Skocz do zawartości

Będzie nowa E39 !!!


don

Rekomendowane odpowiedzi

Za parę dni mam nadzieje kupię moją pierwszą E39 (po dwóch E32).

 

Założyłem ze MUSZĘ mieć kombi - ponieważ chce kupić nowy sprzęt do grania ( www.poprosturock.pl ) i coraz ciężej pakuje mi się do 750 - nieważne.

 

Potrzebuje jednak kilka Waszych wskazówek. Na E32/E34 znam się nieźle - na E39 wogóle (z wiadomych względów)

 

Założeń mam kilka: że kombi, ze automat (najlepiej tiptronic), że skóra, że motor 2.0 - 2.5 benz lub TDS, absolutnie bezwypadkowa, że chromline, że max 5000 euro bez opłat....

 

Kilka już widziałem, szczegolnie jedna mi się spodobała - 523 granatowa shadowline, rocznik 97, tiptrocic, skóra itp, cena OK ale ....

 

- na pierwszy i drugi rzut oka BEZWYPADKOWA ale świeci się poducha ....

- dziwnie rdzewieje tylnia klapa na krawędziach i pod uchylną szybą

- nie mogłem na zegarach znaleźć lini z OBC z ew. usterkami typu klocki, olej, spryskiwacz itp - w E32 mam to na środku - tutaj nie ma - chce widzeć ew. komunikaty o usterkach.

 

Jeszcze nie jeździłem, ale nie mam zamiaru być pobłażliwy, trochę sie napaliłem (jak zawsze) więc teraz stygnę.

 

Czy ktoś z Kraka czuje się pewnie pomóc mi ją sprawdzić w newralgicznych punktach? Odwdzięcze się obiadem/piwem.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. to że się świeci poducha to nie znaczy że był po wypadku, wystarczy odkurzaczem poruszyć kostkę pod fotelem i gotowe, w tym przypadku najlepiej jechać na kompa, bo może to nie być tanie w naprawie skoro sprzedający nie zrobił tego przed sprzedażą (może być walnięta mata, czy coś gorszego)

 

2. co do klap to chyba było tak że do e39 dostarczane były przez 2 czy 3 różnych poddostawców i jeden z nich się nie popisał jakością swoich klap, co widać w niektórych e39 (właśnie rdza na kantach) chyba wymieniali to na gwarancji, ale nie jestem pewien

 

3. to zależy czy jest duży komputer czy zwykły, w dużym będą wyświetlane komunikaty, w zwykłym od np klocków jest poprostu kontrolka, zwykły to taki z jednym przyciskiem na zegarach (od kasowania dziennego przebiegu, duży z dwoma przyciskami na zegarach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchaj jest taka sprawa ze trudno ocenic auto o ktorym piszesz nie widzac go ... napisales ze rdzewieje no to moze byc przestroga ...

zapytaj goscia czy bita ( pytanie bzdurne się wydaje) ale jezeli odpowie ze nie to zaproponuj mu kurs na servis BMW ...i jezeli powiedza ze byla bita on pokrywa koszty sprawdzenia auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- na pierwszy i drugi rzut oka BEZWYPADKOWA ale świeci się poducha ....

- dziwnie rdzewieje tylnia klapa na krawędziach i pod uchylną szybą

- nie mogłem na zegarach znaleźć lini z OBC z ew. usterkami typu klocki, olej, spryskiwacz itp - w E32 mam to na środku - tutaj nie ma - chce widzeć ew. komunikaty o usterkach.

 

quote]

 

1. kontrolka poduch u mnie się pali, a auto bez wypadku jestem I właściciele, a dlatego może się palić bo ktoś grzebał przy kostce albo masz uszkodzoną mate wystarczy usiąść np. z klami w kieszeni i mata pada normalne nie jest to żaden problem / zakładam że auto bezwypadkowe/

2. Jak wyżej, mi rdzewieje przy oświetleniu tablicy / burhel/ dziwne, no chyba że im z lawety spadła itd..../ u nas wszystko możliwe/, ale wydaje mi się że jednak blacha ma swoje słabe punkty

3. 7 to jest 7 i czasami to co masz w seri nawet w starszej w e39 jest za dopłatą

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn świecenia się kontrolki od poduchy może być wiele. U mnie na przykład świeci się po odłączeniu i ponownym podłączeniu radia.

