Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak wystygnie to popuść przewód od termostatu do chłodnicy

wgórnej części przewodu wsuń śrubokręt aby zrobić szczelinę

dolewaj płyn pomalu do pełnego zbiorniczka żeby tym cienkim

przewodem płyn wlewał się do chłodnicy aszczeliną będzie wychodzić

powietrze

teraz masz poduszkę powietrzną w głowicy

pompa mieli płyn bo układ nie jest pełny idlatego gotuje

powinno wejść jeszcze 2 do 3litrów płynu

powodzenia

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

moim zdaniem to popuszczenie tego węża nic nie da bo za zalanie chłodnicy i dolnego węża odpowiada malutki zaworek z kulką w termostacie no chyba że ktoś wsadził nie oryginalny termostat bez tego zaworka

lepiej by było zdjąć na chłodnicy ten mały wężyk co idzie do zbiorniczka , on odpowiada za odpowietrzenie układu no i może tam jest coś zatkane ? jak gazujesz to do zbiorniczka powinno się przez niego przelewać , jak nie leci na wysokich obrotach to pewnie wirnik pompy się rozleciał

Opublikowano

jak popuścisz ten przewód to będzie pusty bez płnu

ajak dobrze zalejesz plyn to będzie pełny

Opublikowano

jak jest niepełny układ to pompa nie będzie goniła plynu

nie będzie przelewu z cienkiego węzyka

pompa się kręciale nie wymusza obiegu bo u góry jest powietrze

więc płyn stoi w bloku i się gotuje temperatura skacze

węrze puchną

Opublikowano

dajan widze ze slabo czytasz to co pisalem wczesniej,napweno ten cienki wezyk nie jest zatkany bo jak sciskam tego grubego to wylatyje strumien plynu z niegi do zbiorniczka,a druga sprawa jakim cudem mogl sie pompa rozleciec JAK PRZED WYMIANA WSWZYSTKO BYLO IDEALNIE od tego momentu nigdzie przeciez nie jezdzilem.

Ide dalej dzialac sprobuje sposobem E39 zobaczymy.

Opublikowano

sory za wężyk ale jak po zalaniu silnik był zapowietrzony to obecnie możesz spodziewać się wszystkiego co koledzy opisali łącznie z pękniętą głowicą czy odpadniętym lub pogiętym od temperatury plastykowym wirnikiem pompy

niestety ale gdy silnik nie jest zalany wodą do pełna (czyli zapowietrzony) to wskazania temperatury są nie miarodajne , życze Ci powodzenia bo ja akurat wymieniam przegrzany silnik i szkoda mi jedynie forsy jaką włożyłem w trzykrotne wymienianie uszczelki pod głowicą

Opublikowano

I znowu to samo,ale napwno w tym dolnym przewodzie jest plyn.

Odkrecilem dwa te przewody ten dolny i gorny ,wlewam plyn po chwili zaczelo sie lac z tego dolnego dokrecilem leje dalej do zbiorniczka okolo 5 litrow i plyn zaczal wylewac sie z chlodnicy tam gdzie dochodzi ten gorny przewod,wiec go zakrecilem no jeszcze weszlo moze z 2 litry.Posciskalem przewod az zaczela sie przelewac plyn tym wezykiem co idzie do zbiorniczka.Odpalilem zagladam i nic sie nie przelewa zaczalem sciskac przy sciskaniu strumien byl jak przestalem nie ma az mnie reka zabolala od sciskania i robilem tak az skazowka doszla na srodek pola i stanela,wlaczam ogrzewanie leci cieple,a chlodnica nadal zimna i przelewu brak.,zgasilem silnik.

Opublikowano
jeden z kolegów kiedyś opisał wszystkie cuda jakie dzieją sie z układem chłodzenia i z tego co pamientam to nie ważne czy masz zbiorniczek zintegrowany z chłodnicą czy tak jak u Ciebie osobno to ZAWSZE Z OTWORKA PRZELEWOWEGO MUSI SIĘ LAĆ GDY DODASZ GAZU jak nie leci to pompa nie wymusza obiegu
Opublikowano

Panowie u mnie wentylator włącza się od razu jak uruchamiam silnika i wyłącza się w trakcie jazdy niezależnie od temperatury silnika. Oczywiście gdy wskazówka temperatury dochodzi do pionu wentylator sie włącza. Silnik nagrzewa się normalnie , ogrzewanie działa dobrze więc gdzie leży problem?

