Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak widać na poniższych zdjęciach poliwęglan czyści się bardzo dobrze. Efekt jest naprawdę piorunujący.

Pacjent: halogeny,

Czas trwania: ok. 2h – pracę robiłem samodzielnie, pomoc tylko przy polerowaniu (trzeba mieć cztery ręce),

Użyte materiały:

- papier suchy 280,

- papier mokry: 600, 1200, 2500,

- pasta polerska Farecla - średnia

- polerka z końcówką gąbkową,

 

Stan wyjściowy:

http://img218.imageshack.us/img218/2563/bliskohi3.jpg

 

Ruchy jednostajne prostoliniowe (nie można kołowymi), przy dużych powierzchniach (np.: reflektor główny) robimy pod kątem na przemian - yyy ciężko to opisać za tydzień zrobię fotki to wyjaśnię.

Zaczynamy 280, można użyć 180 jak głębokie rysy/wżery, ale nie można pominąć 280.

Generalnie trzemy aż znikną rysy po poprzedniej gradacji.

 

Stan po papierze widnym 600:

http://img404.imageshack.us/img404/5033/papier600fb5.th.jpg

Po 2500:

http://img525.imageshack.us/img525/33/papier2500nj7.th.jpg

Po polerowaniu:

http://img404.imageshack.us/img404/8683/polerowaniefr8.th.jpg

Porównanie:

http://img404.imageshack.us/img404/7418/porownanieqo6.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/7184/porownanie2gz8.th.jpg

Pasta polerska:

http://img525.imageshack.us/img525/4016/pastaqv2.th.jpg

Montaż/demontaż:

Generalnie tak jak w instrukcji podważamy delikatnie szerokim śrubokrętem najlepiej owiniętym w szmatkę czy ręcznik papierowy – no mniejsza z tym. U mnie był problem z demontażem gdyż z jednej strony nie było fabrycznego mocowania tylko halogen był spięty opaską zaciskową.

http://img526.imageshack.us/img526/5720/demontazpy6.th.jpg

Z montażem też był problem, bo ta opaska z jednej strony a z drugiej się okazało, że też nie ma mocowania :/. Samochód w górę i zrobiłem to jak było pierwotnie: na opaski – ktoś powie druciarstwo, no ale musiałem je zamocować. Teraz szukam tych mocowań – pewnie tylko ASO czy ktoś wie czy można je kupić osobno? tzn. bez halogenów ;).

http://img404.imageshack.us/img404/2816/mocowanieod5.th.jpg http://img66.imageshack.us/img66/6083/mocowanie2cm1.th.jpg

 

Założone na samochodzie (sorka, ze brudny, ale myłem dopiero później), mam nadzieje, że widać różnicę w porównaniu do reflektora,

http://img525.imageshack.us/img525/5774/nasamochodziejj4.th.jpg

No i następnym pacjent (za tydzień):

http://img218.imageshack.us/img218/4421/reflektorfj3.th.jpg

 

No i przyszedł czas na światła główne. Na początku jedna uwaga. Zabrałem się do tego w sobotę rano a potem miałem coś do załatwienia. I tak to jest jak się człowiek śpieszy do końca nie jestem zadowolony ale źle nie jest.

 

Jedna uwaga: trzeba się przyłożyć z czyszczeniem papierem 600 i na dodatek się nie śpieszyć :/.

 

Do rzeczy, stan wyjściowy, nie wiem czy do końca oddaje to fotka ale było źle:

http://img218.imageshack.us/img218/4421/reflektorfj3.th.jpg

 

Na początku prawie popełniłem głupotę chcąc ściągać cały przedni zderzak by ściągnąć światła. Dobrze, że mnie na czas olśniło, że same klosze są ściągane.

Samo ściągnięcie sprowadza się do wyciągnięciu listy pod światłem (malowanej w kolor nadwozia) i listwy nad światłem (takiej z uszczelką) potem bodajże siedem klipsów i klosz jest nasz:

http://img293.imageshack.us/img293/5148/swiatla1tc1.th.jpg

a bez klosza mamy taki widok:

http://img293.imageshack.us/img293/4836/swiatlayu4.th.jpg

I tu uwagę przed założeniem można wszystko wytrzeć i powietrzem odmuchać itp. ale dodatkowo polecam przeczyszczenie uszczelki między kloszem a obudową światła. Ja czyściłem tą uszczelkę bez jej wyciągania.

 

Samo czyszczenie w kolejności jak przy czyszczeniu halogenów z jedną małą uwagą, czyścimy ruchami prostoliniowymi najlepiej z użyciem korkowego klocka, naprzemiennie pod kątem 90 stopni. Zmieniając kierunek 3-4 razy dla każdego papieru. Poniżej fotka po papierze suchym 280 z zaznaczonym kierunkiem czyszczenia może po niej będzie ten tekst bardziej zrozumiały:

http://img145.imageshack.us/img145/8608/swiatla2qj2.th.jpg

 

Efekt finalny (aparat w „ferworze walki” przełączył mi się na mono, dorzucę na dniach fotkę kolor):

http://img145.imageshack.us/img145/9875/swiatla3gq8.jpg

Kolor:

http://img486.imageshack.us/img486/976/swiatla4oo6.th.jpg

 

Więcej w linku z podpisu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

A jak sciagneles ten kierunkowskaz ??? Ja mam na tej listwie jeszcze spryskiwacz refrektorow, co utrudnia troche sprawe, ale bez wyjecia kierunku nie da rady, wiec jak mozesz to napisz, moze jakas fota.

