Skocz do zawartości

Dolnośląskie


AdminOld

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sens wymieniać swiece? przejechalem autem 46k km odkad go kupilem, nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel wymienial i czy w ogole byly wymianiane (przebieg 146k km).

Z autem sie nic nie dzieje, ale niedlugo chyba bede klapki w kolektorze robil i moze przy okazji bym swiece wymienil.. chyba, ze swiece dlugo potrafia wytrzymac i ich nie wymieniac bo szkoda kasy?

 

Gratuluje podejscia. Jak nie wiesz jaki sens, to chociaz bys googli uzyl i zobaczyl po co one tam sa.

 

 

Wiem po co są świece tylko zastanawiam się czy je wymieniać jeśli nie mam problemów z rozruchem w zimie, z nierówną pracą silnika zaraz po odpaleniu itd...teoretycznie świece żarowe wytrzymują nawet ponad 100k km. Możliwe, że poprzedni własciciel je wymienial np. przy 90k. Dlatego zadalem pytanie czy warto wymienic pro forma po przebiegu 50-60k km? bledow na komputerze ze swiecami/sterownikami swiec tez nie bylo jak ostatnio mi kolega sprawdzal.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szukam bardzo dobrego warsztatu od dokładnego prostowania i wyważania felg aluminiowych (najlepiej wyważanie "na aucie"). Przy prędkościach rzędu 120kmh czuję lekkie drgania na budzie, generalnie jedna z felg była jakiś czas temu solidnie uderzona i prostowana, reszta też przy okazji była niby sprawdzona. Ludzie z warsztatu na Gaju we Wrocławiu gdzie prostowałem twierdzą , że wszystko jest ok.

 

bedę wdzięczny za podpowiedzi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam bardzo dobrego warsztatu od dokładnego prostowania i wyważania felg aluminiowych (najlepiej wyważanie "na aucie"). Przy prędkościach rzędu 120kmh czuję lekkie drgania na budzie, generalnie jedna z felg była jakiś czas temu solidnie uderzona i prostowana, reszta też przy okazji była niby sprawdzona. Ludzie z warsztatu na Gaju we Wrocławiu gdzie prostowałem twierdzą , że wszystko jest ok.

 

bedę wdzięczny za podpowiedzi;)

 

Bo moze byc ok. Problemem moze byc co innego. Zakladam, ze w momencie uderzenia, solidnego, felga byla na aucie.

W tym momencie mogles uszkodzic wahacza, maglownice czy nawet piaste. Jesli w zawieszeniu nie bedzie gralo to kazda felga bedzie bila.

 

Sprawdz na jakiejkolwiek innej stacji sama felge po zdjeciu opony i potem z opona. Jak jest ok, to jak wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym auto-chipie robilem kilka drobnych rzeczy (pompa paliwa, cos z elektryką - tutaj zamiast mnei naciagnac na wielka robote przy lutowaniu kabelkow, od razu mi powiedzieli ze 99% ktos mi sprzedal lewy akumulator i mieli racje) w moim starym/rozwalającym się e39 i panowie zawsze byli na +.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Trochę mi stuka i puka z przodu w mojej e60. Kończą mi się także klocki i tarcze, tak więc chciałbym to załatwić za jednym razem.

Prośba o namiary gdzie we Wrocku mogę zrobić dokładną diagnozę zawieszenia + wymiana. Dodam tylko że geometrię robię w styl -auto, a serwis w ASO( oleje, płyny, filtry) - jakoś nie wierzę że to ogarną:)

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czytajac wszystkie posty powiem wam tak.Jako że sam jestem od niedawna wlascicielem bmw i od samego poczatku mam jakies problemiki to jesli chodzi o warsztaty to zaraz jak sie cos zaczelo partolic zadzwonilem do kolegi ktory tak jak ma 318 tds ten sam roczek i odrazu powiedzial mi ze na legnickiej 52a we wrocławiu jest bardzo dobry warsztat.jego wypowiedz plus spoooro opini pozytywnych w tych wszystkich postach uswiadamia mnie ze naprawde warto tam jechac.terminy swoja droga ale jesli chodzi o robote i o ceny to naprawde ze swieca takich szukac:)pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Auto-Serwis w Rudnej koło Lubina.

