Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tydzien temu zakupilem e36 2.0 z Vanosem z przebiegiem 237 tysiecy i nie wiem jaki olej wlac :)

BMW przyjechalo z raichu i nie wiem jaki byl wczesniej olej. Polsyntetyk czy minerlany :/

 

Prosze o pomoc

 

z góry dzieki :)

Bardzo Mądry Wybór :)

-OO=[][]=OO-


Nie sztuka zabić muche przednią szybą :)

Sztuka zrobić to boczną :D

Opublikowano

heh,no wlasnie a jesli jednak latal na mineralnym?nie lej napewno zadnego 5w mozesz wlac pol syntetyk(taki ktory ma jak najmniej wlasciwosci myjacych np.agip sint 10w40 obserwuj po pierwszych tysiacach kolor oleju na bagnecie jesli uznasz ze nagle staje sie czarny natychmiast go wymien razem z filtrem oczywiscie(znaczylo by to ze jezdzil jednak na mineralnym i wyplukalo ci nagary)wtedy mineral,nastepna wymiana po okolo 500km,jeszcze jedna ponownie na mineral i juz wiesz na czy dalej jezdzic :wink:

 

lecz jesli olej pozostanie w normalnym ciemno miodowym kolorze po 6-7tysia zostan przy polsyntetyku

Opublikowano

ROBSON_E36 - wchodzi 4 litry do 318i.

Druga sprawa. Przy tym przebiegu MG_BMW - przychylam się do opinii kolegów. Wlej olej CASTROL MAGNATEC 10W40 (półsyntetyk).

Pozdrawiam. :!: :idea:

:dance:

Żyj z pasją !
Opublikowano
dzieki wielkie chlopaki :) tak zrobie :D

Bardzo Mądry Wybór :)

-OO=[][]=OO-


Nie sztuka zabić muche przednią szybą :)

Sztuka zrobić to boczną :D

Opublikowano
heh,no wlasnie a jesli jednak latal na mineralnym?nie lej napewno zadnego 5w mozesz wlac pol syntetyk(taki ktory ma jak najmniej wlasciwosci myjacych np.agip sint 10w40 obserwuj po pierwszych tysiacach kolor oleju na bagnecie jesli uznasz ze nagle staje sie czarny natychmiast go wymien razem z filtrem oczywiscie(znaczylo by to ze jezdzil jednak na mineralnym i wyplukalo ci nagary)wtedy mineral,nastepna wymiana po okolo 500km,jeszcze jedna ponownie na mineral i juz wiesz na czy dalej jezdzic :wink:

 

lecz jesli olej pozostanie w normalnym ciemno miodowym kolorze po 6-7tysia zostan przy polsyntetyku

nie zgodze sie z toba ja u sieie najpierw lalem mobila 10w40 i po 1tys sie zrobil czarny a wczesniej tez nie wiedzialem jaki byl olej pozniej po 10tys wymienilem na shela 10w40 i juz zrobilem na nim 4tys i jest jak nowy :mrgreen: wiec to tylko zalezy od marki oleju.pozdrawiam :norty:

Niech MOC bedzie z Toba!!!
Opublikowano (edytowane)
Ja jak kupiłem swoją 328i M52 również nie wiedziałem na jakim oleju jeździła. Ma książkę serwisową ale nie pisali jaki olej. Po kilku konsultacjach u ludzi zajmujących się BMW po przepłukaniu specjalnym preparatem zalałem Mobil 1 0w40. Przejechałem ponad 1000km i nie ma żadnych wycieków, oleju nie ubywa, kolor bez zmian. Jedyne co zauważyłem to po dłuższym postoju (doba lub dwie) po pierwszym uruchomieniu silnika przez kilka sekund słychać popychacze. Chociaż ostatnio ten efekt nie występuje wogóle. Być może na kolejną zmianę zaleję 5w40 lub 10w40 Castrola. Edytowane przez Yacek
Opublikowano

dodam cos od siebie. W mojej beci mam M40 tez czeka mnie wymiana oleju i to jak najszybciej, wiem ze jakis patałach wlał do niego minerala PB ale ile razy to nie mam pojecia co przy przebiegu 214 kkm jest moim zdaniem idiotyzmem wiec poszperałem podzwoniłem i tak:

jeden serwis BMW twierdzi katowac go dalej na mineralu,

 

drugi z innej czesci kraju mowi ze spokojnie moge wrócic na półsyntetyk 10W40,

 

znajomi mechanicy twierdza aby nie wracac do półsyntetyka bo mi silnik rozszczelni,

