Skocz do zawartości

Elektryczne lusterka i parę pytań na temat elektryki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam!

 

Uzytkuje swoją bunię juz ponad miesiac. Generalnie wszystko super, nie mam zadnych ale. Ostatnio nabyłem wreszcie polskojezyczną instrukcję i zacząłem sprawdzać tzw. bajery. Moj post dotyczy w sumie dwóch funkcji, co do których mam pewne wątpliwości.

 

1. Lektura tego forum, oraz instrukcja obsługi dały mi do zrozumienia że mając wrzucone R na automacie i suwak wyboru regulacji lusterek ustawiony na lusterko pasazera, powinienem zaobserwować obniżenie się lusterka w celu ułatwienia cofania. Próbowałem wielokrotnie, zmieniałem połozenie suwaka na pozycje lusterko kierowcy i nic :( Lusterko ani drgnie. Z poczatku myślałem ze to jest w opcji, ale instrukcja wspomina o tym jako o wyposazeniu kazdej bmw, nie ma tej gwiazdeczki w opisie swiadczacej o tym ze jest to opcja. Ostatnio zauwazyłem pewną rzecz która moze swiadczyc o usterce lusterka. Otóż uzywając pamieci ustawien foteli, kierownicy i lusterek, zmieniając zaprogramowane ustawienia zauwazylem ze lusterko pasazera nie porusza sie wcale bądź porusza sie ale tylko w dół (ustawienie zapamietane jako 2) a chcac włączyć ustawienie nr 1 gdzie lusterko powinno powedrowac wyzej - nic sie nie dzieje :duh: lusterko sie nie porusza. Jakiś czas temu wracałem do auta i zauwazylem ze lusterko pasażera które złozyłem wychodząc z auta (mam taki nawyk ze składam lusterka na parkingu) jest w pozycji rozłożone, a lusterko kierowcy jest złożone :jawdrop: Moim zdaniem cos jest nie tak ...

 

2. Druga sprawa dotyczy banalnej sprawy jaką jest sygnalizacja niezapiętych pasów. Kontrolka zaswieca sie przy właczeniu zapłonu po czym gasnie tak jak pozostałe, nawet jak pasy nie sa zapiete. Sprawdzałem jadąc bez pasów, nie odzywa sie zaden gong, nie zaswieca sie kontrolka, brak tez komunikatów Check Control. Orientowałem sie juz wstępnie w tym temacie i wiem ze nie zapiete pasy winne powodowac to o czym pisałem powyzej, zas jezeli ktos chce to wyłączyć to wprawdzie jest to mozliwe ale trzeba uzyskac jakies kody z ASO bo to funkcja mająca wpływ na bezpieczeństwo, dodatkowo jest to usługa płatna. Sęk w tym, że ja chciałbym z tej funkcji korzystac bo osobiscie nie lubie jak pasazerowie w moim aucie jada bez pasów a nie bede wychodził i sprawdzał ich po kolei :norty:

 

Kazde Wasze spostrzezenia i uwagi będą pomocne :modlitwa:

Opublikowano

U mnie czerwony ludzik z pasem zapala sie po przekreceniu kluczyka i samoistnie gasnie.Bez znaczanie czy masz zapiete pasy czy nie.Nie spotkalem sie z tym zeby odzywal sie gong w E39 gdy nie mas zapietych pasow tak jak w Volvo czy nowym Pasku.

A co do lusterka to moze byc fajna sprawa.W cytrynie CX byla taka funkcja i bardzo pomagalo przy parkowaniu.

Opublikowano

też mam tak samo kontrolka z pasami zapala sie i sama gaśnie, lusterko też nie chce sie obniżać przy załączeniu wstecznego

 

poza tym mam pytanie niby banalne, czy wszystkie e39 maja podgrzewane lusterka?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na Niemcy ta opcja jest wyłączona.

 

Samochód przyjechał z Niemiec wiec sprawa jasna, a czy można tą funkcję uaktywnić? Jesli tak czy jest z tym duzo babrania?

 

A jak u pozostałych Was wygląda sprawa z tymi lusterkami? Obniżają sie przy wstecznym??

Opublikowano
A jak u pozostałych Was wygląda sprawa z tymi lusterkami? Obniżają sie przy wstecznym??

Tak, z tym że ja mam akurat manual. Z tego co pisałeś powyżej wygląda na to, że mechanizm lusterka masz popsuty. Pisałeś, że porusza się w tylko w dół. A jak je ciągniesz do góry? Ręką?

Opublikowano

musisz ustawic przelacznik na lusterko LEWE!

moze najpierw trzeba przelaczyc i dopiero potem na wsteczny wrzucic, ale z tego co pamietam to w trakcie cofania tez sie obniza...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pisałeś, że porusza się w tylko w dół. A jak je ciągniesz do góry? Ręką?

 

Porusza sie tylko w dół przy przełączaniu przycisków MEMORY 1,2,3 normalna regulacja położenia działa elegancko

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pisałeś, że porusza się w tylko w dół. A jak je ciągniesz do góry? Ręką?

