Skocz do zawartości

[e39] co wybrac 540gaz czy 3.0diesel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczne od tego ze jezdze oszczednie , 60% to trasa i 30% w miescie 50tysiecznym gdzie korki najwyzej 15 minut. W gre wchodi tylko manualna skrzynia. Diesel3,0 niech spali sredno 8,5l po 3.85 = 33zl. 540 w gazie niech spali gazu 16-17 po 2.05= 33-34 zl. Czyli koszty te same. Robie rocznie 30-35tys.kilometrow i naprawde nie katuje auta. zaraz sprzedaje tds i bede mialokolo 35 tys.zl Zamiezam samochodem jezdzic kilka ladnych lat. A co z kosztami napraw i serwisu?

 

i co w takiej sytacji zrobic?

koszty zakupu i przebycia 100kilometrow podobne.Pomozcie dokonac wyboru...

PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano
tez rozwazam e38 ale jakos ciagnie mnie do e39. 7 chlala by wiecej i koszty wyzsze utrzymania ale korci mnie. kolega przewiozl mnie na trasie i w miescie w stylu kubicy 740 w gazie to wyszlo nam 50 gazu na 140 kilometrow...
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano
jak ci nie przeszkadzala jazda tds to kupuj diesla bo do 540 czesci nie sa tanie,ale pozbyc sie frajdy z jazdy v8 na rzecz silnika ktory przy mocniejszym gazie wydobywa z siebie chmury czarnego dymu to rzecz raczej sporna ,i choc choc sam posiadam tds to wolalbym 540
czy jestem mądrym i dobrym czlowiekem?zdarza mi sie byc.
Opublikowano
Pomijając to że oba auta będziesz chciał kupić w dobrym stanie to jeśli miałbym wybierać laleczkę 540 z gazem i 530 w diselku to zastanawiałbym się poważnie nad 540. 3,0 d fajnie lata jak na diesla ale nie jet to benzynka, częsci jak ktoś napisał są droższe do 540 ale nie napisał jakie są koszta jak padnie turbinka w 3,0.
Opublikowano
poprosze tez wlasnie o cene napraw i ceny czesci.Np zawieszenie to samo prawie, naprawic benzyne z taka pojemnascia taniej chyba niz takiego nowszego diesla....mam racje?
PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH 0 504 256 487
Opublikowano
poprosze tez wlasnie o cene napraw i ceny czesci.Np zawieszenie to samo prawie, naprawic benzyne z taka pojemnascia taniej chyba niz takiego nowszego diesla....mam racje?

 

wszedlem na strone intercarsu i wychodzi ze czesci do tds sa drozsze niz do takiego 540 :( hamulce sa w wersji benzynowej wyraznie drozsze no ale i moc prawie 2x

pzdr

dennis

Opublikowano
elementy zawieszenia tez jak sadze sa drozsze przy 540i jak mniemam ze wzgl na wieksza moc auta/ wytrzymalosc podzespolow - jadnak w 530d wtryski/turbo moga szybko spowodowac ze 540i wyjdzie taniej :)
Opublikowano

kup dizla jak chcesz pooszczędzać a benzynkę jak chcesz trochę komfortu i osiągów. Utrzymanie 540 jest faktycznie dużo droższe. Jeśli chodzi o tarcze to właśnie wymieniałem ostatnio na zimmerman sport zapłaciłem ok 700zł, standardowe są tańsze.

 

elementy zawieszenia tez jak sadze sa drozsze przy 540i jak mniemam ze wzgl na wieksza moc auta/

540 ma inną zawieszkę jak inne e39, wszystkie wahacze są z m5.

Opublikowano

530d to rakieta. kultura jazdy, elastyczność i względna ekonomia. Zrobiłem nim trasę i jestem zauroczony.

Jesli miales do tej pory tds-a to ryk silnika 530d powali cie na kolana. Przy v8 dodatkowo byś zemdlał ale wszystko zależy od tego czego oczekujesz od auta.

Ja na twoim miejscu brałbym 530d.

 

pzdr

Opublikowano
Jak chcesz zagazować 540 to lepiej kup diesla

Znam kogoś kto ma zagazowane m5 i co? nie ma problemów, problemy robią się przy źle założonej instalacji lub przy źle dobranej Ale nie podejmujmy tematu gazu.

Opublikowano

Znam kogoś kto ma zagazowane m5 i co? .

 

I nic wszystko można zagazować, ale w przypadku BMW to głupota i nie pisz mi ze wszysko jest super bo jak jest to zaraz nie będzie, temat rzeka diesli nie lubię ale jak bym miał gazować 540 albo tym bardziej M5 to 1000 razy wole diesla

Opublikowano

Jak zawsze polecam wszystkim 530d.Mam go prawie dwa lata i jest oki.Zwlasza trasa.Mam do Polski ponad 1000 km i robie to na jednym zbiorniku nawet przy sporych predkosciach :clap:

Jesli chodzi o awaryjnosc to wymienilem poduszke pod silnikiem.

I musze zrobic zawieszenie przod(chyba) :(

Mistszu 1 czy ja dobrze widzialem??? Jest opcja ze wolalbys disla???Pozdro benzyniarzu :dance:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Opublikowano

Ja polecam diesla, jeździłem wcześniej zagazowanymi samochodami i wszystkie niestety padały, uszczelki pod głowicą, tłumiki pękają, cewki, świece, wydawałem rocznie na auto z 7 tyś. Kupiłem teraz diesla i zobaczymy na razie jeździ mi się świetnie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja polecam diesla, jeździłem wcześniej zagazowanymi samochodami i wszystkie niestety padały, uszczelki pod głowicą, tłumiki pękają, cewki, świece, wydawałem rocznie na auto z 7 tyś. Kupiłem teraz diesla i zobaczymy na razie jeździ mi się świetnie.

