Skocz do zawartości

Śląskie


AdminOld

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Proszę o polecenie dobrego serwisu klimy w pobliżu Jaworzna/Chrzanowa/Sosnowca. Zależy mi tylko na nabiciu, sprawdzeniu szczelności itd bo odgrzybiłem porządnie sam :]

 

To powiem tak w Jaworznie swojego czasu robiłem dwa razy w Wamerze na Dąbrowie i byłem zadowolony.

Szczególnie, że raz po jakimś od serwisu okazało się, że jednak klima nieszczelna. Zaproponowali odessanie całego gazu, bo jeszcze nic nie uciekło i powtórne nabicie za free jak ogarnę nieszczelność na sprężarce.

 

 

Przy okazji chce się pozbyć katalizatorów u mnie w 330D, może ktoś polecić jakiś dobry warsztat, gdzie kładą spawy na poziomie i umią dobrać średnicę rury do wydechu?? Bo w Jaworznie kiedyś się na tym przejechałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzali, maszyna chodziła ponad godzinę i nic nie uciekło. Dopiero po tygodniu jazdy wyszło, że jakiś zawór na sprężarce puszcza.

Nie jest tak, że zawsze nieszczelność wyjdzie ci przy podłączaniu maszyny. Inaczej jest jak klima normalnie pracuje podczas jazdy.

 

Na wydechach przejechałem się jeszcze swojego czasu w tym warsztacie gdzie jechało się taka strasznie dziurawą drogą niedaleko azotani, nie pamiętam ulicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam Panowie gdzie moge w Tychach lub Katowicach najlepiej wymienic amorki i końcówki drązków i łaczniki stabilizatorów :)

ja też z byłymi i obecnym BMW jeżdżę do p.Krystiana w Mobil Klimat Katowice. Jest tylko ważna zasada od razu uzgodnij cenę i gdyby coś więcej wyszło niech zadzwoni przed robotą. Raz byłem w M-auto,ale jak krzywo założyli mi uszczelkę pod pokrywą zaworów w byłym e39 i musiałem po nich poprawiać to dałem sobie spokój.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Szukam dobrego warsztatu w Katowicach, w celu wykonania przeglądu przedsprzedażnego

Proponuje Mobil Klimat szefem jest p.Krystian robi dobra robote.

Wypada mi potwierdzić. Człowiek konkretny i rzeczowy. Nie wymyśla rzeczy nie stworzownych i cierpliwie infromuje o naprawie. E36 2,5 tds wymiana rozrządu za całość z oryginalnymi częściami zapłaciłem 1630 zł. Może nie zbyt tanio ale też nie za drogo jak na taką robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Panowie czy ktoś zetknął się z tym warsztatem w Raciborzu? http://www.bmwluk.pl/

Szukam warsztatu do remontu silnika mojej 320d na śląsku i pytam.

Bardzo proszę o opinie i sugestie na ich temat.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ja nie polecam pana Krystiana i jego Mobil Klimatu. Warsztat niby istnieje od lat ale pojęcie o nowych modelach mają żadne. Nie mówiąc już o tym że nie potrafią zrobić porządnej diagnostyki silnika w E60. Nie ma tam żadnego z mechaników łącznie z panem Krystianem który potrafiłby to zrobić. Poza tym że mają jakich archaiczny laptop którego obsługę konsultują cały czas telefonicznie to efekty diagnostyki są fatalne. Poza oczywiście ceną z sufitu. Jeżeli nie zostawicie samochodu do naprawy i spróbujecie patrzeć im na ręce to musicie mieć ogromną cierpliwość i stalowe nerwy. W każdym razie ja nie chcę żeby uczyli się na moim samochodzie. Uciekłem z samochodem z Bawarii w popłochu bo to nie jest serwis ASO tylko ośrodek szkoleniowy ciągle nowych mechaników. Nie pojadę do M- Auto bo to piproki i kanciarze więc muszę poszukać fachowców. Doradźcie gdzie jeszcze można rzetelnie i nie za drogo obsługiwać E60.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Krystian dobrze się zna, ale na starszych modelach BMW.

Bawaria to jest tak jak piszesz.

M-auto - mam o nich raczej dobre zdanie, choć nie robiłem u nich zbyt wiele, i wszystko raczej proste, eksploatacyjne rzeczy. Coraz częściej słychać jednak o nich głosy krytyki...

Paru moich kolegów jeździ do Diabla do Gliwic. Ale u niego to trzeba też wielkiej cierpliwości. Nie pasował mi.

U Sikory jest lepiej niż w Bawarii, ale rachunki tak samo wysokie. Poza tym znam tam parę osób. Ale to też nie jest wyjście...

Może spróbuj w BM Cars vis a vis giełdy samochodowej?

Na tym wyczerpał się mój bagaż doświadczeń. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakie byłyby wasze rekomendacje gdzie zrobić poniższe prace w okolicach Katowic/Tych

1. Podniesienia zawieszenia do standardu.

2. Założenie dodatkowego zabezpieczenia.

 

Zaznaczam, że przeczytałem każdy jeden post z tego wątku i ustaliłem, że póki wygląda na to, że dobrym wyjściem może być

ad. 1.

http://www.geometria-podwozi.pl/

BM-Cars - Mysłowice?