:mad2:

Opublikowano
Dolalem plynu do zbiorniczka ponaciskalem gorny i dolny przewod tak zeby tym wezykiem co idzie do zbiorniczka wylecial plyn kilka razy zakrecilem korek zbiorniczka i odpalilem i obserwowalem co sie dzieje po kilku minutach zaczela rosnac skazowka doszla do polowy i stala tak dosyc dlugo,sprawdzam przewod gorny jest goracy cienki co do zbiorniczka letni,dolny calkowicie zimny z chlodnica.Pchodzil jeszcze pare min. i skazowka ruszylo to wylaczylem silnik,aha i ten gorny i dolny przewody byly takie napompowane.Prawdopodobnie wszystkie objawy wskazuja na termostat ze nie otwiera.
Opublikowano

jeden z kolegów kiedyś opisał wszystkie cuda jakie dzieją sie z układem chłodzenia i z tego co pamientam to nie ważne czy masz zbiorniczek zintegrowany z chłodnicą czy tak jak u Ciebie osobno to ZAWSZE Z OTWORKA PRZELEWOWEGO MUSI SIĘ LAĆ GDY DODASZ GAZU jak nie leci to pompa nie wymusza obieguDAJAN

 

 

MYSLISZ ZE TO POMPA?

Opublikowano
Witam. 6 lat jeździłem TDSem....fajne autko......ale 3 razy walczyłem z głowicą. Miałem podobne problemy. Wymieniali zawsze 'punktowo'..wisko, termostat....a zawsze winna była głowica.... Ten typ (tds) ma zbyt cienką głowicę na taką długość i ciśnienia. Wystarczy jeden raz przegrzać...i u mnie zawsze tak było. A to urwał się wirnik z pompy, a to zerwał się pasek wieloklinowy.....i doszło do przegrzania. To auto odpowietrza się samo...w normalnej eksploatacji przy odpowiednim poziomie płynu....jeżeli ciągle się zapowietrza, to ............u mnie przynajmniej...zawsze waliło z głowicy. Fajne autko...ale właśnie przez te perypetie....z grzaniem się.....przesiadłem się na 530. Acha przez ostatnie 1,5 roku eksploatacji jeździłem z niedokręconym do oporu korkiem w zbiorniczku wyrównawczym....tak poradził mi mój mechanik z byłego servisu BMW...i.....'rura' z płynem (ta górna) nie była już taka 'naprężona'...i tyle że od czsu do czasu....NA ZIMNYM silniku dolewałem płynu. I mogłem jeździć ponad 200 km/h a temp. nie ruszała od pionu na wskaźniku. Pozdrawiam
Memento Mori :-)
Opublikowano
MYSLISZ ZE TO POMPA?

zawsze lepiej jest wyeliminować te drobne sprawy niż odkręcać głowicę , wyjmnij pompe i sprawdz jak wyglonda wirnik jeśli jeszcze jest , niema przy tym dużo roboty a i nie potrzebujesz uszczelek bo tam jest oring i powinien wystarczyć przy zakładaniu zpowrotem pompy .

a co do dolnego węża to on bardzo długo pozostaje zimny

Opublikowano
mia;lem kiedys takiego zaprzyjaznionego mechanika,teraz juz nie mam.Moze ktos tu na forum zna dobrego od takich spraw z okolic Czestochowy.Aha a jak sie okaze ze to glowica jakie koszty mniej wiecej?
Opublikowano

od 1500 w góre , jak ze łańcuchami i prowadnicami zaworów + uszczelniacze nawet 4000zł

a jak się okaże że silnik był już rozbierany to możesz mieć pecha i nieda się już głowicy spowrotem przykręcić bo gwinty pozrywane

dlatego proponuje wyjąć pompe i nawet termostat i sprawdzić co z nimi sie dzieje a naprawde nawet w każdym piśmie motoryzacyjnym znajdziesz że słabą stroną silników BMW jest układ chłodzenia a szczególnie pompa wody z plastykowym wirnikiem (a na z miedzianym nażekają że szybciej padają w nich łożyska)

Opublikowano
ok to u mnie jest plastikowy wirnik? ok to ide jeszcze wykrece termostat i pompe powiedz mi jeszcze bo dokladnie nie wem w ktorym miejscu sie znaduje nie przygladalem sie temu jeszcze?
Opublikowano
I jeszcze jednoczy jest takie cos w zakladach np. ASO ,ZE MOZNA SPRAWDZIC CZY TO NP. GLOWICA ,i czy mozna u nich sprawdzic a nie robic tego u nich oczywiscie jak juz bede pewny ze nie jest pompa ani termo.
Opublikowano

nie wiem jak wymieniałes ten płyn ale ja kiedyś załatwiłem uszczelkę pod głowicą jak samemu zachciało mi sie zmienic płyn też w dieslu

Pozdrawiam

Opublikowano
nie wem w ktorym miejscu sie znaduje nie przygladalem sie temu jeszcze?

pompa jest pod śmigłem wentylatora chłodnicy , wentylator odkręcasz razem z viskiem kluczem płaskom 27 i musisz zdjąć pasek i koło pasowe a termostat jest po lewej tam gdzie ten zimny wąż . no i pierw wyjmnij tą wielką obudowe wentylatora co jest na chłodnicy a z naciągnięciem paska nie będzie problemu tylko ktoś musi pomóc

Opublikowano
termostat sprawdzony otwiera sie zagrzalem wode i wlozylem go i otwiera sie,zostala pompa,szczeze mowiac nie wiem jak sie zabrac do tego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.