Pozdrawiam

 

No niestety musze podzielic Twoje zdanie. Instalowanie LPG to ingerencja w poszczegolne uklady silnika. Moga wystapic problemy z instalacja elektryczna. Jesli cos zostalo stworzone do zasilania benzyna to zasilane czymkolwiek innym nie bedzie wlasciwie dzialalo!

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Kupić takie ładne auto z 4 kilowym motorem i gazować ??

 

szkoda motoru.

:naughty:

 

śmieszne jest jak ktoś kupuje 5 litrów pod machą a potem podjerzdza pod gaz. Jaby fabryka chciała zagazować to by zagazowała jeżeli tego nie robią to mają jakiś powód.

Mialem tylko jedno auto na gaz- porażka ciągłe kłopoty. Co prawda instalacje są coraz lepsza a moje doświadczenia sięgają 96-97 roku.

 

3 kilowy diesel da ci dobre osiągi i jest w miarę ekonomiczny. Po mieście w automacie i praktycznie nonstop w korkach na klimie pali mi do 13 litrów.

Na paliwo niestety trzeba uważać przy każdym aucie, jak lejesz dobr i serwisujesz auto napewno ani wtryski, ani turbo szybko ci nie padną.

mając lagunę (padło przebrzydłe) zalałem się na jakiejś stacji na katowickiej. Nie dojechałem nawet do częstochowy i musiałem zaliczyc serwis. Od tamtej pory obstawiam tylko duże stacje.

 

pozdro

Daj znać co kupiłeś !

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
Opublikowano

3,0 d nigdy nie bedzie tańszy w eksploatacji od 4.0, pompa jak klęknie to bezie kosztowałą tyle co cały silnik 4.0 benzyna, o wtryskiwaczach czy turbo nie mówię, reszta silnika też moze sięzepsuć tak samo jak w 4.0. Reasumując w obu silnikach może się zepsuć to co wspólne, wał, panewki, pierścienie głowica itp. , + w dieslu jeszcze pompa, wtryskiwacze, i turbo, wszystkie te czesci od diesla kosztują wiecej jak cały silnik 4.0, mało tego jak przegrzejesz auto to w dieslu nie pęknie sama uszczelka tylko razem z nią głowica, a w benzynie niekoniecznie. Oczywiście cały czas porónujemy koszty eksploatacji auta 4.0 z gazem (któy jak najbardziej nie zaszkodzi temu silnikowi, a pomoże Twojej kieszeni).

 

Co ma nie zakłądać gazu bo paru łepkó powie że gaz do BMW to nie, bo sami sobie wmawiają BMW nie powinno mieć gazu i koniec bo oni go nie maja i tyle.

Opublikowano
3,0 d nigdy nie bedzie tańszy w eksploatacji od 4.0, pompa jak klęknie to bezie kosztowałą tyle co cały silnik 4.0 benzyna, o wtryskiwaczach czy turbo nie mówię, reszta silnika też moze sięzepsuć tak samo jak w 4.0. Reasumując w obu silnikach może się zepsuć to co wspólne, wał, panewki, pierścienie głowica itp. , + w dieslu jeszcze pompa, wtryskiwacze, i turbo, wszystkie te czesci od diesla kosztują wiecej jak cały silnik 4.0, mało tego jak przegrzejesz auto to w dieslu nie pęknie sama uszczelka tylko razem z nią głowica, a w benzynie niekoniecznie. Oczywiście cały czas porónujemy koszty eksploatacji auta 4.0 z gazem (któy jak najbardziej nie zaszkodzi temu silnikowi, a pomoże Twojej kieszeni).

 

Co ma nie zakłądać gazu bo paru łepkó powie że gaz do BMW to nie, bo sami sobie wmawiają BMW nie powinno mieć gazu i koniec bo oni go nie maja i tyle.

 

 

O czym Ty piszesz? Jak w M57 posypia sie panewki lub pierscienie, to musialbys go nieludzko skatowac na oleju Turdus Diesel zalecanego do maszyn rolniczych! My nie zakladamy,ze Kolega chce kupic jezdzaca mine z opoznionym zaplonem (zwana potocznie "samochodem pulapka") ! Nie do konca chodzi o to,ze konkretnie w BMW nie powinno byc instalacji gazowej! To dotyczy kazdego silnika. Jak konstruktor wykonal obliczenia rozszerzalnosci termicznej dla temperatury spalania benzyny to podczas spalania gazu wystepuja inne naprezenia. To jest podstawowy powod nagminnych uszkodzen uszczelek pod glowica (czesto rowniez glowicy - poczawszy od gniazd zaworowych, na peknieciach skonczywszy).

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano

Nie słuchaj szczekaczy że gaz psuje silnik, żaden z nich nie miał nigdy dobrej instalacji na wtrysku.

530d jest super, ale nic nie przebije 540 v8. Jak dla mnie tylko LPG.

 

Po drugie kupić dizla w dobrym stanie to problem, Niemiec nie jeździł nim tylko do kościoła tylko robił trasy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.