 

ad. 2

http://www.autoalarm.katowice.pl

 

WYDRA AUTO SERWIS

ul. Ziębia 99

43-100 Tychy

(032) 216-83-83

 

Dodatkowo słyszałem, że poniższy serwis prowadzi jeden z byłych pracowników BMW Sikora z Mikołowa i nie ma nic wspólnego z historią poniżej.

Auto–Serwis S.C Piotr Świdziński, Maciej Matłosz

Tychy-Wartogłowiec, ul. Dzwonkowa

 

Czy korzystał ktoś może z jednego z powyższych serwisów w Tychach?

Co do alarmu, zależało by mi na założeniu alarmu z jakimś dodatkowym zabezpieczeniem, tak zabezpieczyć się jak najlepiej aby auto nie odjechało w nieznanym kierunku niezależnie od wszystkiego.

 

 

Niestety z żadnym z powyższych serwisów (no może poza ASO BMW Sikora w Mikołowie) nie mam doświadczenia.

 

Co do ASO BMW Sikora w Mikołowie. Niestety pomimo miłej obsługi klienta, nie jestem zadowolony z całości podejścia.

Na plus mogę zaliczyć, iż przy okazji przeglądu samochodu po kupnie poinformowali o akcji wymiany wtrysków na co przyjechałem do nich później. W trakcie przeglądu stwierdzili, że trzeba wymienić cewkę co też zrobili. Po czasie dowiedziałem, się że to nie było w ogóle konieczne. Starą cewkę dostałem spowrotem (+) i w momencie jak miałem naprawdę problemy z inną cewką na test wsadziłem tą otrzymaną wcześniej jako wadliwą. Ta pseudo wadliwa działa do dzisiaj... Dobrze, że to już sam potrafię zdiagnozować i wymienić.

 

Kontynuując temat ASO BMW Sikora, oddając samochód do wymiany wtrysków zleciłem też wymianę pompy HPFP, która zaczęła szwankować, tak jak dokładnie opisane przez TSB https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/High+Pressure+Fuel+Pump+for+Turbo+vehicles+-+BMW+335i,+335xi. Co więcej E93 325iA używa _dokładnie_ tej samej pompy. Sama pompa HPFP jak się okazało po dogłębnym sprawdzeniu w serwisach BMW, była już raz wcześniej w tym samochodzie wymieniona, także jeżdżę już na trzeciej pompie. Niemniej BMW Polska i BMW AG w Niemczech odmówiło wymiany pompy w ramach TSB twierdząc, że niezależnie od tego, że to ten sam typ pompy, TSB działa tylko w US. Ale to jest temat na oddzielną epopeję.

 

Całość operacji, tzn. wymiana wtrysków w ramach akcji serwisowej (bezpłatna) + płatna wymiana pompy HPFP, gdyż niezależnie od TSB BMW Polska odrzuciło prośbę o wymianę tej pompy choćby na zasadzie good will miała trwać jeden dzień, oddanie samochodu rano, odbiór pod wieczór.

 

Pod koniec dnia, dostałem telefon, że niestety mieli drobne komplikacje i samochód powinien być gotowy na następny dzień. Kolejnego dnia sytuacja się powtórzyła... Po uprzejmej sugestii z mojej strony, że potrzebowałbym swój samochód nie tylko jak najszybciej, ale także jakikolwiek ze względu na konieczność pozałatwiania paru spraw przed wyjazdem z PL na dłuższy okres, usłyszałem, że co najwyżej mogą mi wynająć odpłatnie samochód (sic!). Skończyło się na tym, że samochodu żadnego od nich nie dostałem, a mój był przetrzymany kolejnych pare dni na po weekendzie (wtorek jeśli dobrze pamiętam).

 

Odbierając samochód odnotowałem, iż zamiast miłego dźwięku silnika, dociera do mnie trajkot prawie diesla... Doradca serwisowy próbował zgodnie z wytycznymi przełożonych spławić mnie i ostatecznie po rozmowie i "obsłuchaniu" samochodu przez szefa technicznego serwisu (wszystkich mechaników), stwierdził, że wszystko jest ok i że ten typ tak ma, w szczególności nowy. Ile w tym prawdy?... nie wiem sami posłuchajcie

Inny mechanik stwierdził, że istotnie powinni zapewne przeprowadzić ponowną regulację. Niemniej to było tuż przed moim wyjazdem a BMW Sikora się wypierał i twiedzili, że wszystko jest ok.

