Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oznaczenie 320td BMW zastosowało w compact'cie - jest tam silnik M47N 150KM CommonRail.

Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

A jednak są też sedany 136ps ze znaczkiem "td" ;)

 

Z doklejonym przez (któregoś) właściciela, owszem, są ;-)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
320td to tak samo jakby diesla opla nazwać TDI. Nieporozumienie. BMW nie stosuje przedrostka T od turbo prawdopodobnie dlatego ze nie robi juz wersji wolnossącej bez doładowania. :?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
..loozik :D

ja w swojej zmienie sprężarke i kupie sportowe wałki, są już w PL artyści , którzy krzyczą około 200 ojro za sztukę i robią do każdego auta na zamówienie:D

będę brnął w tym temacie dalej jak coś to napisze :wink:

pozdro

 

 

Sylwek, jak juz zmieniać sprężarkę to na coś większego np GT20 lub GT22, bo jesli masz zamiar zwiększać moc i wstawiać seryjną mając w zamiarze wymianę wałka to trochę ehm...."rzeźba w gównie"

 

Wałek bym sobie zupełnie odpuścił. Jeśli chcesz zwiększać moc i moment , trzeba zwiększyć m.in ciśnienie doładowania. Nie jestem tylko pewien czy wtryski obecne nie okażą się mało wydajne i czy VP da radę.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

A jednak są też sedany 136ps ze znaczkiem "td" ;)

 

Z doklejonym przez (któregoś) właściciela, owszem, są ;-)

Po dokładnych oględzinach stwierdzam, że prawdopodobieństwo przyklejenia znaczka przez poprzedniego właściciela a nie przez fabrykę jest bliskie zeru ;p

Opublikowano

Jak zobaczę kiedyś 320td to zrobię fotkę, ale że wiecznie żyć nie będę może być trudno o fotografię.... :lol: :lol: :lol:

No chyba że kompakty tak są opisywane.... :?:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

To weź pod oględziny jakiekolwiek dane techniczne i sam zobacz, że tam gdzie jest compact w dieslu masz 320td a w innych nadwoziach nie.

 

Odnośnie doklejania, to chyba widziałeś jak czasem lakiernicy doklejają po malowaniu literki i znaczki... krzywo, literki nie tam gdzie powinny być i min. tak jest też z td.

 

Tak więc, ostatecznie td występowało w compakie w dieslu. Amen.

Opublikowano
mi tylko wystarczy 170KM@350Nm na bezdymnym setupie a do tego Twoja sprężarka i wałki :wink:

 

Jedź do mastersa a on poradzi sobie bez wałków :wink:

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Oznaczenie 320td BMW zastosowało w compact'cie - jest tam silnik M47N 150KM CommonRail.

Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

 

Dzieki. Troche mnie to w pewnym momencie skolowalo. W opisie silnika jak byk stoi, ze "dzieki nowej turbinie i konstrukcji uzyskano o iles procent wiecej cisnienia... bla bla" Wszedzie oznaczali d a potem wyskocyzlo mi skads td... i zglupialem.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
A jak jest z awaryjnoscia obu silnikow? Slyszalem, ze ten slabszy jest trwalaszy i ze w nim jest rozrzad na lancuchu. Jestem na kupnie auta z tym silnikiem i wlasciwie bylem zdecydowany na 150 konna odmiane, ale kwestia awaryjnosci wywoalala u mnie watpliwosci...
Opublikowano
Slyszalem, ze ten slabszy jest trwalaszy i ze w nim jest rozrzad na lancuchu.

 

 

A ten mocniejszy to co na pasku???? :duh: :duh: :duh:

Wg mnie CRII jest o wiele mniej awaryjny niż pompa.

 

 

P.S.

 

Wyciągnałeś ten temat z LAMUSA??? - ostatni wpis 12.09.2007 :P:P

Opublikowano
Wyciągnałeś ten temat z LAMUSA??? - ostatni wpis 12.09.2007 :P:P

 

uzylem szukajki, zeby nie powielac tematu. Nie jestem biegly w konstrukcjach BMW, bo specjalista jestem od Hond, ale przychodzi taki czas w zyciu, ze trzeba zmienic wlasnie na BMW :wink:

 

W kazdym razie, slyszalem od uzytkownika pompy, ze to jest wlasnie solidniejsza konstrukcja... ale jak wiadomo kazdy chwali swoje. Dlatego tez napisalem tutaj.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

:duh: :duh: :duh:

 

Nowego tematu nie założysz bo będzie :search: a starych odkopywać nie można bo z lamusa.

 

Wracając do tematu. Zmieniam swoją kochaną Izunię na 320d. I temat porównania silników M57 mnie zainteresował ale jak widzę przez 3 strony ludzie rozgryzają "Ile da się wycisnąć programem z mojej bejcy" :duh: A może ktoś jeździł 136 i 150 i potrafi podzielić się WARTOŚCIOWYMI spostrzeżeniami?

Opublikowano

To może ja także dołącze się z zapytaniem do "odkopanego tematu" :lol:

 

Posiadam 318d z 11/2002 roku - facelift (115 KM) i prosił bym, by ktoś wreszcie mi powiedział czy są tam popowtryski czy Common rail ?? Każdy kto mi mówił, odbiegał opinią od poprzednika, więc w głowie mam mętlik :mad2:

Opublikowano

Moja zona jest od kilku dni szczesliwym posiadaczem BMW 320d 150km i co nieco poczytalem

 

136km - pojemnosc 1951 280 Nm

150km - pojemnosc 1995 300 Nm

 

to jeszcze jedna roznica tych dwoch silnikow

 

pozdrawiam wszystkich uzytkowniko najwygodniejszej marki

Opublikowano
To może ja także dołącze się z zapytaniem do "odkopanego tematu" :lol:

 

Posiadam 318d z 11/2002 roku - facelift (115 KM) i prosił bym, by ktoś wreszcie mi powiedział czy są tam popowtryski czy Common rail ?? Każdy kto mi mówił, odbiegał opinią od poprzednika, więc w głowie mam mętlik :mad2:

 

Twój silnik to również M57 więc raczej CR. Pompowtryski poszły w cholerę razem z generacją TDS.

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie odnośne 318d (115KM) jaką zmianę softu proponujecie, tzn. o ile bezpiecznie podnieść moc, na ile można liczyć i czy efekt będzie wart wydanych pieniędzy (jakiego rzędu kwoty się spodziewać??) . Może ktoś ma tak mały silniczek i zwiększał w nim moc, jakie są efekty ?? Zależało by mi również na utrzymaniu obecnego spalaniu (czytałem, że może się nawet obniżyć ale w praktyce bywa różnie).
Opublikowano

fiedek100 - jedź do dobrego tunera i on sam będzie wiedział ile KM i Nm jest bezpieczne dla Twojego samochodu.

Mniej więcej będzie to 140KM, nie wiem jak z momentem (ważne, aby krzywa szła płasko, bez górki)

Cena: +- 1200 - 2500 PLN :wink:

WARTO.

Spalanie przy normalnej jeździe nie zmieni się, a jeżeli spadnie to o dziesiąte litra.

Przy dynamicznej jeździe (gaz w podłodze) spalanie będzie wyższe niż w serii.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.