Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niestety czeka mnie ta operacja - może ktoś z Was ma to za sobą i może podzielić sie swoimi doświadczeniami ?

 

KACPER

Opublikowano

Witam!

 

Rozbierałem od E36.

Chcesz rozebrać z ciekawości żeby zobaczyć co sie pomieliło w środku, czy żeby coś wymienić i złożyć z powrotem?

Bez książki ta druga operacja jest kłopotliwa :)

 

Pozdro!

Opublikowano
Witam!

 

Bez książki ta druga operacja jest kłopotliwa :)

 

No niestety musze rozebrac i zlozyc. Wyje mi jakies lozysko. Co masz na mysli, ze ta operacja moze byc klopotkiwa. Jeszcze jej nie rozbieralem ale jest juz wyjęta i powiem szczerze, ze nie wyglada to na jakis kosmos - zwykle skrzynia, jak to moj kumpel powiedzial "jak od poloneza tylko mniejsza" ;)

Bede zatem wdzieczny za jakies sugestie nt trudnosci w wymiania lozysk w tej skrzyni. Szczegolnie nurtuje mnie pytanie czy tam sa lozyska stozkowe i trzeba je dokerecac odpowiednimi silami czy raczej wszystko jest "normalnie" ?

 

KACPER

Opublikowano

Wedlug mnie gra moze byc nie warta swieczki.

 

Najpierw popatrz sobie na realoem jakie sa lozyska (wymiary) i sprawdz czy dostaniesz tanio zamienniki bo jesli bedziesz musial kupic oryginaly w aso + uszczelniacze to za ta kase dostaniesz uzywana kompletna skrzynie (a moze nawet dwie - zalezy jakie i ile lozysk do wymiany).

 

Jesli jednak zdecydujesz sie na rozbiorke to te glowne lozyska sa kulkowe i nie sa dokrecane odpowiednim momentem, aczkolwiek inne sruby i nakretki tak (z reszta jak wszystkie w bmw i nie tylko). Pozostale lozyska to tak zwane igielkowe. Te glowne to latwiej wymienic podgrzewajac obudowe czyms w rodzaju suszarki do wlosow tylko troche mocniejsze. Synchronizatorow to lepiej nie rozbieraj (najlepiej wyciagnac oba walki razem) bo jak ci sie to sypnie i wyleca te walki i kupa innych drobnych czesci to bedziesz mial niezla lamiglowke zeby to poskladac bez instrukcji. Z drugiej strony jesli to nie glowne lozyska (w co watpie) to bedziesz jednak musial po kolej sciagac kola i sprawdzac. Najlepiej to zalatw sobie ksiazke do e36 - tam jest bardzo podobnie, albo TIS'a. Przy montazu zachowaj szczegolna czystosc. Powodzenia.

Opublikowano
Łożyska na wałku sprzęgłowym i zdawczy są kulkowe dwurzędowe (przy demontażu się rozsypują. Na wału pośrednim są łożyska wałkowe, ale z wałkami prostymi, nie stożkowymi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.