 

Porusza sie tylko w dół jak uzywam przycisków pamieci fotela, rozumiem ze skoro np przy 1 mam połozenie lusterka wyzej niz przy 2 to zmieniając z 2 na 1 powinno wrócic wyzej, prawda? A dzieje sie tak ze zmieniam z 1 na 2 to drga i sie obniza w dół lekko a jak z powrotem chce to ani drgnie.

Zeby było smiesznie to regulacja polozenia lusterek działa elegancko we wszystkie strony :mad2:

Opublikowano

Witam

 

wygląda na to, że jest niesprawny silniczek prawego lusterka. W silniczek wbudowany jest czujnik położenia lusterka. Gdy nie ma odczytu położenia lusterka to nie działa przywołanie położenia z pamięci bo nie wiadomo do jakiej pozycji i nie działa opuszczanie przy cofaniu bo nie wiadomo do jakiej pozycji ma wrócić.

Silniczki w lewym i prawym lusterku są takie same, można do celów testowych zamienić miejscami.

Aby dostać się do silniczka trzeba zdjąć szkło. W wersji z fotochromem trzeba przesunąć dźwignię pod szkłem w bok. W wersji bez fotochromu trzeba od dołu podważyć szkło np. drewnianą łopatką.

 

Pozdrawiam

typer

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam

 

wygląda na to, że jest niesprawny silniczek prawego lusterka.

 

Dzieki za konstruktywną odpowiedź, sprawdzę oczywiscie ale czy awaria silniczka nie powodowałaby ze w ogóle nie mozna byłoby wyregulwoac polozenia prawego lusterka?? Tymczasem w moim przypadku lusterko da sie regulowac we wszystkich płaszcyznach za pomoca przycisku umiejscowionego na drzwiach kierowcy :!:

 

Pozdrawiam

voshon

Opublikowano
Witam

 

wygląda na to, że jest niesprawny silniczek prawego lusterka.

 

Dzieki za konstruktywną odpowiedź, sprawdzę oczywiscie ale czy awaria silniczka nie powodowałaby ze w ogóle nie mozna byłoby wyregulwoac polozenia prawego lusterka?? Tymczasem w moim przypadku lusterko da sie regulowac we wszystkich płaszcyznach za pomoca przycisku umiejscowionego na drzwiach kierowcy :!:

 

Pozdrawiam

voshon

 

Witam

 

W "silniczku" oprócz dwóch de facto silniczków elektrycznych znajdują się dwa potencjometry sterowane tymże silniczkami. Informują one moduł pamięci o bieżącym położeniu szkła lusterka.

W przypadku uszkodzenia potencjometru w "silniczku" regulacja działa, ale auto nie "wie" w jakiej pozycji szkło się znajduje, stąd "amnezja" dot. ustawienia szkła z pamięci oraz opuszczaniu szkła przy cofaniu.

 

Pozdrawiam

typer

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

mam tez problem z lusterkami skladanymi elektrycznie, wprawdzie ja mam problem z lusterkami w e46, ale mysle ze zasada dzialania jest taka sama jak w e39, po za tym w dziale dla trojek nikt nie byl laskaw odpowiedziec na moje pytanie,

problem:

po nacisnieciu przycisku do skladania, lusterka sie ladnie skladaja do szyby, natomiast gdy nacisne jeszcze raz przycisk zeby rozlozyc lusterka,

to lusterka sie rozkladaja ale ida do samego konca,

czyli nie blokuja sie w optymalnej pozycji tylko rozkladaja sie na maxa tak ze siedzac w srodku nie widac luster :duh: masakra,

jedynym sposobem zeby je zablokowac to w trakcie rozkladania trzeba w odpowiedniej pozycji przytrzymac reka kazde lusterko i wtedy sie blokuje.

Generalnie da sie z tym zyc, ale wystarczy ze nieopacznie nacisnie sie przycisk skladania lusterek i zaczyna sie walka.

Przeczytalem powyzej ze w silniku lusterek sa potencjometry - czy to one wlasnie odpowiadaja za zatrzymanie sie lusterek w optymalnej pozycji?

Czy te potencjometry mozna wymienic, czy tez wymienia sie caly silniczek?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
a jak to jest z tymi podgrzewanymi lusterkami każdy to ma? bo jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to w sumie nie wiem czy pęd wiatru mi oczyszcza lusterka z mgły czy ogrzewanie działa:)
Opublikowano

1. mając wrzucone R na automacie i suwak wyboru regulacji lusterek (ciach)

2. Druga sprawa dotyczy banalnej sprawy jaką jest sygnalizacja niezapiętych pasów (ciach)

1. Prawe lusterko obniża się przy przełączniku ustawionym na lusterko kierowcy, tak jest u mnie.

2. Też chciałem u siebie włączyć gong pasów. Byłem w serwisie, ale powiedziano mi, że nie ma takiej opcji w oprogramowaniu, aby coś takiego uruchomić.

 

a jak to jest z tymi podgrzewanymi lusterkami każdy to ma? bo jak włączam ogrzewanie tylnej szyby to w sumie nie wiem czy pęd wiatru mi oczyszcza lusterka z mgły czy ogrzewanie działa

Lusterka grzeją praktycznie non stop, wyłączają się na stałe chyba powyżej 20 stopni C.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.