Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem szczęśliwym posiadaczem 523iA z 1999 roku. Przejechalem nim około 40 tys i wszystko było ok aż do wyjazdu na który wybrałem się z wiekszą częścią mojej rodzinki (żonka i córka) niestety samolotem. Samochodzik został w Wawie i czekał 16 dni na swojego wlaściciela. Po powrocie samochodzik dumie przywitał minie sympatycznym pomrukiem 6 cylindrów. Bylo tak przez okolo 10 dni po czy zaczeły występować problemy z przelączaniem biegu z 4 na 5 i wyżej. Zainteresowalo mnie to bardzo zwlaszcza że sytuacja taka nie miała nigdy wcześniej miejsca. Szukałem na forum opini o warsztatach i trafilem na warsztat www.automat.pl do ktorego sie udałem. Miła pani umówiła mnie na wymiana oleju która powinna pomóc. NIestety nie mogłem rozmawiać z żadną z osob z warsztatu a co za tym idzie nie czulem sie do końca pewien czy dość kosztowna operacja pomoże. Mimo obaw wymieniłem olej metodą dynamiczną wraz z filtrem i uszczelką po czym otrzymałem informacje że powinienem teraz pojeżdzić. Minely już cztery dni a poprawy nie widać. Nie wiem co dalej robic bo oczywiscie po zgloszeniu dalszego niedomagania do w/w warsztatu dostałem kosztorys ktory zwalil mnie z nóg. Dodam jeszcze ze usterka występuje prawie zawsze a zwlaszcza przy troszke szybszej jeżdzie. Problem nie wystepuje na manualu tj. recznej zmianie biegow.

Dane samochodu:

523iA 1999 rok

skrzynia automatyczna 5 biegów + nadbieg

tiptronic

Opublikowano

Sprawdz jeszcze stan oleju po wymianie. Byc moze za malo go nalali (w co niestety watpie)

Podejrzewam niestety, ze remont skrzyni bedzie potrzebny. Tylko jezeli na takowy sie zdecydujesz to w dobrej firmie, ktora do ci na usluge pisemna gwarancje

Opublikowano
Mimo obaw wymieniłem olej metodą dynamiczną wraz z filtrem i uszczelką po czym otrzymałem informacje że powinienem teraz pojeżdzić. Minely już cztery dni a poprawy nie widać. Nie wiem co dalej robic bo oczywiscie po zgloszeniu dalszego niedomagania do w/w warsztatu dostałem kosztorys ktory zwalil mnie z nóg.

Troche zasmuca mnie podejscie Olczaka do problemu. Przeciez mieli Twoje auto na warsztacie i jezeli cos bylo nie tak to powinni juz stwierdzic wtedy a nie po wymianie oleju w skrzyni. Niestety ten warsztat ma najlepsza opinie :(. Na Twoim miejscu staralbym sie spotkac z Panem Olczakiem i uzyskac informacje dlaczego wymieniono olej, jezeli teraz zaleca sie inna naprawe!!!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
hmmm niewiem czy Ci cos to pomoze ale jakies czas temu mialem problem ze swoja szkrzynia rowniez tiptronic ,zaczelo sie od tego ze jadac na asfalcie na ktorym byl piaseczek za mocno depnelem i automat przelaczyl z 1 na 2 dopiero po odcieciu :shock: i wtedy zaczely sie problemy ...skrzynia na D przy ruszaniu tak jakby gubila bieg i dopiero po chwili ruszala a 1 zawsze przy mocniejszym depnieciu przelaczala sie na 2 po odcieciu ,myslalem ze skrzynia po prostu wysiadla mam 240 tys przebiegu, ale co dziwne samochod normalnie ruszal na tiptronicu ,ludzie od skrzyn oczywiscie mowili ze skrzynia do remontu itp ,jeden tylko powiedzial ze to musi byc cos z elektronika ,ale jakos nie palilo mi sie skoro na tiptronicu dzialala przyzwoicie ...i przyszedl czas ze auto postalo 2 tygodnie rozladowalo sie do 0 i moje zdziwienie gdy po naladowaniu skrzynia zaczela normalnie pracowac i do teraz chodzi bez zarzutu i plynnie ,bez problemow ...moze u Ciebie zaistnial podobny problem tylko efekt byl odwrotny?
Opublikowano

Witam!

