Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wczoraj wymienilem plyn i jadac dzisiaj nagle skazowka zaczela rosnac az do czerwonego pola zaraz zgasilem silnik odkrecam powoli korek od zbiorniczka a tu syczy i plyn wywala spod korka.Chyba jest zapowietrzony jak jak to zrobic w 525tds z gory dzieki
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
moze ktos wie gdzie jest odpowietrznik moze przy chlodnicy,albo przy zbiorniczku ,patrzylem i nic nie moge wyczaic jest tylko taki wezyk od zbiorniczka i wiecej nic tam nie widze.CZEKAM NA RADY
Opublikowano
Podejrzewam,ze Twoj pojazd posiada uklad samoodpowietrzajacy sie, czyli zalewasz uklad czynnikiem chlodzacym, uruchamiasz silnik i przy pracujacym delikatnie sciskasz weze przy chlodnicy. Poziom czynnika chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym bedzie nieznacznie sie podnosil wraz ze sciskaniem wezy. Powinny takze pojawiac sie pecherze powietrza w zbiorniczku. Gdy poziom spadnie dolewasz plynu i powtarzasz czynnosc.

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Opublikowano
tylko gdzie znajduja sie te odpowietrzniki ,tego nie napisal
a Ty nie piszesz jaki masz model piątki a to ważne
Opublikowano

Witam ponownie,dzieki Jacek za rade tak podejrzewalem ,ale nie bylem pewny i nadal nie jestem.

Do dajana E39 525TDS ROK 1999,moze jeszcze jakies rady?

Zaraz ide sprobowac tak jak Jacek pisze.

Opublikowano
Wlasnie tak robilem w poprzednim aucie, na wylaczonym silniku otwieralem kurek od chlodnicy i sciskalem wezyk aby powietrze wychodzilo i nastepnie uzupelnialem plynem
Opublikowano
Probowalem tak jak piszecie i nic nadal zapowietrzony chlodnica caly czas zimna ,a cieple powietrze leci naciskalem kilka krotnie i nic nie ubywalu plynu,wiec nie dolewalem,aha jak sciskalem przewod to tym cienkim wezykiem co idzie z chlodnicy do zbiorniczka wylatywal strumien cieczy,a jak nie sciskalem to nic nie wylatywalo,mysle wlasnie ze jak by bylo wszystko ok to by ten strumien caly czas lecial,wtedy jest obieg, nie wiem co dalej ,a przy silniku nie ma jakiego odpowietrznika?
Opublikowano

ja odkręcam odpowietrzniki i zalewaam zbiorniczek do pełna tak

żeby tym otworkiem u góry płyn się wlewał do układu .

nalewam powoli , płyn się wlewa do układu aż się przeleje

odpowietrznikami jest pełny układ potem spuszczam ze zbiorniczka do poziomu prawidłowego ijest OK.

jak zalewałem normalnie do poziomu pod kreskę w zbiorniczku

to nie mogła zassać płynu Efekt był taki przejechałem 1km i się gotowała

e39 520i

Opublikowano
do ke39 ja mam zbiorniczek wyrownawczy osobno nie razem z chlodnica,nie ma u mnie odpowietrznikow tylko przy korku wlewu jest taki cienki wezyk ktry lezy sobie swobodnie w dol ,probuje caly czas sciskam ten przewod i nic teraz juz jest goracy nie mozna go juz sciskac bo parzy troszke,ale za to ten dolny z drugiej strony jest taki letni juz nie wiem o co tu chodzi,jak dlamne to powinny byc odpowietrzniki,chlodnica jest tylko ciepla kolo przewodu tego gornego.
Opublikowano

zalewałeś zbiorniczek do pełna żeby tym przewodem siępłyn wlał do

chłodnicy

Opublikowano
teraz to dowaliles,to dlaczego przed wymiana bylo super? od tego czasu nigdzie nie jezdzilem tylko caly czas borykam sie z tym poprostu jest zapowietrzony.
Opublikowano
To nie borykaj się sam, bo do niczego nie dojdziesz, a stracisz pare procent zdrowia. Udaj się do warsztatu w celu dokonania pewnej diagnozy, póki nie dojdzie do poważniejszych uszkodzeń.
Opublikowano

hardcore - ten wężyk co go tak sobie trzymasz to jest przelew ze zbiorniczka wyrównawczego. Jak co się za bardzo podniesie ciśnienie w układzie chłodzenia to tędy odprowadzany jest płyn, który wycieka ze zbiorniczka przez zaworek bezpieczeństwa w nakrętce.

Następna sprawa to to, że jeżeli w nagrzewnicy masz ciepły płyn to znaczy, że mały obieg wody jest OK. Natomiast problem leży w dużym obiegu przez chłodnicę. Objawy wskazują jakby się termostat nie otwierał. Ale z drugiej strony bym nie panikował. Zalej zbiorniczek wyrównawczy do poziomu, rozgrzej silnik do temperatury pracy i sprawdzaj, czy przewody gumowe na dole i górze chłodnicy zmieniają temperaturę. Przy okazji sprawdzaj ich twardość. Jeżeli zrobią ci się nienormalnie twarde to wskazywałoby na nieotwierający się termostat.

Opublikowano

odpowietrzyłeś już????

nie słuchaj ouszczelkach tylko odpowietrz

Opublikowano
sprawdzalem juzI TAK GORNY ROBI SIE GORACY I TROSZKE CHLODNICY KOLO NIEGO I WLASNIE ROBI SIE TAKI JAKBY NAPOMPOWANY TAKI TWARDY,NATOMIAT DOLNY JEST WLASNIE ZIMNY, A JAK DOTYKALEM GO WYZEJ TZN. TERMOSTATU JEST GORACY,A PRZEWOD JUZ ZIMNY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.