Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałbym prosić o opinie użytkowników/ludzi,którzy mieli styczność z tymi autami. Chodzi o 318 E36 i 518 E34. Najlepiej w automacie.Wg mnie te silniki są troche za słabe do tych aut,ale to moje zdanie.

Jak wygląda realne spalanie i osiągi,jak te auta się spisują?

Wiem,że lepszym wyborem są silniki 2,0 i 2,5 ale pytam z ciekawości i byłbym wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano

Ten silnik rewelacyjny nie jest - owszem, ma opinię bezawaryjnego i jest bardzo tani w eksploatacji, ale ekonomicznie wypada słabo.

 

Po mieście minimalne spalanie to ok 8 litrów (jazda na emeryta w niedzielę bez korków) - maksymalne ok 11 litrów (krótkie odcinki i ciężka noga). Na trasie minimum to 7 litrów, maksymalne 10 litrów (włączona klima i 160-180 na liczniku).

 

Osiągi - jadąc samemu, albo dwie osoby jest ok, ale już trzy osoby i pełny bagażnik dają się odczuć. Elastyczność w okolicach 80-120 jest ok - nie mam problemów z wyprzedzaniem jak się trafi droga jednopasmowa. Twierdzenie, że ten silnik jest za słaby jest błędne - większość samochodów na naszych drogach ma gorsze osiągi - ten silnik pozwala na normalną jazdę.

 

Podchodząc racjonalnie mocy nie brakuje - jednak szczerze mówiąc większość z nas ma jeszcze czas zanim priorytetem stanie się praktyczność... Mi ten silnik nie wystarcza.

Opublikowano
Ten silnik rewelacyjny nie jest - owszem, ma opinię bezawaryjnego i jest bardzo tani w eksploatacji, ale ekonomicznie wypada słabo.

 

Rozumiem, że mówisz o nowszych jednostkach M43 :?: Bo silniki 1,6/1,8 M40 to najgorsze badziewie jakie wypuściła fabryka. Nie będę sie rozpisywał dlaczego tak sądzę, wystarczy poszukać postów o silniku M40 na forum...

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
A miałeś kiedykolwiek M40? Jak się dba o ten silnik, to jest wszystko w porządku. Moim zdaniem badziewiem jest TDS. Poczytaj sobie posty o tym silniku.

 

Miałem przyjacielu i tak samo go broniłem jak Ty :) Ale fakty mówią za siebie: wymiana paska co 40tys, rolek i napinaczy co 80tys, jak tego nie pilnujesz to wiesz na co się narażasz :), tragiczna góra silnika (hydropopychacze, wałek, itp) z tesztą - patrz tematy na forum:)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

ja mam silnik M43 1.6 i uwazam go za dobrys ilnik jest w budzie coupe... to jest taki silnik do zwyklej jazdy... choc ja uwazam ze lepszy jest wiekszy... bo spalanie praktycznie takie samo... bo tam wiecej Ci pociagnie paliwa... a tu wiecej pociagnie bo dluzej trzeba deptac...

 

ale ogolnie moim zdaniem silnik wypada praktycznie tak samo jak 1.8... bezawareyjny i tani w utrzymaniu...

Opublikowano
Moją 518 użytkuję od ponad 2 lat, do tej pory oprócz materiałów eksploatacyjnych nie wymieniłem nawet żarówki. Co do osiągów to spod świateł nie jest zbyt wyrywny, ale na jazdę w miescie jest ok. W trasie jechałem 170 z lekkim zapasem. Spalanie w miescie 11 - 12 l. gazu w trasie przy średniej 120-140 9l. gazu. Jadąc drogami 2 kategorii w kraju, nawet 8l. Silnik M43. Polecam.
Opublikowano

Silnik 1.8 M43 jest dobry dopóki nie pojeździ się czymś lepszym. Czy jest ekonomiczny? To zależy. Jeśli weźmiemy pod uwagę masę auta i gabaryty to 9-10 litrów mieście nie robi tragedii, ale jeśli zestawię to z 10,5 litra spalanymi przez 325i ze starym silnikiem m20 to się zastanawiam dlaczego takim badziewiem jeżdżę :)

Awaryjny jest osprzęt - alternator, rozrusznik

Opublikowano

Aha...Dzięki wszystkim za opinię.Poprostu chciałem wiedziec jak się spisują itp.Jechałem 518 i ten silnik przy spokojnej jeździe-rzeczywiście pasuje,ale przy szybszej już ma problemy.

I tak jutro p.podobnie kupię 525 E34(lub inną E34-mam 2 na oku),jeśli się okaże fajna(tylko do mechanika jade,bo jazda próbna oglądanie już były) :modlitwa: ,a pytałem dlatego,że przez chwile miałem wybór-brac 318 (co prawda is,ale 1,8)Compacta czy nie...zdecydowałem,że nie(m.in.ze względu na opinie znajomego posiadacza tego auta,aczkolwie z silnikiem 1,6).Tak więc życzę sobie powodzenia jutro ;) .

Pozdrawiam

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Ten silnik rewelacyjny nie jest - owszem, ma opinię bezawaryjnego i jest bardzo tani w eksploatacji, ale ekonomicznie wypada słabo.

 

Rozumiem, że mówisz o nowszych jednostkach M43 :?: Bo silniki 1,6/1,8 M40 to najgorsze badziewie jakie wypuściła fabryka. Nie będę sie rozpisywał dlaczego tak sądzę, wystarczy poszukać postów o silniku M40 na forum...

 

No tak - piszę o swoim silniku. Z M40 bym nie przesadzał - jasne, że jeden z mniej udanych silników BMW - ale to nie znaczy, że szajs.

 

Basti - powodzenia - jedno jest pewne - jeszcze nie widziałem, żeby ktoś na forum żałował kupna R6, natomiast wielu żałowało zakupu R4 (a jeszcze więcej się do tego nie przyznało).

Opublikowano
....jeszcze nie widziałem, żeby ktoś na forum żałował kupna R6, natomiast wielu żałowało zakupu R4 (a jeszcze więcej się do tego nie przyznało).

 

 

dobre :cool2: szczegolnie o R4 :)

 

warto zapamietac.

Opublikowano
Może się mylę, ale nie pamiętam żeby na forum skarżył się ktoś, kto posiada np. E34 518 z silnikiem M43 . Wszystkie pozostałe owszem, wachlarz usterek pełny. Jestem chyba jedyny na tym forum, który zamienił 520 na 518 i sobie chwali. Jak napisałem w poscie na początku od 2 lat nie wymieniłem do tej pory nawet żarówki. Kupiłem z przebiegiem 22000 w tej chwili dochodzę do 300. zyczę każdemu takiego egzemplarza. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.