Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Męczy mnie ostatnio ciekawość. Postanowiłem sprawdzić ile poleci moja Beti E32 M60B40 Long. Wyjechałem na A4 i troszkę się rozczarowałem bo przy 230 km/h (~5k obr.) mam odcięcie zapłonu. Nie za szybko? Przyspieszenie czuć do samego końca. Można depnąć ze 180 i do 230 przyspiesza bardzo szybko. Autko ślicznie trzyma się drogi i świetnie się prowadzi nawet na tak mizernej autostradce. Oczywiście i tak nigdy nie jeżdżę z takimi prędkościami ale ciekawość nie dawała i nie daje mi spokoju. Jak jest w Waszych porównywalnych Betkach?
CB: 161BD221
Opublikowano
Witaj! Według danych technicznych, które posiadam, v-max Twojego samochodu to 240 km/h.

 

Tak, wg tych danych które są zamieszczone na stronie BMW Klub Polska. 230 km/h licznikowe mam przy 5 tys. obr. Licznik względem pomiaru GPS zawyża o ok 5-10 km/h, jest jeszcze 1,5 tys obr. w zapasie. Auto pow. 200 km/h "chętnie" przyspiesza. Zero wysiłku do 230 km/h. No i blokada przy 230 km/h a słyszałem że BMW (i reszta) blokady zakładało na 250 km/h. Kolejna blokada jest na 6,5 tys. obr.

 

niemożliwe żeby te 14 kM różnicy pomiędzy 750 tak mocno odbijało się w Vmax skoro 750 ma ok 270 !!!

To samo źródło podaje że 750 wyciąga 250 km/h. Zostaje jeszcze moment obrotowy który jest o 50NM większy w V12-tce.

 

EDIT: Właściwie to chodziło mi o porównanie do innych użytkowników podobnego pojazdu nie do katalogu. Nie chce by znów rozgorzała dyskusja bardzo teoretyczna która miała już miejsce w przeszłości.

CB: 161BD221
Opublikowano

Odpowiedz jest prosta: BMW odstapilo od reguly i sztucznie ograniczylo v-max dla 740i do 240km/h, po to zeby klienci kupowali minimalnie szybsze 750i (v-max ograniczony do 250km/h.) Realna predkosc maksymalna dla nowej 750i to podobno okolo 270km/h, a dla 740i niewiele mniej, tak strzelam ze okolo 265km/h.

Ale dlaczego masz odciecie przy 230km/h (realnie okolo 220km/h) to nie mam pojecia. Mozesz zalozyc chip zdejmujacy ograniczenie predkosci, tylko pytanie: po co normalnemu czlowiekowi rozwijac takie predkosci :wink:

Opublikowano
Mozesz zalozyc chip zdejmujacy ograniczenie predkosci, tylko pytanie: po co normalnemu czlowiekowi rozwijac takie predkosci :wink:
Nie zamierzam zdejmowac żadnej blokady. Tak szybko jechałem tylko raz i tylko po to by zaspokoic ciekawość (po 8 mies. posiadania tego auta). Nigdy tak nie jeżdze więc nie ma sensu wydawać kasy. Byłem zdziwiony tym że przy 230 mam odcięcie. Ktoś próbował w swojej 740-tce?
CB: 161BD221
Opublikowano
Odpowiedz jest prosta: BMW odstapilo od reguly i sztucznie ograniczylo v-max dla 740i do 240km/h, po to zeby klienci kupowali minimalnie szybsze 750i (v-max ograniczony do 250km/h.) Realna predkosc maksymalna dla nowej 750i to podobno okolo 270km/h, a dla 740i niewiele mniej, tak strzelam ze okolo 265km/h.

Ale dlaczego masz odciecie przy 230km/h (realnie okolo 220km/h) to nie mam pojecia. Mozesz zalozyc chip zdejmujacy ograniczenie predkosci, tylko pytanie: po co normalnemu czlowiekowi rozwijac takie predkosci :wink:

 

sprawa jest nieco bardziej skomplikowana niz pisze Marcin.

 

Doczytałem w niemieckich źródłach, ze BMW specjalnie ograniczyło vmax w 740 do 240 km/h, poniewaz 740 nie miała seryjnie NIVO z tyłu , a bez nivo wg techników bmw tył E32 miał byc ponoc niestabilny powyzej 240 km/h.

 

JEsli chodzi o wartosci vmax dla 740 i 750 to oczywiscie mozna gdybac i gdybac ale sprawa rowniez nie jest prosta. O ile dla " zachipowanej " 750 vmax np wg niemieckiego chip-tunera H&S wynosi 271 km/h i wielu innych producentów podaje wartosci ok 270 km/h, to dla 740i problem stanowi oprogramowanie skrzyni.

Dlaczego?

Po pierwsze - w trybie S auto nie wrzuca piątki. Co powoduje,ze na czwartym biegu mozemy , przy seryjnym ogumieniu i max 6550 obrotach ( zakładam minimalne odchylenie w gore) pojechać ok 263,5 km/h ( coma circa)

 

W trybie E piątke owszem, wrzucimy sobie i popędzimy ile fabryka dała ale.....na obrotach nie większych niż 5200 ( +/-) 50 obrotach. 5Hp30 w E32 posiada bowiem takie ograniczenie wynikajace z tego,ze komputer traktuje ten bieg jako nadbieg i nie stosuje juz dla niego przekroczenia " kick-downowej " predkosci obrotowej. Zatem przeliczając te 5250 obr na piatce daje nam okrągłe 267.5 km/h. I taka jest nieoficjalna vmax dla 740 wynikajaca z ukrytej blokady w skrzyni, a nie z braku mocy. Zatem nawet zjazd z giewontu raczej nie pomoze w przekroczeniu tej predkosci. Pomocą moze byc zmiana softu skrzyni na " odblokowany" .

 

Ja osobiscie jechałem licznikowe 255 w trybie S i musiałem juz hamowac bo z oddali widziałem,ze pas mam zajety , ale prawdopodobnie nie mam blokady w kompie silnika.

Opublikowano

Moja 740stka ma od kilku lat zdjętą blokadę i jak była młodsza, to parę razy udało mi się ją rozpędzić do licznikowych ~270 km/h. Chip zdejmujący blokadę miał podobno dodać też kilka koni mocy tak, że miało być gwarantowane 300 KM. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale po wstawieniu chipa odniosłem wrażenie, że ciut lepiej zbierała sie z dołu...

Pozdrawiam

Opublikowano
Ponoc 728iA ma Vmax=225km/h a mi sie ja udalo rozpedzic do prawie 240km/h(trudno powiedziec, ale wskazowka duzo ponad 230:-D) :-D Z gorki co prawda i na A2 w niemczech.
E38 735iA Sport Individual 99`

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.