Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Same bzdury piszesz.... nie znasz sie a wypowiadasz bez sensownie....

 

No i właśnie pokazałeś w powyższym poście kto się nie zna. ;)

 

Wieć wytłumaczę szybko. Problem polega na tym, że te cząstki stałe ze spalin diesla (Cząstki stałe to po prostu sadza – niedokładnie spalone paliwo - węglowodory. Do nich przyczepiają się cząsteczki metali i różnych rakotwórczych substancji, które dostają się do naszych płuc i powodują raka.) nie dopalają się normalnie w wydechu, więc wymyślili DPFy na których się osadzają. Co pewien czas są dopalane w wymuszonej temperaturze temperaturze 600'C. Skuteczność wyłapywania tych cząstek przez DPF to 85 - 100%. Spaliny powstające przy wypalaniu DPF są o wiele mniej szkodliwe niż bezpośrednio z wydechu, a bez DPF.

 

Trochę chemii:

Węglowodory – związki składające się z węgla i wodoru bardzo łatwo reagują z tlenem w reakcji spalania (jest to reakcja wolnorodnikowa). Produkty tej reakcji zależą od ilości dostarczanego tlenu. Przy nadmiarze tlenu następuje spalanie całkowite (produktami są CO2 i H2O), przy mniejszej ilości tlenu następuje półspalanie (produktami są CO i H2O), a przy niedomiarze tlenu zachodzi reakcja spalania niecałkowitego (produktami są C i H2O)

 

Tu masz fajnie opisane wszystko:

http://autokult.pl/2420,filtr-czastek-stalych-czym-jest-i-do-czego-sluzy

 

Problemem nie jest jedna fura bez DPF, ale ~50% diesli jeźdżących po mieście z czego pewnie z połowa nie ma DPF lub ma wycięty.

Trochę ile Cię rozumiem, jakbym był skazany na to dziadostwo jeżdząc większość czasu po mieście pewnie bym wyciął, ale podejmując świadomą decyzję wybrałem alternatywę.

 

Ale kończę dyskusję, bo jest nie na temat działu i każdy będzie obstawał przy swoim. Jak coś to przenieśmy się do działki "spalanie" Pozdro!

Opublikowano (edytowane)

madseason na pejsbuku dostałbyś lajka :cool2: a drugiemu koledze za teorie faktycznie podziękujemy... :mrgreen:

ps; 8 stówek to stary dpf przynosi, dostałeś go z powrotem?

Edytowane przez H_A_R_T
Opublikowano
A jakie problemy z DPF były ? Bo na 99% naprawa Twojego auta polegała na zniwelowaniu skutków awarii a nie usunięciu rzeczywistej przyczyny. Warsztat chociaż sprawdzić rzeczywistą temperaturę czynnika, zaproponował wyjęcie wtryskiwaczy i sprawdzenie poprawności rozpylenia strugi paliwa ? Czy tak typowo, tniemy kasujemy i do widzenia ?
Opublikowano
Mialem nauczke juz z poprzednimi autami ktore mialy DPF ... tryb awaryjny, przybywanie oleju...wiec tu odrazu usunalem zebym nie mial na przszlosc problemow...auto wcale prawie nie jezdzi w trasy tylko wokol komina...to tak czy tak predzej sie zapcha..
Opublikowano
To zasadniczo bardzo źle, szczególnie dla silnika wysokoprężnego który jednak rozgrzewa się dłużej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i masz kolego odpowiedź. Ja na Twoim miejscu do takiej jazdy zdecydowanie kupiłbym benzynę. Dizle w trasy, do miasta beznyna. Przykład znajomego, kupił dizla, bo mało pali - zakładał 5-6l/100km, i faktycznie w trasie mu się udaje, a wychodzi mu średnio po 9-12 bo i tak 90% po mieście śmiga. Oszczęność na którą liczył spala się w korkach.
Opublikowano
Zimny diesel pali dużo - co super widać choćby po ekonomizerze. A w dodatku diesel w krokach przy niskich temperaturach rozgrzewa się przez wieki.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie jakiś dobry mechanior/ktoś z forum co by przetrzepał e60 520d przed zakupem. komp plus bezwypadkowość.

okolice Piły mnie interesują.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Witam.