Co do tylnej klapy to czasem są z nią problemy. Zdajsie było kilku producentów i od jednego klapy potrafią rdzewieć.

Co do wyświetlania komunikatów to za bardzo nie rozumiem. U mnie komunikaty są wyświetlane tekstowo pod zegarami.

A najlepiej to pojechać do serwisu na dokładne sprawdzenie a nie kombinować za fachowcami za piwko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3. to zależy czy jest duży komputer czy zwykły, w dużym będą wyświetlane komunikaty, w zwykłym od np klocków jest poprostu kontrolka, zwykły to taki z jednym przyciskiem na zegarach (od kasowania dziennego przebiegu, duży z dwoma przyciskami na zegarach)

 

na 100% z jedym 'kasownikiem' - co strace mając takie zegary ?

 

to ta dokładnie http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3275395

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieżko mi powiedzieć, u mnie jest też z jednym, pod zegarami wyświetla się: temperatura na zewnątrz, średnie spalanie, średnia prędkość od ostatniego kasowania, zasięg na posiadanym paliwku,

 

informacje o braku płynu do spryskiwaczy, o otwartych drzwiach/klapach, spalonej żarówce informuje rysunek samochodu z zapalającymi się żaróweczkami w odpowiednim miejscu (zapewne wiesz i co chodzi)

 

co do dużego kompa to wszystkie to komunikaty są wyświetlane w postaci tekstu, i do tego zapewne ma on więcej funkcji, niech się wypowie ten kto ma takiego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieżko mi powiedzieć, u mnie jest też z jednym, pod zegarami wyświetla się: temperatura na zewnątrz, średnie spalanie, średnia prędkość od ostatniego kasowania, zasięg na posiadanym paliwku,

 

informacje o braku płynu do spryskiwaczy, o otwartych drzwiach/klapach, spalonej żarówce informuje rysunek samochodu z zapalającymi się żaróweczkami w odpowiednim miejscu (zapewne wiesz i co chodzi)

 

co do dużego kompa to wszystkie to komunikaty są wyświetlane w postaci tekstu, i do tego zapewne ma on więcej funkcji, niech się wypowie ten kto ma takiego :roll:

 

Jest dokładnie jak piszesz, dużego kompa też nie mam w 5, a w 6,7 jest idrive to wogóle coś innego, ale większy komp pokazuje w postaci tekstowej więcej danych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu bym trochę ochłonął, bo sama cena tego auta jest dość niska, a w to auto to można wpakować parę tys. zł na dzień dobry i poprawy możesz nie zauważyć. E-39 jest to bardzo nowoczesna konstrukcja na owe czasy (zresztą i dziś), fajnie jeździ jednak koszty utrzymania są wyższe od E-32 i jest to już auto dużo delikatniejsze (cieńsze blachy, aluminowe zawieszenie calutkie - z tyłu cały aluminiowy wózek). Ostatnio na urlopie zagranicą wjechano mi w bagażnik E-32 (wszyscy blacharze u których byłem twierdzili, że był to "mocy strzał"), ale dzięki pancernej konstrukcji E-32 samochód jedził i wróciłem do kraju (ponad 2 tys. km). Obwiam się, że z E-39 byłyby kłopoty z jazdą (uszkodzić się mógł aluminiowy wózek, nie mówiąc o skali zniszczenia blach). Natomiast co do elementów E-39 to przecież była w BMW cała afera łapówkarska związana z dostawami cześci do E-39 i po latach jakość niektórych elementów i urządzeń pozostawia wiele do życzenia (klapy, wyświetlacze, wentylatory klimy - itp). E-39 przed zakupem trzeba dobrze prześwietlić i wg mnie nie jest to już jakość jaką prezentowała E-32.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Moja jest takiego samego koloru.Super wygląda jak jest umyta i wywoskowana :D Przed zakupem bym ja umyl bo na tym kolorze odrazu bedzie widac niedoskonalosci lakieru rysy itp. Wydaj kilka zł i pojedz na dobrego kompa np.aso i jakies badanie zawieszenia.Z klapa to mam ten sam problem.Na wewnętrznej krawedzi u dołu pojawila sie zrdza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym go kupił - pewnie bym klape wymienił - nie ma za bardzo co tam spawać

 

na jakie jeszcze szczegolne punkty zwrócić uwage w tej bryce ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za parę dni mam nadzieje kupię moją pierwszą E39 (po dwóch E32)....

