Skocz do zawartości

TDS. Leci woda i olej. POMOCY


nara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto BMW 525 TDS z 98r. Samochód miał pękniętą głowicę i jak się okazało leciało też na uszczelce pod głowicą (na 4 tłokach). Leciał też olej miarką olejową, tak delikatnie. Głowica została pospawana, uszczelka wymieniona. Niby wszystko cacy. Po złożeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu (nie było z tym problemu) sprawdziliśmy oczywiście czy leci woda wężykiem odpowietrzającym i ......leciała. Czyli OK. Jazda próbna i kicha. Temperatura się nie podniosła, czyli w normie, a po przejechaniu 30 km okazuje sie, że woda z pod korka od zbiorniczka wyrównawczego jeci jak głupia. Okazuje sie, że już na wolnych obrotach dmucha powietrze. Przedtem tylko podczas jazdy. Na dodatek jeszcze mocniej leci olej z miarki olejowej. Nie na wolnych obrotach tylko podczas jazdy i to spokojnej (do 120 km/h). Ale za to też mocniej niż przedtem. Po zrobieniu tych 30 km cały silnik był w oleju.

 

Powiedzcie mi proszę gdzie mam teraz szukać jakiejś przyczyny. Od czego mam zacząć. Auto już mi stoi 3 tygodnie a mi sie płakać chce. :(

 

Proszę was o jakieś sugestie

Edytowane przez nara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że uszczelka nowa i głowica splanowana. Robił to gość który nie pierwszy raz spawa głowice. Jest to firma która zajmuje sie tylko głowicami. Tym bardziej że 2 lata temu spawał mi głowice od E30 i bejcka chodzi do dzisiaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie co do oleju to masz zapchana odme tzn taki filterek a co do reszty.... moje zdanie prywatne jest takie ze jak masz kompresje 2,5 to masz szrot nie silnik sorki za szczerosc a jescze mi sie na mysl to ze mozesz miec porzepalone denko tloka

 

Sprawdzałem odmę i przelot jest. Chyba, że cos źle sprawdzałem. W którym dokładnie miejscu jest ten filterek? Co do kompresji.... to czegoś w twoim rozumowaniu nie rozumiem. Wg katalogu prawidłowe ciśnienie to 2,2 MPs. Czy wieksze ciśnienie oznacza coś złego??? I jak to jest możliwe że jest w ogóle większe?? Zaznaczam że auto odpala idealnie na zimnym silniku jak i na gorącym. Byłby szrot gdyby ciśnienie było poniżej 2.0 MPs.........to rozumiem, a tak .............????

 

Jesli chodzi o denko....... to co masz na mysli? czy to przepalenie powinno byc widać po zdjęciu głowicy? Jeśli tak to wszystkie są w prawidłowym stanie. Nie widać żadnych niepokojących objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe...a co koledze sie pomylilo z polonezem bo powinno miec 12 atm ? :D czy 1,2 atm ? :D...a moze 2.7 jak napompowana opona:D pozdrawiam..... Mysle

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe...a co koledze sie pomylilo z polonezem bo powinno miec 12 atm ? :D czy 1,2 atm ? :D...a moze 2.7 jak napompowana opona:D pozdrawiam..... Mysle

 

Do kogo "pijesz"?.........

 

No ja też się zastanawiam... Przeciez cały czas piszą o MPA - megapascal.

1 MPA to ok 10 ATM (BAR)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczepcie sie od poloneza :-) ja mialem 13-14 atmosfer na tlokach po 200 000 km. 2,5 to chyba jest przy braku pierscieni, w kolach mam tyle :-)

 

jak wiadomo diesel ma wiekszy stopien sprezania,

 

Jak juz ktos wyzej napisal, kolega podal cisnienia w MP, czyli jego 2,5MPa to po prostu 25 bar - wiec chyba raczej w oponach tyle nie masz...

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam dla jasności. Tak, te wartości podałem w MPa, czyli jeśli jest 2,5 MPa to jest to ok 25 atmosfer. Więc nie myślcie że mam 2,5 atmosfery, bo tak jak napisał kolega wyżej, musiałbym nie mieć pierścieni......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Minimalna wartosc cisnienia powinna wynosic jesli sie nie myle 2,0Mpa z tym ze wedlug producenta 2,0 Mpa kwalifikuje silnik do remontu (to oczywiscie teoria), w rzeczywistosci moze jeszcze pojezdzi ale nad remontem powinienes sie juz zastanowic.

 

 

 

A propo cisnienia wie ktos moze ile powinno wynosic nominalne (fabryczne) cisnienie w 2.4 td ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Minimalna wartosc cisnienia powinna wynosic jesli sie nie myle 2,0Mpa z tym ze wedlug producenta 2,0 Mpa kwalifikuje silnik do remontu (to oczywiscie teoria), w rzeczywistosci moze jeszcze pojezdzi ale nad remontem powinienes sie juz zastanowic.

 

Czyli rozumiem ze ciśnienie mam raczej dobre. Dziwi mnie tylko taka różnica. Na jednym 20 atm a na innych juz 25(!!) atm. Jeśli jest mniej ........ to wiadomo, ale jesli jest więcej????? To co... uszczelnilo się??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.