Szukam specjalisty od e46 a najlepiej jakby znal sie na silnikach m54. Z moim autem niby wszystko jest ok, pali, jedzie, nie szarpie, nie faluje, ale od jakiegos czasu ubylo mu mocy. Ja to wiem, ale inni mechanicy nie chca grzebac bo "jest ok". Dlatego zalezy mi na prawdziwym fachowcu bmw, ktory wiedzial by o co chodzi. Chetnie tez spotkalbym sie z kims kto ma rowniez e46 2.2 170km i bysmy sie sprobowali na jakims dystansie. Ja wiem ze cos jest nie tak, ale mechanicy (ogolni) nie wierza. Pomocy! Najlepiej okolice ostrowa i kalisza ale jak bedzie trzeba to dojade wszedzie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz co dokładniej się dzieje?

Np, jak od 3 tys obr dostaje kopa, to może być vanos wylatany, a może też być DISA.

Disę łatwiej sprawdzić. Wykręcasz i sprawdzasz czy klapka jest w pozycji otwartej, po zamknięciu powinna wrócić do otwartej.

 

Najlepiej podłącz się INPA i sprawdź czy jakieś błędy wywala wywala, nie zawsze jak coś jest nie tak zapala się "check engine".

Opublikowano

Kolego polecam Przemka Jańczaka z miejscowości Rębowo (ok. Gostyń woj wlkp).

Człowiek magik. Sam ma kilka aut lecz głównie specjalizuje się w drifcie. Człowiek z zamiłowania do marki Bmw i naprawia innym tylko przy chwili czasu.

Moja auto miało problemy przez 5 miesiący, ciągle nie jeździło, co zrobiłem to coś innego siadało, aż w końcu zawiozłem do niego i po 4 dniach auto było do odbioru i jeźdżę do dziś bez żadego problemu.

 

Polecam

 

 

 

 

 

Witam.

Szukam specjalisty od e46 a najlepiej jakby znal sie na silnikach m54. Z moim autem niby wszystko jest ok, pali, jedzie, nie szarpie, nie faluje, ale od jakiegos czasu ubylo mu mocy. Ja to wiem, ale inni mechanicy nie chca grzebac bo "jest ok". Dlatego zalezy mi na prawdziwym fachowcu bmw, ktory wiedzial by o co chodzi. Chetnie tez spotkalbym sie z kims kto ma rowniez e46 2.2 170km i bysmy sie sprobowali na jakims dystansie. Ja wiem ze cos jest nie tak, ale mechanicy (ogolni) nie wierza. Pomocy! Najlepiej okolice ostrowa i kalisza ale jak bedzie trzeba to dojade wszedzie!

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Poprosze o jakis namiar na warsztat ktory podejmie sie wymiany uszczelniaczy bez sciagania glowicy E46 N42B20. Jestem z Zielonej, ale ze w Lubuskim nie moge nikogo znalezc, a Wielkopolskie blisko to moze ktos poratuje :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Może ktoś polecić jakiś sprawdzony warsztat, który ustawi geometrię kół w E46 jak należy w Kaliszu bądź okolicach?
Opublikowano
Szukam warsztatu który zdiagnozuje e39 (dymienie na wolnych obrotach). Interesują mnie okolice Grunwaldu w Poznaniu.
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
polecam warsztat w wieckowicach ul słoneczna 8 dziś odebrałem swoje auto po wymianie silnika drogo ale w 100proc uczciwie :D
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich,

Szukam specjalistów od skórzanej tapicerki potrzebna renowacja fotela (odbarwienie) auto ma 20 lat więc nie dam do pierwszej lepszej firmy bez rekomendacji.

Opublikowano
Gdzie w Poznaniu i okolicach mogę oddać turbine z diesla 320d e46 do regenracji sterownika turbiny elektronicznego ? Są gdzieś tu ludzie którzy się na tym znają i podejmą zadania ? Wywala mi błąd na kompie 4191 - sterowanie turbiny zwarcie do masy.
Opublikowano
Kto poleci jakis serwis zeby sprawdzić E90 przed zakupem? Przebieg zawiecha takie sprawy. Samochód jest z Kalisza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.