Zajmują się kompletną mechaniką samochodową.

Właściciel Krzysztof bardzo dobrze zna się na BMW silniki TDS

- uszczelnienie pomp wtryskowych

- wymiana regeneracja wtrysków

- ustawianie konta wtrysku dawki (silniki diesla)

Uszczelnianie pomp wtryskowych tdi tds dti i inne z pompą bosch

 

Na hasło BMW-KLUB rabat na usługi :-)

 

https://www.facebook.com/pages/Auto-serwis/552740871452154

 

59-305 Rudna, ul. Witosa 5 (stacja CPN)

512-992-513

662-911-412

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czytajac wszystkie posty powiem wam tak.Jako że sam jestem od niedawna wlascicielem bmw i od samego poczatku mam jakies problemiki to jesli chodzi o warsztaty to zaraz jak sie cos zaczelo partolic zadzwonilem do kolegi ktory tak jak ma 318 tds ten sam roczek i odrazu powiedzial mi ze na legnickiej 52a we wrocławiu jest bardzo dobry warsztat.jego wypowiedz plus spoooro opini pozytywnych w tych wszystkich postach uswiadamia mnie ze naprawde warto tam jechac.terminy swoja droga ale jesli chodzi o robote i o ceny to naprawde ze swieca takich szukac:)pozdro

 

Zarejestrowales sie, zeby zrobic reklame?

 

bebnie zdania sa podzielone.

Nie szanuje klientow i potrafi zawalic robote. Kasuje podobno tez nie malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pan Wiesław robi wycenę na podstawie ile za to kasuje ASO i daje swoją cenę o 15-20% niższa zapominając o tym ze w ASO tez bez problemu można dostać upust na robotę.

Wymiana odmy oleju w 3 litrowym dieslu u niego kosztuje 280zl- zrobiłem sam w 20 minut odkrecajac 7 srobek- dostęp prosty jak dla dziecka.

Zlanie i nalanie oleju 80zl dodatkowo 120 za wymianę filtrów.

Ja rozumiem ze BMW ale inni robią całość za 50-80zl

Edytowane przez bullet77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze ASO niby nie ogarnie wymiany zawieszenia?

Jezusie Nazaretanski...

Ty myslisz, ze E60 to statek kosmiczny? Sam bys to nawet ogarnal, z podnosnika, jakby Ci sie chcialo rece pobrudzic.

 

 

w Aso we Wrocławiu słabo idzie im diagnozowanie stuków,mówią że ok.

czy ktoś z Was robił zawiechę w styl - auto na ulanowskiego? może tam warto?

ostanio wymieniałem klocki i tarcze na ori - polecacie jakieś sprawdzone zamieniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szanowne Gremium,

 

ostatnia zmiana samochodu na BMW skłoniła mnie do zrewidowania wyboru swojego mechanika samochodowego. Ostanie dwa auta serwisowałem w jednym warsztacie specjalizującym się w naprawach Opla, gdyż takiej marki one były. Właściciel wychodził z założenia iż ceny robocizny ma o ok. 60% niższe od serwisu, jakość pracy mechaników prezentuje relatywnie wysoki poziom, nie jest złodziejem (czytaj brak naprawy=brak opłaty, pomimo czasu spędzonego na szukaniu przyczyny) i nie używa języka, który z polszczyzną łączą tylko spójniki, może sobie zatem pozwalać na olewatorskie podejście do klienta. Pomimo wielokrotnego zgrzytania zębami na sposób traktowania swoich chlebodawców przez warsztat, który znacznie lepiej czuje się w roli tego pierwszego, jeździłem do niego regularnie- mając niejednokrotnie wątpliwości, powodowane zachowaniem właściciela, czy to ja jestem klientem w tej relacji. Moja namiętność spowodowana była lenistwem i co ważniejsze, świadomością, że Panowie mechanicy rzeczywiście znają się na tym co robią (a przynajmniej dwóch z nich) a jak powszechnie wiadomo, Opel z niezawodności nie słynie, więc naturalnie ich umiejętności musiały wychodzić nieznacznie poza wymianę oleju.