 

Skoro na tiptroniku działa ok, to znaczy że mechanicznie jest sprawna. Tylko elektronika coś źle steruje.

Podjedź na komputer i wykasuj wszystkie błędy.

Na forum kiedyś był taki przypadek, że gościowi na takie dolegliwości polecili wymienić filtr powietrza i benzyny i o dziwo pomogło (przynajmniej tak pisał).

 

Pozdro!

Opublikowano

witam,

że tak spytam, czym się różni tiptronic od steptronika?

i czy w serii 3,5,7 są te same automaty?

bo wyglądają tak samo, czym się różnią?

dzięki za odp.

tylko 1.8 ale daje rade;)
Opublikowano
witam,

że tak spytam, czym się różni tiptronic od steptronika?

i czy w serii 3,5,7 są te same automaty?

bo wyglądają tak samo, czym się różnią?

dzięki za odp.

 

:search:

Opublikowano

Jak juz ktos wspomnial wykasowanie bledow, ktore sa w pamieci sterownika + odpiecie aku i reset taki reczny.

To jest cos co na pewno nie zaszkodzi a moze pomoc.

Ja bym to zrobil na Iszym miejscu.

Sam piszesz ze w trybie man. przelacza OK! takze mechanika powinna byc sprawna!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

że tak spytam, czym się różni tiptronic od steptronika?

Jeden jest z BMW a drugi z koncernu VAG ;)

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
witam,

że tak spytam, czym się różni tiptronic od steptronika?

 

Tiptronic – rodzaj automatycznej skrzyni biegów. Kierowca oprócz możliwości jazdy w trybie automatycznym "D", ma do dyspozycji tryb manualny. W trybie manualnym zmiana biegów następuje w trybie sekwencyjnym, czyli kolejno bez możliwości omijania poszczególnych biegów. Skrzynie tiptronic montowane są w samochodach wielu firm, m. in. Audi, VW, Porsche czy Skoda

 

Ponadto tiptronic używany jest w języku potocznym do określania innych automatycznych skrzyni biegów z możliwością ręcznej zmiany biegów stosowanych przez konkurencyjnych producentów.

 

Tiptronic® jest zastrzeżoną nazwą towarową, a jej właścicielem jest firma Porsche, która udzieliła licencji dla firm takich jak Volkswagen czy Audi.

 

Inne rozwiązania zbliżone do Tiptronic firm konkurencyjnych:

 

* Acura: SportShift

* Alfa Romeo: Selespeed

* BMW: Steptronic

* Hyundai: Shiftronic

* Infiniti: Manual Shift Mode

* Jaguar: Bosch® Mechatronic

* Lexus: E-Shift

* Mercedes-Benz: TouchShift

* Mitsubishi: Sportronic

* Opel: Easytronic

* Saab: Sentronic

* Smart: Softip

* Volvo: Geartronic.

 

Jak napisali kolesie z BMW Forum Singapore Community "these are just names" :norty:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
skrzynia automatyczna 5 biegów + nadbieg

tiptronic

 

co to jest nadbieg bo ja mam to samo528ia i mam 5 biegów

 

masz nadbieg, kolegom chodziło zapewne o tzw. lockup zauwaz ze jak jedziesz na piatce i jakis czas trzymasz rowno gaz albo masz wlaczony tempomat to obroty delikatnie sie zmniejszają o jakies 200 - 300 rpm. Włacza sie nadbieg badz tzw. lockup :norty:

Opublikowano
skrzynia automatyczna 5 biegów + nadbieg

tiptronic

 

co to jest nadbieg bo ja mam to samo528ia i mam 5 biegów

 

masz nadbieg, kolegom chodziło zapewne o tzw. lockup zauwaz ze jak jedziesz na piatce i jakis czas trzymasz rowno gaz albo masz wlaczony tempomat to obroty delikatnie sie zmniejszają o jakies 200 - 300 rpm. Włacza sie nadbieg badz tzw. lockup :norty:

 

no nie powarznie sprawdzę bo normalnie nie chce mi się wierzyć, a właśnie ja mam sprzęgło hydrokinetyczne /ia/zresztą ostatnio zmieniałem bo padło. Jak blokada??? Proszę o głębsze wytłumaczenie bo myślałem że o BMW trochę wiem a tu nadbieg w steptroniku, no w szoku jestem szczerze.Z góry dziękuje

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A lockup to nie przypadkiem blokada sprzęgła hydrokinetycznego?

