Skocz do zawartości

[E34] problem ze wskaznikiem poziomu paliwa i iloscia paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witka,

otoz sprawa przedstawia sie tak ze jak wskazowka zejdzie lekko ponizej 20 litrow na wskazniku to moze sie zdarzyc ze samochod stanie z braku paliwa, do rezerwy nie dochodzi (juz raz musialem dymac na stacje z buta :| )

generalnie olalbym temat gdyby nie to ze taka sytuacja ma miejsce przy przebiegu ok 400km i przy tankowaniu do baku wchodzi ok 50 litrow, zatem cos sie dzieje z pozostalymi w baku 30 litrami - tylko co?

ma ktos pomysl co to moze byc? jak temu zaradzic i ile to moze kosztowac?

osobiscie podejrzewam ze cos jest nie tak w zbiorniku paliwa i ze pompa nie zaciaga paliwa ponizej poziomu 30l...

 

i druga sprawa, jako ze sytuacja ma miejsce od dluzszego czasu to czy nie jest to szkodliwe w jakis sposob? moze wytracaja sie z nieuzywanego paliwa jakies syfy czy inna woda?

 

dzieki za pomoc

pzdr

dennis

Opublikowano
padła pompka w baku dlatego będzie zapalał jedynie do momentu obniżenia paliwa do opisanego poziomu a jak ma to miejsce od dłuższego czasu to dziwne żeś sie tym wcześniej nie zainteresował a cierpi szczególnie pompa wtryskowa bo jest smarowana i chłodzona paliwem no i katalizator
Opublikowano
padła pompka w baku dlatego będzie zapalał jedynie do momentu obniżenia paliwa do opisanego poziomu a jak ma to miejsce od dłuższego czasu to dziwne żeś sie tym wcześniej nie zainteresował a cierpi szczególnie pompa wtryskowa bo jest smarowana i chłodzona paliwem no i katalizator

 

czekaj nie qmam za bardzo, w jaki sposob ma ucierpiec pompa wtryskowa? przeciez paliwo jest bo jezdze :) tyle ze zamiast miec dostepnych 80 litrow mam 50 i tyle... katalizator nie ucierpi nic a nic bo go zwyczajnie nie ma i nie bylo :D

pzdr

dennis

Opublikowano
moim zdaniem to nie wina pompy jesli auto zapala ci normalnie tylko wina plywaka porusza sie on na takim jakby ....drucie sorki za fachowosc :) i po prostu zawiesza sie na poziomie 20l pozdrawiam
Opublikowano
moim zdaniem to nie wina pompy jesli auto zapala ci normalnie tylko wina plywaka porusza sie on na takim jakby ....drucie sorki za fachowosc :) i po prostu zawiesza sie na poziomie 20l pozdrawiam

 

a nie nazywa sie ten drut przypadkiem "smok"?

co z tym zrobic? w sensie trza kupic nowy czy tez cos zrobic z obecnym?

jak sie do niego dobrac? wymagane jest spuszczenie paliwa?

pzdr

dennis

Opublikowano

 

czekaj nie qmam za bardzo, w jaki sposob ma ucierpiec pompa wtryskowa? przeciez paliwo jest bo jezdze :) tyle ze zamiast miec dostepnych 80 litrow mam 50 i tyle... katalizator nie ucierpi nic a nic bo go zwyczajnie nie ma i nie bylo :D

 

a jest AT ? jak bedziesz mial pecha jadac Autostrada 160km/h moze wystapic zatarcie pompy wtryskowej. Osobiscie sie nie spotkalem z takim przypadkiem , ale spotkalem sie z przypadkiem braku paliwa w Pompie wtryskowej. tak jak opisujesz przy mniej wiecej 20L gasl silnik przyczyna byly tez myslalem ze plywaki ale wymienilem i dalej to samo,po wymianie pompy w zbiorniku wszystko wrocileo do Normy E39-E38 sa takie same pompy nawet kosz jest ten sam , pompa w zbiorniku jest po to zeby wyrownac stan w komorach zbiornika i wspomagac pompe wtryskowa , ponadto jak jest uszkodzona pompa to sa takie efekty jak opisales, nie wiem jak to sie ma w stosunku do e34 ale mysle ze podobne skutki powoduje