 

 

bedac pare dni temu w niemczech pozwoliłem sobie podjechac do BMW w monachium tam twierdza ze do m40 najwyzej połsyntetyk bo przytre na amen wałek i popychacze

 

wiec problem pozostaje nadal nierozwiazany, opinie podzielone a jak sie wkurze to zaleje go 10W40 castrola i bedzie temat zamkniety:).

Ryzyko istnieje zawsze mam wybór miedzy rozszczelnieniem silnika a zajechaniem go wiec chyba wybiore ewentualne rozszczelnienie.

Moze ktos cos doda to temat bedzie drażony az nie padnie ostatnie BMW:)

Opublikowano
sory za tego posta i błąd powyzej ale olej to jakies mineralne ustrojstwo BP
Opublikowano
dodam cos od siebie. W mojej beci mam M40 tez czeka mnie wymiana oleju i to jak najszybciej, wiem ze jakis patałach wlał do niego minerala PB ale ile razy to nie mam pojecia co przy przebiegu 214 kkm jest moim zdaniem idiotyzmem wiec poszperałem podzwoniłem i tak:

jeden serwis BMW twierdzi katowac go dalej na mineralu,

 

drugi z innej czesci kraju mowi ze spokojnie moge wrócic na półsyntetyk 10W40,

 

znajomi mechanicy twierdza aby nie wracac do półsyntetyka bo mi silnik rozszczelni,

 

 

bedac pare dni temu w niemczech pozwoliłem sobie podjechac do BMW w monachium tam twierdza ze do m40 najwyzej połsyntetyk bo przytre na amen wałek i popychacze

 

wiec problem pozostaje nadal nierozwiazany, opinie podzielone a jak sie wkurze to zaleje go 10W40 castrola i bedzie temat zamkniety:).

Ryzyko istnieje zawsze mam wybór miedzy rozszczelnieniem silnika a zajechaniem go wiec chyba wybiore ewentualne rozszczelnienie.

Moze ktos cos doda to temat bedzie drażony az nie padnie ostatnie BMW:)

Wypowiem się bo miałem to samo. Mój samochód miał 260 000 jak go kupiłem i jedyne co wiedziałem że wg etykietki był zalany olejem BP 15W40. I miałem TO SAMO CO TY! Dzwoniłem do ASO, jedni mówili że przy 260 000 km mogę już lać minerał inni że absolutnie PÓŁSYNT 10W40. W katalogu Castrola jest napisane: zalecany 10W40, dobry: 15W40.

 

Nikt mi nie polecał full syntetyka, choćby nie wiem jak mało przebiegu miał.

 

Zalałem Lotos Mineralny 15W40 i też po dłuższej przerwie klepie przez kilka sekund, a prócz tego silnik chodzi ładnie.

 

I powiem Ci że zalałbym półsyntetyka, ale skoro większość mówi że skoro jest minerał to lać go dalej, niektórzy mówią nawet że uszkodzę silnik wlewając 10W40 z 15W40 :shock: Więc dałem se spokój i zalałem to co było i podejrzewam że nic mi się od tego z silnikiem nie stanie. Grunt to wymiana co 10 000.