....Założeń mam kilka: że kombi, ze automat (najlepiej tiptronic), że skóra, że motor 2.0 - 2.5 benz lub TDS, absolutnie bezwypadkowa, że chromline, że max 5000 euro bez opłat....

 

Wg. mnie Twoje wymagania nijak mają się do kwoty, jaką jesteś w stanie zapłacić. Za 5,000 € ja osobiście nie ryzykowałbym kupna jakiejkolwiek E39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za parę dni mam nadzieje kupię moją pierwszą E39 (po dwóch E32)....

....Założeń mam kilka: że kombi, ze automat (najlepiej tiptronic), że skóra, że motor 2.0 - 2.5 benz lub TDS, absolutnie bezwypadkowa, że chromline, że max 5000 euro bez opłat....

 

Wg. mnie Twoje wymagania nijak mają się do kwoty, jaką jesteś w stanie zapłacić. Za 5,000 € ja osobiście nie ryzykowałbym kupna jakiejkolwiek E39.

 

rzecz w tym, ze juz znalałem taki egzemplarz - znalazlem 1 - znajde wiecej

 

tak wiele wymagam? kombi, sprawna klima, automat, skóra ?

 

5000 euro za rocznik 96 - 98 jest spokojnie to osiągnięcia - szczególe jeśli handlarz nie będzie chciał zarobić na deal 100%

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są takie zegary

 

rozumiem ze poziomy płynów, klicki, braki w oświetleniu itp wyświetlają sie w postaci "ikon" a to z takim razie wyświetla sie na tym krótkim pasku tekstowym centralnie pod zegarami ?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img407.imageshack.us/img407/5668/pict6254ay8.jpg

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo wymagasz za te pieniadze, na Twoim miejscu przygotowalbym 30 tys pln, wiekszy wybor i spokojniejsza glowa po kupnie...

 

W pełni Cie rozumiem, ciesze się również ze chcesz mi dobrze doradzić.

 

Zdaje sobie sprawę, ze 5000 euro to niska kwota jak na E39 - ale robie to świadomie. Chce to auto kupić "testowo" na parę miesięcy, może pół roku coby pprzekonać sie czy dobrze czuję się w tej furze.

 

Co samo zrobiłem 1,5 roku temu z E32. Najpierw kupiłem E32 w stanie ..... akceptowalnym na nastepnie pół roku później 750 iL w stanie "kolekcjonerskim" które teraz sprzedaje z resztą ....

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60016

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

robie to świadomie. Chce to auto kupić "testowo" na parę miesięcy, może pół roku coby pprzekonać sie czy dobrze czuję się w tej furze.

 

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60016

 

 

Testowo, to dobre :lol: , może podjedź do komisu czy coś, pojeździsz sprawdzisz i będziesz wiedział czy Ci pasi, a nie ładujesz pieniądze w trupa po co??

 

Zresztą radzę jak reszta uważaj na egzempalarz to nie jest e32 to jest duużo więcej elektroniki itd.. jak kupisz trupa to nic Ci z tego że to prawieBMW. Prawie BMW,a nie BMW to wiesz...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wiem jedno e39 to skarbonka bez dna :mad2: zawsze sie znajdzie coś w co trzeba zainwestować. Jeżeli chcesz to auto tylko na parę miesięcy to obawiam sie ze dokładając do niej tyle żeby normalnie użytkować dobijesz do ceny w tym momencie droższego niby auta i może sie okazać ze z twojego niby 5k (na przeznaczonych na starte) zrobi sie 10k których już nie odzyskasz wiec lepiej od razu kupić takie auto które naprawdę biedzie wartych twoich pieniędzy. To tylko taka moja dygresja poparta własnymi doświadczeniami a ty zrobisz jak będziesz uważał. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumieliście Panowie - nie mówie ze 5k Euro jest dla mnie jak stawka w pokerze...

 

Postanowiłem kupić sobie starszy-tańszy rocznik coby poznać i zapewne polubić ten samochód. - nie chce od razu pakować 30 - 40k w extra fure bo i tak za pierwszym razem nei bede wiedzial na co zwracac uwage podczas zakupu a poza tym podczas sprzedaży ZAWSZE sie traci niestety.

 

Jak ten egz okaze sie udany - dam go żonie. Jak kicha - sprzedam.

 

mam pyt dot tiptronic.

 

jak sie włącza tryb S - sportowy i * - zimowy ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.