Pozdro

Opublikowano
lakirnik mi to zrobil w ciagu 20min.za 30zl. ..kolsze sam wyciagnolem....nie wiem czy warto sie bawic samemu +koszta.. :?:przy polerce trza uwazac zeby nie przypalic klosza ja tak skrzanilem.. :cry2: chcialem zaoszczedzic. :duh: :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak sciagneles ten kierunkowskaz ??? Ja mam na tej listwie jeszcze spryskiwacz refrektorow, co utrudnia troche sprawe, ale bez wyjecia kierunku nie da rady, wiec jak mozesz to napisz, moze jakas fota.

Pozdro

 

Nie pomogę Ci bo nie mam u siebie spryskiwaczy.

Opublikowano
A jak sciagneles ten kierunkowskaz ??? Ja mam na tej listwie jeszcze spryskiwacz refrektorow, co utrudnia troche sprawe, ale bez wyjecia kierunku nie da rady, wiec jak mozesz to napisz, moze jakas fota.

Pozdro

 

kierunkowskaz zdejmuje sie naciskajac od gory dlugim srubokret..... %5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/47380_p.png .

 

tam jest taki plaski plastik kolo zarowki ...z gory blotnika go widac... :duh: :duh:

Opublikowano

Zapomniałem dodać, w roczniku 2004 tez tak jest ???

http://img124.imageshack.us/img124/3829/bmwkierunekxx5.png

Opublikowano
Zapomniałem dodać, w roczniku 2004 tez tak jest ???

http://img124.imageshack.us/img124/3829/bmwkierunekxx5.png

 

nie wiem jak jest w tym roczniku bo nie podales...ale dam ci rade..na alegro maja w sprzedazy migacze i niektore sa ladne zdjecia...mozna podpatrzec...jak cos znajde to dam linka... :duh: :duh: :duh:

Opublikowano

tu masz co ja podalem tj.do 2001r. link.....http://moto.allegro.pl/item272703309_bmw_e46_kierunkowskazy_komplet_przod.html...

 

a te ciebie interesuja...http://moto.allegro.pl/item273230276_bmw_3_e46.html..

Opublikowano
Nie no ja myślałem, że chcesz tą listwę wyciągać bądź całą lampe.

 

Kierunek to prosta operacja, śrubokręt i atakujesz z góry.

 

W e46 z 2004 roku, tez jakos od gory sie trzeba dostac ?

Ja chce zdiac szklo przednie. I bez wyjecia kierunku nie da rady, bo juz probowalem.

Opublikowano
Nie no ja myślałem, że chcesz tą listwę wyciągać bądź całą lampe.

 

Kierunek to prosta operacja, śrubokręt i atakujesz z góry.

 

W e46 z 2004 roku, tez jakos od gory sie trzeba dostac ?

Ja chce zdiac szklo przednie. I bez wyjecia kierunku nie da rady, bo juz probowalem.

 

zajrzyj dobrze :duh:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

jak mają znikąć te refleksy po polerowaniu to polecam do gołego plastiku pastę Hartplastpol. Kuicie ją na www.hartim.pl w sklepie internetowym.

Reflektory są dwówarstwowe. 1 warstwa to lakier 2 warstwa to plastik. Przy głębszych uszkodzeniach musicie wypolerować również plastik.

 

Pozdrawiam,

 

Michał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Znalazlem i sciagnalem ten kierune, naprawde mialem ciemno w garazu, a srobka jak byk w takim czerwonym plastiku. Pozdrawiam
Opublikowano

Kolego tu jest mowa o kloszach z POLIWĘGLANU, w e36 są klosze ze szkła.

Są mocni co to polerują ale to robota dla tego co ojca i matkę zabił.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam !

Mam pytanie do was,czym polerować i jaką pastą na wyjsciowo klosze?

Ja polerowałem miękką szmatką na kostce z korka i pastą Faurecla G3 na mokro i teraz mam delikatne ryski od pasty ! Może ta pasta G3 jest za mocno ścierna?

Opublikowano

miękką szmatką to se możesz jajka polerować a nie klosze, chyba że masz dużo wolnego czasu.

Dobra polerka, filc na szlifierce kątowej, koniecznie z regulowaną prędkością, filc na wiertarkę + nawet pasta TEMPO.

Napewno zjedziesz wszystko na gładko.

Opublikowano

Dzis polerowałem u kolegi w Civicu lampy efekt idealny.

Najpierw papier 600 potem 1200 potem 1500 a na końcu 2500 ( wszystko na mokro) poźniej pasta Tempo Lekko ścierna. i wyglada jak nówka.

  • 3 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

ciekawi mnie jak to na dluzsza mete sie zachowuje jesli sie stosuje ten papier scierny, czy pozniej rysy nie wychodza??

jakos moj lakiernik nie byl do tego przekonany

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciekawi mnie jak to na dluzsza mete sie zachowuje jesli sie stosuje ten papier scierny, czy pozniej rysy nie wychodza??

jakos moj lakiernik nie byl do tego przekonany

 

Jestem po czyszczeniu ponad rok i generalnie jestem zadowolony. Rysy nie wychodzą ale pojawiły się takie dziwne ślady jakby powstałe od ciepła. Mam to tylko na światłach mijania.

 

Z czyszczeniem to raczej jest tak: jak raz zaczniesz to bedziesz musiał cały czas.

Opublikowano

dzieki wielkie, no wlasnie tego sie obawiam

szkoda ze w tych nowych nie zrobili tak ze mozna wymienic w lampach samą szybkę:)

w takim razie decyzje musze przemyslec, no i najlepiej sprawdzic najpierw na jakies starej lampie

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.