Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam taki problem w czasie jazdy w okolicach 2,5 tys obrotów zamula mi, słabo tez przyspiesza przy ruszaniu trzeba mocniej depnąć. Zauważyłem też, że na wolnych obrotach czuje drgania. Czy może to być wina przepływomierza??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
to moze byc to , ale i kilka innych rzeczy..................szybkie sprawdzenie przeplywki ( ale nie dosadne) polega na odpieciu przewodow na pracujacym silniku i spradzenie jak sie zachopwuje silnik-czy reaguje czy tez nie...........ale to malo precyzyjny sposob-skasowac DME i zobaczyc co sie bedzie dziac.Jak nie pomoze to jechac na diagnostyke i sprawdza
Opublikowano
nie wiem jak jest w tym twoim nowszym samochodzie ale w tych starszych robi sie tak jak jest napisane w Zrob to sam............jest tam instrukcja krok po kroku. poszukaj , zastosuj-na pewnio nic nie popsujesz, a jak sie uda polepszysz sytuajcie.
Opublikowano

Podobny przypadek był na innym forum BMW. Podmieniłem z gościem przepływki (moja jest raczej sprawna). No i nie było poprawy. Efekt ten sam czyli przyspiesza jesze w normir ale bez rewelacji i po osiągnięciu 2300rpm odczuwalne przytkanie\zamulenie i tak do końca zakresu obrotów 4000rpm. Samochód nie przyspieszał jak powinien- odczuwalnie gorzej mu to szło. Dodatkowo na 3 biegu po wciśnięciu gazu ekonomizer dochodził do 17 i nie dało sie go położyć. Tak sie zastanawiałem czy aby pompa słabo nie podaje czy jak? Problemu chyba jeszcze nie rozwiązał.

W każdym razie to nie była przepływka !!!!!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Wiec tak po kolei :

 

Drgania i taka "dziwna praca" silnika na biegu jalowym i wolnych obrotach = raczej cos z EGRem (polecam odlaczyc go) ;-). Powinno ustapic .

 

Przeplywka :

 

Problem z dziura w obrotach to na 95% jej wina.

 

Koledzy jak sie z kims wymieniacie na przeplywki dla testu to org. Boscha nie warto zamieniac :mrgreen: - one po wymianie lub podmianie wymagaja "adaptacji" . I i tak nie bedzie poprawy zadnej bez tego zabiegu (do wynonania tylko w ASO, koszt >300 zl) .

 

Zamieniac mozna sie tylko na MTM'y :mrgreen: . Bo one nie wymagaja adaptacji . Nowka sztuka MTM 250zl jak juz pisalem wielokrotnie (nie, nie pracuje dla MTM'a i nie robie im reklamy :oops: :mrgreen: ) .

 

Ekonomizer na 1,2 i 3 na maxa (ponad 20l), na 4. 19-20l , a na 5. okolo 15 litrow . To oznaka zdrowej przeplywki .

 

To chyba tyle :) .

 

Filon powiedz temu koledze zeby sprawdzil od kogos przeplywke MTM'a (chyba e46 z tego forum takowa ma i jest z poznania) . Ja mialem w sumie identyczne objawy jak on. Sam wiesz co zrobilem i jakie sa efekty :search: .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Filon powiedz temu koledze zeby sprawdzil od kogos przeplywke MTM'a (chyba e46 z tego forum takowa ma i jest z poznania) . Ja mialem w sumie identyczne objawy jak on. Sam wiesz co zrobilem i jakie sa efekty

 

Zgadza sie, mozna sie styknac i sprobowac diagnozy. Warto sprawdzac tez wezyki vaccum. Sa rownei wazne jak przeplywomierz. Co do MTM, to kumplowi siadł i ogolnie opinia jest taka ze są mało zywotne. Kupil jakas przyeplywke z USA (?) obnizajaco podobno zuzycie paliwa. Twierdzi ze pali mu mniej :mrgreen: ale to juz temat na inna dyskusje

Xdrive

Koder

Opublikowano
No ale jak dwie przepływki są "toczka w toczke" takie same, włącznie z opisem to chyba nie trzeba nic adaptować???
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
No ale jak dwie przepływki są "toczka w toczke" takie same, włącznie z opisem to chyba nie trzeba nic adaptować???