 

Jako wytłumaczenie dlaczego przetrzymywali samochód tak długo podali, że mieli problem z kodowaniem modułu DME. Przy odbieraniu samochodu doradca zakomunikował, że TCU - "moduł bluetooth" przestał działać po uaktualnieniu oprogramowania i że to wina wcześniej uszkodzonego modułu a nie tego że oni zepsuli kodowanie. Linia argumentacji z ich strony była, że nie ponoszą żadnej odpowiedzialności przy programowaniu i oni tylko "klikają na przycisk programowania". Mieli trochę pecha, gdyż o elektronice i programowaniu firmware'ów mam trochę pojęcia... ostatecznie odbierając samochód dopisałem adnotację o odnośnie tego, że bluetooth działał, a nie działa i że żądam naprawy. Po dniu lub kilku (nie pamiętam ile dokładnie), otrzymałem od nich telefon, że z dobrej woli i ich dobroduszności wymienią mi moduł na nowy i zestroją z samochodem (sic!). Zepsuli to powinni naprawić.

 

Moduł istotnie wymienili i zaprogramowali, a na pytania czy uaktualnili cały soft w samochodzie na wszystkich modułach, odpowiedź kierownika serwisu była twierdząca. Nie wiedział wtedy jeszcze, że przed oddaniem samochodu zrzuciłem sobie informacje o datach programowania i wersjach firmware'u na wszystkich modułach samochodu. Jak się okazało po odbiorze samochodu, nie wszystko było uaktualnione i tylko kilka modułów DME, TCU i powiązane zostały uaktualnione i nic więcej. Co też otwarcie powiedziałem kierownikowi. To go istotnie zirytowało i odparł, że nie mogę tego wiedzieć. Grzecznie mu wytłumaczyłem co i jak się sprawdza i po chwili widziałem już jak wpierw zbielał a później poczerwieniał ze złości. Ostatecznie rozmowa do niczego nie doprowadziła, bo ani nie zaproponował, że choćby zweryfikują wersję softu lub cokolwiek.

 

Podsumowując, pomimo na początku bardzo miłego podejścia do klienta, zraziłem się do nich kompletnie podejściem zaraz po skasowaniu pieniędzy. Typowe podejście ASO.

Wciskanie klientowi bzdur, próba zatuszowania i przerzucenia ich winy na klienta. Dodatkowo, coś czego na pewno nie mam jak udowodnić, ale jestem przekonany, że to w trakcie pobytu u nich lakier na nadkolu przednim blisko podszybia i łączenia z maską został porysowany. Rysy, tak jakby ktoś się opierał o samochód grzebiąc pod maską i mając coś ostrego przy sobie.

 

Przepraszam za długi post, ale pomimo tego, że cała sytuacja miała miejsce już jakiś czas temu, przy opisie serwisów w całości mi się przypomniała.

 

Pozdrawiam i czekam na wasze opinie odnośnie gdzie zrobić zawieszenie i alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie zdarzyła się przykra sytuacje, mianowicie miało miejsce dziś z powodu głupiego zwierza małe dachowanie :cry2:

 

Piszę małe bo w sumie poza lusterkiem, tylnią szybą no i oczywiście wgnieconym dachem, auto wyszło prawie bez szwanku poza małymi ostarciami :(

 

Teraz moje pytanie do Was o polecenie jakiegoś warsztatu blacharsko-lakierniczego, który ogarnąłby w miarę porządnie naprawę dachu, możliwie najbliżej Zabrza, będę wdzięczny za każdą pomoc :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bum to robia u Waszkiewicza

bardzo drogi czasami długa kolejka ale jak zrobi to mucha nie siada

jak naprawa z ubezpieczenia to zna wszyskich rzeczoznawców

szyby przyjeżdżają i wklejają u niego (szyby z Katowic ze Ściegiemmego)

ma taką renomę że niemcy auto przywożą do niego

jak Ci powie że 1000zł to zapłacisz max 1000zł a nie jak w innych warsztatach pierw 1000 a przy zapłacie wychodzi 1800

przeważnie robi taniej niż pierw wycenił

---------------------------------------------------------------------------------

pytasz to polecam ale nie jest to moja rodzina ani też nie mam z tego prowizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie gorąca prośba, ponieważ na Śląsku a konkretnie w Katowicach mieszkam od roku nie za bardzo orientuje się z kim do kogo jechać.

Po pierwsze chciałbym Was prosić o namiary na jakiegoś dobrego i w miarę możliwości niedrogiego blacharza z Katowic, ewentualnie Sosnowca lub Dąbrowy Górniczej.

Przez własną głupotę zatarłem i lekko wgniotłem sobie tylne drzwi i nadkole w mojej e46 i muszę teraz znaleźć gościa który mi to zrobi.

 

A druga sprawa jest taka, że potrzebowałbym zrobić również diagnostykę komputerową. Parę miesięcy temu robiłem u chłopaków z m-auto wtryski ale coś mam wrażenie

że będę musiał jechać z reklamacją ale najpierw wolałbym się upewnić w innym miejscu i przy okazji sprawdzić parę rzeczy. Słyszałem już trochę dobrych rzeczy o niejakim

Panu Krystianie z ulicy Warszawskiej (jeśli dobrze pamiętam) czy ewentualnie ktoś może mi podać jakieś namiary na niego?

 

Z góry serdecznie dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.