Skocz do zawartości

kontrolka abs i kontrli trakcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
odebralem właśnie auto z warsztatu.Robiłem tylne zawieszenie i przy okazji zmieniali klocki z tylu.pojakimś czsie zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji i abs.Jak zgasilem samochód i zapaliłem to znowu a pózniej zgasila i tak róznie.Czy mechanicy coś pochrzanili?Co to moze być?
Opublikowano
odebralem właśnie auto z warsztatu.Robiłem tylne zawieszenie i przy okazji zmieniali klocki z tylu.pojakimś czsie zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji i abs.Jak zgasilem samochód i zapaliłem to znowu a pózniej zgasila i tak róznie.Czy mechanicy coś pochrzanili?Co to moze być?

 

pompa ABS oby nie 01 bo z 1000 poleci

Opublikowano
mistszu o co chodzi z tym 01, posługujesz się jakiś kodem "zero-jedynkowym" czy co?
Opublikowano

ale to ma znaczenie do kontroli trakcji?anie jest to winna jakiegoś czujnika ?wszystko bylo o.k.wcześniej tylko dziś jak auto odebralem.

mechanicy by zepsuli ta pompe?tam się nie dotykali

Opublikowano
ale to ma znaczenie do kontroli trakcji?anie jest to winna jakiegoś czujnika ?wszystko bylo o.k.wcześniej tylko dziś jak auto odebralem.

mechanicy by zepsuli ta pompe?tam się nie dotykali

 

 

Kod jedynkowy dobre :D :cool2: sterownik pompy ABS są 00, 02 / końcówka numeru/ za 300 zł, ale są i niestety 01 za 1000zł, dlaczego tak drogo? bo się pierd... non stop :evil:

 

Może to być czujnik ABS /140zł/, ale jeżeli wychodzi błąd 112 i lewe przednie koło to pompa niestety na 99,9%

Opublikowano
stawiam na czujnik ABS jak walili dużo młotkiem to może go szlag trafić, jedź i podłącz furę pod kompa to ci wszystko wyjdzie, nie ma sensu sie domyslać co to może być
Opublikowano

Witam i dopisuje sie do tematu..

U mnie jakis czas temu tez sie zapaliły w/w kontrolki.Podpiłem pod kompa i pokazało uszkodzenie czujnika prawego przedniego koła.Za jakis czas przestał działać prędkościomież i ekonomizer.Za radą KOLEGÓW z forum,tj.(albo brudny czujnik lewego tylniego koła,uszkodzony lub tez wina pompy ABS)..zdjełem tylne koła wykręciłem obydwa czujniki,dokładnie je umyłem,umyłem tez dokładnie pod ciśnieniem otwory w tylnich piastach(postawiłem na kołkach,odpalilem auto,bieg i powoli kola się kręciły,a ja najpierw wlewałem w otwoty benzyne ekstrakcyjną aby rozpuściła syf,a potem pod cisnieniem wodę,aby wszystko wypłukało.Potem znów benzyne ekstrakcyjną.Gdy już wszystko wyschło wstawiłem czujniki,z tym,ze zamieniłem je(prawy na lewe kolo,a kewy na prawe).Teraz z rana gdy jadę to wszystko działa,po jakiś 15km,przestaje działać i znów kontrolki świecą się i nie działa prędkościomież i ekonomizer.Czy teraz obwiniać mam pompe ABS?czy może cos poradzicie innego?

pozdrawiam

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano
Witam i dopisuje sie do tematu..

U mnie jakis czas temu tez sie zapaliły w/w kontrolki.Podpiłem pod kompa i pokazało uszkodzenie czujnika prawego przedniego koła.Za jakis czas przestał działać prędkościomież i ekonomizer.Za radą KOLEGÓW z forum,tj.(albo brudny czujnik lewego tylniego koła,uszkodzony lub tez wina pompy ABS)..zdjełem tylne koła wykręciłem obydwa czujniki,dokładnie je umyłem,umyłem tez dokładnie pod ciśnieniem otwory w tylnich piastach(postawiłem na kołkach,odpalilem auto,bieg i powoli kola się kręciły,a ja najpierw wlewałem w otwoty benzyne ekstrakcyjną aby rozpuściła syf,a potem pod cisnieniem wodę,aby wszystko wypłukało.Potem znów benzyne ekstrakcyjną.Gdy już wszystko wyschło wstawiłem czujniki,z tym,ze zamieniłem je(prawy na lewe kolo,a kewy na prawe).Teraz z rana gdy jadę to wszystko działa,po jakiś 15km,przestaje działać i znów kontrolki świecą się i nie działa prędkościomież i ekonomizer.Czy teraz obwiniać mam pompe ABS?czy może cos poradzicie innego?

pozdrawiam

 

Jak prawe przednie to po co rozbierałeś tył, ja wiem ze jak lewe przednie, na kompie bład 112 to na 99% mała pompa abs