 

Nowy nabytek skłonił mnie jednak do odrobiny wysiłku, celem znalezienia nowego miejsca do sponsorowania. Przeczytałem zatem Wasze opinie i komentarze w tym wątku oraz kilku innych miejscach zrzeszających pasjonatów napraw samochodów. Lektura ta skłoniła mnie do kilku refleksji.

 

Po pierwsze wyższa klasa i cena samochodów oraz cena napraw, nie przyczynia się w większości przypadków do wyższej dbałości o naprawę lub chociaż większej atencji klientowi- co wydawać by się mogło jest rzeczą najłatwiejszą i darmową. Nie trzeba bowiem kończyć technikum uprzejmości by być kulturalnym. Właściciel warsztatu ponad to nie ponosi kosztów za używanie słów dziękuję, proszę i przepraszam. Często można jednak odnieść odmienne wrażenie.

 

Po drugie większość opisywanych napraw dotyczyła wymian eksploatacyjnych, które przy odrobinie chęci można dokonać samemu pod domem. Rozumiem jednak, że na biednego nie trafiło więc każdy szanujący się właściciel bawarskiej marki, każdą rzecz wymienia rękami mechanika. Jest to zrozumiałe, w przeciwieństwie do wyczuwalnego fetyszu na punkcie słów „specjalizacja BMW”, które po prostu muszą zawierać się w nazwie zakładu, do którego szanujący się użytkownik wspomnianej marki jedzie. Nawet jeżeli sprawa dotyczy wymiany wycieraczek- o czym czytałem na innym forum.

 

Po trzecie zauważalna jest tendencja do używania zamiennie słów „dobra” jakość ze słowami wysoka cena. Rzeczony synonim powstał przy okazji rozmów o częściach zamiennych. Jak sądzę to też wynika z pierwiastka snobizmu, który każdy w sobie nosi. Wydaje się on jednak trochę przerośnięty w przypadku posiadaczy BMW.

 

Konkludując, pytam się zatem dlaczego na podstawowy serwis (wymiana oleju, tarcze, klocki…) nie skorzystać z usług warsztatu, któremu zależy na każdym kliencie i każdego traktuje na jednakowym, wysokim poziomie oraz jest dokładny i zna się na swojej pracy? Na http://www.dobrymechanik.net czy http://www.znaywarsztat.pl jest kilka miejsc, w których można bez obaw pozostawić swoje auto.

 

Sporo wpisów dotyczyło wysokich cen za części. Dlaczego zatem nie kupować ich samodzielnie?

 

Podczas przeglądania tego forum, robiłem notatki, celem wyłonienia zakładu, który w razie poważniejszych problemów umiałby sobie z nimi poradzić. Zestawieniem z chęcią się podzielę- może oszczędzę komuś pracy. Wymienione miejsca są tylko z Wrocławia i okolic, nie zawierają warsztatów LPG. Wartości w kolumnach po lewej stronie oznaczają ilość osób potwierdzających daną opinię.