 

Pozdro

Opublikowano

Nie obawiaj się zmiany na 10W40, ja przeszedłem z minerala na właśnie taki i nic mi się nie stało z autem. Do rozszczelnienia mógłbyś doprowadzić zalewając go 0W40.... a tak raczej krzywdy autu z 214k km przebiegu nie zrobisz...

p.s. Tradycyjnie już, nie polecam castrola i nie polecam alledrogo :twisted:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
mattiss a jaką marke mozesz polecic nie kupuje takich rzeczy na alle.... bo tam czesto podróbki sie spotyka, a tak wracajac do tematu dzos znow kolejny tel do fachowców polecili zalac go 10W40 po 4-5 tys wymienic i znow połsyntetykiem zalac
Opublikowano

Kora, polecam Ci Shell Helix Plus (10W40),bo na takim jeździ moje m40 i problemów nie ma. To tak z autopsji, a z opinii kumpla (i sporej ilości ludzi na tym forum) świetny jest też Valvoline.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

W ciągu ostatnich pół roku przechodziłem zmiany olejów na półsyntetyki w 3 autach

BMW 318is z mobila na Castrola 10w40 jaka błoga cisza nastała :D

Calibra 16v 2.0 z mobila na Castrola 10w40 ciśnienie oleju na wskaźniku wróciło do normy, a brat myślał że mu pompa oleju pada do tego silnik przestał brać olej brat wniebowzięty

Polonez 1,4 16v z bliżej nie określonego minerala na Lotos 10w40 silnik bierze znacznie mniej oleju niż wcześniej i pracuje dużo ciszej wcześniej odzywały się hydrauliczne popychacze

 

Wszystkie wozy z przebiegiem ponad 200 tys.

BMW forever!!!
Opublikowano

mattiss dzieki za porady wiec decyzja podjeta, zaleje go tym co polecasz i zobaczymy co sie bedzie działo

pozdrawiam

Opublikowano
Ja zalewam swoje bunie liqui moly 10/40 z mos2 jestem zadowolony . Po pierwsze primo silnik pracuje dużo swobodniej niż na valvolinie , ciszej a nawet mogę zauważyc lepsze wkręcanie się na obroty ... no i cena jest zupełnie ok .
Bad toys 4 Bad boys
  • 4 lata później...
Opublikowano

ja też mam pytanie, kupiłem e36 318 93rok, zalany jest mineralnym 15W40 Lotos Gas, widać że olej nie był wymieniany dosyć dawno bo jest już czarny jak smoła więc nie wiem ile na tym jeździ i co było wczesniej? przebieg wg zegarów to 250 000 ale nie wiem czy rzeczywisty (kierownica przetarta dosyć mocno, fotel też), więc lepiej zalać tym co na czym jeździ czy ryzykować półsyntetyk?

poza tym 93 rok (produkcja 01/1993) to chyba silnik M40? on jest na pasku? bo gosciu od którego kupiłem mówił że na łańcuszku i rozrzadu sie nie wymienia? ale słyszałem ze od 1994 wychodził na łancuszku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
JAk masz kopułkę na głowicy to pasek, a jak masz cewkę z 4 przewodami na błotniku to łańcuch. Jak jest bardzo stary to wlej minerła i szybko wymień i dopiero wlej półsyntetyk. Ja osobiście leje jeden z tańszych półsytetyków (GM 10w40) i nie mam problemów. Przerabiałem Castrola, Schella, Valvolajna i mobila i nie widziałem jakiś różnic.
Opublikowano

nie bardzo sie znam szczerze mowiac :P silnik wyglada tak http://imageshack.us/f/703/20110919407.jpg/

wydaje mi sie że jest na pasku bo po VINie wyszlo mi M40 a one chyba tylko na pasku były? co najlepsze gosciu od którego to kupilem zrobił przez 3 lata 100tys i nie wymienial rozrzadu bo powiedział ze to na łancuszku :shock: co ile trzeba wymienic? 40tys?

Opublikowano
To jest m40 zmieniaj pasek póki nie jest za póżno.Większośc wymienia co 40-50 tys. to bezpieczna granica .Skoro jeżdził na mineralnym Lotosie to półsyntetyczny Lotos 10W/40 nie zrobi mu krzywdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.