Opublikowano
Dlatego rozbieralem tyl,bo dopiero po jakims czasie(po miesiacu) siadly mi ekonomizer i predkosciomierz,wiec stwierdzilem,ze moze siada tylni czujnik.Dodam tez,ze przedni prawy tez wyczyscilem.Czasem z rana gasna kontrolki trakcji i abs-u ,ale po jakims czasie znow sie zapalają.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano
U mnie dzis jak wyjechałem autem noi znowy zapalily się kontroli abs i trakcji po chwili zgasły jade na dwojce hamuje a pedał hamulca wali jak szalony wrzucam trojke wciskam sprzeglo a on sam zaczyna zwiększac obroty do 3 tyś. nie wiem juz sam o co tam chodzi.Skąd sam dodaje obroty?
Opublikowano
mieliście racjie poszedł czujnik abs w tylnym kole.Ile on może kosztować w bmw 315zł to dobra cena czy za wysoka.Czy może ktoś zna w w wawie jakiś dobry niedrogi sklep?
Opublikowano
Z tego co wiem to końcówkę 01 ma sterownik a nie pompa ABS'u i to właśnie ten sterownik często się psuje.

 

No a gdzie jest ten sterownik, i od czego on jest?

 

,a jeszcze powiem koledze że ta część nazywana jest małą pompą ABS

Opublikowano
Wczoraj i dzis zauważyłem,ze z rana jak ruszam w trase to wszystko jest sprawne,po przejechaniu 15 km i zatrzymaniu sie(wyhamowaniu do zera) kontrolki ABS i trakcji zaświecają się i przestaje działać prędkościomierz i ekonomizer.Potem gdy nawet auto stoi cały dzien to usterki wystepuja nadal.Ale z rana po tym jak auto stoi całą noc w garażu znów ustarek nie ma.Sytuacja powtarza sie tak każdego dnia.Poprostu jak zahamuje do zera to kontrolki sie zaświecaja.Dziwny objaw i juz nie wiem czy to wina czujników czy pompy ABS.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Odgrzeję trochę temat ABS-u.

Mam taki problem,że jadąc wolno do 20km/h po naciśnięciu pedału h-ca załącza mi się ABS(kontrolka na desce nie zapala się).Przy większych prędkościach problem nie występuje.Po podłączeniu do kompa wyrzuciło błąd czujnika tył prawe koło.Po wymianie czujnika na nowy problem pojawia się dalej.Wiecie może gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano
Witam.

 

Odgrzeję trochę temat ABS-u.

Mam taki problem,że jadąc wolno do 20km/h po naciśnięciu pedału h-ca załącza mi się ABS(kontrolka na desce nie zapala się).Przy większych prędkościach problem nie występuje.Po podłączeniu do kompa wyrzuciło błąd czujnika tył prawe koło.Po wymianie czujnika na nowy problem pojawia się dalej.Wiecie może gdzie szukać przyczyny?

 

Mialem taka sama usterke w E39 w serwisie panowie stawiali na sterownik ABS wiec sterownik zostal wymieniony a usterka pozostala.Po wielu konsultacjach ktos podpowiedzial mi ze moze to byc uszkodzone lozysko a wlasciwie pierscien magnetyczny znajdujacy sie na nim

Po wymianie lozyska problem ustapil.

Opublikowano

Dziękuję Willi za podpowiedz.Spróbuje jeszcze przemyć porządnie czujnik i sam pierścień.

 

Mam jeszcze jedno pytanie.Czy pierścień magnetyczny można przemyć np jakimś środkiem do mycia silników i można śmiało nalać go przez otwór po wymontowaniu czujnika ABS a następnie przepłukać do wodą bez rozbierania tego na czynniki?

Opublikowano

Tak mniej więcej wygląda to nasze nieszczęście

 

 

http://images21.fotosik.pl/413/bd891568b48d61dc.jpg

 

Na załączonej focie jest łożysko razem z piastą.Na allegro do kupienia za ok 160zł/kpl.Samo łożysko Timkena ok 140zł a jakaś podróba z Italii za ok 100zł.

 

Walczę Z ABS-e u siebie i dam znać jak uporam się z problemem bo widzę,że ten problem nie jednemu użytkownikowi BMW spędza sen z powiek.Kuźwa a miało być tak pięknie :?

Opublikowano
Walczę Z ABS-e u siebie i dam znać jak uporam się z problemem bo widzę,że ten problem nie jednemu użytkownikowi BMW spędza sen z powiek.Kuźwa a miało być tak pięknie :?

 

Jak byś mógł bo strasznie mnie to ciekawi czy ten pierścień ma faktyczni wpływ na pojawiający sie błąd / ASC, ABS/

 

pozdrawiam

Opublikowano

Widze ze kolega Marki odpowiedzial juz gdzie znajduje sie ten pierscien

A co do pytania kolegi Mistrzu1 tak ma znaczenie na prace ABS/ASC

Poniewaz czujnik ABS szczytuje predkosc kola wlasnie z tego pierscienia magnetycznego.

Opublikowano
Widze ze kolega Marki odpowiedzial juz gdzie znajduje sie ten pierscien

A co do pytania kolegi Mistrzu1 tak ma znaczenie na prace ABS/ASC

Poniewaz czujnik ABS szczytuje predkosc kola wlasnie z tego pierscienia magnetycznego.

 

Dzięki wszystko jasne

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.