 

Kiedys rozbebeszylem jedną przeplywke z ciekawosci (uszkodzonego boscha), jest tam jakis mikroprocek troche rezystorkow, wszystko wykonane w smd, dlatego imo roznice moga byc.

Xdrive

Koder

Opublikowano
No ale jak dwie przepływki są "toczka w toczke" takie same, włącznie z opisem to chyba nie trzeba nic adaptować???

 

Nikt nie wie dlaczego, ale jednak chyba trzeba adaptowac Bosche, przynajmniej tak wynika z opisow innych userow 320d 136PS ... :oops: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
No ale jak dwie przepływki są "toczka w toczke" takie same, włącznie z opisem to chyba nie trzeba nic adaptować???

 

Przy dłuższej jeździe komputer zapamietuje błedy uszkodzonej przeplywki i bierze je za dobre, w takim przypadku niestety podmianka nic nie da. Nie wiem czy to prawda ze MTM`a sie nie programuje ale ja musialem niestety...

Jeśli BMW jest chorobą, to ja nie chcę wyzdrowieć.
Opublikowano
W moim BiEmDiablju gosciu wymienial przy mnie przeplywke na Bosha bez zadnej adaptacji i teraz lata jak rakieta! :dance: Prawdopodobnie szlag ja trafil dlatego ze poprzedni wlasciciel zbytnio oszczedzal na wymianach filtra powietrza.
Opublikowano
Przy dłuższej jeździe komputer zapamietuje błedy uszkodzonej przeplywki i bierze je za dobre, w takim przypadku niestety podmianka nic nie da. Nie wiem czy to prawda ze MTM`a sie nie programuje ale ja musialem niestety...

W TDI jak podmienialem uszkodzna na dobra nawet minuty nie czekałem na efekty.... tez bosch.

 

 

 

Spiesze sprostować..... po wyminie przepływki I NOWEJ MAPIE ... wszystko użytownikowi który miał problem zagrało.

Czyli- przepływka przepływką mapa mapą :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Do Piotres wybacz ale MTM to jest chińszczyzna i niestety na trwałość i jakość nie należy liczyć.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Opublikowano

Wiadomo ze China, nie wiem jak z trwaloscia - ale poki co u mnie swoje zadanie spelnia :D .

 

Do 320d sa tez podobno inne modele boscha i ich nie trzeba adaptowac - te co sa org. podobno trzeba.

 

Nowa mapa = adaptacja (bo to podobno krotko mowic tylko update softu ECU) .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Nigdy nie słyszałem o adaptacji przepływomierza i nawet nie wiem skąd taki pomysł. Jedynie co można zrobić to wykasować adaptacje sterownika do nastawów podstawowych. A co do mtm-a to naciąłem się parę razy i nie mam dobrego zdania o chińczykach.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

ja ostatnio kupilem MTMa bo stwierdzilem ze moja jest padnieta. podlaczlam odlaczam na wolnych obrotach i silnik nie regauje. tak samo chodzi tyle pali i wogole.

 

po podlaczeniu MTMa natomiast kopci i zapala sie po ilus tam kilometrach EML :]

Opublikowano

ja tak wnioskuje ze tez mam problem ale z elektrozaworem sterowania turbiny... byc moze ze jest to tez przepływomierz ale narazie chcialbym pokombinowac z tym elektrozaworem. gdzie on sie dokladnie znajduje ? jak sie do niego dobrac? z tego co wiem to wystarczy przeczyscic te siateczki zewnetrzne.

jakby ktos mogł pokazac czy napisac gdzie ten zawor sie znajduje to bylbym wdzieczny

Opublikowano
ja kupilem przeplywke QAP i po miesiacu padla. Alladyn za plecami i brak mocy.Odradzam te zamienniki szkoda kasy

No, a jak by ci nie padła to byś wtedy nie odradzał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.