 

:oops: :oops: Kurcze myślałem że lockup to ten cały nadbieg, a okazuje sie ze chyba faktycznie dałem ciała :oops:

 

Może jakiś szpenio od ASB zajmie głos? Lockup a overdrive - działania, różnice ... :norty:

Opublikowano

Witam.

Problem prawie rozwiązany !! Zaczołem od www.automat.pl gdzie oczywiście nie uzyskalem sesnownej informacji poza kalkulacją na 4000zł za naprawę która jest konieczna!!! W domu zadzwoniłem do około 20 warsztatów specjalizujacych sie w skrzyniach automatycznych i tylko dwa z nich powiedziły że to nie jest skrzynia i zaprosiły na bezpłatny test (www.automat.pl to wydatek 250ł). Podjechałen na ul. Spokojna w Warszawie dowiedziłem sie że to na 90% nie jest wina skrzyni tylko sterownika skrzyni, T.P.S lub ABS i powinienm zrobić dokładny test tych podzespołów. Na test udałem się do BMW Osowiecki (120zł). Test nie wykazał błedów skrzyni jak i T.P.S natomiast miał w pamieci błąd ABS mimo że kontrolka awarii nie swieciła się. Był to błąd czujnika koła lewego przedniego który powstał przy 65km/h. Błąd został usuniety a w ramach testu wprogramowano mi automatyczne załączanie swiatel mijaia po włączeniu stacyjki :cool2:

Jazda próbna niestety nie przyniosła zmian. Troszke podłamany udałem się do pracy gdzie wymontowałem czujnik żeby obadac go organoleptycznie. Okazało sie że czujnik prawie się rozpadł :jawdrop:

Zadzwoniłem do BMW Bavaria i okazało się że mają taki na miejscu(315zł). W drodze do Bawarii doznałem szoku bo skrzynia zaczeła pracować normalnie!! :modlitwa:

Zafascynowany jazdą i chęcia dokladnego sprawdzenia niestety nie dojechałem do Bavarii przed zamknięciem ale za to uśmiech nie schodził mi z twarzy do końca dnia. Jutro jadę po czujniczek, wymienię go i mam nadzieje rozkoszować się radościa resztę dnia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jak mówiłem tam też zrobiłem tj. wymieniłem czujnik ABS-u zakupiony w Bavarii skasowałem błedy i wszystko wróciło do normy. Szkoda tylko że wiekszość fachowców od automatów wyspecjalizowała sie w wymianie oleju jeśli to można nazwac specjalizacją i wymienia olej sugerując że jest to i tak konieczne(mimo że producent mówi inaczej). Niestety jeśli wymiana oleju nie pomoże to szacowany koszt naprawy napewno nie zachęci nas do powrotu do tego warsztatu który i tak przy marży na oleju dochodzącej do 100% zarobił na nas niezła sumkę.
Opublikowano

Też mam automata. Na szczęście na razie nic się nie dzieje. Ale z tego co mi mówił gość naprawiający beemki, to że każde zdażenie w pracy zostaje zapisane i wrzucane do pamięci, gdyż jest o skrzynia adaptacyjna. Musiało coś powstać takiego, być może spowodowane poprzez ten wadliwy czujnik ABS-u, że skrzynia źle przełączyła bieg, a komputer zapamiętał to jako styl jazdy użytkownika. Jeżeli będziesz przez długi czas jeździł jak 90-letnia babcia, to skrzynia w tym stylu będzie przełączać biegi, jeżeli ostro, to w ten sposób. Oczywiście, wszystko w ramach swojego normalnego programu pracy.

Zasada jest taka: jeżeli działa poprawnie na trybie manualnym, to mechanicznie jest ok. Tylko błąd elektroniki. W NRD-owie taki serwis jak automat.pl zwróciłby Ci kasę za olej i by jeszcze przeprosili. U nas jest jak jest.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
....a ja powiem tak - może i serwis w Nadarzynie / Kajetanach kiedyś był naprawde niezły. Teraz zastać tam właściciela i fachowca w jednej osobie to prawdziwy fart .Miejscowi mówią iż z :duh: coś się stało .Ceny natomiast zostały po staremu .Na dzień dzisiejszy nie polecam :nienie:
E46 ToUrInG M57

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.