Opublikowano

 

czekaj nie qmam za bardzo, w jaki sposob ma ucierpiec pompa wtryskowa? przeciez paliwo jest bo jezdze :) tyle ze zamiast miec dostepnych 80 litrow mam 50 i tyle... katalizator nie ucierpi nic a nic bo go zwyczajnie nie ma i nie bylo :D

 

a jest AT ? jak bedziesz mial pecha jadac Autostrada 160km/h moze wystapic zatarcie pompy wtryskowej. Osobiscie sie nie spotkalem z takim przypadkiem , ale spotkalem sie z przypadkiem braku paliwa w Pompie wtryskowej. tak jak opisujesz przy mniej wiecej 20L gasl silnik przyczyna byly tez myslalem ze plywaki ale wymienilem i dalej to samo,po wymianie pompy w zbiorniku wszystko wrocileo do Normy E39-E38 sa takie same pompy nawet kosz jest ten sam , pompa w zbiorniku jest po to zeby wyrownac stan w komorach zbiornika i wspomagac pompe wtryskowa , ponadto jak jest uszkodzona pompa to sa takie efekty jak opisales, nie wiem jak to sie ma w stosunku do e34 ale mysle ze podobne skutki powoduje

 

co to AT?

zeby nie bylo sytuacji jak opisales tankuje w okolicach 20 litrow na wskazniku zeby nie bylo niespodzianek.

a czy u ciebie wskaznik paliwa dobrze pokazywal? bo u mnie ewidentnie zawyza, wynika z niego ze samochod wypala 60l przy przebiegu 400km a tymczasem do baku wchodzi na full 50l

pzdr

dennis

Opublikowano

Podłącze sie pod temat, nie bede zakladal nowego.

Ostatnio u siebie tez zauwazylem dziwne zachowanie wskaznika. Raz pokazuje 20l, raz 17... Po kilku dniach jezdzenia wskazywal rezerwe, ale co mnie zdziwilo to to ze nie palila sie kontrolka ta zółta. A wskazówka tez..raz byla na czerwonym polu..raz az za nie sie chowala a kontrolka nic... swiecila sie czasem przy odpalaniu samochodu a potem gasla..mimo ze wskazowka dalej na rezerwie;|..potem czasem sie zapalała w czasie jazdy... Juz nie wiem czy ona dobrze wskazuje, wlasnie zatankowalem 10l i podniosla sie na 18l gdzies tak... wiec chyba sie rusza..ale czy prawidlowo..ja juz nie wiem ...:|

Opublikowano (edytowane)
wyciagnij pompe i zobacz czy ciognie od dolu czy nie jest urwana,czesto po wypadku tak sie zdarza,pompa wtryskowa nie ma nic wspolnego a co do drugiego tematu to sie zacina czujnik paliwa :( Edytowane przez zbigniewst
Opublikowano

W mojej beti też wskazówka tnie w ciula :evil: Jak bym miał na podstawie jej wskazań określić ile mi pali to by wyszło grubo ponad 15L/100km - a tymczasem (na szczęście) tak nie jest :D

Na dodatek pływak lubi się zawieszać jak jest mniej paliwa w zbiorniku - np.: pali się rezerwa, dolewam 20L ropki a rezerwa jak się paliła tak pali. Jak zaleję do pełna to migiem zasuwa do oporu :lol:

Ale się tym nie przejmuję - leję do pełna i jest git :8) Dodam że żadnych problemów z pracą silnika nie mam jak jest mało fuelu w baqu :wink:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Z tym zawieszaniem czujnika paliwa to może byc racja. Ja taką przypadłosc mam od 2 lat, ale wiem ile paliwa wlewam i nie przejmuje się tym. Jest to temat podejmowany co jakis czas już od lat, i nikt nie zna prawidłowej odpowiedzi. Ktos kiedys napisał, że zbiornik paliwa ma dwie grodzie, i to może miec cos wspólnego. Ponieważ czujnik znajduje się w lprawej czesci zbiornika, staję lewą stroną na kraeeżniku, wyłączam silnik po chwili go włączam i strzałka przesuwa się na pozycje taką ile jest faktycznie paliwa. Oczywiscie za jakis czas spada ona do zera, itak w kółko. Ale nie straszcie nikogo uszkodzoną pompą paliwa bo to na pewno nie jest to.Warto również wrócic do historii forum, dużo było na ten temat.
Opublikowano
Tak jak napisałem, w tej sprawie, tej jedynej wszyscy mówią po niemiecku, mnie to nie przeszkadza i z tym nie walczę. Najpewniejszą odpowiedz uzyskasz zapewne w ASO, z tym że nie na pewno.Alleluja. Pozdrawiam.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

 

Wymienilem pompke w baku, ale zniklo napiecie na wtyczce, czego szukac?? sprawdzilem bezpieczniki, sa ok!!

 

Jeszcze jedno co by sie stalo gdyby ta pompka w baku chodzila caly czas w czasie jazdy??

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Opisze przygode, jaka mnie spotkala onegdaj w E34.

Kiedys, po dluzszym wyjezdzie, samochod nie zapalil, coz rozladowany akumulator... Silnik uruchomilem z przewodow, na pozyczke. Wszystko wydawalo sie byc w normie. Zbiornik pozostawilem pelny. W miare jezdzenia wskazowka, jak to powinno byc, wedrowala sobie w dol. Doszla do okolo 1/4 i nagle powrocila na polowe! Postanowilem dojechac do pustego zbiornika, wskazowka tkwila jak wmurowana na nieco powyzej polowy... Osiagnalem dno w zbiorniku, nie zapalila sie nawet rezerwa. Coz, wlalem "piatke" z kanisterka i na stacje... do pelna. Drugi cykl, to samo! Za trzecim cyklem postanowilem dojsc do jak najmniejszej ilosci paliwa i wyciagnac cale ustrojstwo z plywakiem i pompa ze zbiornika. Jednak skorzystalem z madrej, niemieckiej ksiegi i zaczalem eksperymentowac, jeszcze przed wyciaganiem calego balaganu. A wiec rozlaczylem przewod od plywakopompki i zwarlem dwa styki w zlaczu i wskaznik poszedl na full. Nastepne dwa przewody, zapalila sie rezerwa. Nastepny eksperyment, co bedzie, gdy zasymuluje pelny zbiornik przy rezerwie... Rezerwa zgasla! Po tych zabawach podlaczylem wsi z powrotem, Zdziwko... Wskaznik pokazuje tyci paliwa i swieci sie rezerwa! Od tej chwili wszystko zaczelo dzialac, jak nalezy.

Drugi raz zaliczylem ta przygode, gdy niezbyt pewnie, to znaczy nie za pierwszym razem, udalo mi sie podlaczyc kleme do akumulatora. Po prostu pierwszy raz zaiskrzylo i po sekundzie dopiero podlaczylem "na ziher". Tym razem odlaczylem akumulator, poczekalem z minute i ponownie podlaczylem. Tak, jak poprzednio, wszystko spowrotem do normy.

Mam nadzieje, ze moze moja epopea bedzie dla kogos pozyteczna.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
w e34 pompa ze smokiem(filtrem) polaczona jest wezykiem, jesli ten wezyk jest pekniety to ponizej pewnego poziomu(przewaznie jest to 20l) pompa zasysa powietrze z baku i nie jest w stanie przepompowac pod odpowiednim cisnieniem paliwa. mam to samo, ale nie mam czasu nigdy sie za to zabrac.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pytalem w ASO o ten wezyk, maja za 70zl metr. poniewaz jest potrzebne kilkanascie cm mysle ze warto bylo by kupic metr w kilka osob. jesli ktos jest zainteresowany to prosze o PM lub maila. zastanawialem sie nad innym z rynku ale jesli mam znowu sie w to babrac za kilka miesiecy bo wezyk nie wytrzyma kompieli w PB to wole kupic orginal.

 

nr 9 na fotce

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/524td-M21/ECE/L/M/1990/05/mg-16/ill-16_0305/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.