Skocz do zawartości

POMOCY który model wybrac z seri e34


Leni

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich jestem nowy na tym forum i mam zamiar wnajbliszym czasie zakupic auto BMW seri 5 e 34 tak nie starsze niz 1989 rocznikowo ale mam dylemat ktore wybrać pomuscie mi wacham sie pomiedzy jednostkami benynowymi 2,5l 24V a 3.0 v8 i na koniec 3,5l ale o tym wiem tyle ze ma 211PS i niewiem czy ine wersje były, ktory jest mniej awaryjny i itp jak z czesciami czy drogie i wiecie sami:P z gory dzieki za pomoc bede tu wklejał linki z moimi autkami ktore mam na oku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum;)

 

Zaczynając, e34 2,5 24V jest bardzo dobrą jednostką. Zwlaszcza stosunek mocy/spalania. A jak w Vanosie to w ogole wypas. Dynamiczny silnik z którym wyprzedzanie nie bedzie czyms strasznym. Ogólnie to polecałbym silnik.

Co do 3.0 i 3,5 to juz inna bajka. Napewno przyjemnosc z jazdy jest wieksza. Moment jest wiekszy a za czym idzie takze te autka lepiej zbierają sie od samego dołu. ( Bo w przypadky 2,5 lepiej je wkrecic troszke na obroty) Napewno wiecej spalają...no ale nie ma róży bez kolców:P Jak którys kolega napisal juz wczesniej na tym forum , wieksza przyjemnosc = wiekszym kosztom ( czy jakos tak )

 

Napewno jeszcze ktos dorzuci wiecej o tych samochodzikach, ale mozesz poszukac sam na forum co nieco, bo o 530 i 535 troche bylo;-) A wiec, powodzenia!

Edytowane przez Dębowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejściem racjonalnym jest 2.5 - silnik bardzo popularny - z częściami nie ma problemów, pali niewiele i jest mało awaryjny. Na pewno wystarczy do płynnej jazdy.

 

Silniki 8 cylindrowe to już wyższe spalanie - ogólnie wyższe koszty utrzymania.

 

Tak naprawdę, to musisz się sam zastanowić na co cię będzie stać, czy wystarczy ci 2.5 litra. Jeżeli nie ma to dla ciebie wielkiej różnicy, to zrób to co zawsze w takiej sytuacji - szukaj samochodu w lepszym stanie - większą radość daje bezawaryjna jazda z mniejszą mocą, niż trzymanie M-powera w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja posiadałem serię 7 z tym silnikiem (735 1988r.)w automacie...Co do samego silnika,ja nie miałem z nim problemów i był bezawaryjny,świetna jazda i osiągi(nawet z automatem),co do spalania to różnie bywa.Jak szalejesz i jeździsz nie ekonomiczne-może Cie sporo kosztować.Przy jeździe w mieście(nie wolno,nie szybko)raczej nie zejdziesz poniżej 14-13...Trasa-to już zależy od prędkości itp.

Po paliwie poszostają koszty chociażby ubezpieczenia i tu już wielkiej różnicy nie ma(praktycznie-nie ma jej wogóle)bo auta z silnikami od 2,2 litra mają takie same opłaty jak wyższe... :) Więc ubezpieczenie wersji 525 jak i 530/535(730) wynosi przy płatności jednorazowej wynosi 748 zł natomiast przy płatności w dwóch ratach składka wyniesie odpowiednio 831 zł. Składka jest wyliczona przy założeniu że posiadasz 50% zniżek za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia i ma masz więcej niż 26 lat.

Pozdrawiam :)

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealnym kompromisem w tej serii jest 525 24 V a najlepiej z vanosem to świetny silnik zwłaszcza w manualu. Spala praie tyle co 520 a przyjemność wielka i części opór

535 lepiej sobie daruj bo to starszy motor który ma osiągi jak 530V8 a plai więcej kolega ma pali około 14-15 litrów czyli jak 540V8 w automacie:)

530V8 da ci więcej radochy z jazdy ale oszałamiających różnic nie ma bo V8 jest cięższe od R6 i droższe bo masz 8 świec a nie 6 itd.....