 

Ponad to proponuję stworzenie na forum listy, która stanowiłaby esencję informacji z postów. Propozycja w załączniku (zakładka „Lista”). Każdy uczestnik mógłby się w niej wypowiedzieć nt. swoich doświadczeń. Kluczem do jej funkcjonalności jest entuzjastyczne przyjęcie tego pomysłu przez Was- czyli duża ilość wpisów oraz rzetelność. Próby rekomendowania mechaników przez rodzinę/znajomych, którzy na dobre słowo nie zasługują, zostaną prędzej czy później zrewidowane przez innych użytkowników, co z kolei przyniesie odwrotny skutek do oczekiwanego osobom chcącym poprawić czyjeś statystyki. Plik wykorzystuje makra do wypełniania dwóch pierwszych kolumn i blokowania pól już wypełnionych przez innych użytkowników. Niezbędne jest zatem do prawidłowego działania włączenia obsługi makr w arkuszu Excel.

 

Słowem zakończenia. Niekiedy spotkać się można z sytuację w której dobry warsztat (przeważnie przez chciwość właściciela) przestaje nim być. Dobitnym przykładem jest tutaj Auto-SHOP Jan Bęben z Legnickiej we Wrocławiu. Początkowe wpisy niewątpliwie zachęcały do odwiedzin tego miejsca. Wraz z biegiem czasu zaczęło się pojawiać coraz więcej krytycznych uwag dotyczących cen za części, które drożeją znacznie szybciej od konkurencji, problemów organizacyjnych, nie dotrzymywania umów, lekceważenia klienta itd. Jest to zakład, który istnieje w znacznej mierze dzięki Wam. Pomimo, iż zapewne nie wszyscy użytkownicy BMW przeglądają te forum, ich ilość jest wystarczająca do tego by pomóc zrozumieć właścicielowi swoje błędy. Monopolu na naprawy BMW na szczęście dzisiaj nikt nie ma. Decyzja zatem u kogo zostawicie swój samochód leży w Waszych rękach. O ile może pojedyncze akty wyrażania sprzeciwu przeciwko niskiej jakości usługi, czy wysokiej cenie, nie robią wrażenia na dobrze prosperujących punkach napraw, o tyle grupowe odwrócenie się od któregoś z nich na pewnie czas na pewno nie zostanie nie zauważone. Siłę grupowych zakupów doceniło już w Polsce wiele podmiotów. Kilka też skutecznie na tym zarabia (Grupon, MyDeal). Dlaczego by zatem całkiem za darmo, bez „nabijania” komuś pieniędzy na pośrednictwie pomiędzy klientami i usługodawcami, nie zrobić tego samodzielnie? Grupowe działanie może mieć bardzo korzystne skutki dla grupy jak i dla warsztatu, z którego usług przestaje lub zaczyna się korzystać. Drugi przypadek jest jasny jak sądzę dla każdego. Pierwszy stanowi natomiast dużą szansę dla właściciela, który może zrewidować swój styl prowadzenia biznesu i odnaleźć się na drodze do lepszego lub pogrążyć całkowicie, doprowadzając do bankructwa. Obie możliwości są korzystne dla klientów, gdyż prowadzą do poprawy jakości usług na rynku, przez co oddziałują też na konkurencję, zmuszając ich do podobnych zachowań.

 

Proponuje Wam zrezygnowanie z korzystania z usług firmy Auto-SHOP Jan Bęben do końca roku oraz udanie się do innego zastępczego miejsca. Do testów możemy wybrać AUTO SERWIS SPORT-TECHNIKA na Rogowskiej we Wrocławiu ze względu na rosnące pozytywne rekomendacje. Skutki takiego zachowania z pewnością będą zauważone przez Pana Jana, który mam nadzieję, zreflektuje się w swoim działaniu. Ponad to przez ten czas będziemy mieli nowego specjalistę od BMW w auto serwisie sport-technika, który będzie miał okazje zapoznać się z większością samochodów rzeczonej marki.

 

Nie bez przyczyny mówi się, że w kupie siła. Zatem: Kupo! Do boju o wyższą jakość i niższe ceny napraw ;)

 

http://przeklej.org/file/b4peoV/lista.warsztatow.v4.xlsm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.