: Easytronic

* Saab: Sentronic

* Smart: Softip

* Volvo: Geartronic.

 

a esp

 

Początkowo nie powstała żadna wspólna nazwa dla tego systemu, dlatego też producenci pojazdów początkowo nazywali system stabilizacji toru jazdy własnymi skrótami, tak więc w szczególności w starszych pojazdach pojawiają się nazwy STC, DSTC, PSM, VSC, CDC, ASMS, DSA, ICM, IVD, VDC. Do dziś niektórzy producenci (np. Porsche) używają własnego skrótu zamiast ESP.

 

 

allegrowe opisy sa niezle:

http://moto.allegro.pl/item240231760__jedyna_w_polsce_bmw_alpina_3_0_biturbo_diesel.html

"automatyczną skrzynie biegów (tiptronic+septronic)"

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienia, wynika z tego że konstrukcja i zasada działania jest podobna, tylko nazwy różne dla różnych producentów.

Niemniej zastanawia mnie dlaczego w niemieckich opisach BMW np. w mobile stosują oba określenia skoro niemcy zazwyczaj nazewnictwo traktuja literalnie i skrupulatnie...Ale rozumiem że tiptronik jest bardziej "zwyczajowy".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.