Jak nie miałeś nigdy dużej mocy to 525 będzie dla ciebie już dużym wyzwaniem zwłaszcza pa,miętaj o zimie:)

Życzę udanego wyboru

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wam za te opinie dodam jeszcze ze raczej kupie autko z gazem kusi mnie tenn 3,5 litrowiec tylko obawiam sie ze bedzie bardziej awaryjny od 2,5 ale zalerzy jak trafie prosze o dalsze opinie a i jesze zapomnial bym ponoc 24 zaworowce niechce zabardzo jezdzic na gazie słyszałem takie opinie co o tym myslicie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Leni!

Kolega ma 525i m50 i na gazie to jjjeeeeedddzzzziee...oj pięknie jedzie :)

Także nie wiem, kto Ci takie rzeczy mówił,ale to nieprawda. Oczywiście jeśli mowa o gazie w m50 to tylko sekwencja i to dobrze założona. Wiadomo, gaz musi być założony porządnie, bo inaczej się zniechęcisz do tej formy paliwka.

Tak jak Zdzira, polecam Ci 525i 24V, bo mocy jest pod dostatkiem, obsługa tańsza niż V8 i silnik dużo nowocześniejszy niż 3-3,5 litrowe r6. Jednym słowem Freude am Fahren jak najbardziej :wink:

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem albo 525i, albo 540i. Najlepiej w manualu, chociaz E34 540i w manualu to bardzo rzadki samochod.

 

Potwierdzam 540. Miałem kiedyś 540 E34 ale niestety w automacie - to jest pomyłka - słynna 5HP30. W manualu polecam ten model.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i po waszych radach bardziej rozwazam silnik 2,5l 24v ma 192 konie wiec sporo dodam ze to jest moje pierwsze auto i mam dopiero 19 lat:) choc nie odrzuciłem tez mozliwosci 3,5l ma 211 koni czyli nie duzo wiecej od 2,5l moment ma tez wiekszy ale na takie pojemnosci nie jest to duza róznic jak ktos moze mi jeszcze pomuc to poprosze bardzo bede wdzieczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainteresuj sie najpierw twoim wybranym ubezpieczycielem OC, zobacz czy dla niego przedzial jest od 2000 czy czasem nie 2000- 2500 i potem kolejny powyzej. majac 19 lat kupilbym na twoim miejscu 318, zastanow sie dobrze , zebys potem sie nie obudzil z reka w nocniku jak to mowia i 1500 za OC.

 

kupujac 540 albo masz dobra prace, albo bogatych rodzicow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Tomek_

PostWysłany: Pią Wrz 07, 2007 8:42 am Temat postu:

Leni napisał:

o ubezpieczenie nie chodzi mam 50% znizki a jak bede rejestrował to na wspólwasnos z ojcem czyli jakies 800zł bede płacił o to sie nie martwi;p

 

 

Weź pod uwagę zwyżki za wiek i to że jeździsz jeszcze z zielonym listkiem.

 

a propo ile sie jezdzi z zielonym listkiem bo jusz mam prawko równy rok dzisaj minol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricky ma rację

Jak to twoje pierwsze auto to 520I R6 24V to już dużo wiem bo jeżdżę takim i wiekowo mi chyba najbliżej do ciebie bo mam 22 lata ale prawko już od prawie 4 i czasem boję się w deszczu użyć całej mocy a jest sporo słabsza od 525 192PS więc 540 sobie odpuść bo daJĘ CI ZE 2 TYGODNIE A POTEM POJAWI SIĘ NA ALEGRO ROZBOITE 540

sORKI ZA SZCZEROŚĆ ALE JA TAK KIEDYŚ MIAŁEM PRZESIADŁEM SIĘ Z POLDKA NA 525 I PO 11 DNIACH WYLĄDOWAŁEWM W ROWIE :(

wIĘC UWAŻAJ NA SIEBIE I AUTO

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wiem ze nie ma artów z tylnim napedem na 540 nie mam pieniedzy zeby kupic a pozatym niechce takiego silnika wogole sa tylko wautomacie wiec itak bedzie ciezko znalez i sie jeszcze zastanowie czy przedz zima kupic e34 525 czy po zimie e 46 to sie jeszcze zobaczy narazie dzieki za pomoc duzo sie dowiedziałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.