Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc,

 

caly czas neka mnie ta kwestia, czy mozna sprawdzic stan turbo sprezarki bez wyjmowania jej?

 

interesuje mnie przede wszystki uzyskanie informacji, ze turbo jest w b. dobrym/dobrym/zlym/oplakanym stanie, tak aby nie byc zaskoczonym gdzies na trasie, kiedy olej pojdzie w wydech...

 

ktos cos wie na ten temat?

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
mysle ze najprostrza sprawa jest sprawdzenie wirnika a mozna dostac sie do niego sciagajac przewod dolotowy jak sa luzy to nieciekawie sie zapowiada
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok, dzieks za odpowiedz

 

poprosze przy okazji, aby ktos kto nie ma 2 lewych rak jak ja (i wie gdzie jest dolot :) ) sprawdzil to

 

pytalem o to w serwisie garretta http://www.motoarena.pl

 

powiedzieli, ze musze do nich przywiezdz wymontowana sprezarke, 300 zl netto ekspertyza - cena nie jest zaporowa, ale wyciganie turbo, wozenie do nich troche mnie przerasta czasowo...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

zaznaczona czesc strzalkom na fotce,tam znajduje sie wirnik i tylko w ten sposob mozna co nieco sprawdzic nie wyciagajac turbiny

 

http://i5.photobucket.com/albums/y167/Elvishh/M5/turbo.png

Opublikowano

Ja akurat trafilem [niestety zaraz po zakupie autka] na turbine - padakę

 

U mnie objawy charakteryzowaly sie nastepujaco:

 

- przyspieszenie i v max znacznie gorsze niz fabryka daje [v max ok 200km/h]

- max obroty to ok 3200 i wyzej sie nie wkrecala [pewnie z powodu niedoboru powietrza ktore turbina pompuje]

- coraz wiekszy swist [ po prostu z dnia na dzien praktycznie chodzila coraz glosniej]

 

na szczescie nie skonczylo sie na calkowitej jej smierci tylko w miare szybko zajelem sie sprawa, wysyłałem turbine do serwisu REAM turbo - po ogledzinach okazalo sie nast:

 

- kierownica sterujaca platami wirnika do wymiany

- walek i wirnik do wymiany [luzy na walku - sam osobiscie majac w reku turbo czulem jakos na mniej wiecej milimetr luz na wirniku/walku]

 

wiec praktycznie wymienili mi wszystkie bebechy z turbiny lacznie z uszczelnieniami i wywarzyli nowy wirnik z walkiem - wszystko zamowione prosto z garetta

 

dali gwarancje na rok

 

za calosc zaplacilem 1400 pln

 

od tamtej pory jezdze ok 4 miesiecy bez problemow [dodatkowo zavirusowalem ja na 220 koni]

 

 

ponizej zobacz link odnosnie najczestszych awarii turbosprezarek i ich objawow:

http://www.reampoland.pl/index.html?idg=turbo-diagnostyka&sklep=

 

pozdr

  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam. Odkopuje temat ale nie moge nigdzie znalezc jak sprawdzić w inpa turbine? Coś zaczęła kopcić mi bejca i nie wiem czy czasami nie turbo bo wtryski w normie chyba że jeszcze przez egr może? Dzieje się to przy gwałtownym ,, bucie ''

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.